Renault Megane RS facelift

2.0 16v 275CP RS

Motor / Transmisie

5.0

Galben asemeni unei albine care înţeapă fără prea multe întrebări, noul Megane RS Trophy m-a întâmpinat cu acelaşi motor turbo pe benzină, cu o capacitate de 2.0 litri. Resursele sunt însă ceva mai generoase, coupe-ul beneficiind de 10 cai putere în plus, comparativ cu versiunea standard.

Mai exact, vorbim despre 275 de cai putere, resimţiţi la 5500 de rotaţii, şi un cuplu motor de 360 Nm, livrat între 3000 şi 5000 de rotaţii. Nu ştiu cum pot descrie mai bine explozia lui Megane RS Trophy. Poate ca un popcorn care explodează atunci când atinge temperatura ideală.

Iar pentru hot-hatch-ul francez temperatura ideală o reprezintă acul turometrului aproape de 5000 de rotaţii. Acolo se desfăşoară toată agitaţia, acolo decorul se succede pe repede înainte, acolo apare zâmbetul larg şi acolo mâinile se încleştează pe volan. E ca şi cum acolo, la 5000 de rotaţii, aerul este mai rarefiat, iar simţurile tale înţeleg asta.

În rest, manevrat cu grijă, cu schimbări de treaptă puţin peste 2000 de rpm, Megane RS Trophy este o maşină obişnuită. Sunt însă şi lucruri neobişnuite, cum este transmisia: foarte scurtă, extrem de bine etajată pentru a favoriza acceleraţia, ea are o cursă precisă şi reprezintă apogeul atins de inginerii Renault.

Era să uit de tratamentul auditiv. Fix ce prescrie doctorul pentru pasionaţii maşinilor sport. O evacuare Akrapovic care tratează cum se cuvine sunetul motorului şi va genera mulţi fiori reci pe şira spinării.

  • ioi, vineri, 24.10.2014 12:03

    @AM eu cred ca ar trebui sa faceti niste masuratori si apoi sa spuneti ca te "smuceste" in 5.8 `secunde. nici o revista de profil, care face masuratori si nu ia cifrele oficiale de bune, nu a reusit acest timp. p.s. nu sunt anti renault sport

  • eee, vineri, 24.10.2014 13:55

    @ioi: fiind cea mai rapida masina cu tractiune fata de pe nurburgring ... eu cred ca smuceste destul de bine, nu ca mi-ar permite buzunarul sa aflu acest detaliu ...

  • dumbravaandrei, vineri, 24.10.2014 14:09

    @Automarket Trofeul Calitatii e o expresie mai sensibila in Romania :) :D Eu astept noua generatie Renault Megane vs Triada nemteasca. Deocamdata un Golf GTI cam greu de depasit...

  • @eee, vineri, 24.10.2014 14:29

    eu n-am zis ca nu SMUCESTE... eu am zis ca nu prinde suta in 5.8. lol si faptul ca e cea mai rapida fwd de pe ring, nu inseamna ca tre' sa aiba 0-100 f bun.

  • mog, vineri, 24.10.2014 14:29

    dumbravaandrei: eu astept civic type R. :D

  • eee, vineri, 24.10.2014 15:14

    @@eee: dar niste argumente, linkuri, nu dai? Vezi ca sunt clipuri destule pe youtube cu acceleratia, chiar si pana la 250 la ora, si poti sa vezi timpul din filmulet, e destul de clar ca sunt sub 7 secunde pana la suta, doar la o vizionare rapida.

  • tyd, vineri, 24.10.2014 18:23

    turul la nurburgring este referinta. pana atunci mai este de munca la competitori. seat a incercat ceva dar foarte putin. la munca cu voi

  • Andy, vineri, 24.10.2014 18:41

    Varianta Trophy-R (care e si mult mai scumpa) prinde suta in 5.8: http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Renault-Megane-Renaultsport-275-Trophy-R-2014-CAR-review/ Insa dupa cum se poate vedea ii lipsesc unele dotari precum radioul. Probabil ca modelul testat de AM are o acceleratie undeca pe la 6.4-6.8...

  • ioan, vineri, 24.10.2014 20:56

    pentru ioi. cifrele alea se pot obtine daca sti sa conduci bine amice. se poate chiar cobori acel 5.8 sec.

  • LUCCI, vineri, 24.10.2014 21:05

    ....,,socotelile INCEP de la 28.600 de euro cu TVA. Rivalii se situează în apropiere, însă TOTI AU PRTURI MAI MARI. Volkswagen Golf R AJUNGE LA exorbitanta sumă de 36.700 de euro''.Ati inteles reclama mascata si spalarea creierelor?!?! Pai spuneti si despre Renault LA CAT AJUNGE PRETUL! NU DOAR DE LA CAT INCEPE!!!Ca pentru Golful R nu ati facut asta! Corectilor!!!!

  • LUCCI, vineri, 24.10.2014 21:06

    P.S.-ACESTA ESTE SINGURUL RENAULT CARE ISI MERITA PUNCTAJUL.

  • nume, sâmbătă, 25.10.2014 18:45

    Foarte multe greseli in acest pseudo-test. 1. Timpul dat de Renault pentru 0 - 100 km/h este de 6.0 secunde - si nu 5.8 secunde, cum se abereaza pe aici. 2. Pornind de la 37.000 euro, VW Golf R nu are nici cea mai mica legatura cu Megane RS. 3. Astra OPC face 0 - 100 km/h tot in 6.0 secunde, deci faza cu timpul Renault-ului este mult mai bun, bla-bla-bla, aberatie. 4. Renault Megane Facelift a obtinut recent 3 stele la testele EuroNCAP, insa voi dezinformati cu nerusinare si ii dati RS-ului 5 stele la siguranta. 5. Ce e aia piele Alcantara? Asa ceva nu exista. E ori piele, ori alcantara. Asta doar asa, la prima vedere.

  • ioan, duminică, 26.10.2014 11:50

    da are dreptate nume este de 6 sec. acum pt automarket: sunt interesante testele voastre dar fara un video raman doar povesti. toate revistele serioase ataseaza si un video.

  • sandu, luni, 27.10.2014 10:09

    tot o cupra merita mai mult.

  • hazard, luni, 27.10.2014 15:32

    @sandu Asa este, Cupra e cea mai buna varianta cu tractiune pe fata la momentul asta.

  • OPC then, marţi, 28.10.2014 10:42

    tot astra opc ramane cea mai ok din toate punctele de vedere. Numai cand te uiti ce jante de logan ofera astia pe rs si ce jante de 19 ofera opel pe opc plus designul si faptul ca opc ul ajunge la 270 lejer, cautati pe youtube. Poate ajunge si rs ul nu stiu dar eu am vazut ce poate opc ul si arata mult mai bine decat rs atat interior dar mai ales la exterior.

  • A, miercuri, 29.10.2014 22:55

    SI cei de la Top Gear au numit noul etalon pe Astra OPC J se pare ca acum parerile sunt impartite si nu mai e atat de mare diferenta intre rs si restul lumii ca acum 2-3 ani.

  • cineva, vineri, 31.10.2014 08:48

    Aşadar trei stele pentru Megane, transmisibile şi versiunii RS. nume tu citesti numai ce vrei. Pun pariu ca nu cunosti de ce a obtinut trei stele. Pentru ca nu avea senzorul pentru pastrarea benzii de mers si nu avea beculet impreuna cu bipul necesar pentru necuplarea centura de siguranta spate. pentru aceste motive, desi BC-ul te avertizeaza cand se cupleaza centurile spate si mai ales te avertizeaza vizual si sonor cand sunt decuplate.

  • johnny_Zwee, vineri, 31.10.2014 15:42

    vazui unul azi in parcare, si chiar arata super, tot asa pe culoarea galben.

  • pff, sâmbătă, 13.12.2014 16:30

    Pentru prosti : exista PIELE ALCANTARA , da!

  • qwe, luni, 05.01.2015 07:45

    de unde dumnezeu scot astia consumurile astea mixte ptr ca nu au niciun sens