Motor / Transmisie
La lansarea internaţională din Germania am putut încerca trei variante de motorizare. Cea mai interesantă este cea hibridă, dar am condus acest model de curând în varianta sa fără facelift. Sistemul a rămas similar, Toyota spunând că a modificat softul care gestionează sistemul, reuşind astfel să recupereze mai multă energie din frânare şi decelerare. Sistemul hibrid este format din acelaşi motor de 1.5 litri asociat cu un propulsor electric. Puterea combinată este identică: 100 CP.
Am trecut puţin şi pe la volanul modelului de bază echipat cu motorul de 1.0 litru cu trei cilindri care dezvoltă 69 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 95 Nm la 4.300 rpm. Este un motor relativ zgomotos, ce nu oferă prea multă putere. Este destinat doar celor care au nevoie de un motor entry-level strict pentru deplasare în mediul urban, fără grabă. Pentru ceilalţi, există benzina de 1.3 litri şi 99 CP.
În cele din urmă, am condus şi varianta diesel de 1.4 litri. Este motorul cu cel mai mare cuplu din toată oferta Toyota pentru Yaris: 205 Nm între 1.800 şi 2.800 rpm. Puterea dezvoltată este de 90 CP la 3.800 rpm. Dieselul oferă cea mai plăcută experienţă la volanului noului Yaris tocmai datorită cuplului ridicat. Este un motor suficient de silenţios, care "trage" de jos şi oferă reprize satisfăcătoare. Este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, plăcută şi bine etajată. Opţional se poate alege şi transmisia CVT, numită de către Toyota Multidrive S.
masina ideala pentru o familie formata din 4 personae!