Tehnologie
Dacă e să alegem o categorie pe care Volkswagen a pus toți banii odată cu acest facelift, acela este cea dedicată tehnologiei de la bord. Golf 7 facelift primește atât de multe sisteme noi, încât asistăm la un contrast evident între abordarea progresistă accentuată de la acest capitol și liniaritatea estetică de la interior și exterior.
Nici nu știi cu ce să începi: cu enumerarea sistemelor de siguranță activă deja discutate la capitolul Siguranță sau cu display-urile hi-res despre care am vorbit la Interior? Să ne ocupăm de ultimele, pentru că ecranul central superior de 9.2 inch (Discovery Pro) aduce în clasa compactă un artificiu tehnic care până acum a mai fost văzut în lumea auto doar pe BMW Seria 7 și Seria 5: controlul prin gesturi al sistemului multimedia. L-ați văzut probabil deja promovat de Volkswagen pe reclamele din orașe și pe la televizor. E o ocazie ca germanii să se mândrească cu un plus absolut.
Și totuși, veți putea trăi și fără gesturi care controlează volumul sau schimbă postul de radio. Ba chiar vă veți descurca mai bine fără ele. Pentru că, spre deosebire de sistemul oferit de BMW, cel de la Volkswagen are momente de perplexitate în care nu reacționează la nicio comandă. Și tot la butoanele clasice ajungi. Iar pentru a evita orice discuție aprinsă involuntară cu părinții și sărbătorile legale ale mașinii, e mai bine să nu încercați așa ceva acasă.
Acestea fiind spuse, nu uităm să anunțăm apariția farurilor LED care înlocuiesc vechiul Bi-Xenon sau Car Net, pachetul prin care mașina se transformă în router WiFi pentru ca pasagerii să acceseze internetul fără limite oriunde s-ar afla.
Traffic Jam Assist este primul pas pe care Golf îl face înspre o lume în care mașinile vor fi autonome. Funcționează până la 60 de km/h și păstrează automat distanța față de mașina din față la plecările și opririle de la semafor, controlând accelerația, frâna și direcția. Am testat sistemul și funcționează, iar activarea sa se face ușor.
Evident, din peisaj nu pot să lipsească serviciile de mirroring Apple CarPlay sau Android Auto, care te vor face să te simți în mașină ca-n fața propriului telefon. Fără să fii nevoit să îl ridici din locul său în timpul mersului.
Ce-i lipsește lui Golf? Un Head-up Display (germanii spun că implementarea display-ului digital face inutilă folosirea unuia, dar personal nu cred că cele două se exclud reciproc) și un sistem avansat de camere pentru captarea unor imagini avansate ale mașinii care ar piutea ajuta la manevrele de parcare.
Stiti gifurile alea cu John Travolta care circula pe net?! Se uita in stanga-dreapt si ridica din mana mirat. Fix asa sunt si eu cand vad un Golf. Nu stiu daca e nou sau vechi.