Volkswagen Golf 7

4.4
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, luni, 8 decembrie

Aniversar

Volkswagen Golf este poate cea mai cunoscută maşină din lume. Uşor de recunoscut, cu o reputaţie de fier, Golf are deja în spate 40 de ani de istorie, şapte generaţii şi foarte mulţi fani. Este considerat un etalon în clasa compactă, acolo unde este preferatul clienţilor din Europa de multă vreme. 

Actuala generaţie a sosit în 2012 la Salonul Auto de la Paris şi a inaugurat o nouă platformă numită MQB, platformă ce este folosită şi de alte modele compacte ale grupului Volkswagen. Important este că Golf a reuşit să evolueze fără a şoca vizual, designerii Volkswagen preferând mereu cartea clasică. De la prima până la a şaptea generaţie, Golf a evoluat normal, fărăr artificii de design, iar publicul fidel a apreciat acest lucru.

La 40 de ani distanţă de primul Golf, Volkswagen a decis să aniverseze momentul prin lansarea unei ediţii speciale numite Golf Edition 40. Este vorba de un nivel de echipare suplimentar special bazat pe nivelul de top Highline şi care vine cu o lungă listă de dotări standard. Pentru echiparea Edition 40 se poate alege aproape orice motor din actuala ofertă de propulsoare, iar noi am putut testa acest model în versiunea 2.0 TDI 150 CP cu cutie automată DSG cu şase trepte.

  • mishazaitev, luni, 08.12.2014 13:25

    Stim, stim... Are un design invechit si lipsit de modernitate, folosete un motor prea mare care atrage taxe mari, este foarte scump pentru ce ofera si la pretul asta poti sa cumperi masini dintr-o clasa superioara etc, etc, etc etc. Stim... Strugurii se afla situati la inaltime, n-ajungem la ei si prin urmare nu ne ramane altceva de facut decat sa-i declarama acri(i).

  • Hunter, luni, 08.12.2014 13:46

    @mishazaitev O sa iei multe manute rosii pentru ceea ce ai tinut sa afirmi. Asta nu e asa rau. Mai grav este ca unii nu stiu sa guste o ironie mai fina....fiind cu ochelari de cal si avand o optica destul de ingusta.

  • sandu, luni, 08.12.2014 14:01

    no comment. cea mai buna compacta.

  • dan_grc, luni, 08.12.2014 14:04

    E clar că la banii ăștia îți cumperi trei Sandero pentru toata familia, sau doua și un MCV, să fie spațiu.

  • a, luni, 08.12.2014 14:06

    34000 astia sunt nebuni. pai de banii astia iti iei subaru forester sau nuol outback, ba chiar volvo s60, passat, insignia, si alte masini mult mai utile si chiar mai bune (mai fiabile+mai sigure).

  • Sam, luni, 08.12.2014 14:13

    Imi pare rau dar, 35 de mii de euro pentru un golf care nici macar nu-i cea mai de top versiune? Ma pis pe mine de ras.

  • dan_grc, luni, 08.12.2014 14:14

    @eu Așa este, Passat e mai fiabil decât Golf. Aceste prețuri mari au ca scop îndepărtarea clienților, iar asta deja se vede, mai ales la nemți, vând din ce în ce mai puțin.

  • "piece of shit car", luni, 08.12.2014 14:15

    Still ugly and not worthy.

  • dan_grc, luni, 08.12.2014 14:16

    Pardon, nu @eu, @a.

  • mishazaitev, luni, 08.12.2014 15:13

    @dan_grc Ma intreb daca aia care ti-au dat manute verzi, s-au prins de parabole -::))). Macar, unii dintre ei s-au prins pentru ca ai cate una si de de la mine -::)) @a Cata dreptate ai !!! Cu banii astia iti cumperi Outback cu motor de 2.5 benzina. Curata afacere, pe cuvantul meu. @Sam Golful asta are dotari pe care nu le regasesti in standard nici pe cea mai de tot versiune.

  • @mishazaitev, luni, 08.12.2014 15:48

    chiar si 2.5 benzina un outback e o masina completa. dar ma rog vad ca de regula vag e tot si in toate. nu mai exista altceva mai bun desi realitatea a demonstrat alceva. ideea era ca de banii astia poti sa iti iei orice masina vrei pentru orice folosinta chiar si variante care sunt polivalente.

  • mog, luni, 08.12.2014 15:58

    comparati mere cu pere, cine cauta golf nu o sa se uite la outback niciodata. sunt clase total diferite. pentru golf, rivalii sunt focus...si poate noul 308 pt ca la restul, nu prea ai ce motoare sa alegi sau anumite dotari care sunt doar pe golf. singurul cam la fel de "bogat" e focusul. normal, eu as alege mazda3 2.2 diesel la orice ora, peste golf. dar sincer, acest 7 cred ca e singurul golf care`mi place per total.

  • gigi_frana, luni, 08.12.2014 16:13

    inca 2-3 briz-brizuri...si-l faceau de 40.000...pret de S3 :)) asa, e doar la pret de A3 184CP quattro :) inteleg notiunea de "exclusivism","editie limitata"....

  • Marian, luni, 08.12.2014 16:58

    "Spaţiul în portbagaj este suficient pentru o familie, având un volum de 380 litri, unul dintre cele mai mari din clasă. Este depăşit, totuşi, de modele precum Citroen C4 sau Skoda Octavia" ... si putem continua cu Peugeot 308, Renault Megane, Honda Civic. Este egalat de Ceed, i30, Leon si tot pe acolo este si Auris, Mazda 3, Astra dar trebuia sa fie o propozitie in care Golful este cel mai tare, chiar si la capitole la care nu este cazul. In rest este o masina destul de banala, asa am zis si eu cand am vazut primele imagini pe net si cand am vazut-o in reprezentanta, dar cand m-am urcat la volan parca eram de acolo, eram exact in filmul care imi placea, doar ca pretul a fost trezirea la realitate :)

  • hazard, luni, 08.12.2014 17:02

    Cand VW o sa fie depasit de citroen, honda...etc... o sa ne vedem toti ceafa ;)

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 08.12.2014 17:49

    Asa erau si preturile demult la un Golf 4 1.9 TDI GTD 150CP ARL 4X4 FULL, dar noi ne-am obisnuit cu piata sh care ofera diferite produse la preturi imbatabile insotite de cadouri (defecte, km ireal, accidentat, rugina, uzura fizica si morala, devalorizare). E scump, n-am bani sa-l cumpar dar mi-as dori unul. De GTD nici nu mai pomenesc.

  • tyd, luni, 08.12.2014 18:30

    eu totusi raman la frantuzesti pentru deisgn. brizbrizuri si optionale in standard...ma tine 10 ani una si o iau la 2/3 din pret golf...daca vreau pt 20 ani imi iau toyota desi auris e ORIBILA si inauntru si exterior...asa ca cine-si ia golf nou, de ce-l ia? de frumos, nu....de fiabil..nu...mai ramane o varianta: de ...........

  • Pedro, luni, 08.12.2014 20:54

    Ceeeeeee????? 35 de mii pt un 2.0 TEDEI care troncane ca un tractor infect ? Cu maxim 20 de mii iti cumpero Mazda 3 2.2 150 cp care este unul dintre cele mai rafinate motoare diesel declarate , se aude aproape ca un benzinar, este mult mai fiabil, cuplu mult mai mare fata de acest Golf , designul exterior mult mai exclusivist, interior mult mai calitativ in varianta de top, dotari demne de masini din segmentul premium gen ( HUD, Bose cu 9 difuzoare, etc ), trebuie sa fii inconstient la cap si paralel cu cultura automobilistica sa dai platesti 35k pe o compacta non-premium, cand cu 35 iti cumperi limuzina Mazda 6 de 192 cp automata full .

  • @tyd, luni, 08.12.2014 21:03

    cumva de...tyd?

  • Sandu, luni, 08.12.2014 22:10

    Bai aia care spuneti ca de banii astia iti cumperi Passat, Insignia sau Volvo S60, voi credeti ca masinile alea au acelasi nivel de echipare ca Golul asta? Iti iei o masina de vreo 120 CP si cu nivel superior de echipare sau iti iei ceva cu motor mai puternic dar cu un nivel inferior de echipare. Un Passat, sau S60 cu un motor asemanator si dotari sar lejer de 40000 de euro. Dar ce poti sa le spui unora care cred ca daca iti iei VW esti un prost. Da, eu sunt un "prost" care si-a luat in 2010 Golf VI 1.4 TSI, acum am 87000 de km si zilele trecute a ajuns in service cu prima problema: un pivot. Ce ziceti, e rau? Am dat pe el 17000 de euro si nu regret nici o clipa ca am luat masina asta. Daca voi spune ca fosta mea masina a fost altceva si care m-a dezamagit mult, poate ca unii se vor simti jigniti. Defapt nu, stai ca sunt un mincinos. VW face masini proaste, foarte proaste. Cele mai proaste. Seamana cu masina lui Fred Flinstone. Si inca ceva: pretul ala trecut de Automarket e unul de lista. Daca mergi in showroom in gasesti pe la 30000 de euro. Ce Volvo S60, Passat sau insignia iti iei de banii astia? Niciunul. In plus Insignia are ceva vechime pe piata. Daca spuneati noul Mondeo era totusi altceva.

  • gigi_frana, marţi, 09.12.2014 09:23

    Sandule, daca vorbeam de un GTD dus pe la 200 CP, personalizat la interior,cat si in exterior,poate nu mai comenta lumea atat. Pana si AM, care de obicei trecea cu vederea astfel de amanunte cand venea vorba de VW, l-a depunctat drastic la categoria "pret de achizitie"...e clar ca ceva e in neregula. Si cand VW va oferi discount-uri de 5000E in showroom, vorba lui @hazard, o sa ne vedem toti ceafa :)

  • sandu, marţi, 09.12.2014 10:12

    Eu am scos masina mea de la 19000, la 17000 de euro. 19000 de euro era pretul de lista. E drept insa ca asta am obtinut la dealerul din Arad. Ca in Bucuresti imi dadeau astia #&%@*. In fine, fiecare isi ia ce vrea de banii lui, ce ii place. Eu vroiam doar sa spun ca desi masina mea nu a fost chiar ieftina sunt multumit de ea. Din clasa ei era una dintre cele mai confortabile, spatioase masini. Mi-au placut mult scaunele si pozitia la volan. Plus ca suspensia este setata ok... nici prea rigida, nici prea moale. La Golf a fost o combinatie mai echilibrata intre mai multi factori. Singura chestie enervanta este ca pe navigatie imi cereau aproape 1000 de euro. Am zis ca le dau maxim 700 desi mi s-a parut f scump si asa, dar nu au fost de acord.

  • mishazaitev, marţi, 09.12.2014 11:04

    @@mishazaitev Daca n-as conduce in prezent un 2.5 boxer cu celebra SWD, ti-as da dreptate. @Suleyman Un GTD destul de bine echipat e mai ieftin decat masina la care se refera articolul. Prin urmare, eu as zice ca "mi-as dori un GTD, de varianta aniversara nici nu mai pomenesc". -::)))

  • mishazaitev, marţi, 09.12.2014 11:09

    @sandu S-o stapanesti sanatos, in continuare . Intr-adevar dealerii din provincie ofera reduceri mult mai bune decat cei din Bucuresti. Si eu am obtinut tot de la un dealer din Ardeal preturi cu 2000 de euro sub pretul de lista. Astia din Bucuresti, daca-ti dau 4-500 reducere, zic ca ti-au facut o mare favoare.

  • toss, marţi, 09.12.2014 14:46

    @Sandule ...acum serios de la 17000 la 34000 e mult prea mult, exagerat de mult. Hai mai zic, un televizor iti iei cu 2000 de lei in loc de 1000lei, asta e, dar sa dai dublu pe o masina care face acelasi lucru care il face si masina ta de 17000 mi se pare o prostie, chiar insulta din partea VAG. Iar automarket.ro in loc sa ii dea -5 stele la pret, ei dau 2,5 stele, ca na lumea are bani si arunca cu ei. Serios, in ce lume traiti? Mai iesiti pe afara.

  • Lache, marţi, 09.12.2014 19:53

    @Pedro mafiotul, cand am vazut informatiile pe care le-ai trantit mai sus ,(cele cu super mazda ta),am si fugit la dealer.Am facut un test drive.E ok! Dar la pretul anuntat de tine ,mi-au bagat si greierasi in masina.Dar mi-au dat un spray pentru ei. Frectie cu glaspapir la picior de lemn. Comentariul este doar bascalie.

  • Andy, marţi, 09.12.2014 20:14

    Adevarul e ca de la an la an producatorii maresc preturile de catalog. Cu tot cu reducerile obrinute de la dealeri, tot sunt mai scumpe ca acum 5-6 ani. Ok, sunt de acord ca unii producatori au marit calitatea perceputa (materiale si finisari) si aici intra si VW care se vrea superior produselor de volum, Hyundai-Kia care au scapat de hainele ponosite low-cost pe care le purtau acum 10 ani si se pot considera de volum pe acelasi nivel cu producatori gen Peugeot, Ford, Toyota etc. Insa parca totusi nu e in regula cu umflarea preturilor. Cel putin nu pentru publicul din Romania. Noroc cu pietele emergente unde majoritatea producatorilor au cresteri de la an la an (de multe ori spectaculoase). Fiabilitatea nu mai e ce era si asta din cauza motoarelor mai complicate, graba lansarii produselor avand defecte de proiectare sau fabricatie (de aici atatea recall-uri sau inlocuiri in garantie), complexitatea soft-urilor, numarul senzorilor, realizarea multor piese/subansamble (in general ce nu se vede) prin tari cu mana de lucru ieftina si politica generala purtata de producatori (nu numai auto) ca un produs nu mai trebuie sa tina 10-15 ani ca in trecut. Parerea mea e ca atunci cand achizitionam o masina noua trebuie sa studiem piata foarte bine, sa uitam de ideile preconcepute, de miturile adanc inradacinate si de etichetele puse in trecut pe anumite marci, sa mergem la drive-teste si sa nu ne intindem mai mult decat ne sunt nevoile si capacitatile financiare. Drumuri bune la toti!

  • @toss, marţi, 09.12.2014 21:17

    "dar sa dai dublu pe o masina care face acelasi lucru care il face si masina ta de 17000 mi se pare o prostie, chiar insulta din partea VAG". cred ca este o idee preconceputa. Asa puteam sa-mi iau si Logan, ca acelasi lucru il face. Adica ma plimba. Serios acum. Eu am ales masina asta pentru ca mi-a placut din mai toate punctele de vedere: confort, tinuta de drum, insonorizare, stabilitate, spatiu bine gandit, sistem audio mai bun si chiar si valoarea la revanzare. Toate astea puse cap la cap au facut ca si pretul masinii sa fie, in opinia mea justificat mai mare cu aproape 1000 de euro fata de Focus, cu aproape 2000 de euro mai mare ca Opel Astra sau cu vreo 2500 de euro fata de Megane. Chiar si asa cred ca la anul o vand. Prefer sa iau pe ea cam 10000 de euro, decat 8000 peste 6 ani.

  • Edi, marţi, 09.12.2014 22:50

    Masina arata bestial la interior! Nu cred ca are concurenta in ceea ce priveste calitatea in clasa asta.

  • Lache, miercuri, 10.12.2014 10:28

    E cu mult peste orice japoneza! Nu prea iubesc VW !

  • Scorpionul.negru, miercuri, 10.12.2014 15:19

    E o masina la fel de buna ca un A3. Cred ca pe la 30 de mii faci o alegere mai buna ca un A3 la care trebuie sa mai pui 10 mii sa fie full. SI e aceeasi masina chiar mai buna ! ps. oricum nu as da mai mult de 20 de mii pe un Golf.

  • unckle, vineri, 12.12.2014 10:32

    Adresat celor care compara cu cinestie ce masini premium - ar trebui sa comparati cu astea: A3 (2012-prezent) 2.0 TDI 150CP Ambition Stronic - 31610E Seria 1 (2012-prezent) 2.0 118d - 28334E Clasa A (2012-prezent) 1.8 A 200 CDI BlueEFFICIENCY - 28024E V40 (2012-prezent) 2.0 D3 150 auto - 27961E La astea mai intra cam 8-10kE in optionale si ajung la nivelul acestui golf "aniversar" ... dar sunt semnificativ peste acest golf aniversar. Masina asta avand doar aspiratii de premium ar trebui comparata cu cele din clasa ei, care au, si ele aspiratii premium - Mazda3, Focus (cel mai dotat), DS4 etc. Se poate observa ca este ceva mai scump pentru ce ofera. Din fericire pentru VW exista o baza de clienti care face vanzari lui Golf. Masina asta, ca "editie aniversara", nu este decat o publicitate mascata pentru Golf. Este mult mai ieftin sa faci un Golf aniversar, sa pui pe el o multime de treburi, sa duci 500 de masini in showroom-urile din intreaga lume, decat sa platesti toate publicatiile de profil sa iti tina produsul pe prima pagina timp de cateva zile. VW cred ca ar multumi publicului daca nu ar cumpara nici un exemplar - i-ar scuti de explicatii cand oamenii si-ar da seama ca-i un pic cam scump pentru ce face. Cu zero vanzari "aniversare" dar cu o crestere a vanzarilor modelului de 15-20k, VW va face un profit mult mai mare decat pretul platit pentru crearea si mediatizarea modelului in discutie.

  • @unckle, vineri, 12.12.2014 19:03

    Am configurat eu aceleasi dotari de pe modelul asta (cu limitarile de rigoare). Pret:45.001 euro. Bmw seria 1 (cu motor mai slab)- 40.537 euro. Nu mai dezinforma si pune mana si calculeaza!

  • Noah, marţi, 16.12.2014 22:39

    Arata ca un pantof ascutit. Ma dezgusta Volkswagen Golf !

  • mishazaitev, miercuri, 17.12.2014 22:18

    @Noah Ia cu lamaie ca face bine la dezgust.