Motor / Transmisie
De la lansarea lui Touareg până în prezent, modelul a primit mai multe motorizări, dar noi ne-am întâlnit cu evoluția propulsorului testat în urmă cu trei ani, acesta fiind, de altfel, cel mai popular propulsor din gamă. Vorbim despre un V6 TDI de 3.0 litri care livrează 245 CP şi 550 Nm. Propulsorul face casă bună cu o transmisie cu opt trepte, aceasta dovedindu-se cu adevărat potrivită pentru resursele de putere ale SUV-ului din Wolfsburg.
Cuplul maxim este disponibil încă de la 1.750 rpm, iar puterea maximă este oferită la 4.000 rpm. Pe langă un diferenţial central blocabil, transmisia are trei moduri de funcţionare - Drive, Sport şi Manual. Mai mult decât atât, modelul beneficiază şi de un sistem Start-Stop care îi oferă modelului german șansa de a afişa o economie de carburant aproape incredibilă pentru un SUV mare.
Reprizele oferite de cuplul motor/transmisie sunt la fel de impresionante ca acum trei ani, deşi mi-au trecut prin mână multe modele între timp. Acceleraţia pe plajele de viteză "utile" în România este una de top, "uzina" V6 de sub capotă accelerând fără niciun fel de emoție.
Schimbări faţă de testul anterior? Motorul se dovedeşte a fi mai silenţios decât la prima noastră întâlnire, iar sunetul oferit de acesta este chiar placut in unele momente. În general, motorul abia se face auzit in habitaclu, ventilatorul aerotermei fiind mai "zgomotos" la putere maximă decat motorul la rularea cu viteze moderate.
Exceptând SUV-urile de performanţă, Touareg oferă un pachet cu adevărat deosebit atunci când vine vorba de motor şi transmisie, fiind echipat cu o "pereche" de top, deşi pe hârtie nu se vede acest lucru la prima vedere. Dacă mai aveaţi nevoie de o dovadă că Touareg a crescut mult cu noua generaţie, modelul se bate cot la cot cu BMW X5 3.0d, o motorizare echivalentă recunoscută pentru valoarea sa.
a aparut ,totusi noul model pathfinder....deci...e ca si cum ai compara vechiul tuareg cu noul pathfinder...