Volvo S60 facelift

2.4 Diesel Turbo 190CP 4x4 Aut6 D4

Motor / Transmisie

3.5

Am revenit la volanul unuia dintre dieselurile care m-a încântat teribil la începuturile mele în presa auto. Este vorba despre unitatea de 2.4 litri diesel. O regăseam prima dată pe XC90 şi mă declaram fermecat de sunetul său baritonal la turaţii înalte. Mă declar şi acum, însă cu mici rezerve.

Dieselul este la fel de baritonal. Este ca un gâlgâit puternic, ce te invită să te arunci dincolo de decenţă, dincolo de siguranţa scandinavă, tot mai aproape de emoţie. Din păcate, până să ajungi la această plăcere vinovată trebuie să îţi supui urechile la un sunet nerafinat, dezordonat şi oarecum deranjant al dieselului.

Pentru că la turaţii normale, în regim normal de exploatare, antifonarea este anormală. Lasă de dorit. Să nu mai vorbim de micile vibraţii.

Cât priveşte resursele oferite de temperamentalul diesel, trebuie să spunem că cei 215 cai putere sunt suficienţi pentru a creşte pulsul. Să nu mai vorbim de cei 420 de Nm, resimţiţi chiar de la 1500 de rotaţii. Este o explozie ce se declanşează imediat ce apeşi acceleraţia. Cel puţin aşa va părea ea pentru orice familist.

Este mult potenţial sub capotă, un potenţial ce trebuie exploatat cu impulsuri ale acceleraţiei. Impulsuri care nu vor fi receptate întotdeauna ferm, din cauza cutiei cu şase rapoarte.

Aceasta cântăreşte destul deciziile de retrogradare, însă compensează prin liniaritate. Excepţie fac situaţiile în care folosiţi padelele din spatele volanului, o noutate plăcută, care mai însufleţeşte puţin comportamentul transmisiei.

  • LauCalin, luni, 14.10.2013 12:37

    Cred ca motorul a tras in jos la nota finala. Pana la urma este de inteles. Acest D5 isi are originile in motorul de 163 CP care a aparut undeva la sfarsitul lui 2001 pe S60. In schimb mi se pare foarte bun pretul de pornire de 26500. Recunosc ca eu credeam ca ar fi undeva in jur de 30000 de euro. Este la nivelul unei masini de clasa medie de volum dotata binisor.. Passat 1.6 TDI 105 CP DSG echipare Confortline de exemplu. Nu zic, e mai dotat si are o cutie automata foarte buna. Dar totusi, intr-un Volvo te simti altfel. Si nu exista nici un dubiu legat de evolutia lui S60 fata de generatia precedenta, din mai toate punctele de vedere (singurul minus clar eu il vad a fi volumul portbagajului). Deci eu cred ca, daca tinem cont de ce ofera si cat costa, S60 este o oferta imbatabila.

  • Adrian24, luni, 14.10.2013 13:30

    v-ati gasit sa faceti acum teste cu un motor si o cutie depasite, cand toata lumea asteapta implementarea noului motor de 2 litri si a cutiei cu 8 rapoarte.

  • Vlad08, luni, 14.10.2013 15:50

    Daca Volvo isi propune sa se bata cu trio-ul german,cred ca trebuie sa pluseze cu ceva mai mult decat siguranta.In momentul asta nu cred ca exista model de BMW,Audi sau Mercedes care sa nu aiba 5 stele EuroNcap,deci faza cu Volvo cea mai sigura masina nu mai poate fi aplicata atat de usor ca in trecut.Ca design,iarasi,trebuie adaugat ceva,trebuie sa fie mult diferit fata de nemti ca sa poata iesi in evidenta,ceva schimbare gen Lexus IS.In privinta motoarelor iarasi,cred ca e loc de mai bine,dar cel putin sunt semne ca se vor alinia cu nemtii in urmatorii ani la capitolul asta. Per total,S60 e o masina frumoasa care isi merita fiecare banut.Are siguranta maxima,confort si un design echilibrat.

  • @Adrian24, luni, 14.10.2013 16:05

    pai dealerul trebuie sa vinda masinile din stoc

  • Adrian24, luni, 14.10.2013 16:12

    adevar ai grait

  • LauCalin, luni, 14.10.2013 17:17

    @Vlad, pentru Volvo EuroNCAP nu inseamna foarte mult. Volvo testeaza mai dur masinile in laboratoarele propriii. Ei nu tin cont de viteza de 64 km/h la impactul frontal, de impactul lateral sau cu pietonii in niste conditii standard impuse de EuroNCAP. Arunca-ti un ochi aici: http://www.automarket.ro/frankfurt-2011/designerul-sef-volvo-euroncap-e-ok-dar-volvo-ofera-o-siguranta-40629.html Apoi designul este o chestiune pur subiectiva. Deci nu as vrea sa ma contrazic cu tine. Mie mi se pare unul bun, unic si inconfundabil. In sensul ca, daca vei vedea o poza cu un prim plan a unei parti din masina, poti sa iti dai seama ca este vorba de un Volvo. Si eu zic ca asta e bine. Cat despre motoare, ai dreptate intr-un fel. Nemtii poate ca sunt cu un pas inainte si Volvo stie asta. Din aceasta cauza urmeaza sa apara noi motoare. Iar aceste motoare vor sa fie o alternativa directa la cele de pe BMW. Cel putin asta sustine Volvo.

  • dan_grc, luni, 14.10.2013 17:49

    Da, Volvo este pe drumul cel bun, cu actualul S60 nu cred ca vor atinge cifre foarte bune la vanzari, cel putin pana la face-lift s-a vandut destul de slabut pt asteptarile lor, dar cu viitoarele modele au sanse sa creasca cu adevarat. Eu cred ca principalul concurent pt Volvo in Europa va fi Jaguar, care pare sa aiba aceeasi evolutie, de fapt sunt multe asemanari, au trecut pe la Ford, acum sunt la asiatici dar o duc bine si anunta o ofensiva curajoasa, sunt doua marci care se vor putea apropia cu adevarat de nemti in viitorii ani, pt ca au ce le lipseste celorlalte marci non -europene: au imagine, istorie, traditie, acum au si bani, cel putin pt Europa sunt foarte importante, iar daca vor reusi aici o vor duce mai bine peste tot.

  • constantin, luni, 14.10.2013 19:57

    zici ca-i mercedes

  • LUCCI, luni, 14.10.2013 22:07

    Doar ca observatie: masina de 38000 de euo cu partea superioara a interiorului portbagajului, nemochetata....Parca e la Symbolul meu...

  • arogantul, marţi, 15.10.2013 21:02

    @LUCCI pai si ce? e singura marca premium care nu are portbagajul mochetat? ia vezi la audi A4, iar ala costa inca si mai mult la echipari echivalente

  • arogantul, sâmbătă, 22.11.2014 19:01

    oare cand vom citi un review al unui volvo cu motor pe benzina de 2 litri si 306 caluti frumosi?