Volvo V60 facelift

Motor / Transmisie

4.5

Noua propunere de la Volvo se va regăsi sub indicativul D4 Drive-E şi este un atac direct la motorul de cilindree similară al celor de la BMW. Se pare că suedezii au înţeles că dacă vrei să contezi în segmentul premium trebuie să te iei de gât cu etalonul.

Unitatea cu patru cilindri, de 2.0 litri, a fost clădită de la zero şi oferă 181 de cai putere la 4000 de rotaţii. Sunt cu 3 cai mai puţini decât în cazul omologului său de la BMW. Cuplul motor este însă mai generos, şi ajunge la 400 de Nm. Este livrat la fel de devreme ca în cazul bavarezului, adică la 1750 de rotaţii, iar plaja pe care acesta se resimte este îndestulătoare.

Unitatea Drive-e nu oferă senzaţia de gâtuire, de sufocare, de epuizare a resurselor. Chiar şi dincolo de 3000 de rotaţii lucrurile se păstrează vii, iar sunetul motorului este unul plăcut. Lipseşte însă nota baritonală a vechii unităţi de 2.4 litri, care se dorea a fi un adevărat concert pentru cei cu ureche fină. Tot cei cu ureche fină vor observa însă că avem în schimb o antifonare mai bună a habitaclului motor. Lipsesc vibraţiile vechii unităţi şi zgomotul deranjant pe care aceasta îl făcea la turaţii mai mici.

Volvo a înţeles şi că o luptă cu BMW se duce pe mai multe fronturi. Aşa a ajuns să aleagă, pe lângă un motor competitiv, şi o cutie competitivă. Este vorba despre o transmisie cu 8 rapoarte, construită de japonezii de la Aisin. Cutia este printre cele mai bune opţiuni ale momentului. În cazul lui V60 este liniară, etajată corect şi foarte eficientă. Iar în modul manual, padelele din spatele volanului trimit impulsuri receptate rapid de cutia cu 8 trepte. În modul Eco, tendinţa este aceea de a merge subturat pentru a economisi ceva mai mult carburant.

  • ShelbyV8, vineri, 04.10.2013 11:23

    Coolness effect: vedeta???????

  • nubster, vineri, 04.10.2013 13:11

    Frumoasa masina, pentru un ST.

  • Costi, vineri, 04.10.2013 14:00

    Frumoasa mașina dar interiorul este conceput cu aceeași simplitate care duce senzație de lisa de stil. De ce naiba nu iau un designer italian pentru interior?

  • @Costi, vineri, 04.10.2013 14:16

    Design scandinav, Scandinavian design emerged in the 1950s in the Scandinavian countries Denmark, Norway, Sweden and Finland. It is a design movement characterized by simplicity, minimalism and functionality.

  • LauCalin, vineri, 04.10.2013 14:27

    Mie imi place foarte mult masina. Iar faptul ca Volvo a proiectat acele motoare cu gandul la BMW, cred ca putem trage o concluzie din chestia asta. Pe de alta parte ma bucur foarte mult ca Volvo incearca sa uite de Ford. Asa cum am mai spus-o si in trecut acea perioada consider ca a fost una nu tocmai placuta pentru Volvo care a fost nevoit sa faca multe compromisuri impuse de Ford (vezi de exemplu a doua generatie a lui S40).

  • dman, vineri, 04.10.2013 14:47

    @Costi "simplitate care duce senzație de lisa de stil" sigur probabil arabii, negrii americani si multi alti romani ar fi de acord cu tine...care eventual adevaratul stil inseamna si ceva de aur de 24K pe ici pe colo...

  • _STELI, vineri, 04.10.2013 15:07

    " ... să şteargă, uşor, orice urmă de Ford. Aşa s-a născut ideea independeţei totale, asigurată doar după ce suedezii vor renunţa definitv la motoarele şi platformele americanilor." Motorizarile nu erau oare de la PSA (atat 1,6 cat si 2,0 ) ???

  • Tc1900, vineri, 04.10.2013 15:41

    @steli doar cele pe motorina, cele pe benzina nu, 1.6 ecoboost si acum e in oferta pe multe modele volvo, @laucalin sper ca compromisele facute cu ford sa nu fie inlcuite cu compromise cu geely, ca se duce dracu cosmelia atunci

  • Larahau, vineri, 04.10.2013 23:05

    Nota 10 la tot dar la noul facelift exterior nota 2. Au uitat de liniile si trasaturile specifice Volvo. Au prea "chinezarit-o " la exterior.

  • catalin, sâmbătă, 05.10.2013 07:46

    imi pare foarte bine ca volvo s-a trezit la realitate :) imi pare insa extrem de rau de saab...:(

  • Adrian24, sâmbătă, 05.10.2013 11:57

    mi-ași dori un V60 cross-country

  • arogantul, sâmbătă, 05.10.2013 16:13

    @steli 2.0 diesel a fost conceput aproape integral de ford

  • arongantul, sâmbătă, 05.10.2013 16:22

    in articol nu se spune cand apar la vanzare am verificat de mai multe ori in ultimele saptamani pe siturile volvo dsin vest si inca nu au aparut

  • flavius, sâmbătă, 05.10.2013 22:37

    Felicitari Volvo pentru motor.Daca si la caroserie va merge pe linia protipului prezentat la Frankfurt,au toate sansele sa bata tripleta nemteasca.

  • alehandro69, sâmbătă, 05.10.2013 22:54

    Ma bucur ca Volvo a reinviat....si infuzia de capital chinezeasca a pus suedezii la treaba.. totusi pretul e inca prea mare fata de concurenta si la 28 mii de euro iei Skoda Yeti 4x4...Insa gusturile nu se discuta...Volvo ramane cu aceeasi eleganta si rafinament...

  • alehandro69, sâmbătă, 05.10.2013 22:57

    http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/yeti-2009-20-tdi-170cp-elegance-4wd-103376/specificatii.html

  • vianu, duminică, 06.10.2013 11:56

    @alehandro69.... nu inteleg comparatia cu o Yeti. Este parerea ta personala si extrem de subiectiva. Pui in aceeasi oala un break cu un 4x4? La ce imi ajuta un 4x4? Cat de practic este Yeti? Ce capacitatea de incarcare, ce sisteme de siguranta are Skoda? Nu pun la socoteala imaginea de marca pentru ca nu imi cumpar masina de gura lumii ci una care sa-mi foloseasca.... deci, despre ce vorbim?

  • antonny, duminică, 06.10.2013 14:33

    Roata se intoarce .....In 5 ani Companile Chinezesti o sa ne arate ce pot face

  • vic, duminică, 20.10.2013 20:32

    in primul rand VOLVO nu e chinezeasca si in al2 lea rand felicitari si la mai bine, sa conduci un VOLVO in fiecare zi esteeeeeeeeeeeeeee ceva (....) doar pt barbati

  • ar0gantul, duminică, 03.11.2013 21:48

    A inceput sa apara pe pietele vestice dar nu peste tot, de exemplu in germania , anglia si suedia este, dar in franta si spania nu este. Abia astept sa fac un test drive ca sa evaluez noua automata, ceva imi spune totusi ca nu se ridica la nivelul lui powershift. sper totusi sa ma insel pt ca din ce am vazut nici unul din cele 3 noi motoare nu a fost cuplat cu powershift ci doar cu geartronic 8.

  • vlad, sâmbătă, 23.11.2013 23:06

    @vic In August 2010, Ford completed its sale of Volvo Cars to the Chinese motor manufacturer Geely Automobile (Zhejiang Geely Holding Group) for $1.8 billion

  • arogantul, sâmbătă, 22.11.2014 19:04

    pe cand un articol cu un volvo echipat cu motor de 2 litri benzina , 306 cai putere si cu automata 8?