Volkswagen Touareg

Motor / Transmisie

5.0

De la lansarea lui Touareg până în prezent, modelul a primit mai multe motorizări, dar noi ne-am întâlnit cu evoluția propulsorului testat în urmă cu trei ani, acesta fiind, de altfel, cel mai popular propulsor din gamă. Vorbim despre un V6 TDI de 3.0 litri care livrează 245 CP şi 550 Nm. Propulsorul face casă bună cu o transmisie cu opt trepte, aceasta dovedindu-se cu adevărat potrivită pentru resursele de putere ale SUV-ului din Wolfsburg.

Cuplul maxim este disponibil încă de la 1.750 rpm, iar puterea maximă este oferită la 4.000 rpm. Pe langă un diferenţial central blocabil, transmisia are trei moduri de funcţionare - Drive, Sport şi Manual. Mai mult decât atât, modelul beneficiază şi de un sistem Start-Stop care îi oferă modelului german șansa de a afişa o economie de carburant aproape incredibilă pentru un SUV mare.

Reprizele oferite de cuplul motor/transmisie sunt la fel de impresionante ca acum trei ani, deşi mi-au trecut prin mână multe modele între timp. Acceleraţia pe plajele de viteză "utile" în România este una de top, "uzina" V6 de sub capotă accelerând fără niciun fel de emoție.

Schimbări faţă de testul anterior? Motorul se dovedeşte a fi mai silenţios decât la prima noastră întâlnire, iar sunetul oferit de acesta este chiar placut in unele momente. În general, motorul abia se face auzit in habitaclu, ventilatorul aerotermei fiind mai "zgomotos" la putere maximă decat motorul la rularea cu viteze moderate.

Exceptând SUV-urile de performanţă, Touareg oferă un pachet cu adevărat deosebit atunci când vine vorba de motor şi transmisie, fiind echipat cu o "pereche" de top, deşi pe hârtie nu se vede acest lucru la prima vedere. Dacă mai aveaţi nevoie de o dovadă că Touareg a crescut mult cu noua generaţie, modelul se bate cot la cot cu BMW X5 3.0d, o motorizare echivalentă recunoscută pentru valoarea sa.

  • H&M, luni, 12.08.2013 12:23

    a aparut ,totusi noul model pathfinder....deci...e ca si cum ai compara vechiul tuareg cu noul pathfinder...

  • Sebastian Toma, luni, 12.08.2013 12:32

    @H&M Noul Pathfinder nu este încă disponibil pe piaţa din România, de unde şi comparaţia cu modelul existent.

  • ala, luni, 12.08.2013 12:50

    De ce tot timpul trebuie sa apara prima data un comentariu tampit si total aiurea. Am vazut un comparativ cu JEEP la americani si chiar si ei abia , abia cu greu si parca nici ei nu credeau ca minciuni oridinare au scos JEEP invingator dar la 0.5 puncte din 100 . Oricum cine are banii de asa ceva nu va regreta nici un cent. Masina este extraordinara.

  • 4x4, luni, 12.08.2013 13:19

    Prefer Grand Cherokee facelift.Jeep-ul arata mai bine si este mai potent in off-road. Pace!

  • Vasilica, luni, 12.08.2013 13:51

    De cand au venit macaronarii s-a dus originalitatea grand cherokee, nu mai arata a pur sange american. Oricand tuareg indiferent ce ar zice un nimeni!!

  • slVW_83, luni, 12.08.2013 14:32

    Cred că Touareg reprezintă cea mai bună ofertă din segment. E destul de premium, arată foarte bine, motor potent, capabil în off-road mai ales dotat cu sistemul de tracţiune opţional 4XMotion, preţ decent, chiat mic raportat la concurenţă.

  • @slVW_83, luni, 12.08.2013 21:33

    Baii, dupa calculul tau ar fi ca si Skoda reprezinta cea mai buna oferta din segmentul ''low-end'' si ca sa vezi e chiar mai scumpa ca dacia. Eu as zice altfel :Toyota LC150 reprezintă cea mai bună ofertă din segment. E mai mult decat premium cu acel volan imbracat in lemn ( pe care Touaregul nu il are ), arată foarte bine, motor potent, capabil în off-road mai ales dotat cu sistemul de tracţiune revolutionar ( + o fiabilitate asa cum ne-a obisnuit Toyota ), preţ decent, chiat mic raportat la acest Touareg. Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Luxury = 60.502 €

  • dany, luni, 12.08.2013 22:19

    1. de ce nu vb nimic de ungiul de atac, unghiul de degajare, raza longitudinala de trecere (unhiul ventral), raza transversala de trecere si garda la sol? (este totusi o masina de teren... chiar daca soft si nu hard) 2. de ce nu vb nimic despre cutia de transfer sau reductor? are? nu are? este pe lista de optionale? daca e optional cu cat creste masa masinii si centrul de greutate? etc.

  • dany, luni, 12.08.2013 22:27

    continuare: 3. ati afirmat ca doar pneurile o limiteaza in off-road! pai atunci dati detalii: ce anvelope se pot monta pt off? ce fel de jante si ce talon maixim suporta? (avand in vedere ca la suv-uri dimensiunea mare a discurilor de frana impiedica montarea unor anvelope specifice off-road cu talon de dimensiuni mari) PS puteti face chiar educatie in sensul unei expertize adresate potentialilor clienti: cine da pe asta 60k cred ca isi mai permite 5-6k pe o pereche de jante cu pneuri specifice terenurilor grele (poate nu toti posesorii se plimba doar pe asfalt... unii merg la pescuit, altii pe drumuri de munte, altii la o stana, altii chiar fac off-road la nivel de amator...)

  • @@slVW_83, luni, 12.08.2013 23:13

    Mai @mafia, orice nick ai avea se vede de la o posta fanatismul Toyota, nici macar nu este concurent direct LC cu Touareg.

  • Misha, marţi, 13.08.2013 14:03

    @dany Tu vrei ceva de unde nu-i. -:::))). Iti recomand sa incerci un site dedicat masinilor 4x4. Acolo vei avea parte de informatii de la oameni care vorbesc aceeasi limba. Nu are reductor. Nu stiu daca are dif. blocabil... Insa vechiul model se descurca destul de onorabil in off road datorita garzii mari la sol si motorului puternic. Cred ca si asta e la fel.

  • slVW_83, marţi, 13.08.2013 14:28

    @dany Touareg poate in off-road cu conditia de a fi echipat cu pachetul optional Terrain Tech. ce contine: - diferential central blocabil, dotare standard de altfel - diferential spate blocabil - vadul maxim e de 0,5 m - garda la sol reglabila, ajungand pana la app. 30 cm Azi am tinut loc de redactor.....

  • mog, marţi, 13.08.2013 14:36

    masina are sistemul de tractiune integral permanent (dif torsen - ca la audi)..nu e 4motion tip haldex nu ai nevoie de reductor, e masina diesel, are cuplul maxim foarte jos plus o cutie automata cu 8 trepte care stie si mod off road... ce mi se pare minunat sunt suspensiile reglabile, cu asa ceva nu ai nici cea mai mica grija cand te aventurezi prin diverse hartoape... e un de compromis, nu e infiniti fx55, cayenne sau chiar x5..care au doar imaginea de suv... si mie mi se pare pathfinder sau land cruiserul singurii rivali pe masura, insa personal as alege tuareg.. daca nu ma insel, e construit pe platforma comuna cu noul cayenne...asta spune multe

  • Misha, marţi, 13.08.2013 14:39

    @slVW_83 Bravo! Daca-i zici si ce cauciucuri merg puse pe ea, te angajeaza AM -:::)))

  • F32C, marţi, 13.08.2013 22:52

    E Volkswagen , dati-i foc !