Aston Martin Vanquish - primele imagini şi informaţii oficiale
Aston Martin Vanquish este modelul care va marca centenarul britanicilor. Urmaşul lui DBS vine cu un motor nou de 565 de cai putere şi multe influenţe de la One-77.
Aston Martin celebrează 100 de ani de la naştere anul viitor. Pentru a marca perfect centenarul, constructorul britanic lansează un model al cărui nume de cod, AM310, a fost intens vehiculat zilele acestea. Anticipat mai întâi de un teaser video, modelul sportiv, urmaşul de drept al pensionatului DBS, renaşte numele Vanquish şi va fi lansat oficial pe piaţă la începutul anului viitor.
Primele imagini şi informaţii anunţă un model spectaculos, capabil să ducă mai departe moştenirea exclusivistă cu care Aston Martin şi-a obişnuit clienţii. Vanquish, nume ales tocmai pentru a marca centenarul din 2013, se vrea a fi un deschizător de drumuri pentru constructorul din Regatul Unit, un promotor al noului limbaj de design şi un adevărat vârf de gamă, acum că producţia lui One-77 a fost epuizată, iar DBS a fost lăsat la vatră.
Motor nou de 565 CP şi 620 Nm
Imaginile anunţă linii agresive, musculoase, cu prize de aer generoase în partea frontală şi lumini LED la nivelul blocurilor optice. Sub caroseria cu panouri din fibră de carbon se ascunde platforma VH, intens revizuită, şi un motor V12 de 6.0 litri, proaspăt introdus.
Unitatea livrează 565 de cai putere şi un cuplu motor de 620 Nm, resurse suficiente pentru a propulsa sportiva de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 4.1 secunde, până la o viteză maximă de 295 km/h. Performanţe la care Vanquish poate face faţă extrem de uşor, având în vedere că rigiditatea torsională a crescut cu 25%. Acest detaliu nu afectează însă masa totală a sportivei, care s-a redus cu 54 de kilograme comparativ cu vechiul DBS, care cântărea 1696 kg. Cei 565 de cai putere sunt gestionaţi cu ajutorul unei cutii automate cu şase trepte, Touchtronic 2.
Portbagaj de 370 de litri
La interior, Aston Martin a ales să se inspire de la exclusivistul One-77. Clienţii pot opta pentru un interior configurat cu două sau patru locuri, designerii reuşind să ofere pentru pasagerii spate decât ceea ce găseam pe vechiul DBS. În plus, portbagajul este cu 60% mai generos, însumând acum 370 de litri.
Preţul de pornire este estimat undeva la peste 230.000 de euro.
Imi placea mai mult DBS. Mai agresiv si mai bine proportionat.