Interior
Interiorul lui Golf facelift va fi motivul pentru care mașina va fi aleasă de mulți dintre clienții care-și vor căuta o mașină din acest segment. Pentru că modelul construit de Volkswagen reușește - cel puțin în versiunea Highline testată de noi - să fie o mașină solidă, închegată, căreia nu prea ai ce să-i reproșezi la nivelul materialelor, al calității sau al atenției la detalii și al îmbinărilor.
E la fel de adevărat că nu există nici motive spectaculoase când vine vorba de designul interior sau de creativitate în interiorul lui Golf. E cumva inutil să mai spunem că nu bați la ușa corectă dacă ești tipul de client care caută culoare și artificii în interiorul mașinii.
Dar de această dată există o diferență în abordarea celor de la Volkswagen. Dacă până acum păreau că evită orice risc și joacă o carte care se potrivește pe toate continentele când vine vorba de design, odată cu facelift-ul Golf mizează pe tehnologie pentru a-și anima habitaclul. Așa au apărut cele două display-uri imense care găzduiesc funcțiile mașinii.
Cel care ia locul ceasurilor de bord are diagonala de 12.3 inch și te va face să te simți ca teleportat prin istorie când urci ulterior într-o mașină cu cadrane analog. Cel central de pe mașina de test, cea mai avansată dintre cele trei variante pe care le ai la dispoziție pe Golf, are 9.2 inch și folosește o grafică reușită și o rezoluție ridicată plus senzori de proximitate care-ți reconosc degetele pentru a te face să-i mulțumești zeului tehnologiei și la faptul că accelerarea inovațiilor din domeniu a făcut ca lucrurile astea să ajungă să fie accesibile pe un model de clasă compactă.
Mi-a plăcut mult modul în care acest ultim display este încadrat în bord: fin, subtil, fără "in-your-face"-uri și zorzoane care de obicei nu fac decât să coboare nivelul calității percepute. Dacă e însă să le găsesc un defect acestor ecrane, acela este modul în care a fost integrat controlul volumului sistemului audio: două zona tactile "+ și -" așezate în marginea display-ului central. O soluție care nu va avea niciodată eficiența unui buton rotativ clasic și care te va enerva îndeajuns de mult încât să nu o folosești niciodată. Până la urmă, ai pe volan comenzi dedicate.
La nivelul materialelor, mi-au plăcut mult scaunele și amestecul Alcantara-textil cu care erau tapițate. Germanii nu fac rabat de calitate când e vorba de modul în care pun împreună materialele, iar asta se vede cu ochiul liber și se transformă în avantaje evidente.
Portbagajul lui Golf oferă 380 de litri, aceeași valoare pe care o regăseam și în versiunea ante-facelift. Una medie într-un segment în care vârful absolut este Octavia, care profită de caroseria "fals sedan" cu hayon în loc de capac la nivelul portbagajului pentru a aduna 570 de litri.
Stiti gifurile alea cu John Travolta care circula pe net?! Se uita in stanga-dreapt si ridica din mana mirat. Fix asa sunt si eu cand vad un Golf. Nu stiu daca e nou sau vechi.