Citroen DS5, în România de la 26.900 euro
Citroen a lansat cel de-al treilea membru al gamei DS pe piaţa din România. Vorbim de crossoverul premium DS5, care pleacă de la 26.900 euro cu TVA inclus.
Citroen a lansat pe piaţa din România cel de-al treilea membru al gamei DS, numit DS5. Acesta este un crossover cu cinci uşi şi primul Citroen de serie oferit cu un sistem de propulsie hibrid. Modelul are o siluetă cu linii dinamice şi un interior realizat cu materiale de top. Noul DS5 promite să fie un amestec între un break, un monovolum şi un sedan de clasă premium. Importatorul Citroen a anunţat un preţ de pornire de 26.900 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.6 e-HDi Airdream Chic a lui DS5.
PRIMUL HIBRID CITROEN
Citroen DS5 este bazat pe platforma PF2 a concernului PSA Peugeot-Citroen, platformă pe care o împarte cu Peugeot 3008. La fel ca 3008, Citroen DS5 este oferit şi în compania unui tren de propulsie hibrid. Clienţilor li se pun la dispoziţie mai multe versiuni hibride ale lui DS5, una diesel-electric şi două benzină-electric. Versiunea diesel-electric vine în compania unui propulsor HDi de 2.0 litri care dezvoltă 163 CP şi are un motor electric de 37 CP montat pe puntea spate. Motorul electric al lui DS5 poate să asigure tracţiune integrală sau să ofere un plus de putere atunci când este necesar, pe lângă atributele "clasice" ale unui motor electric în cazul unui vehicul hibrid. Totodată, unitatea de 37 CP este suficient de puternică încât să-l propulseze pe DS5 fără ajutor de la propulsorul cu ardere internă.
Noul DS5 are patru moduri de rulare: Auto, ZEV, 4WD şi Sport. Modul Auto realizează comutarea între unitatea cu ardere internă şi motorului electric pentru a optimiza consumul de carburant. Modul ZEV (Zero Emission Vehicle) asigură deplasarea doar pe baza motorului electric, la o viteză de până la 60 km/h, în limita energiei înmagazinate în acumulatorii lui DS5. Modul 4WD optimizează tracţiunea prin angrenarea roţilor faţă în baza motorului cu ardere internă şi angrenarea roţilor spate cu motorul electric. Cei de la Citroen sugerează acest mod pentru zăpadă adâncă, noroi, nisip şi alte suprafeţe cu aderenţă redusă. Modul Sport al lui Citroen DS5 adaugă un plus de dinamism, îmbunătăţind răspunsul motorului cu ardere internă la pedala de acceleraţie şi oferă un plus de putere cu ajutorul motorului electric pentru reprize, depăşiri şi demaraje.
DOUĂ DIESEL-URI ŞI UN THP DE 200 CP
Gama DS5 este disponibilă şi cu trenuri de propulsie convenţionale, fiind oferite două diesel-uri şi un THP. Unitatea diesel entry-level este un 1.6 e-HDi de 110 CP, oferită doar în compania unei transmisii manuale robotizate. Cel de-al doilea diesel din gamă este un 2.0 HDi de 160 CP, disponibil atât în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, cât şi în compania unei transmisii automate cu şase trepte. Singura motorizare pe benzină din gama DS5 este un 1.6 THP de 200 CP, oferit doar în compania unei transmisii manuale cu şase trepte.
Citroen DS5 a fost deja testat de EuroNCAP şi a primit cinci stele de siguranţă. Modelul a primit punctajul de 97% pentru performanţele sistemelor de asistenţă la prevenirea accidentelor, în timp ce protecţia pasagerilor adulţi a fost cotată la 89%. În ceea ce priveşte suspensia, DS5 este echipat cu o suspensie faţă McPHerson cu bară stabilizatoare, în timp ce puntea spate este semi-independentă, cu bară de torsiune.
Nivelul de echipare standard al lui Citroen DS5, numit Chic, include o listă bogată de dotări, din care enumerăm: ABS+REF+AFU, ESP, ASR, climatizare automată pe două zone cu funcţie REST, airbag-uri frontale, laterale şi cortină (faţă şi spate), sistem de pornire din buton, computer de bord, asistenţă la pronirea din pantă, frână de staţionare electrică, aprinderea automată a luminilor de întâlnire, control inteligent al tracţiunii, geamuri laterale spate şi luneta fumurii, cotieră centrală faţă cu sistem de răcire, cotieră centrală spate cu trapă pentru ski, torpedou iluminat şi ventilat, sistem audio CD bi-tuner RD5 MP3 cu ecrand C- şi comenzi pe volan, tetiere faţă reglabile pe înălţime, scaun şofer cu reglaj lombar şi multe altele. Începând cu nivelul de echipare So Chic, DS5 este echipat în standard cu jante din aliaj cu diametrul de 18 inch. Nivelul de echipare de top al lui DS include, printre altele, o tapiţerie din Piele "Claudia Sportlounge" cu inserţii de crom satinat, Head Up Display color şi scaun şofer cu masaj lombar.
NOUL Citroen DS5 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Citroen DS5 1.6 e-HDi 110 |
112 | 4.4 | 12.4 | 26.900 |
Volvo V50 1.6 D2 115 CP | 115 | 4.3 | 11.5 | 23.188 |
Volvo V60 1.6 DRIVe Basic | 115 | 4.5 | 11.3 | 29.636 |
BMW Seria 3 Touring 316d (generaţia veche) | 116 | 4.5 | 11.2 | 32.674 |
Audi A4 Avant facelift 2.0 TDI 120 CP M6 | 120 | 4.7 | 10.9 | 33.950 |
*fără promoţii şi alte oferte speciale
Via | Citroen
Dupa ce sunt cele mai proasta masini frantuzesti la ora actuala cine dracu le da si 27 de mi de euro pe masina asta cu un prapadit de motor de 111 cp??