Toyota Auris

1.6 Valvematic 132CP CVT Luna

Consum

3.5

Consumul ar putea deveni un subiect tabu pentru un motor aspirat şi cutie automată. Toyota ţine însă cu tot dinadinsul să ne convingă că nu-i aşa. Japonezii ne promit un consum urban de 7.4 litri în oraş şi de 4.8 litri în afara lui.

Din spatele volanului, privind dincolo de geam la un decor bucureştean, cifrele par fanteziste. În astfel de situaţii valoarea cosnumului sare uşor de 10 litri/100 de kilometri. Iar în afara oraşului, oricât de economic am încercat să rulăm, mai jos de 6.5 litri/100 de km nu am reuşit să coborâm.

Dacă încercaţi o rulare regulamentară pe autostradă o să vă treziţi uşor cu o valoare de 7.7 litri/100 de km. Cei 50 de litri din rezervor ne-au asigurat o autonomie de aproximativ 600 de kilometri, parcurşi mai mult în mediul extra-urban.

Raportat la rivalii comparabili, Auris este însă printre cele mai economice alternative. Cu o medie de 5.7 litri/100 de km, modelul japonez este depăşit doar de Volkswagen Golf 7 1.4 TSI de 140 cai putere cu sistem de dezactivare al cilindrilor.

  • ala, miercuri, 10.04.2013 17:31

    MULT prea mare nota primita!!!trebuie sa fie la distanta foarte mare fata de golf 7 care nici nu sta la discutii la nici un capitol golf fiind superior la toate.Cautati teste facute pe afara si o sa vedeti !!! Cum poti sa suferi o comparatie cand tu nu castigi nici un premiu. P.S Honda civic este superioara aceste Toyota si la design si la toate capitolele mi se pare cam ciudata nota primita de civic.

  • Andy, miercuri, 10.04.2013 17:33

    Dezacordurile sunt la ele acasa in comentariul precedent insa dpdv al fiabilitatii are perfecta dreptate. Problema noului model e ca se incapataneaza sa ramana foarte conservator in conditiile in care si alti producatori (in special coreenii) stau aproape la fel de bine la fiabilitate si ofera produse mult mai interesante ca design exterior/interior+raport pret-dotari imbatabil (si finisari interioare indentice - materiale tari si bine imbinate). Auris-ul e un model pentru Europa, iar lipsa unui motor turbo il va penaliza rau la vanzari ca model.

  • Vasilica, miercuri, 10.04.2013 17:33

    Cum adica "Alegerea extraordinara" ce este asa extraordinar la ea? ca nu mi se pare nimic special, doar pretul aberant de mare!!

  • chandlerbing, miercuri, 10.04.2013 17:49

    Si mai interesant ar fi un test drive al versiunii Auris Hibrid (HSD)

  • Pavl, miercuri, 10.04.2013 17:49

    Desi apreciez designul exterior, altceva .... Este o masina din alta perioada. M-am uitat de curios pe site-ul toyota si cred ca au nevoie cat mai urgenta de motoarele diesel de la BMW. Interior conservator ca sa ma exprim cu tact. Performante conservatoare. In afara de mult laudata fiabilitate, sunt de acord cu @Andi in ceea ce priveste aceasta masina. @Mafia, ai o misiune grea sa sustii cu argumente acest model in lupta cu alte marci europene sau chiar asiatice. Adica, in afara sa bati toba cu fiabilitatea, nu stiu ce iti mai ramane.

  • anti-kitsch, miercuri, 10.04.2013 17:54

    Ce zici de koreeni? Lasa povestile! http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-si-kia-recheama-in-service-19-milioane-de-masini-in-statele-unite-50494.html http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-si-kia-au-declarat-un-consum-mincinos-pentru-1000000-de-masini-47676.html

  • carnat cu casca, miercuri, 10.04.2013 17:57

    motorul disel este facut in europa...cred ca este fabricat in Anglia...m-am uitat la motor si pe nici o piesa nu este scris toyota...alternatorul este fabricat in italia si alte piese prin europa......deci nu prea este atat de japoneza....am fost si am vazut si mazda 6....pe toate piesele de la motor este sigla mazda si scrie tot in japoneza....deci mazda produce toate componentele in japonia pe cand toyota nu....si sincer motorul benzina si disel arata ca naiba pus...e mai bine aranjat la o dacie sandero din 2013

  • ics, miercuri, 10.04.2013 18:09

    Nu vreau sa par rautacios dar articolulmi se pare scris de cineva care nu poate sa spuna lucrurilor "pe bune" sau sa critice. Cred ca asa se intampla cand redactiile sunt prea mici si lipsite de putere iar niste cuvinte mai putin laudatoare ar face ca sa nu mai primeasca masina de test. Si aici nu numai la modelul actual, ci la toate testele.

  • Radu, miercuri, 10.04.2013 19:18

    Cine ajunge la 6400 de turatii?..Pai ca sa simti acest aspirat trebuie sa stai intre 4400 si 6500 tot timpu. Dau exemplu motorului 1,4 122 de cai de la vw ( da, e turbo) cu in jur de 200 nm de la 1500 la 3500 sau 4000 ( parca ). Alta e placerea la condus, consumu scade pentru ca nu te duci sus in turatii, cuplu decent, ca sa nu mai zic de momentele cand ai 4-5 oameni in masina...Poate merita auris, dar la ce motoare exista la concurenta la acelasi nivel de pret, clar nu as lua auris cu acest motor.

  • hihi, miercuri, 10.04.2013 19:19

    Atatia prosti numai in Romania gasesti. Auzi la ala de sus cica '' motorul disel este facut in europa...cred ca este fabricat in Anglia...m-am uitat la motor si pe nici o piesa nu este scris toyota...alternatorul este fabricat in italia si alte piese prin europa......deci nu prea este atat de japoneza '' .Poate la masinile tale din jucarie. La fel in care postezi ne dam seama ca nu ai nici permis de conducere , dar sa mai si conduci. Si inca ceva care m-a amuzat rau '' si sincer motorul benzina si disel arata ca naiba pus...e mai bine aranjat la o dacie sandero din 2013 '' . Daca cineva va plateste sa fiti mascarici sau de '' cascadorii rasului '' , spuneti-le acelei persoane ca a castigat . Sunteti in paine.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 10.04.2013 20:52

    Si aceasta are pretul cam mare, dar oricum mai frumos suna Toyota de 18.000 cu dotari decat A-Classe cu aceleasi dotari de 31.000 cu motor de Renault/Dacia 1.5 Decei... :)

  • kaka, miercuri, 10.04.2013 21:13

    ma enerveaza extrem de tare cretinii care pun accent pe motoarele turbo ;ba voi sunteti maniaci ? nu puteti sa va deplasati din A in B decat daca aveti motoare turbo!!!aveti obsesii cu kakaturile nemtesti

  • BMW, miercuri, 10.04.2013 21:55

    @Mafia tu si cu Laucalinii niste prapaditi care nu stiti cu ce se mananca industria pe paine. Aproape pana si prim-miniștrii folosesc mașini germane daca ii adaugam si pe ei lista devine dubla de mașini germane . Așa ca scutitima de fiabilitatea japoneza, sunt fiabile ca SUNT SIMPLE. Lighiane pe 4 roti nici nu ai ce defecta in ele. PAI cu sa spui VARULE ca Koyota este peste Golf GTI? nu mai zig R ??. Ai auzit bine ? GTI si R sunt cele mai tari din segment . Toyota nu are un amarat de diesel bun , ei trebuie sa se imprumute la BMW fiindca motoarele lor au CALITATE de asta vrea Koyota dieseluri BMW, findca BMW= CALITATE. GTI si R , SCUIPA de la distanta pe orice SUPRA SI GT86 , ai auzit bine ? SCUIPA fiindca au PERFORMANTE nu sunt TOPOARE ca koyota.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 10.04.2013 21:56

    @Mafia: aici ai intrat in elementul tau cu Aurisu :))). PS: Golf 1.2tsi 86cp, Sandero 0.9tce 90cp. Dar daca ne uitam la calitate, dotari si tinuta de drum vom vedea ca este o diferenta mare, insa si pretul este la fel intre ele. Iar la fiabilitate nu ne putem da cu parerea fiindca sunt modele relativ nou aparute si nu stim prea multe nici de Golf 7, nici de noul sandero cu noul sau motor 0.9tce. Ce stim ca pe Golf 6 1.2TSI, cel putin varianta de 105cp a cam avut probleme.

  • Radu, miercuri, 10.04.2013 22:03

    @Mafia, ma cheama Radu. Atat am sa zic: mergi cu ambele motoare cu 4 sau 5 oameni, adulti in masina.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 10.04.2013 22:05

    @Radu: probabil mafia vorbeste din harti si rewievuri ce le-a vazut cu incredibilul VVVVVVV wewewe (nu zic ca nu e bun) este laudat insa este complicat si nu sunt inginer ca sa dau un raspuns in masura asa ca nu ma bag in problema cu VVI-u sau cum ii zice. Orice aspirat dupa 3000 simti ca trage.. La depasiri 3000 maxim 4000 este suficient pentru a nu da senzatia ca te blochezi. Daca este nevoie poti sa dai si 6000 pentru un condus sportiv. Insa in viata de zi cu zi un regim de turatii normal este undeva intre 1500-3500. Si cand mai ai chef de ceva depasiri mai in forta treci putin de 4000. Cand ai chef de puterea maxima ce ti-o ofera masina, red line. Nu te opreste nimeni. La motoarele turbo situatia sta altfel cunoastem cu totii comportamentul, deci nu-i nevoie de explicatii. Scuzati-ma daca v-am deranjat cu explicatia mea de 2 lei, de amator care nu are asa multa experienta la volan cum au cei mai in varsta. Daca stiti mai bine, mi-ar face placere sa citesc impresiile voastre la sectiunea intrebari sau in continuare la aceste postari. Ms

  • Victor Georgescu, miercuri, 10.04.2013 22:32

    De cand pana cand are transmisia CVT 'trepte'?!?!? Chiar nu stiti ce conduceti......

  • Vasilica, miercuri, 10.04.2013 23:22

    Cum poate sa arate bordul imi aduce aminte de anii '90, raman de caruta astia in europa.

  • LauCalin, joi, 11.04.2013 01:17

    Acum 2 saptamani am testat Auris cu motorul de 1.3 si nu pot spune decat ca in mare masura sunt de acord cu ce scriu cei de la Automarket. Ergonomia ok mi s-a parut ca este stricata de un nenorocit de ceas, amplasat total neinspirat in opinia mea. Ah, si nici insonorizarea nu mi s-a parut deosebita. E drept ca fata de Auris 1 sta mai bine, insa concurenta din nou sta (ceva) mai ok. Este o masina altfel, pentru cei care vor si se simt altfel... dar ca sa te afirmi in Europa trebuie sa ai ceva ce europenilor le place: motoare diesel performnate si motoare pe benzina supraalimentate. La aceste doua capitole... imi pare rau, dar nemtii nu prea au cu cine sa discute. Oricum o dai, oricum o intorci, tot nemtii ies in fata fie ca e vorba de parerea unor posibili cumparatori sau a presei. @Mafia, ti-am mai spus o data: perfomantele lui Golf cu motor de 86 CP sunt mai bune decat ale unui 1.3 99CP de pe Auris. Deci in cazul asta puterea mai mica nu este un handicap pentru Golf, in schimb puterea mai mare este un handicap pentru Auris, pentru ca nu prea e folosita eficient. Iar @BMW... nu cred ca mai are rost sa spun ceva. Pur si simplu traiesti in lumea ta, rupt de realitate, intr-un univers paralel. Nu are rost sa te jignesc, ma bate Dumnezeu daca "lovesc" in oamenii bolnavi.

  • LauCalin, joi, 11.04.2013 01:24

    Apropo, daca VW ar avea o imagine mediocra crezi tu ar vinde chiar asa de bine? Ti-am mai spus, fiabilitatea unei masini nu este totul, iar punctele slabe ale lui Auris nu constau in fiabilitatea de care iti dai seama dupa cel putin 7-8 ani, ci in cele precizate de AM: consum, rafinamentul motoarelor, performante, design etc. Atunci cand incerci sa le combini pe toate inseamna ca ai obtinut cel mai bun compromis. Si cam asta se intampla la mai toti in afara de Toyota. Defapt Toyota nici nu are politica asta pentru Europa. Nu ma dau mare expert, insa parerea mea este ca e o gandire gresita. Tocmai acest compromis vinde foarte bine. :)

  • Adm, joi, 11.04.2013 01:35

    Vai ce bord anost are, iar de spatele de i30 s-a vorbit deja. Va fi cumparata in special de cei care cred in fiabilitatea Toyota. Astia de la Toyota nu prea au avut ei treaba cu designul, dar totusi au fost in top.

  • dan, joi, 11.04.2013 14:10

    In sfarsit, vad si eu un pret ceva mai "pamantean". Spre marea mea uimire, desi in poze mi se parea oribila, am avut ocazia sa o vad pe viu in detaliu, fara sa merg cu ea, si nu mi se mai pare deloc asa. E drept ca-i ciudata, dar in realitate are un design placut, mult mai dinamic decat ce-a facut Toyota vreodata in clasa asta. Nici interiorul nu e rau, mi-a placut mult calitatea materialelor si a asamblarii, desi designul e simplut, dar nu batranesc, si da o impresie de soliditate. Comparatia cu Civic pica din start, datorita caracterului mult mai futurist al Hondei. Nu vad multi potentiali client osciland intre Auris si Civic, au un target foarte diferit.

  • craciunescu79, vineri, 12.04.2013 04:35

    Oameni buni! masina aceasta nu este pentru manelari ci pt cunoscatori..pt ei exista doar,, Bemveu si vw'" Dupa parerea mea Toyota este in primele 3 marci;ca fiind cele mai bune masini.

  • @craciunescu, vineri, 12.04.2013 12:30

    Daca si Auris este pt cunoscatori, modelele rare sau marcile exclusiviste ce mai sunt? Si daca tot compari o compacta Toyota cu " bemveu", un seria 1 cu 6 cilindri si tractiune spate este mult mai mult in acest sens, pt cunoscatori, decat orice compacta banala, fie Auris sau Golf.

  • flavius, vineri, 12.04.2013 23:42

    @Andy.Downsizeul,3 cilindri si turbo, sunt doar o moda,neavand nici o justificare tehnica si economica.A folosi zilnic turbo in oras, in ciuda cuplului mai mare, inseamna distrugerea turbinei la 30 de mii,daca nu o turezi ca pe motocicleta (exagerind putin).

  • craciunescu79, sâmbătă, 13.04.2013 01:26

    ....cand spui Toyota te gandesti si la Lexus...aaaaa?ce zice.ti?

  • MadaI, sâmbătă, 13.04.2013 10:21

    Aaa, nu mai zic-em nimic.

  • poni_2013, sâmbătă, 13.04.2013 21:27

    Frumoasa masinuta.

  • craciunescu79, marţi, 16.04.2013 04:29

    domnilor profesionisti se poate stii de ce mi.ati sters al 2.lea comentariu?caci doar nu continea nimic aiurea?

  • mari, joi, 09.05.2013 18:55

    designul masinii este ciudat , interiorul nereusit ,motoare diesel slabe,mai lasati ma cu fiabilitatea toyota .nimic nu ma face sa o cumpar.

  • tyd, luni, 08.12.2014 18:42

    urata veche neperformanta...dar fiabila(cu tehnologie din anii 90) are buton de reglaj faruri ca la ssuzuki din 1990 hahaha