BMW Seria 3 în România: de la 31.620 de euro cu TVA

Publicat marţi, 14.02.2012 16:54 de Mircea Meșter

Noua generaţie a lui BMW Seria 3 poate fi admirată din această lună în showroom-urile mărcii bavareze. Modelul se lansează cu şapte motorizări şi o serie de inovaţii tehnologice interesante.

A şasea generaţie a lui BMW Seria 3 poate fi admirată începând cu această lună în showroom-urile din România ale mărcii germane. Modelul lansat în premieră mondială acum 36 de ani şi vândut până acum în 12.5 milioane de unităţi în toată lumea vine într-o generaţie nouă care aduce un design care se rupe de elementul conservator care a caracterizat modelele anterioare, dar care reuşeşte să evoce în acelaşi timp spiritul clasic propriu unui model cu o istorie bogată.

MOTORIZĂRI ŞI PREŢURI

Preţul de pornire al modelului german în România este de 31.620 de euro cu TVA (25.500 fără taxe), preţ disponibil pentru versiunea 316d de 116 CP. Pe de altă parte, cea mai scumpă versiune este 335i, care cere de la clienţi pentru cei 306 CP un cec de 38.250 de euro fără taxe. Pe lângă elementele disponibile în versiunea standard pe noul Seria 3, BMW pune la dispoziţia clienţilor BMW Lines, un serviciu prin care aceştia pot să aleagă între trei linii de design care aduc o tuşă estetică diferită la exteriorul şi interiorul noului model bavarez. Vorbim de Sport Line, Modern Line şi Luxury Line, opţiuni pentru care clienţii trebuie să achite sume cuprinse între 1050 şi 1600 de euro fără TVA, în funcţie de motorizarea aleasă.

În momentul lansării, noul BMW Seria 3 apare pe piaţă cu şapte motorizări diferite, trei pe benzină şi patru diesel. Acestea beneficiază de tehnologia TwinPower Turbo (toate motoarele turbo de la BMW primesc de acum această denumire, indiferent dacă au una, două sau trei turbine), iar versiunile EfficientDynamics aduc în plus sistemul Start-Stop şi un sistem de recuperare a energiei la frânare. Tot la capitolul "tehnologii verzi pentru un consum scăzut" se numără şi comutatorul Driving Experience Control cu modul ECO PRO, acesta schimbând răspunsul motorul şi al cutiei. La capitolul transmisii se evidenţiază noua cutie automată cu opt trepte disponibilă opţional contra sumei de 1900 de euro fără TVA. 

  VERSIUNE CILINDREE
(cmc)
PUTERE
(CP)
CONSUM MEDIU
(l/100 km)
EMISII
CO2/km 
PREŢ
(euro, fără TVA) 
Benzină BMW 320i 1997 184 6.1 144 27.800
BMW 328i 1997 245 6.4 149 32.950
BMW 335i 2979 306 7.9 186 38.250
Diesel BMW 316d 1995 116 4.3 114 25.500
BMW 318d 1995 143 4.4 116 26.800
BMW 320d EfficientDynamics 1995 163 4.1 109 29.500
BMW 320d 1995 184 4.5 119 29.500


INTERIOR ŞI TEHNOLOGIE

Cel mai lung BMW Seria 3 construit vreodată vine cu un interior mult îmbunătăţit faţă de generaţia anterioară. Astfel, pasagerii din spate câştigă 15 milimetri în plus la genunchi, iar portabagajul devine mai încăpător (+20 de litri). Ampatamentul creşte cu nu mai puţin de cinci centimetri.

Până să ajungem la elementele tehnologice ale noului Seria 3 trebuie amintite distribuţia perfectă a maselor pe punţi (50/50). Aceasta este dublată de direcţia sport variabilă şi de şasiul adaptiv M cu amortizoare reglabile pentru a determina un comportament dinamic cât mai natural şi sportiv. Pentru fanii gadget-urilor electronice, noul Seria 3 se prezintă în faţa cunoscătorilor cu un Head-up Display color de rezoluţie mare, cu un pachet de şase camere care au rolul de a ghida şoferul în spaţii înguste. Pe lângă deja clasicele sisteme de avertizare la depăşirea benzii de rulare sau la coliziunea frontală şi de cruise-controlul activ, BMW Seria 1 vine cu Speed Limit Info, un sistem disponibil în premieră în România care afişează limita de viteză pe tronsonul de rulare făcând automat legătura între poziţia GPS şi semnele de circulaţie. Normal, BMW le oferă o gamă largă de accesorii şi suport fanilor aparatelor electronice de ultimă generaţie.

NOUL BMW SERIA 3 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 

CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
BMW Seria 3 320d M6 184 4.5 7.5 36.580
Audi A4 facelift 2.0 TDI M6 177 4.6 8.2 36.032
Lexus IS 2.2d Business 177 5.5 8.9 34.900
Mercedes-Benz C 220 CDI M6 170 4.4 8.4 38.409
Volvo S60 2.0 D3 Start-Stop Basic 163 4.9 9.2 31.620
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

 

 

  • slv83, marţi, 14.02.2012 17:48
    offf

    Ce pacat ca tata n-a fost comunist, utecist sau PDL-ist!

  • mcarbon7, marţi, 14.02.2012 17:52

    Pe cand vine si break-ul?

  • daniel, marţi, 14.02.2012 17:59
    TwinPower Turbo

    adica fiecare are 2 turbouri? chiar si 316?

  • daniel, marţi, 14.02.2012 21:27
    Oameni buni..

    imi dati plusuri si minusuri la intrebarea anterioara, dar nimeni nu e in stare sa raspunda. pe bune am intrebat ca nu inteleg. la colegul mcarbon7 la fel dati unlike-uri ca a intrebat de brake. poate lui alea ii plac, sau e curios. Nu mi se pare ca ar fi facut misto de ceva.. Putina intelegere, ca de aia avem forumuri de genul asta sa dicutam nelamuririle, sa ne ajutam, si nu sa adunam like-uri ca pitipoancele pe site-uri de socializare.. chiar si daca masina va ramane vis pentru majoritatea dintre noi.

  • edy, marţi, 14.02.2012 21:50
    330xd

    SCUMPPAAAA varianta de baza, la 32.000 euro si nu ofere cine stie ce..., la banii astia gasesti 730 din 2009 - care chiar e masina.

  • rzn.ozn, marţi, 14.02.2012 21:59
    @daniel din cate stiu eu...

    si nu cred ca mananc bors.... toata gama de motorizari noi sunt de tip TwinPower turbo. o sa apara si break-ul, nu stiu cand. mi se pare cea mai buna masina din orice pct de vedere, la ora actuala. nu-i gasesc nici un minus... (optionalele poate...) dar mai importanta e masina in sine cred eu... poate sa fie si "cheala"

  • daniel, marţi, 14.02.2012 23:14
    TwinPower

    Desi n-am gasit nici o definitie clara in ceea ce priveste TwinPower, totusi din cate deduc din descrierile de pe net, se refera la fapul ca sunt motoare mai puternice si totodata mai economice (ecologice). Pot sa aiba unu, doua sau (in curand) trei turbo-uri. Am aflat si aztazi ceva:) Ps:Multumesc rzn.ozn

  • rzn.ozn, miercuri, 15.02.2012 00:29
    am cautat ceva sa se inteleaga mai bine

    http://www.vanguard-performance.com/research/bmw-n54-vs-n55/ twin turbo sunt 2 turbine... twinpower turbo e una singura..., citeste mai bine in articolul acela. la twinpower turbo i se mai zice si twin-scroll turbocharger. http://www.youtube.com/watch?v=kniwwV89YlA&feature=fvwrel npc

  • Anonim, miercuri, 15.02.2012 07:55

    "Scump, dom'le, scump, la ceilalti era mai eftin" ca sa parafrazez un clasic in viata. De ce as da o caruta de bani pe un facelift al unei masini vechi de cativa ani, cu cateva modificari minore si motoare noi?

  • mircea, miercuri, 15.02.2012 08:47
    @daniel

    Am contactat oficialii BMW. E o găselniță de marketing. Pur și simplu toate motoarele turbo de la BMW vor fi denumite de acum TwinPower Turbo, indiferent de numărul de turbine. DIn punctul meu de vedere e o eroare, pentru că Twin avea un sens clar când era utilizat în contextul motoarelor, dar e decizia germanilor.

  • .marius., miercuri, 15.02.2012 10:47

    Diferenta de pret intre 316d si 335i mi se pare incredibil de mica (considerand ca n-au fost erori de tastare din partea redactiei). Sau cei 38 de mii sunt fara taxe? Doar taxele si cheltuielile de intretinere ar opri multa lume sa cumpere un 335i in locul unui 316d. :)

  • .marius., miercuri, 15.02.2012 11:57
    Error

    Nu am citit datele(preturile) din tabele, doar cele din articol. M-am lamurit acum.

  • unckle, miercuri, 15.02.2012 14:04

    poate denumirea de "TwinPower Turbo" are o radacina in turbinele TwinScroll ... care nu au un nume atat de "rezonant" ca TwinPower .. acu.. ca-i una, ca-s trei ... sunt tot "twinpower" pt a avea un marketing consecvent :)

  • CH, miercuri, 15.02.2012 15:03
    Error

    La Volvo este gresit consumul

  • mircea, miercuri, 15.02.2012 16:15
    @CH

    Corect, mulţumim pentru sesizare. S-a corectat.

  • john_range, miercuri, 15.02.2012 19:23
    @edy

    Prima data ia-ti un 730 sa vezi cate de scumpa e intretinerea si toate.....tre sa ai bani sincer pt asa ceva sa ai un salar foarte bun luna de luna sa iti permiti sa-l intretii!!!

  • Alex, miercuri, 15.02.2012 20:27
    @edy

    La BOSSII adevarati nu le place sa dea banu jos pe treiar nou cand cu decat la fel de multi isi ia ei septar vechi. Foarte vechi. Da' si cand o tragi in fata la saormerie sau la milion parca altfel te dai jos.Ai prestanta vere'! Daca ma intelegi. Plus ca varu Stelica cu atelier in colt tre' sa traiesca si el din ceva. Ce se strica se face. Pe pretenie. Si oricum septaru' e masina nene. Placutele de frana se schimba la 100.000. Uleiul la 2 ani. Si tot asa. Sa nu mai zic ca pana sa schimbe uleiu' se satura BOSSUL si o da la targ. Tot cu 32000. Si tot cu atatia km cu cat a luat-o. Cine e cu noi striga SEPTAR din 2003!

  • AndreoRN, miercuri, 15.02.2012 21:06
    Teapa

    Cineva ia o teapa. http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_dmpt=US_Cars_Trucks&_mqf=0&_qfkw=1&_trksid=p4506.c0.m273&_fpos=90604&_lsbx=0&_fspt=0&_flso=0&Make=BMW&Model=3%252DSeries

  • TTL, joi, 16.02.2012 14:26
    @AndreiRN

    Da acela esti tu. Cumpara-ti nene 200 de lighene MADE IN USA, dar mai lasa-ne frate. Esti la fel de redus ca si Edy80. Troli redusi mintal, ce paraziteaza siturile auto. Ma doare pe mine undeva ca tu dai banii pe cotetul de porci cu patru roti? Nu! E treaba ta ce imi place mie? NU! Asa ca hai sictir si mai plimba ursul ca a inceput sa puta.

  • AndreiRN, joi, 16.02.2012 18:23
    Frustrare

    Cand intr-un dialog unul nu are suficiente cunostinte sau inteligenta pt a mentine o discutie apeleaza la insulte si atacuri la persoana. Mai ales ca aceste "creaturi" traiesc in subterana mediului virtual si le este rusine cu nmele dat de parinti si identitatea lor.

  • TTL, joi, 16.02.2012 18:48
    @AndreiRN

    Unde era dialogul mai? Tu stii macar definitia dialogului? Ingurgitator de Dan Brown si McDonalds ce esti. Este vorba de calitate VS cantitate. Am inteles toti de mult, alegi oricand 10kg de parizaer in locul unei fripturi de vita. Este strict problema ta. Dar la fiecare stire apari si lansezi FLAMURI, pentru ca atat de duce caputul. Semidoct, parvenit ( cu siguranta nu ai citit in viata ta o carte mai de Doamne'ajuta ) plin de tupeu, scrii abjectii pline de aroganta si te astepti sa batem toti din palme. Eu unul nu te mai suport. Esti esenta melteanului agresiv, a soferului de "GIP", de manelist si de cocalar. Cauta-ne pe forumul celor de la Taraf TV.

  • AndreiRN, joi, 16.02.2012 23:27
    Dovada

    Postul de deasupra este cea mai clara dovada. Combate punctul postat de mine si vei evolua. In rest ai dat si tu un pic in clocot fara sa dai dovada de neuroni functionali. Nu te obliga nimeni sa citesti ce scriu eu. Ca de combatut esti incapabil.

  • titi, vineri, 17.02.2012 09:36

    Cat de bine arata : http://www.bmwblog.com/2012/02/17/geneva-premiere-bmw-m-performance-parts-and-original-bmw-accessories/

  • LauCalin, vineri, 17.02.2012 21:36

    E posibil sa vorbim de etalonul clasei medii. Oricum cine alege masina asta sunt slabe sanse sa dea gres. Chiar si asa, cel putin din punctul meu de vedere o alegere mai obiectiva ar fi un S60 + optionale de 5000 de euro. Ma refer strict la preturile din tabel. E drept insa ca spotivitatea nu va mai fi aceasi si nici acel feeling pe care il ai cand conduci un BMW. Insa asta nu poate fi neaparat o problema pentru toata lumea.

  • BMW, duminică, 19.02.2012 19:54
    @laucalin

    Din. Nou te bagi tu cu Volvo pe teren minat de BMW . O fi frate Volvo bun dar încă nu e la masa bogatilor cu BMW , Audi ,Lexus si Mercedes .

  • AndreiRN, luni, 20.02.2012 19:50
    Realitatea

    Volvo = Masina Chinezeasca BMW = Masina germana de performanta si uzura ridicata.