Audi A3 Sedan - premieră mondială în cadrul Salonului de la New York

Publicat miercuri, 27.03.2013 10:44 de Bogdan Mirică

Audi a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la New York noul A3 Sedan, declinarea în trei volume a modelului său compact. Berlina vine cu trei motorizări şi un preţ de 25.000 de euro în Europa.

alonul Auto de la New York a debutat în forţă, cu o listă lungă de premiere. Printre cele mai importante şi pentru publicul din Europa s-a numărat noul Audi A3 Sedan, cea de-a treia declinare de caroserie a modelului compact din Ingolstadt.

Bazată pe platforma şi arhitectura lui A3, varianta sedan măsoară 4.46 metri lungime, 1.80 metri lăţime (cu 11 mm mai lată decât A3 Sportback) şi 1.42 metri înălţime (cu 9 mm mai jos decât A3 Sportback). Ampatamentul măsoară şi el 2.64 metri, garantând suficient spaţiu pentru 5 pasageri.

Sedan cu linie de coupe

Aşa cum anticipam, designul general încearcă să combine clasicitatea unui model în trei volume cu linia fluidă a unui coupe, reuşind astfel să se poziţioneze şi ca un potenţial rival estetic al lui Mercedes CLA.

Interiorul nu se desparte de liniile clasice şi simple adoptate de A3 Sportback. În centrul bordului tronează, cum era şi normal, un ecran de 7 inch de înaltă rezoluţie, care serveşte drept interfaţă vizuală pentru sistemul multimedia Audi MMI, echipat cu o memorie de 64 Gb, unitate DVD, numeroase elemente de conectare auxiliară şi recunoaştere vocală.

Motorizări pe benzină

Pentru piaţa din Europa, noul Audi A3 sedan va fi disponibil alături de trei motorizări. Prima este TFSI-ul de 1.4 litri, cu sistem de dezactivare al cilindrilor. Unitatea oferă 140 de cai putere şi 250 de Nm, suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.4 secunde şi o viteză maximă de 217 km/h. Consumul rămâne şi el scăzut, atingând în ciclu mediu o valoare ideală de 4.7 litri/100/km. Emisiile se opresc la numai 109 g/km.

Cea de-a doua motorizare va fi TFSI-ul de 180 de cai putere şi 320 de Nm. Cu o economie de carburant de 5.6 litri şi emisii de 129 g/km, motorul poate garanta totodată şi un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde, cu o viteză maximă de 235 km/h.

O singură motorizare diesel

Cea mai economică opţiune din gama noului A3 sedan va fi însă, fără îndoială, TDI-ul de 2.0 litri şi 150 de cai putere, gata să livreze 320 de Nm, dar şi un consum mediu de numai 4.1 litri/100 km, cu emisii de 107 g/km. Chiar şi aşa, dieselul oferă performanţe bune, cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.7 secunde şi o viteză maximă de 220 km/h.

Alături de cele trei motorizări, Audi va alătura fie o transmisie manuală, fie una automată S-tronic cu şapte viteze.

Deşi a fost dezvăluit la Salonul de la New York, noul Audi A3 Sedan are şi preţuri pentru piaţa din Europa. Mai exact, versiunea de bază a modelului în trei volume, cea echipată cu motorul 1.4 TFSI, pleacă de la 25.000 de euro pe piaţa din Germania.

  • catalin, miercuri, 27.03.2013 11:53

    imi place la nebunie motorul de 1.4 si 180cp care are o economie de carburant de 5,6 litri... :)))))))))))))))))))))))))))))))))))) economia asta este la 100km???? :))))))))

  • ..., miercuri, 27.03.2013 12:07

    wow, dar ce-avem noi aicea ? un model complet nou, ii lipseste doar elicea :)))))....audi a 4 cu spatiu interior mai mic si interiorul cel mai anost din toata istoria marcii ?...reteta succesului

  • Adrian, miercuri, 27.03.2013 12:43

    Matrioșka by Audi. E ok masina dar Audi nu va scpa de asocierea cu Matrioșka :)))))))

  • mntsn, miercuri, 27.03.2013 12:44

    A3 sedan imi place pentru ca are dimensiuni ideale. Astea erau cotele de gabarit ale clasei medii europene de acum ceva ani (anii '80 si '90) in care masinile aratau foarte bine ca si proportii. Totul s-a stricat cand spatiul interior limitat si dotarile mai de baza au inceput sa fie considerate un mare si insurmontabil handicap si in consecinta toti constructorii au reactionat si au inceput sa mareasca interioarele tuturor claselor (automat si dimensiunile exterioare au crescut) , de s-a ajuns in prezent sa nu mai existe masini cu adevarat mici: orice masina din segmentul B din prezent are spatiu cel putin cat una din segmentul D din anii '90. Cauzele sunt multe, se pot cauta inclusiv in evolutia gabaritului oamenilor in ultimele decenii, dar deja deviez de la subiect, poate mai dezvolt cu alta ocazie. Despre pretul de pornire: eu apreciez ca este foarte bun pt ceea ce se ofera.

  • a3, miercuri, 27.03.2013 14:00

    Sunt fan bmw da char imi place A3 sedan. Si pretul pare ok la prima vedere, e cu 5 mii mai ieftin decat CLA, iar un golf cu acelasi motor e doar cu vreo 2 mii mai ieftin decat A3 sedan.

  • Marius, miercuri, 27.03.2013 14:14

    Skoda Rapid supraevaluat. Ok are alt nivel de finisaje, alte dotari, etc, dar la banii aia, iei Passat sau noua Octavia. (cu un mic efort :) )

  • Marius, miercuri, 27.03.2013 17:14

    Tu compari a3 sedan cu octavia? Platforma este identica in rest totul e diferit. Urcate intr-un golf VII full si intr-o octavia III full si iti vei da seama de ce este mai ieftina octavia decat un golf.A3-ul nu se poate compara nici cu golful. Sunt in acceasi clasa dar e premium. Golful e facut sa concureze cu astra,ceed,i30 ,focus etc.. Nu o sa vezi prea curand la skoda masini cu frana electronica ce pe vw si audi sunt de mult si multe altele.

  • Daniel, miercuri, 27.03.2013 19:34

    Oricum privesti aduce mult cu A4 si Jetta. Sigur din punct de vedere al calitatii este superior(fata de Jetta) dar la design nimic nou, nimic surprinzator. Daca stai si faci o comparatie cu A4 sau A5 seamana foarte mult exceptand dimensiunile lor, au mai schimbat putin farurile, stopurile si mici modificari. Audi nu prea a aratat nimic nou din punct de vedere al designului de la aparitia noului A4.

  • luca30, miercuri, 27.03.2013 20:33

    @Marius nu consider nici fitza si nici ca un avantaj masina cu frana electronica......eu personal detest asta insa daca imi place o masina mult si din multe puncte tehnice mi se potriveste pot inchide ochii la frana actionata electica.

  • CatalinX, miercuri, 27.03.2013 22:26

    oare nu s-au saturat si ei de acelasi spate si aceasi fata???? se vede ca Audi urmeaza filozofia marcii VW.......

  • raduvlase, joi, 28.03.2013 09:27

    Aoleu...asta este un A4 intrat la apa. Dupa aproape 20 de ani de cand urmaresc industria auto, nu am mai intalnit la nicio marca atata lipsa de imaginatie in designul modelelor. Toate arata intre ele foarte asemanator...bine ca au gabaritul diferit, ca altfel nu le-ai putea diferentia pe strada. Ma asteptam la mai mult de la o marca PREMIUM. Pacat, ca tehnologie au, dar designerii sunt lenesi.