BMW Seria 3 în România: de la 31.620 de euro cu TVA
Noua generaţie a lui BMW Seria 3 poate fi admirată din această lună în showroom-urile mărcii bavareze. Modelul se lansează cu şapte motorizări şi o serie de inovaţii tehnologice interesante.
A şasea generaţie a lui BMW Seria 3 poate fi admirată începând cu această lună în showroom-urile din România ale mărcii germane. Modelul lansat în premieră mondială acum 36 de ani şi vândut până acum în 12.5 milioane de unităţi în toată lumea vine într-o generaţie nouă care aduce un design care se rupe de elementul conservator care a caracterizat modelele anterioare, dar care reuşeşte să evoce în acelaşi timp spiritul clasic propriu unui model cu o istorie bogată.
MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI
Preţul de pornire al modelului german în România este de 31.620 de euro cu TVA (25.500 fără taxe), preţ disponibil pentru versiunea 316d de 116 CP. Pe de altă parte, cea mai scumpă versiune este 335i, care cere de la clienţi pentru cei 306 CP un cec de 38.250 de euro fără taxe. Pe lângă elementele disponibile în versiunea standard pe noul Seria 3, BMW pune la dispoziţia clienţilor BMW Lines, un serviciu prin care aceştia pot să aleagă între trei linii de design care aduc o tuşă estetică diferită la exteriorul şi interiorul noului model bavarez. Vorbim de Sport Line, Modern Line şi Luxury Line, opţiuni pentru care clienţii trebuie să achite sume cuprinse între 1050 şi 1600 de euro fără TVA, în funcţie de motorizarea aleasă.
În momentul lansării, noul BMW Seria 3 apare pe piaţă cu şapte motorizări diferite, trei pe benzină şi patru diesel. Acestea beneficiază de tehnologia TwinPower Turbo (toate motoarele turbo de la BMW primesc de acum această denumire, indiferent dacă au una, două sau trei turbine), iar versiunile EfficientDynamics aduc în plus sistemul Start-Stop şi un sistem de recuperare a energiei la frânare. Tot la capitolul "tehnologii verzi pentru un consum scăzut" se numără şi comutatorul Driving Experience Control cu modul ECO PRO, acesta schimbând răspunsul motorul şi al cutiei. La capitolul transmisii se evidenţiază noua cutie automată cu opt trepte disponibilă opţional contra sumei de 1900 de euro fără TVA.
VERSIUNE | CILINDREE (cmc) |
PUTERE (CP) |
CONSUM MEDIU (l/100 km) |
EMISII CO2/km |
PREŢ (euro, fără TVA) |
|
Benzină | BMW 320i | 1997 | 184 | 6.1 | 144 | 27.800 |
BMW 328i | 1997 | 245 | 6.4 | 149 | 32.950 | |
BMW 335i | 2979 | 306 | 7.9 | 186 | 38.250 | |
Diesel | BMW 316d | 1995 | 116 | 4.3 | 114 | 25.500 |
BMW 318d | 1995 | 143 | 4.4 | 116 | 26.800 | |
BMW 320d EfficientDynamics | 1995 | 163 | 4.1 | 109 | 29.500 | |
BMW 320d | 1995 | 184 | 4.5 | 119 | 29.500 |
INTERIOR ŞI TEHNOLOGIE
Cel mai lung BMW Seria 3 construit vreodată vine cu un interior mult îmbunătăţit faţă de generaţia anterioară. Astfel, pasagerii din spate câştigă 15 milimetri în plus la genunchi, iar portabagajul devine mai încăpător (+20 de litri). Ampatamentul creşte cu nu mai puţin de cinci centimetri.
Până să ajungem la elementele tehnologice ale noului Seria 3 trebuie amintite distribuţia perfectă a maselor pe punţi (50/50). Aceasta este dublată de direcţia sport variabilă şi de şasiul adaptiv M cu amortizoare reglabile pentru a determina un comportament dinamic cât mai natural şi sportiv. Pentru fanii gadget-urilor electronice, noul Seria 3 se prezintă în faţa cunoscătorilor cu un Head-up Display color de rezoluţie mare, cu un pachet de şase camere care au rolul de a ghida şoferul în spaţii înguste. Pe lângă deja clasicele sisteme de avertizare la depăşirea benzii de rulare sau la coliziunea frontală şi de cruise-controlul activ, BMW Seria 1 vine cu Speed Limit Info, un sistem disponibil în premieră în România care afişează limita de viteză pe tronsonul de rulare făcând automat legătura între poziţia GPS şi semnele de circulaţie. Normal, BMW le oferă o gamă largă de accesorii şi suport fanilor aparatelor electronice de ultimă generaţie.
NOUL BMW SERIA 3 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW Seria 3 320d M6 | 184 | 4.5 | 7.5 | 36.580 |
Audi A4 facelift 2.0 TDI M6 | 177 | 4.6 | 8.2 | 36.032 |
Lexus IS 2.2d Business | 177 | 5.5 | 8.9 | 34.900 |
Mercedes-Benz C 220 CDI M6 | 170 | 4.4 | 8.4 | 38.409 |
Volvo S60 2.0 D3 Start-Stop Basic | 163 | 4.9 | 9.2 | 31.620 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Ce pacat ca tata n-a fost comunist, utecist sau PDL-ist!