Calitate / Pret
Cine s-ar fi gândit că Volkswagen ar putea veni vreodată cu un preţ de pornire mai mic decât al rivalilor săi francezi. Se întâmplă în segmentul mini, acolo unde Up! pleacă de la numai 8327 de euro cu TVA. O valoare mult mai mică decât cea a oricărui triplet C1, 107 şi Aygo.
Ba mai mult, versiunea de echipare testată de noi, cea intermediară Move Up!, costă 9594 de euro, adică mai puţin cu 400 de euro decât preţul de pornire al unui Toyota Aygo.
Renault Twingo nu poate fi inclus în comparaţie, fiind disponibil într-o singură versiune, cea de 75 de cai, al cărei preţ de pornire este de 10.200 de euro.
-
Razvan, luni, 23.04.2012 16:28Mai muncesti putin, si iti iei macar o masina de clasa mica
Varza! Hai, poate pentru fete...
-
slv83, luni, 23.04.2012 17:17
Masinuta asta chiar are portbagaj mare raportat la dimensiuni! Hayonul din sticla face toti banii!
-
LauCalin, luni, 23.04.2012 20:04
Lexmark, daca citeai cu atentie textul ai fi vazut ca masina asta nu este doar laudata. Motiv pentru care testul este unul subiectiv. Cu toate astea in mare masura sunt de acord cu ce spune Automarket. Si sti de ce? Pentru ca si eu am condus masina asta. Razvan, corect! Cu cat ai masina mai mare cu atat esti mai barbat. Automarket: "Este soluţia ideală pentru un client din segmentul mini, care pune CALITATEA GERMANA mai presus de EMOTIA FRANTUZEASCA a lui Citroen C1 sau Renault Twingo." Pai cum sa nu isti tot felul de subintelesuri cu expresii, in opinia mea, cam deplasate?! Conform acestei declaratii pun pariu ca Bogdan Mirica este fan al acestei masinute. Ori asta in meseria de jurnalist nu prea trebuie sa se vada.
-
Vasilica, luni, 23.04.2012 20:08@LauCalin
Ce folos are sa citesc daca eu din primu si ultimu rand aflu toata informatia! Glumeam
-
Razvan, luni, 23.04.2012 20:41@LauCalin
Da, LauCalin, unui barbat i se potrivesc muschii iar unei femei mai degraba o pereche de balerini. Daca un barbat are 1,85 inaltime si ceva kg, nu prea poti sa zici ca un "up!" il prinde bine. Uite, ca sa fii impacat si tu (imi pare ca esti un fan VW), vorbind de clasa mica, deci imediat urmatoare, din gama lor consider ca Polo este suficient de masculin, spre deosebire de un Opel Corsa ori un Renault Clio. Unii iau in seama aspecte de genul, si nu sunt putini si nici cocalari
-
sandman, luni, 23.04.2012 20:42up
adica 6627euro prin programul rabla. e un pret f ok pentru ce poate masinuta asta. o sa apara multe pe strazile noastre.
-
..., luni, 23.04.2012 21:24LauCalin
"...Conform acestei declaratii pun pariu ca Bogdan Mirica este fan al acestei masinute. Ori asta in meseria de jurnalist nu prea trebuie sa se vada." In care definitie a jurnalismului auto se specifica acest lucru?! Sunt o gramada de jurnalisti auto mult, mult mai cunoscuti si din presa straina care spun mult mai "pe fata" ca sunt fani ale anumitor marci/modele, si cu argumentele care i-au convins pe, personal. Nu vad o problema in asta. Toata chestia este sa nu exagereze ori sa fie partinitori fara sa aiba argumente solide. Apoi, textul scos de tine din articol, nu prezinta decat realitatea stiuta de toata lumea. Nu rezulta faptul ca ar fi vreun fan neaparat, din acel text. Pur si simplu aduce aminte aminte celor ca uita sau nu stiu, ca zapada este alba.
-
Radu, luni, 23.04.2012 22:43Lol
La cat de urat este acest cotet prefer tripletii.
-
Bau Bau, marţi, 24.04.2012 08:12TAR TAR
Un alt tar tar nemtesc ridicat in slavi ! Cu puternicul motor de 60 CP !!! Noapte buna Volkswagen !
-
TIKA, marţi, 24.04.2012 09:47
Mult peste ce ofera cele 3 cazane sau clocitoare!
-
LauCalin, marţi, 24.04.2012 10:14
Razvan, cunosc oameni cu "gabarit" destul de mare care conduc Fiat 500 Abarth. Era mai simplu sa-si ia un Bravo si totusi nu au facut-o. De-asta zic ca o masina mica nu poate fi neaparat o problema, depinde de situatie, evident. Dar mi se pare o stupizenie ca intr-un oras ca Bucurestiul, unde aproape mereu mergi in coloane si in orele de varf faci cateva ore pentru cativa km sa iti iei un Passat de exemplu. Important e cum te simti tu in masina, iar daca esti mai masiv conteaza mult si impresia de spatiu pe care ti-o lasa o masina. Masina asta se preteaza pentru oras, iar daca faci doar cateva mii de km intr-un an in afara lui nu cred ca e o asa tragedie. Pentru cel care nu si-a spus numele: tocmai asta e, realitatea stiuta de toata lumea e ca masinile alea mici frantuzesti inspira incredere si fiabilitate, ma refer aici in primul rand la C1 si 107. De cand au apartut sunt tot undeva sus. De-asta in testul de fata mereu se aduc in discutie. ps: replica nu se refera la jurnalism auto, ci la jurnalism in general. Ideea e ca un jurnalist nu trebuie sa influenteze publicul... un neavizat ar intelege din expresia aia caUp! e buna ca e nemteasca si C1 nu prea e buna ca e frantuzeasca. La asta m-am referit.
-
Octav72, marţi, 24.04.2012 12:02Plusuri si minusuri
Nu exista masina perfecta. Si trebuie sa recunosc ca imi plac aceste masini mici, destinate traficului din marile orase. Reprezinta o solutie, chiar daca temporara, pentru locurile de parcare din ce in ce mai putine. Pentru ca la cateva astfel de masini, datorita lungimii de putin peste 3,5 metri, se mai poate castiga un loc de parcare, pentru un model asemanator. Si cum in capitala masinile sunt cam de 5 ori mai numeroase decat locurile de parcare existente, masinile de dimensiuni mai mici devin foarte utile. Mai este si aspectul ca o masina de acest gen este folosita preponderent in oras. De fapt, cred ca multi folosesc masina cel putin 80% din luna, mai mult in oras. Personal, mai conduc si un Ford Ka si masinuta este excelenta cand am nevoie sa gasesc un loc de parcare in aglomeratie. Iar acum ceva ani mai aveam si un Renault 5, care s-a dovedit foarte fiabil, in ciuda celor 19 ani pe care-i avea de la fabricatie. Pe vremea aceea, masinile erau construite sa reziste mai mult. De asemenea, o masinuta foarte utila in oras. Mi-as dori ca Renault sa reia povestea de succes a modelului. Chiar daca am aproximativ 1,88 metri inaltime, am constatat ca aceste masinute sunt bine gandite pentru sofer, in asa fel incat spatiul rezervat acestuia sa fie suficient. Sunt masini care consuma destul de putin si ar mai fi un aspect, vad destul de des in traficul din capitala multe masini care transporta numai soferul. Alt avantaj ar fi acela ca aceste masini, daca ar fi majoritare, poate ar scadea rata accidentelor mortale, atat in oras cat si in afara acestuia. Pentru ca impactul s-ar produce intre autoturisme din aceeasi clasa, care au lonjeroanele situate cam in acelasi plan, ceea ce ar reprezenta o disipare mai buna a fortelor. Nu in ultimul rand, aceste masini mai scad viteza si tentatia de a goni a unora, cand se deplaseaza in afara orasului. Ceea ce poate avea tot rezultate pozitive, pentru ca fiecare stim ca nu avem drumuri si nici macar autostrazi decente pentru asa ceva. Mai bine se ajunge la destinatie ceva mai tarziu decat deloc... Sa revin la subiectul testului, respectiv Up!, cred ca ofera anumite avantaje. Este spatioasa si nu cred ca a primit degeaba acel premiu prestigios. Si constat ca portbagajul ofera o valoare buna. Asa cum spuneam, cred ca viitorul apartine masinilor de mici dimensiuni. Insa aspectele care ma atrag la acest model se cam opresc aici. Am auzit motorasul acestei masini si mi se pare cam zgomotos. Nu am o parere prea buna despre motoarele in trei cilindri, cu foarte mici exceptii. Poate noul motor al celor de la Ford, disponibil deja pe Focus, sa se prezinte mai bine. De asemenea, cred ca era bine ca motorul 1.0 benzina in 3 cilindri al lui Up! sa ofere macar cativa cai putere in plus. La capitolul design, consider masinuta fada, terna, nu ma atrage si nu imi spune nimic deosebit. Inteleg scopul unei astfel de masini, insa nu ma atrage sa o testez, asa cum se prezinta. Din punctul meu de vedere, alegerea unei masini din aceasta clasa, ar fi necesar sa insemne si o alegere emotionala. Sa exprime mai multa veselie si design indraznet, atat la interior cat si la exterior. Unii constructori au reusit acest lucru, de exemplu Chevrolet cu Spark si Fiat cu noul Panda. Sau Renault cu Twingo. Poate unii considera ca exista diferente de calitate intre Up! si aceste modele, insa lucrurile au evoluat si in cazul acelor constructori amintiti anterior. Iar motorasul in doi cilindri de pe Panda, chiar daca este la randul lui zgomotos, cel putin a primit un premiu important si poate sa ofere mai multa putere. Un motor in 3 cilindri care ofera 60 CP mi se pare o ''solutie'' atat de veche... cred ca se putea mai bine, macar 5 CP in plus. Iar dotarile ridica destul de mult pretul acestei masini. Cat priveste tripletii, C1, 107 si Aygo, au dezavantajele lor. Am vorbit cu multi proprietari de astfel de modele si chiar la un service foarte mare, pentru ca ma gandeam la un moment dat la un astfel de model, ca o a doua masina, de folosit de catre familie in oras. Toti mi-au spus acelasi lucru: problema la aceste modele este ambreiajul, care cedeaza destul de repede si necesita inlocuire. Au spus cei de la Top Gear ca aceste masinute se repara usor, pentru ca bara fata este prinsa doar in doua suruburi, insa costurile reduse isi au preturile lor ulterioare. Cum spuneam la inceputul comentariului, nu exista masina perfecta. Si cred ca aceste masinute mici este cazul sa castige cat mai mult teren, ca o varianta pana mai exista combustibili fosili si o solutie pentru aglomeratiile din marile orase si nu numai. Uitandu-ma insa in curtea concurentei si testand modelele oferite de acestea, am constatat progresele pe care le-au realizat. Fara sa fac reclama, prefer un motor cu 4 cilindri de cilindree redusa si ceva mai silentios, distributie pe lant, care ofera ceva mai multa putere, la un pret apropiat de Up! si cu dotari cel putin la fel de ok. Sau chiar un motoras in doi cilindri, premiat si cu o putere mai buna. Acestea cred ca ar insemna solutiile in cazul masinilor mici, pentru viitorul apropiat. Atata vreme cat masinile din aceasta clasa mai sunt realizate sa consume combustibili fosili.
-
SaabCuantic, marţi, 24.04.2012 14:03Salut, Octav!
Maestre, ori de câte ori apari pe firmament, pot să-mi declar ziua reuşită, indiferent de starea mea de spirit. Da, ai mare dreptate: în condiţiile atât de draconice şi haotice ale traficului metropolitan de astăzi, este nevoie capitală de aceste "maşinuţe", care însă necesită, într-adevăr, mai multă putere, fiindcă altfel te cam calcă pe bombeuri, deplasându-se de obicei în dorul lelii prin faţa ta... De aceea, eu susţin cu fermitatea reeditarea vechiului 900 turbo. Ar părea maşina ideală pentru abordarea furnicarului auto hiperfluu din oraşe...Iar eu nu pun accentul pe consum redus. Până la urmă, de ce să fac economie, chiar amărăştean fiind? Viaţa actuală duduie de atâtea porcării cărora le închinăm totul, începând cu cardinalul Ban şi sfârşind cu neînsemnatul Suflet :D
-
edi80, marţi, 24.04.2012 14:42
o fi ea mica utila in oras nimic de zis..insa designul ma face sa vars!! cum sa dai 10 mii pe o asemenea masina care ca majoritatea suratelor ei arata ca un cub? dar sa fie destui care o sa creada ca sigla aia ii face mai potenti si o sa dea banii pe ea....
-
AndreiRN, marţi, 24.04.2012 18:01Prea mica
Dar in oras nu exista autobuz? Sau orasele europene sunt suficient de mici ca sa poti merge pe jos si sa mai faci si ceva miscare. De fapt a aparut o noua generatie care nu se inghesuie in autobuz sau nu merg decat pana la frigider si inapoi la TV sau computer. Personal nu am nevoie de asa "masina". Daca vreau sa evit traficul ma sui pe motor.
-
edi80, marţi, 24.04.2012 18:55lollll
cave lupum=Beware the she-wolf. The term 'shewolf' (lupa) since Roman times has been a slang term for a prostitute.
-
men, marţi, 24.04.2012 19:42
dc nu aparea duetul edi andrei comentariile de mai sus ar fi fost degeaba! edi cu al sau geam escamontabil "fix" si cumparatorul de piese vw made in china stoc limitat din targ (ca la reprezentanta sau la dealeri autorizati defel e inchis) si-au dat intalnire!
-
LauCalin, marţi, 24.04.2012 20:06
Octav, ai dreptate cand zici de problemele lui 107. Si eu stiu cateva cazuri carora le-au picat ambreiajul pe la 50-60000 de km. Pe de alta parte cica la Aygo ar rezista mai mult. Nu stiu daca este un zvon sau e adevarat. In privinta asta se spune ca Toyota a facut ceva. Nu intamplator Aygo e ceva mai scump, inclusiv sh. Japonezii au mai facut cateva modificari minore fata de francezi. cat despre spoiler, da, am vazut si eu ca e prins in niste cleme sensibile. Dar vorbim totusi de masini ieftine... undeva trebuie sa se faca si compromisuri. Nu m-as mira ca si la Up! sa fie chestii de genul asta. Defapr unele sunt la vedere (finisari nu prea bune de exemplu). Nu este o masina care se te dea pe spate. Insa pentru ce a fost gandita eu zic ca se descurca bine. Iar in privinta motoarelor consider ca e suficienta puterea de 60, 70, 80 CP... nu au fost proiectate ca masini de viteza sau de cursa lunga, iar in oras se descurca bine. As vrea sa mai spun ca nu prea sunt adeptul motoarelor supraalimentate in general (mai ales ale celor de la VAG) si poate veti rade, insa consider ca in acest moment 1.0 este unul dintre cele mai bune motoare VAG... un motor simplu, aspirat, care se pare ca are un consum redus si face fata usor pe o asa caroserie. Nu stiu insa daca este un motor pe lant... daca stiti voi... Ramane de vazut cat de fiabil este motorul de pe Up!, cel de pe tripleti timp de 8 sau 9 ani castigat titlul de Motorul Anului la cilindreea lui. Andrei, dar si in afara exista tren sau avion... atunci de ce sa mai avem masini? ;)
-
AndreiRN, marţi, 24.04.2012 22:34Dupa nevoie
Pai avionul nu aterizeaza unde am eu nevoie si nici nu pot cara butoaie cu miere cu el. Nici cale ferata nu am pe aproape. Asa ca pt mine tot camionul pica cel mai bine.
-
Octav72, sâmbătă, 12.05.2012 13:03Cu bucurie, maestre !
@SaabCuantic Maestre, ma bucur sincer cand citesc comentariile frumoase pe care le postezi! Sper ca nu este tarziu ca raspund acum, in ultima vreme am deschis ceva mai rar aici. Si sper ca pe viitor sa am ocazia mai des sa raspund gandurilor bune, care imi aduc multa bucurie. @LauCalin Motorizarea aceasta de numai 60 CP nu imi spune mare lucru. Sunt in continuare retinut in privinta anumitor motoare in 3 cilindri. De aceea spuneam, ca daca tot este sa fie de cilindree mica, macar aceste motoare sa dezvolte mai multa putere. Cum este motorul de 85 CP de la Fiat. Prefer in general un motor cu 4 cilindri si ceva mai multa putere, cum este de exemplu 1.2 benzina 81 CP de pe Chevrolet Spark, la care ma refeream in ceea ce priveste distributia pe lant. De acord cu aspectele de care spui, legate de scopul pentru care a fost gandit Up!, precum si faptul ca fiecare model are plusurile si minusurile sale.
-
nicudm, joi, 18.04.2013 21:44
posed un peugeot 107 de aprox 7 ani masina din gama mini si vreau sa spun ca as schimba 107 cu wv up pe simplul motiv ca up ofera mai multe din toate punctele de vedere si nu cred ca as regreta disparitia peugeotului motorul in trei cilindri este un motor bun dar pretentios care necesita o ingrijire atenta plus ca tripletii francezi sint foarte scumpi l apiese in comparatie cu wv care in timp ai posibiltatea achizitonarii unor piese after market destul de bune fata de cele originale cea ce la tripletii francezi ai un soc dpdv financiar ce sa mai vb wv up ma cucerit oricum p[t 2 pers cite exista in familia mea un up ar fi suficient sa mi rezolve problemele de tot genul
-
nicudm, joi, 18.04.2013 21:50
apropo la 107le meu am schimbat ambreiajul la 74 mii si ma costat 14 miloane cu manopera cu tot 10 mil fiin numai ambreiajul .sint facute special sa cada fiind singurul lor punct slab
Se poate sa faceti si voi macar un test drive cu modelele VAG la modul obiectiv ??? Nu cred, nicio sansa....