Consum
Aşa cum spuneam, Toyota se încăpţânează să creadă în eficienţa motoarelor sale aspirate, chiar dacă toţi rivalii săi aleg soluţii turbo. Şi se încăpăţânează justificat, dacă stăm să ne gândim că media de consum anunţată de japonezi este de numai 5.6 litri/100 de kilometri.
Şi nu este o valoare rea. Este similară celei oferite de rivalul Mazda3 Sedan, şi mult mai bună decât a unor nume grele ca Opel Astra sedan, Renault Fluence, Honda Civic sedan, Chevrolet Cruze, Volkswagen Jetta şi Ford Focus sedan.
În condiţii normale de trafic lucrurile stau puţin diferit. Un trafic urban destul de aglomerat a împins computerul de bord până la 9.6 litri/100 de kilometri.
-
@ Gabi, joi, 16.01.2014 12:07
Ai dreptate ! Automarket.ro a avut dreptate sa treaca la defecte pretul piperat tinand cont ca aceasta masina este produsa in Africa de Sud acolo unde salariile sunt ridicol de mici . Insa miliardele de $ in profit pentru Toyota trebuie sa vina de undeva .
-
eu, joi, 16.01.2014 12:08
Japonezii astia nu's normali! Vand toate vechiturile la ultra preturi... POt sa zica orice fanii lor...dar masinile astea sunt depasite moral Iar faza cufiabilitatea nu mai sta demult in picioare. Ca sunt un pic mai de incredere decat restul e si normal...pana la urma vand acelasi lucru de 20 de ani!! Ar fi si culmea sa le iasa prost dupa atat timp :)
-
vianu, joi, 16.01.2014 13:00
alt doilea drive test cu o corolla....vor innebuni "prietenii" Tarii Apusului de Soare :) nu stiu ce ati gasit ergonomic la bordul ala, poate ca v-ati pus niste extensii la degete pentru ca eu trebuie sa ma intind dupa butoanele dispuse in partea dreapta a volanului. Preturile...daca cineva chiar ar fi interesat de achizitie si nu ar fi comentator de dragul barbologiei ar vedea ca preturile incep cam de la acelasi nivel. Corolla nu e nici mai scumpa nici mai ieftina decat altele....E greu de acceptat, stiu. @eu....nu sunt singurii care vand acelasi lucru de 20 de ani. Stii, nu? Dar mai stii ca sunt printre cei mai exigenti cand este vorba de respectarea conditiilor legate de fiabiliate/calitate/etc dintrun caiet de sarcini, mai exigenti decat orice concurent pomenit in articol? Este adevarat ca (virgula) calitatea a scazut, dar aceelasi lucru se poate spune despre toata industria auto. Important este in ce proportie a facut-o fiecare dintre constructori. Si mie teama pentru unii ca "japii" au taiat cel mai putin din capitolul asta. Una peste alta cel mai vandut model din lume este cel mai prost. Romania..... PS. @@gabi toyota nu e singura companie ce produce ieftin si vinde scump....dar tu nu stiai asta.
-
@ vianu, joi, 16.01.2014 13:44
Nu contesta nimeni pozitia pe plan global a celor de la Toyota ( in 2013 diferentele intre primii 3 producatori mondiali au fost minime ) dar in Europa performanta sau bine spus esecul comercial al celor de la Toyota este notabil . Avand pe hartie cea mai buna imagine de marca, uzine in Marea Britanie, Franta, Cehia ( tari din UE ), Turcia ti se pare normal sa vanda in Europa la fel de mult ca Skoda ( care practica preturi comparabile cu Toyota dar nu are o gama la fel de mare si pe hartie nu beneficiaza de o imagine la fel de buna ) ? Japonezii au o mare problema in Europa si privind datele statistice furnizate azi de ACEA ( http://www.acea.be/images/uploads/files/20140116_PRPC-FINAL-1312_CORRECTION.pdf ) vom vedea ca exceptand Toyota si Nissan, ceilalti producatori japonezi au o cota de piata care nu mai justifica prezenta lor pe piata europeana . La Detroit a fost lansat conceptul Acura TLX ( va aparea pe piata in SUA in 2015, fiind produsa in SUA ) care in mod normal ar fi trebuit sa fie varianta europeana a Hondei Accord insa la sfarsitul anului trecut au aparut stiri care anuntau ca Honda Accord nu va mai avea urmas pentru ca vanzarile minuscule pe piata europeana nu mai justifica productia modelului in Anglia, iar de la Detroit stirile anunta ca Acura TLX nu va fi importata in Europa .....
-
dan, joi, 16.01.2014 14:04
@ @ vianu Tu chiar crezi ca pe japonezi ii mai intereseaza Europa? Daca ai fi manager la Toyota si ai vedea ca pt a-ti face loc pe o piata ca Europa trebuie sa cheltui o caruta de bani, in conditiile in care nationalismul cumparatorilor de aici nu va permite niciodata un loc pe podimulul vanzarilor a vreunei marci din afara Europei? Dupa ce ca producatorii locali au clar intaietate in optiunile clientilor, au mai venit si coreenii puternic sustinuti de guvernul lor care au dat de pamant cu toate japonezele la vz. Corolla, ca de altfel si multe alte modele japoneze, e un produs global. El trebuie sa fie perfect functional in toate conditiile si sa poate fi produs la o calitate buna in toate uzinele din lume. Trebuie, de asemenea, sa indeplineasca cat mai multe astepari ale clientilor de pretutindeni, fiecare zona avand clienti cu alte prioritati. De aici si simplitatea produsului. E al dracului de greu sa concepi un produs global care sa fie pe placul tuturor. Sa ne uitam la Tiguan, spre ex. Un produs foarte cautat in Europa, dar cu niste cifre de vz penibile in State. In aceeasi clasa, RAV4 sta complet invers. Si mai e si aspectul fiabilitatii, oricat de mult ar vrea unii, subiectiv, sa-l transforme in mit. Daca te uiti pe forumurile americane, cand ii intrebi de ce nu aleg VW, parca toti iti raspund la unison: reliability issues. Poate ca VW le-a rezolvat, dar de indata ce lumea te-a perceput cu probleme pe la ei, esti mancat. In Europa, in schimb, conteaza mult imaginea: ce sigla are, ce plastic moale are, ce cusaturi pe volan are, cat de premium se simte masina. Fiecare continent cu prioritatile lui. In alta ordine de idei, macar redactorii auto sa incerce sa scoata din "sistem" ideea ca sedan-urile sunt masini de familie. N-au aproape nici o utilitate pt familie, nici una.
-
vianu, joi, 16.01.2014 14:24
@@vianu...dan ti-a dat deja explicatiile. E clar ca pietele sunt impartite pe zone geografice si fiecare este tare in patratica lui. Patriotismul local...De aia se vinde bine toyota in Asia (si sua - sic!), truck-urile in SUA si WV in Europa. Si merci pentru link...thumb-up! Dar @dan ce ai tu impotriva sedanurilor? Nu pricep. Utiliatea chiar daca nu crezi e relativa si influentata de N factori. Unul dintre ei este...pretul. Si mie mi-ar fi placut un break dar banii in plus nu mi-am permis. Un hatch? E prea mic. Adevarat e mai usor de condus in oras dar stilul de viata imi cere ca (odata pe saptamana, macar) sa fiu nevoit sa imi incarc portbagajul. Si atunci? Doua masini? Deja intru in sfera imposibilului. Deci un sedan e un COMPROMIS intre dimensiuni si pret. Ca iti place sau nu pentru unii compromisul asta e cel mai util. Dupa tine ce masina e "de familie"? Break-ul?...in acest caz sunt complet de acord
-
kaka, joi, 16.01.2014 14:40
vianu, sa stii ca remarca ta este geniala:''cel mai bine vandul este cel mai prost"" Pe de alta parte iti pot spune ca si toyota a devenit o loterie;nu-ti mai garanteaza nimeni ca o toyota e fiabila,lucru confirmat in scandalul din Sua unde insusi presedintele toyota a recunosit cu juma de gura ca s-au dezvoltat foarte repede in detrimentul calitatii; Eu inca mai sper ca o sa-si revina ptr ca filosofia lor de viata este imbatabila;cred ca a ramas singurul constructor auto din lume care stie ca fiabilitatea inseamna simplitate
-
Dracu, joi, 16.01.2014 14:40
Tot croncaniti aici despre Toyota si tot bagati de vina aiurea in targ, cati dintre voi au condus o Toyota? O Corolla de 10 spalata arata aproape nou in schimb masina calicului nazist folcsvagin arata ca un tirbuson puterzit lasat in ploaie 25 de ani, nu este una care sa nu aiaba n evoie de banda adeziva sa stea inchegata! Troacele naziste nu se ridica nici macar pana la nivelul prafului de pe toba unei Toyota!
-
Dacia Plant, joi, 16.01.2014 14:51
Cam toate masinile in afara de low-costuri au pret exagerat de mare, ori ni se pare noua acest lucru fiindca nu avem bani. Motorul este bun si are cuplul cu vreo 450rpm mai jos decat cel de pe Elantra si are si 2nm in plus (nesemificativi). Doar ca este mai grea. Designul este placut, adica arata mult mai bine decat modelul anterior.
-
@ dan, joi, 16.01.2014 15:02
Sunt piete importante in Europa care in teorie VW nu ar trebui sa aibe un avantaj notabil fata de Toyota si totusi o surclaseaza categoric la vanzari . Ma refer la Marea Britanie ( Toyota are o uzina acolo ) , Franta ( in Franta produce Yaris ) si Italia ( Golf este liderul clasei compacte in Italia ) . Inteleg ca in tari ca Germania, Austria, Elvetia marca VW sa nu aibe rivali dar in tari ca cele 3 mentionate mai sus Toyota ar fi trebuit sa fi stat pe piata mult mai bine .
-
mntsn, joi, 16.01.2014 15:30
@anonimul care scrie mai sus la 15:02 si care de obicei se semneaza cu @+spatiu: esti un comentator valoros, se vede din raspunsurile documentate pe care le dai pe la diverse articole. Eu te-as ruga sa-ti faci cont si sa fii vizibil cu un username, ce zici?
-
@ mntsn, joi, 16.01.2014 16:39
Am cont pe automarket.ro dar l-am folosit foarte rar din cauza celor care posteaza neinregistrati dar cu nick-uri identice sau asemanatoare cu ale altor utilizatori automarket . Daca in viitor se va putea scrie comentarii pe automarket.ro doar inregistrat, o voi face .
-
inexorabil, joi, 16.01.2014 17:34
Şi eu am remarcat (plăcut surprins), de aproape doi ani încoace, tendinţa fostului monument de ternitate de altădată - Toyota, desigur - de a imprima linii avangardiste carcaselor sale...Paradoxal însă, deşi, d.p.d.v. artistic, Honda (Accord) şi Mazda (seria 6) n-au cunoscut o evoluţie atât de bruscă şi un salt atât de spectaculos, amândouă parcă exprimă ceva în plus faţă de Toyota (nu şi în materie de "luxoase", unde Lexus mi se pare clar mai atractiv decât Acura - la care mă intrigă grila aceea de Opel - dar nu la fel de armonios precum...Mazda6, care, nota bene, nu cochetează oficialmente cu categoria lux), ceva pe care nu-l pot defini în termeni expliciţi, dar cert este că aşa simt...De fapt, mă tot domină impresia că Toyota şi-a "forţat" puţin imaginaţia picturală, genul de aspect frontal pe care l-a ales ducându-mă involuntar cu gândul la...Renault Mégane gen. 2 ! Cât despre echivalenţele avansate pe aici (motor aspirat/ergonomie/fiabilitate = simplitate = calitate), nu mă pronunţ în favoarea lor! Indolenţa de a te înhăma la nişte eforturi creative nu poate însemna simplitate "benefică", ci simplism limitat...
-
@ inexorabil, joi, 16.01.2014 17:42
De accord cu tine . Acum sa va spun un secret. Eu sunt dan_grc , am scris sub anonimat datorita faptului precizat mai sus.
-
vianu, joi, 16.01.2014 17:53
aha si eu sunt tinker bell
-
@ @inexorabil, joi, 16.01.2014 18:34
Nice try ! Ultima oara cand am postat inregistrat era cred prin 2011 .
-
V., joi, 16.01.2014 22:08
Da, din ce in ce mai multe Toyota Corolla sunt pe strazi .Poate chiar prea multe :)))
-
Syl, vineri, 17.01.2014 14:36
preturi de baza mari, dar pana la urma nu sunt preturile reale. Eu mi-am luat in 2013 o masina care pe hartie cu toate dotarile costa aproape 21 mii euro cu tot cu extra-garantie (- 2200E discount oficial). De la "abia castigam si noi niste bani la acest model cat sa platim utilitati" am ajuns dupa negocieri la pret de 14500 fara Rabla. Si e vorba de un model de volum (Focus), pe comanda. Deci 12,5k pt mine ca pret final (tichetul valora 2k). Si din greseala pe mailul meu a ajuns si o factura privind pretul de achizitie/comanda al dealerului - castigase 1100E la aceasta masina. Dar macar a fost inteligent si si-a dat seamana ca 1,1k sunt mai buni decat nimic. Deci domnilor, dealerul incerca sa vanda cu aproape 19 mii de euro (21 - 2,2) o masina pe care o achizitiona cu mai putin de 12 mii. In ziua in care mi-a venit masina si am ridicat-o, mai era cineva in showroom care se plangea ca si-a dat toti banii pe masina: una identica cu a mea ca motorizare si ca dotari. Difereau doar 2 lucruri: culoarea si pretul, omul daduse cu 2800E mai mult ca mine pe ea. Ok, ok cu siguranta pretul initial de 21k era puternic supraevaluat dar la ce brand nu este? De obicei dealerii incearca sa castige in jur de ~25-30% fata de pretul platit de ei pe masina. Deci loc de discount este, ar trebui sa se invete sa castige mai putin/bucata dar sa vanda mai mult. Ca mai multe masini noi inseamna automat si mai multa activitate in service-urile lor oficiale. Concluzia: preturile afisate sunt doar pentru cei care dau: daca din 10 cumparatori, 2-3 pica in plasa agentilor de vanzari si nu negociaza la sange. Ca idee (ca se aduce mult grupul VAG in discutie si mai ales pt ca ei nu negociaza, dupa cum spune gura lumii). La Skoda am folosit o tactica relativ cunoscuta a negocierii si dupa doar cateva discutii de-a lungul a 2 zile la un dealer din capitala (altul decat Porsche) obtinusem 1900E discount din pretul de lista la noua Octavia, model ce aparuse de doar vreo 2 saptamani la acea vreme. Sunt absolut sigur ca puteam obtine 3000, dar nu toata suma in bani, macar prin alte beneficii (anvelope noi, revizii etc). Drept urmare, nu va plangeti de preturile piperate, la noi sunt afisate doar pt a verifica acea zicala cu cel care da si cel care cere. Negociati la sange ca este loc de discount.
-
Crystyann, sâmbătă, 18.01.2014 09:50
Domnule Syl, nu as fi dorit sa va contrazic dar nu am cum sa o fac. Daca veti avea ocazia vreodata sa lucrati la un dealer veti vedea ca marjele de profit nu sunt sub nicio forma atat de mari cum credeti . Nu contest ca vanzarea de masini este un business si trebuie sa aduca profit, dar sa exagerati ca un dealer castige 30% din pretul masinii nu mi se pare normal. Este ca si cum ati spune ca dealer-ul x din Romania castiga mai mult decat fabrica :)). Probabil la Ford ati prins vreo promotie de fabrica - cu toate ca mi se pare ciudat faptul ca "intamplator" ati primit factura de achizitia a masinii . Ce pot sa va garantez este ca la Skoda marjele de profit sunt mult mai mici - nu am cums a va demonstrez sau sa va trimit facturi pe mail, trebuie doar sa ma credeti pe cuvant ( daca vreti ) Ce trebuie sa mai constientizati este ca vanzarea de masini se face intr-un spatiu numit showroom si care a fost construit cu niste investitii ( de cele mai multe ori credite ). terenul acela a fost cumparat si el cu niste bani. Ati observat ca in showroom era curat, era cald si aprinse niste lumini? daca da, va anunt ca acelea sunt utilitati si costa? Ati vazut si un nene care s-a dat peste cap sa va vanda masina ( vanzator, consilier, cum vreti sa il numiti ) - acel nene trebuie platit si , pe langa asta mai genereeaza si alte cheltuieli ; un laptop / calculator, un telefon de munca. Ati facut un test drive cu masina? Eiii, si acea masina a costat la achizitie si genereaza costuri precum asigurari, impozite, intretinere etc. Si ma opresc aici cu detalierea- as mai putea discuta de transportul masinii dumneavoastra pana la dealer, de faptul ca unii oameni o pregatesc si o spala etc. Dar nu are rost ca sunt sigur ca le intelegeti pe toate. Deci chiar daca vedeti un pret de achizitie pe o factura externa ( care mai mult ca sigur era fara TVA si la care se adauga si impozite si taxe - ca fapt divers ) nu sariti ca dealer-ul de masini este un hot. Este un negustor care incearca sa isi vanda marfa cat mai bine. Sunt sigur ca 80% din produsele pe care le cumparati zilnic au un adaos comercial mai mare decat adaosul din piata auto. Insa in piata auto, preturile fiind mult mai mari, se observa mult mai usor. Cu scuzele de rigoare pentru comentariul poate mult prea lung, ii urez domnului Syl sa isi faca el un dealer auto non-profit si sa vanda masinile cu adaos zero sau chiar si pe minus pentru a nu "fura" clientii. Weekend excelent.
-
Scrooge@Dan, luni, 20.01.2014 11:57
Nu mi se pare deloc rau ca "producatorii locali au clar intaietate in optiunile clientilor". E chiar o chestie excelenta cu efecte pozitive in economie. Daca tu cumperi masina din zona ta indirect platesti salariile celor de acolo, iar acei muncitori cu banii obtinuti vor cumpara produsele facute de tine, apa plata de exemplu, poate tu lucrezi la imbutelierea apei plate :). Si sa spui ca sedanurile nu au valente de familie mi se pare noaptea mintii, ok nu poti cara mobila si mai mult de 3 copii :), dar restul le cam poti face. Stiu persoane care au avut Dacia 1100 sau Skoda 100 toata viata si s-au descurcat f bine.
-
Syl, marţi, 21.01.2014 11:21
Crystiann, apreciez detaliile furnizate, cu toate ca tonul este cu totul neadecvat. Ar fi trebuit sa te invete asta ca agent de vanzari. Stiu foarte bine care sunt marjele de profit la grupul VAG, dar sa nu intram in detalii inutile. Daca toti dealerii (unde de altfel si lucrati) sunt atat de corect pe cat lasati sa inteleaga, cum va explicati ca preturile variaza atat de mult intre dealeri? La aceeasi configuratie la Skoda, pretul era diferit cu 1300 euro. Iar agentul de la dealerul cu pretul mai mare "se jura" (la propriu, cu toate ca este foarte putin profesionist) ca este marja maxima ce se poate da, ca altfel intra sub pretul de achizitie. Scopul meu nu este sa ma duc sa pierd vremea sa negociez cu un dealer sa primesc un pret corect ci sa mi se ofere un pret corect din start. Dar adevarul este ca toti dealerii cauta intai sa "agatae vreun fraier" (cum se spune pe romaneste) care sa dea pretul cat mai mare. Haideti sa lasam povestile pt adormit copii pt alte persoane, am achizitionat 10 masini in ultimii ani in familie si am interactionat cu numerosi dealeri. Preturile sunt umflate pt a putea si scazute prin discount-uri fictive, pt ca psihologic vorbind omul este atras de discount. De acord cu dvs ca exista angajati si utilitati de platit, dar oare cati dealeri se gandesc si la volum? Daca esti corect si vinzi un brand de volum, se presupune ca nu iti platesti totul din vanzarea unei singure masini. Si cati dealeri se gandesc si la serviciile post-vanzare? Sau de reparatie. Mai multe masini noi cumparate, mai mari sansele ca diverse servicii (de reparatie-tinichigerie + revizii) se vor efectua in reprezentanta. Pe mine nu ma intereseaza cine este lacom pe tot parcursul de la constructia masinii pana la intrarea in posesia cumparatorului...important este ca cineva poate lasa profitul mai jos, axandu-se pe volum. daca nu dealerul, atunci importatorul. Cum se face ca o masina cumparata de noua este mai ieftina in alte tari din Vest, cu mai multe dotari si/sau motorizare mai buna ? Va pot da si exemple concrete, dar cred ca foarte multi sunteti familiarizati deja cu ele. Spor la vanzare va doresc.
-
Ingerul Negru, marţi, 21.01.2014 23:52
@Syl: Perfect de acord cu dumneavoastra. Incercati cu dealerii din reteaua Tiriac, sa vedeti acolo. Preturile de lista sunt in general venite de la importator cu tot cu marje, atat pentru importator cat si pentru dealer. Cu diferente date de numarul de masini vandute, numar de ore service, valoare piese de schimb etc. Acestia sunt factori calitativi care contribuie si ei la redeventa dealerului. Unele firme insa mai pluseaza, doar doar reusesc sa vanda mai scump pentru a genera profit suplimentar. Daca insa stii sa negociezi, da, obtii discounturi serioase. Incercati la Hyundai, sa vedeti acolo diferente si discounturi. Vorba unui prieten, ploua, discount 5%, se raceste afara, inca 4% samd.
-
Crystyann, joi, 23.01.2014 10:03
@Syl - De acord cu dumneavoastra ca trebuie sa existe la orice ( nu numai in piata auto ) un pret corect pentru produsele / serviciile cumparate. Totodata trebuie sa stiti ca in industria farmeceutica marjele de profit depasesc orice inchipuire ( ca si exemplu de piata in care castigurile se bazeaza pe necazurile si pe naivitatea oamenilor ). Referitor la after sales, intr-adevar profitul real de acolo vine - service-ul sustine vanzarea de masini noi . Insa a te baza pe niste bani care pot intra in contul tau peste 2 ani la prima revizie este o naivitate financiara. In acesti 2 ani trebuie sa supravietuiesti pentru a oferi serviciile ( si standardul de calitate ). Apropo de preturi, 90% din marci sunt mai scumpe in VEST si asta se poate verifica foarte usor intrand pe site-urile din acele tari. Dar este o discutie mult prea lunga si nu isi are rostul. o zi excelenta in continuare
-
@Mecanicu', vineri, 24.01.2014 13:57
Pe mine nu ma va convinge nimeni, niciodata,ca Toyota este un automobil demn de luat in calcul pentru achizitie....Iar vrajeala cu fiabilitatea sa tina la americani nu la mine...Sunt doar 3 motive pentru fiabilitatea unei masini: - calitatea de executie foarte buna - vezi Porsche, Audi in clasamentele de fiabilitate - imbunatatirea componenteleor pe baza raportarilor de Service din toata lumea in anii ce preced lansarea unui model - vezi masinile din grupul VW - utilizarea unor tehnologii invechite - vezi Toyota Degeaba o fi Toyota fiabila daca nu sta cum trebuie pe strada, are tehnologie din 1900 toamna, si materiale de tot rasul. Urmariti orice model Toyota in comparativele Auto Bild sau Automotor si sport si veti vedea ca are ultimul sau penultimul loc in permanenta rezervat...ce e mai tragic Hyundai si Kia ii cam iau fata...
-
@@mecanicu, luni, 27.01.2014 22:50
tu esti cam capos din fire;normal ca nu te convinge nimeni sa-ti iei toyota;de fapt la valoarea ta numai de la porsche in sus te uiti;si nici basina nu-ti pute!!
La motorizarea asta si pretul cerut nu pot spune decat un lucru: a innebunit lupu'!