Motor / Transmisie
Galben asemeni unei albine care înţeapă fără prea multe întrebări, noul Megane RS Trophy m-a întâmpinat cu acelaşi motor turbo pe benzină, cu o capacitate de 2.0 litri. Resursele sunt însă ceva mai generoase, coupe-ul beneficiind de 10 cai putere în plus, comparativ cu versiunea standard.
Mai exact, vorbim despre 275 de cai putere, resimţiţi la 5500 de rotaţii, şi un cuplu motor de 360 Nm, livrat între 3000 şi 5000 de rotaţii. Nu ştiu cum pot descrie mai bine explozia lui Megane RS Trophy. Poate ca un popcorn care explodează atunci când atinge temperatura ideală.
Iar pentru hot-hatch-ul francez temperatura ideală o reprezintă acul turometrului aproape de 5000 de rotaţii. Acolo se desfăşoară toată agitaţia, acolo decorul se succede pe repede înainte, acolo apare zâmbetul larg şi acolo mâinile se încleştează pe volan. E ca şi cum acolo, la 5000 de rotaţii, aerul este mai rarefiat, iar simţurile tale înţeleg asta.
În rest, manevrat cu grijă, cu schimbări de treaptă puţin peste 2000 de rpm, Megane RS Trophy este o maşină obişnuită. Sunt însă şi lucruri neobişnuite, cum este transmisia: foarte scurtă, extrem de bine etajată pentru a favoriza acceleraţia, ea are o cursă precisă şi reprezintă apogeul atins de inginerii Renault.
Era să uit de tratamentul auditiv. Fix ce prescrie doctorul pentru pasionaţii maşinilor sport. O evacuare Akrapovic care tratează cum se cuvine sunetul motorului şi va genera mulţi fiori reci pe şira spinării.
@AM eu cred ca ar trebui sa faceti niste masuratori si apoi sa spuneti ca te "smuceste" in 5.8 `secunde. nici o revista de profil, care face masuratori si nu ia cifrele oficiale de bune, nu a reusit acest timp. p.s. nu sunt anti renault sport