Motor / Transmisie
Noua propunere de la Volvo se va regăsi sub indicativul D4 Drive-E şi este un atac direct la motorul de cilindree similară al celor de la BMW. Se pare că suedezii au înţeles că dacă vrei să contezi în segmentul premium trebuie să te iei de gât cu etalonul.
Unitatea cu patru cilindri, de 2.0 litri, a fost clădită de la zero şi oferă 181 de cai putere la 4000 de rotaţii. Sunt cu 3 cai mai puţini decât în cazul omologului său de la BMW. Cuplul motor este însă mai generos, şi ajunge la 400 de Nm. Este livrat la fel de devreme ca în cazul bavarezului, adică la 1750 de rotaţii, iar plaja pe care acesta se resimte este îndestulătoare.
Unitatea Drive-e nu oferă senzaţia de gâtuire, de sufocare, de epuizare a resurselor. Chiar şi dincolo de 3000 de rotaţii lucrurile se păstrează vii, iar sunetul motorului este unul plăcut. Lipseşte însă nota baritonală a vechii unităţi de 2.4 litri, care se dorea a fi un adevărat concert pentru cei cu ureche fină. Tot cei cu ureche fină vor observa însă că avem în schimb o antifonare mai bună a habitaclului motor. Lipsesc vibraţiile vechii unităţi şi zgomotul deranjant pe care aceasta îl făcea la turaţii mai mici.
Volvo a înţeles şi că o luptă cu BMW se duce pe mai multe fronturi. Aşa a ajuns să aleagă, pe lângă un motor competitiv, şi o cutie competitivă. Este vorba despre o transmisie cu 8 rapoarte, construită de japonezii de la Aisin. Cutia este printre cele mai bune opţiuni ale momentului. În cazul lui V60 este liniară, etajată corect şi foarte eficientă. Iar în modul manual, padelele din spatele volanului trimit impulsuri receptate rapid de cutia cu 8 trepte. În modul Eco, tendinţa este aceea de a merge subturat pentru a economisi ceva mai mult carburant.
Coolness effect: vedeta???????