Toyota Yaris Hybrid

1.5 VVT-i Luna HSD
4.3
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, joi, 24 iulie

Silenţios

În clasa mică, lupta între modele concurente este acerbă. Majoritatea constructorilor propun cel puţin un model în aceast segment, fiind unul dintre cele mai disputate din Europa. Sunt propuse motoare pe benzină de cilindree mică, motoare turbo pe benzină sau dieseluri foarte economice.

Constructorii japonezi au însă ceva în plus de oferit: propulsia hibridă. Deocamdată doar doi producători niponi propun aşa ceva pe piaţa noastră: Toyota şi Honda. Astăzi vom vorbi despre Toyota Yaris Hybrid, cel mai mic model cu propulsie hibridă (motor termic+motor electric) propus de Toyota alături de deja foarte cunoscutele modele Prius şi Auris Hybrid. 

Paranteză: acest test vine la câteva zile înaintea lansării lui Yaris facelift, pe care Automarket îl va testa, textul urmând să fie publicat săptămâna viitoare. Este, deci, un test de adio care vine să anunţe noul model.

  • vianu, joi, 24.07.2014 12:16

    Prezenta turometrului mi se pare inutila atat timp cat nu poti controla regimul motorului clasic, tandemul termic-electric facandu-si "de cap" in ideea ca ofera eficienta sistemului. Cat depre frana...la Prius e diferita, mult mai usoara, extrem de incisiva si dupa ce te obisnuiesti cu ea e chiar placut sa constati ca masina se opreste la un simplu gest. :) Cat despre consum....mi se pare mai mult decat rezonabil. Tinand cont de silentiozitate e preferat unui diesel. Feelingul nu e acelasi, CVT parca chinuie motorul clasic, depasirile in forta trebuie pregatite dar e bine asa....oferta e larga si ai de unde alege.

  • redalert, vineri, 25.07.2014 09:11

    De ce să dai 6000 euro în plus pe o tigaie care consumă cât Yaris pe benzină ? Şi probabil că avea şi bateriile pline la drive-test. Propun să aşteptăm face-liftul cînd îi vor pune un cordon cu ştecher pentru priză, un motor diesel în trei cilindri şi îmbunătăţirea ca acest motor să poată cu cilindrii alternativ. Iar pentru ecologişti propun ca îmbunătăţire să fie dotat cu un separator de energie electrică care să oprească alimentarea atunci cînd energia electrică este produsă în centralele atomice.

  • gigi_frana, luni, 28.07.2014 12:40

    @redalert...daca te uiti la "tigaile" consacrate din aceeasi clasa, cutie automata, motor pe benzina, ~100CP, tot pe-acolo ajungi. Si ai aproape garantat un consum de 10% in oras. la un calcul simplu,un roman obisnuit care tine masina 7 ani si face in jur de 20000 km/an iese binisor in castig.