Citroen Grand C4 Picasso - noul monovolum cu şapte locuri al francezilor a "slăbit" 100 kilograme

Publicat joi, 27.06.2013 10:38 de Sebastian Toma

Citroen a prezentat primele imagini oficiale ale versiunii cu şapte locuri a lui C4 Picasso. La fel ca predecesorul său, modelul se numeşte Grand C4 Picasso, dar vine cu o platformă nouă, care îi reduce masa cu 100 kilograme.

Citroen Grand C4 Picasso, cel mai mare monovolum din gama francezilor, a primit o nouă generaţie. Modelul este mai mare decât fratele său cu cinci locuri, cu toate că este unul dintre cele mai scurte modele din segment, totul graţie platformei EMP2 a concernului PSA. Această platformă îi aduce lui Grand C4 Picasso un alt beneficiu important – reducerea masei cu 110 kilograme faţă de precedesorul său. Astfel, prin schimbarea platformei, Citroen a reuşit să îmbunătăţească atât manevrabilitatea, cât şi performanţele şi eficienţa monovolumului său.

Potrivit primelor informaţii oficiale, gama de motorizări va include şi o unitate 1.6 Hdi, care anunţă emisii de numai 98 de grame CO2 pe kilometru în compania transmisiei automatizate ETG6. Această transmisie este o unitate robotizată cu şase trepte, al cărei acronim înseamnă Efficient Tronic Gearbox. În raport cu generaţia precedentă, a crescut ampatamentul şi lăţimea modelului, în timp ce înălţimea podelei şi distanţa dintre roţile din faţă şi bara faţă a scăzut la cel mai mic nivel din segment. Acest lucru se traduce printr-un plus de spaţiu interior şi printr-o îmbunătăţire a manevrabilităţii.

Francezii au anunţat şi o unitate BlueHDI de 150 CP, care are o cilindree de 2.0 litri şi emite 110 grame CO2 în regim mixt. Practic, vorbim despre o preluare a gamei de motoare de la fratele cu cinci locuri al lui Grand C4 Picasso. Noul model este aşteptat să debuteze la Salonul Auto de la Frankfurt, programat pentru luna septembrie.

Via Citroen

  • CLUBC4.RO, joi, 27.06.2013 10:45

    SUPERBA !!!

  • H&M, joi, 27.06.2013 10:52

    pe drumul cel bun...design ok,motorizari bune ,masa redusa considerabil,ce mai...?dar nu am vazut specificatii la hdi-ul de 1,6 as fi fost tare curios.si o intrebare- oare ce relevanta are in randul potentialilor cumparatori ,emisiile co2,nu de alta dar in RO lumea dupa cate stiu eu nici nu prea pomeneste de acest aspect?

  • Vasilica, joi, 27.06.2013 10:55

    Fata de ce cazane odioase existau pana acum, clar este un pas in fata acest model!

  • mda, joi, 27.06.2013 11:04

    Inotdeauna mi s-a parut ca cei care au intr-o discutie despre automobile cuvantul "cazan" in vocabular sunt niste indivizi de joasa speta, needucati, in concluzie niste mascarici. E clar ca au o cultura auto facuta la o "samanta" langa scara blocului. Nu m-am inselat niciodata.

  • Andy, joi, 27.06.2013 11:21

    Excelenta masina pentru o familie mare...insa pretul unei versiuni de top va ajunge spre 35.000-40.000 euro ceea ce va rezulta in vanzari destul de scazute asa cum ne-a obisnuit Citroen in ultimii ani.

  • Misha, joi, 27.06.2013 12:23

    @Andy In general vorbim de un segment de nisa si nu de unul de volum. Avand in vedere ca japonezii care nu se pot plange de vanzari sunt ca si inexistenti in Europa la acest capitol, chiar este un act de curaj ca Citroen incearca sa reziste. Avand in vedere ca vorbim totusi de un producator din tara in care s-a inventat Espace-ul, cred ca este o chestiune de orgoliu.

  • @H&M, joi, 27.06.2013 13:56

    Masina nu a fost conceputa doar pentru Romania... emisiile de CO2 sunt corelate direct cu consumul de combustibil, cu cat un autovehicul consuma mai putin carburant cu atat emite mai putin CO2 deci acesta ar fi un avantaj direct pentru cumparatorul din orice tara. Toate astea fara a se degrada performanele motorului, din contra. In plus, in alte tari (Franta de ex.), cumparatorul poate beneficia de o prima de la stat daca achizitioneaza un autovehicul cu emisii scazute de C02

  • CLUBC4.RO, joi, 27.06.2013 14:36

    Si la noi, daca cumperi o masina ce emite CO2 sub 100g, primesti 500 lei :)

  • Vasilica, joi, 27.06.2013 16:26

    @mda Esti tu mega inteligent si nu stim noi referitor la cuvantul "cazan" cred ca l-am auzit pe M Badea zicand asa la masini in general.Dar pana la modelul acesta chiar se potriveste perfect cuvantul

  • ccmax, joi, 27.06.2013 18:12

    Superba masina. Nu am vazut detalii despre interior (bord, etc) dar daca pastreaza aceiasi linie va ramane o masina de referinta la capitolele spatii de depozitare, ergonomie, confort, etc... Singura problema a masinii este costul :). in rest pot spune ca este masina perfecta pentru familie. PS. Cei care nu vedeti decat un "cazan" incercati sa faceti un drum lung cu c4 grand picasso in care sa testati direct confortul interior si mai vorbim dupa.

  • @Vasilica, joi, 27.06.2013 22:21

    Daca iti faci cultura auto de la M Badea e clar :)))))))))) Unii isi fac cultura auto cumparand mormane de reviste auto, uitandu-se la emisiuni specializate, altii desfacand motoare din pasiune, testand nenumarate masini, dar tu... te uiti la Mircea Badea! Prea tare! =))