Volvo V40

Motor / Transmisie

4.5

Mircea a avut ocazia să conducă un Volvo V40 D2 la lansarea internaţională. Testul lui poate fi citit AICI. Când am solicitat un V40 pentru testul din România, am vrut să fie altă motorizare pentru a vedea ce pot şi alte propulsoare din oferta largă propusă de Volvo. Am primit un D3 cu cutie de viteze automată şi echipare Summum de top. D3 este indicativul pentru motorizarea turbodiesel de 2.0 litri ce dezvoltă 150 CP la 3.500 rpm şi 350 Nm între 1.500 şi 2.750 rpm. Motorul folosit de varianta D3 are cinci cilindri în linie, o soluţie folosită de ceva vreme de către Volvo. Capacitatea cilindrică pentru acest propulsor este 1.984 cmc. Acelaşi motor este folosit şi de modelul V40 D4, dar puterea a fost mărită la 177 CP. Deci, dacă vă place motorina şi V40, aveţi de unde alege: nu mai puţin de patru motorizări sunt disponibile.

Revenind la D3-ul nostru, am rămas impresionat de sunetul scos de cei cinci cilindri de sub capotă. Sunetul este grav şi matur, depărtându-se de "croncănitul" unui motor diesel clasic. Este chiar plăcut urechii, mai ales atunci când foloseşti toţi cei 150 CP. Este un motor elastic ce livrează puterea progresiv, iar cutia de viteze automată cu şase trepte se descurcă perfect în a gestiona cuplul motor. Iar dacă vreţi să mergeţi pe calea clasică, treptele pot fi schimbate şi manual, prin intermediul levierului. Cuplul este prezent și la turații joase, ceea ce face din acest V40 D3 o mașină sprintenă chiar și la viteze de oraș.

  • Faurelianu, marţi, 29.01.2013 11:03

    nu am bani acum de ea! dar astept 6-7 ani pana preturile la second vor scadea! aia da afacere!

  • dan, marţi, 29.01.2013 11:58

    Ok, inteleg si admit calitatile marcii Volvo, dar cand ma uit la pret, ma ia cu palpitatii la inima, chiar daca e dotata cu tot ce are mai bun.

  • Suedezu, marţi, 29.01.2013 12:09

    Eu chiar am ceva pe suflet şi mă tot întreb cum de aţi dat 4,6 potroacei aceia jarmane ,iar acestui superb Volvo i-aţi dat 4,4?E inadmisibil până şi căruţă de la Audi a primit 4'5 stele.Acest Volvo este cel mai tare din segment fiindcă beneficiază de multă tehnologie şi securitate,deci după mine ar fi trebuit să primească pe puţin 4,8.Volvo îi joacă pe deget pe mai marii industriei,până şi Mercedes se impiră după ei,şi când sunt demascaţi dau "bir cu figitii".

  • unckle, marţi, 29.01.2013 13:07

    daca Apple facea iV40 probabil peste trei generatii ii mai puneau un rand de usi ;)

  • sandman, marţi, 29.01.2013 13:11

    o avea toate tehnologiile pe ea dar pretul este jenant de mare

  • Andi, marţi, 29.01.2013 13:38

    @uncle... ma dau batut... ce-ai vrut sa zici?...

  • mntsn, marţi, 29.01.2013 14:34

    Legat de masina, e faina. Scumpa, dar faina, ca si germanele cu care concureaza, ca sa faca alegerea cat ma dificila. Totusi, cifra de la greutate 1597 kg la gol este corecta? Mi se pare cam grea pt o compacta, chiar si cu motor diesel de 2 litri si chiar daca e Volvo, care stim ca are ranforsari mai solide decat altele. In orice caz, cu acest model V40 si cu S/V60-ul, Volvo intra intr-o perioada noua si reincepe sa straluceasca, dupa perioada nefasta a anilor 2000, in care marca a pierdut mult din imagine si a fost in pericol sa-si continue existenta. Mult succes V40! Astept sa vad acum daca si Alfa Romeo, o alta marca grandioasa, dar momentan in suferinta, poate demonstra un reviriment similar.

  • antonny, marţi, 29.01.2013 14:49

    si o sa vina unu sa spuna pai la banii astia cumpar doua Golfuri 7 4 motion ........Automarket spuneti pret 33000 euro si cu dotarile 44300 euro .....pai nu ar fi bine sa vedem si noi o fisa cu acele dotari in plus de 11000 euro ?????oare BMW ,Mercedes au aceste dotarii de 11000 euro ???cu cat ar creste pretul de baza la concurenta ????

  • unckle, marţi, 29.01.2013 15:06

    iPhone 5 este un 4 ... sau 4S ... cu un rand de iconite in plus ...

  • un oarecare, marţi, 29.01.2013 15:20

    @suedezu, nu e caruta Audi!! E frumos intr-adevar acest Volvo dar nu cred sa dea cineva banii astia.Poti lua S60 dotat cu banii astia!

  • BMW, marţi, 29.01.2013 16:33

    Are un pret nesimtit de mare. Cu banii aia cumperi un BMW seria 5 ultimul model second si e masina nu jucarie ca Volvo.

  • ztele, marţi, 29.01.2013 17:29

    Ahahahahahahahahahahahahahaahaha @BMW =))))))

  • V40, marţi, 29.01.2013 18:44

    Eram sigur ca vine cineva cu ideea stralucita sa ia un BMW de banii astia. Numai ca foarte multi straini care au incercat si Volvo dupa BMW, au continuat cu Volvo si au uitat de BMW. Depinde si ce vrei de la o masina mai BMW. Volvo nu e pentru toti, iar preturi nesimtit de mari au BMW si Audi, avand in vedere ce probleme au cu motoarele. Cumpara tu seria 5, ca eu nu ma supar si nici nu te urmez :) Te las pe tine sa te dai smacher cu BMW-ul.

  • Thor, marţi, 29.01.2013 19:26

    Intelg sa spui ca poti sa-ti cumperi altceva de banii pe care-i cere Volvo pentru un V40 nou, dar ca acel altceva este SH, sa compari asa ceva inca n-am reusit sa inteleg. Doare nu ?

  • AndreiRN, marţi, 29.01.2013 19:31

    Chinezi sunt pe val cu Volvo si or sa-si scoata investitia rapid.

  • TC 1900, marţi, 29.01.2013 21:37

    am fost la drive test cu aceasta masina, e f frumoasa si la ext si la interior, motorul trage frumos ,dar pretul e prea mare pt acest brand avand in vedere, costuri de exploatare si val re revanzare, iar pt un familist ca mine, portbagajul e mult prea mic pt un hatchback 330l , mai ales avand in vedere lungimea masinii 4.37 m, designul o dezavantajeaza aici.

  • FlorinC, marţi, 29.01.2013 21:41

    Oricand o sa poti lua altceva, nou sau sh, de aceasi bani pe care ii dai pe o masina, ideea e ca tu vrei acea masina si nu alta si esti dispus sa platesti suma ceruta pentru ea.Restul e invidie, struguri acrii etc etc.

  • Razvan, marţi, 29.01.2013 23:16

    Are ceva in minus fata de BMW. CD-ul cu Guta, care la BMW vine in standard. E o masina de domn!

  • SaabCuantic, marţi, 29.01.2013 23:26

    Degeaba. N-aş da la schimb pe un Volvo 240 turbo 1000 de bucăţi V40 pe benzină, darămite pe motorină......Dar trebuie să te numeşti Cuantic ca să enervezi lumea în halul ăsta de intrigant :D

  • Suedezu, miercuri, 30.01.2013 00:15

    @Cuantic frate ai perfecta dreptate.Insa mie imi mai place si 244 care este o bijuterie de masina .Modele vechi de Volvo erau construite din niste piese foarte riide pt a oferii siguranta la acea vreme,insa acum cu noile sisteme de coliziune s-a schimbat treaba.La aceea vreme din cate imi dau eu seama 244 si 850 erau cele mai sigure masini din clasa lor,cat si cele mai luxoase.Oricum,anii trec iar constructorii inoveaza in continuare,de fapt anumiti constructori.Si e valabil pt unii:nu mai ridicati Mercedes sau BMW in slavi ca ei au copiat tot ce au tinut de siguranta.Prima data de la Volvo apoi de la Ford,iar apoi de la Toyota.Salutari @Cuantic.

  • Suedezu, miercuri, 30.01.2013 00:24

    aa si am uitat de 460.Oricum daca as avea bani mi-as cumpara fara ezitare un v40 insa pana atunci raman la 940-ul meu care este o bijuterie de masina,si care o intretin in continuare.Am ajuns la 240 mii km fara probleme si are motor de 2.3 cmc benzina 165 cp.A doua varianta ar mai fi noul Saab 95 care este superb si foarte elegant.Acum 6 zile gasisem un S80 cxare imi placea foarte mult.Mi l-0as dori insa pretul este cam mare pt buzunarele mele ,costa in jur de 4.500 eur.

  • SaabCuantic, miercuri, 30.01.2013 02:22

    Frate Suedezule, noul 9-5 este o maşină paradoxală, nu numai din punctul meu de vedere: este ridicată pe o platformă autentică de Saab (AeroX, deci nu provine din Insignia, care, desigur, se trage şi ea tot din AeroX!) şi este, de departe, cel mai sigur autoturism din lume în prezent, dar, prin prismă calitativă (materiale folosite, îmbinări şi finisaje, spaţiu pentru pasageri, estetica bordului şi confort de ansamblu), i-am găsit pe viu destule bube, după cum poţi lesne să consulţi arhiva AM. Deh! Frumoasă şi robustă, dar a trebuit să plătească ultimul tribut către “filosofia” GM de construcţie...Deci ar fi o limuzină în care te-ai simţi practic în două feluri mari şi late: protejat şi dezamăgit :) Dacă ai alege Saab, tot 9000 rămâne etalonul în materie de lux...sportiv. Însă şi pe aceasta GM a avut oftică şi dacă îşi propune să dărâme ceva în mod eficient, inclusiv din curtea proprie, atunci reuşeşte “magna cum laudae”. General Motors – un nume atât de mlădios şi totuşi atât de odios...

  • Gabi, miercuri, 30.01.2013 10:14

    Volvo NU este o marca premium.

  • Costi, miercuri, 30.01.2013 10:55

    Scump, mult prea scump fata de ce oferă, Toyota Avensis Break full option este 33000-35000 EURO si este alta clasa ca sa nu mai vorbim de spatiu interior, siguranta si fiabilitate, VW Passat Alltrack 30900 - 35000 EURO si ai caliate germana si tractiune integrala 44000 EURO este un Pajero si nu se compara cu o compacta chiar daca este ea un Volvo. Prețul este exagerat de mare si nu vine deloc in contrapartida cu intretinerea care este de asemenea scumpa (un simplu schimb de ulei si filtre este 200 EURO), cei care dețin un Volvo știu despre ce este vorba. Concluzia este simpla cei de la Volvo merg pe princiupiul nu-i prost cine cere, e prost cine da!

  • @Gabi, miercuri, 30.01.2013 13:39

    Ce intelegi tu prin Premium ?

  • antonny, miercuri, 30.01.2013 15:43

    @costi spui asa....intretinerea care este de asemenea scumpa (un simplu schimb de ulei si filtre este 200 EURO) pai ia verifica sa vezi cat costa la un opel ulei +filtre +manopera sa vezi ca nu scapi sub 700 ron

  • octav71, miercuri, 30.01.2013 19:44

    @Costi: cat de sigur esti ca la siguranta Toyota de care spui tu este peste acest Volvo. Despre pret: nu te obliga nimeni sa nu mergi la dealer si sa ii spui ce vrei; cred ca pe la 25000-26000 euro, ai ceva dotari si in mod clar poti obtine ceva discunturi din marja lor. Mergeti in showroom, vedeti masina, cereti un drive-test si apoi aruncati cu pietre. E cam ca si cum vad un film cu Angelina Joile si spun ca ce bucata buna este! Dar cati dintre noi am vazut-o live? Spor!

  • arogantul, miercuri, 30.01.2013 21:26

    Stiu ca cer mult, dar chiar as vrea si eu sa vad un test cu un volvo echipat cu motor T3 sau T4 si cutie Powershift. Sa citesc teste cu volvouri echipate cu motoare diesel si cutie geartronic m-am saturat, imi stau in gat modele astea.

  • arogantul, miercuri, 30.01.2013 22:16

    @un oarecare chiar ieri am configurat un S60 , iar azi dupa ce am citit articolul am configurat un V40, ambele la 41000 euro. Da, la banii astia iei un S60 binisor dotat, dar V40 este FOARTE bine dotat la 41K euro, iar uneori e mai bine sa ia o masina mai bine dotata decat o masina mai un pic mai mare, dar mai putin dotata.

  • @antonny, miercuri, 30.01.2013 22:47

    Am schimbat uleiul + filtrele + kit distribuție la Opel Astra H și m-a costat 820 Lei, la service autorizat. Deci cum e? La BMW Seria 3 E90d, schimb ulei + filtre m-a costat 600 lei. Am făcut operațiile respective, doar cu produse de calitate, iar manopera a fost inclusă. Știm cu toții că piesele și reviziile pt. mașinile scandinave/japoneze sunt scumpe. La Toyota Auris, desfășurătorul de revizii nu arată sub 900 de lei, ba mai mult e în creștere.

  • flavius, miercuri, 30.01.2013 23:30

    Volvo da inca o data dovada de respect fata de client, prin afisajul in limba romana.Toata stima !

  • luca30, joi, 31.01.2013 09:03

    @antonny Pt opel ulei GM 85 lei 5 L filtru bosch in medie 35 lei fiecare x 4( ulei, motorina, aer, polen) manopera 35 lei unde fac eu in rest cam 50 lei.......pana la 700 ron este extrem de exagerat.......

  • Razvan, joi, 31.01.2013 12:03

    Cei din state au testat masinile dintr-o noua pozitie: frontal cu portiune mica din masina. Surpriza, masini care au 5 stele EuroNcap s-au comportat foarte prost. De unde trag concluzia ca producatorii nu sunt cu adevarat interesati de siguranta clientilor, ci de a da bine in teste. Ghiciti cine iese de departe cel mai bine. Da Volvo. Ghiciti cine iese foarte prost. Lexus si Toyota. Ca tot zice unul mai sus ca Toyota e sigura. Volvo a investit foarte mult in siguranta. E mai mult decat marketing la ei. Volvo e o masina care se adreseaza unei nise, unor oameni care tin la siguranta lor si a familiei mai mult decat la imagine sau decat la performante deosebite. http://www.youtube.com/watch?v=YSYLE55iYj0

  • arogantul, joi, 31.01.2013 20:40

    @razvan nu te mai obosi, ca si eu tot aduc aminte de testul ala in comentariile de pe acest site cand vine vorba de volvo vs masini germane sau cand cineva spune ca faza cu siguranta la volvo e doar marketing, dar nimeni nu ma ia in serios, mai imi iau si dislike-uri multe, apropo, vezi ca si tie ti-a dat cineva o manuta in jos imediat cum ai postat.