Toyota Yaris Hybrid
Silenţios
În clasa mică, lupta între modele concurente este acerbă. Majoritatea constructorilor propun cel puţin un model în aceast segment, fiind unul dintre cele mai disputate din Europa. Sunt propuse motoare pe benzină de cilindree mică, motoare turbo pe benzină sau dieseluri foarte economice.
Constructorii japonezi au însă ceva în plus de oferit: propulsia hibridă. Deocamdată doar doi producători niponi propun aşa ceva pe piaţa noastră: Toyota şi Honda. Astăzi vom vorbi despre Toyota Yaris Hybrid, cel mai mic model cu propulsie hibridă (motor termic+motor electric) propus de Toyota alături de deja foarte cunoscutele modele Prius şi Auris Hybrid.
Paranteză: acest test vine la câteva zile înaintea lansării lui Yaris facelift, pe care Automarket îl va testa, textul urmând să fie publicat săptămâna viitoare. Este, deci, un test de adio care vine să anunţe noul model.
Prezenta turometrului mi se pare inutila atat timp cat nu poti controla regimul motorului clasic, tandemul termic-electric facandu-si "de cap" in ideea ca ofera eficienta sistemului. Cat depre frana...la Prius e diferita, mult mai usoara, extrem de incisiva si dupa ce te obisnuiesti cu ea e chiar placut sa constati ca masina se opreste la un simplu gest. :) Cat despre consum....mi se pare mai mult decat rezonabil. Tinand cont de silentiozitate e preferat unui diesel. Feelingul nu e acelasi, CVT parca chinuie motorul clasic, depasirile in forta trebuie pregatite dar e bine asa....oferta e larga si ai de unde alege.