Director de marketing extern de la Kia: "Acum ne uităm şi la producătorii premium germani"

Publicat vineri, 05.04.2013 17:57 de Sebastian Toma

Kia vrea să îmbunătăţească nivelul de calitate al modelelor sale şi să crească dotările tehnologice pentru a obţine o clasare superioară pe piaţă, anunţă Automotive News citând directorii companiei.

Lee Soon Nam, director de marketing extern la Kia Motors, spune că marca a început să ia exemplu de la constructorii premium germani, precum Audi şi BMW. Marca din Coreea de Sud plănuieşte să crească nivelul de calitate al automobilelor sale şi să le echipeze cu tehnologie suplimentară. Totul pleacă de la o directivă a grupului Hyundai Motor Corporation, care a decis să schimbe orientarea celor două mărci din portofoliu, Hyundai şi Kia, pentru a nu provoca interferenţe la nivelul vânzărilor. Coreenii vor să păstreze marca Hyundai pentru volume mari, pe când Kia ar putea să urce câteva nivele înspre o zonă superioară de preţ, alături de caracteristicile aferente.

Lee Soon Nam le-a povestit celor de la Automotive News de momentul când a început să lucreze la Kia, în urmă cu un deceniu, când sarcina sa era de a cumpăra motoare pentru modelele Kia de la producători japonezi precum Hino Motors şi Daihatsu Motor Corporation. La saloanele auto internaţionale, directorii Kia îşi petreceau timpul urmărind noile apariţii din Japonia. Mărcile premium din Germania nici măcar nu erau pe lista standurilor pe care să le viziteze, deoarece coreenii considerau că sunt prea departe de germani şi nu are sens să piardă timpul. "În prezent, alocăm întotdeauna timp pentru a verifica producătorii de top din Germania", spune Lee Soon Nam.

Însă, cei de la Kia nu vor să atace încă producători precum BMW şi Audi, dar vor să atingă nivelul la care se află germanii de la Volkswagen. Pentru a realiza acest lucru, cei de la Kia vor aborda o imagine mai sportivă, vor introduce motorizări noi, transmisii cu dublu-ambreiaj şi versiuni hibride ale unor modele din gamă. "Gama Volkswagen are de toate. De la maşini mici, până la cele foarte mari, de la Phaeton şi decapotabile până la vehicule comerciale. Cu toate astea, Volkswagen are un nivel de calitate echivalent cu premium în raport cu alte mărci de volum", spune Peter Schreyer, unul dintre liderii Hyundai Motor Group şi designerul şef la Kia şi la Hyundai.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • eu, vineri, 05.04.2013 18:41

    Se vede ca deja se uita la germani, mai ales la k9 se vede la exterior, iar domnul Lee Soon cand se ducea la standul celor de la Bmw, atat de mult i-au placut schimbatoarele de viteza ca i-a "inspirat" si pe designeri, acum vor sa creasca preturile pe viitor, pai dar acum sunt mai mici decat concurenta?

  • antiqua, vineri, 05.04.2013 19:43

    orice marca a avut o nastere si apoi o evolutie,unele s-au mai si imbolnavit altele au mai murit sau ....ma rog sunt pe moarte,insa marcile coreene (ma refer la cele doua)...au cunoscut o evolutie foarte rapida in ultimii ani nu ma mir deloc vazand ca acum isi doresc masini competitive cu nemtii...nu vad care-i problema...bravo lor !un avantaj in plus pt. clientela...las' sa aiba lumea de unde alege plus ceva concurenta ...ca prea erau unii mandrii de ce faceau motiv pt. care au mai lasat stacheta la calitate si-au cam ridicat ,in schimb preturile.stiti voi cine sunt aceeia.

  • Batranu', vineri, 05.04.2013 20:06

    Eu consider ca deja se intind mai mult decat le este plapuma.Pot sa faca masini premium,cu preturi la fel de premium,dar le lipseste imaginea de marca premium,care se dobandeste greu.Viitorul cred ca va fi in masinile cu pret mediu,cam pe unde se invarteau acum 2-3 ani,pentru ca acela este grosul vanzarilor,un bogatas mai bine ia un Bmw decat un KIa,sau un Vw mai bine decat Kia,Personal,consider ca ar trebui sa isi reevalueze planurile.

  • west, vineri, 05.04.2013 20:34

    un fel de seria 5 ,varianta ,,made in coreea,,

  • Batranu', vineri, 05.04.2013 20:54

    @Pinguinu Aici vorbeam doar despre imaginea de marca,despre defecte putem vorbi ani,si tot nu ajungem la un consens.Ca sa dau un exemplu,eu am un Reno,luat de nou,si nici o problema cu el,timp de 5 ani,iar altu arunca masina la gunoi,Depinde si de noroc,dar,si tu ai dreptate,se poate sa fi fost multe motoare cu defecte,nu sunt informat despre asta prea bine.Insa mi se pare normal,cu cat sunt mai multe masini Vw,normal ca se strica mai mult,fata de Kia,care sunt mai putine.Totusi,sper sa devina o discutie constructiva,nu injurii:)

  • AndreiRN, vineri, 05.04.2013 22:22

    Arata din ce in ce mai bine si la fiabilitate sunt peste nivelul Audi/BMW cu siguranta.

  • Lache, vineri, 05.04.2013 23:10

    Iar coreea de nord vrea rachete premium.Tintele sunt SUA,Japonia si cei din sud.

  • Adrian, vineri, 05.04.2013 23:10

    Daca vor scoate masini premium cu un pret mai mic de 10 mii de euro fata de concurenta vor avea succes. Altfel nimeni nu e nebun sa aleaga intre un seria 7 de ex (ca tot au copiat schimbatorul), o Kia care vrea sa concureze cu el si mai e si copie pe ici pe colo.

  • cuck, sâmbătă, 06.04.2013 01:45

    or sa fie astia exact ca Samsung, reteta se pare ca e identica cum le da Samsung in freza lui Apple la telefoane as or sa le dea Hyundai/Kia celorlalti se inspira de la altii, fac mai bine sau la fel dar la un pret mai bun cam asta e treaba....

  • gelu, sâmbătă, 06.04.2013 09:49

    Vizual se pot bate de la egal la egal cu marcile "premium" germane. Materialele folosite si designul proaspat lipsit de inhibitii o dovedesc. Problema fiabilitatii ramane o problema de dezbatut dar nu cred ca navelele amiral vor iesi de pe banda de asamblare in cadenta unui i20 asa ca nu vad de ce coreenii nu ar aloca mai mult timp testarii materialelor, a tehnolgiilor si a calitatii asamblarii. Pe de alta parte nu poti oferi calitatea (promisa) materialele scumpe si o tehnologie de ultima ora la pret de o cinzeaca. Doar romanii pot gandi in spiritul caprei raioase: ieftin si bun. Dar modele cap de afis este OBLIGATORIU a fi oferite la un pret pe masura. Practic pe baza acestor modele devenite imagine de marca sud-coreeni isi vor vinde masiv produsele middle-range de care facea vorbire @batranu'.

  • Batranu', sâmbătă, 06.04.2013 11:58

    @Samba Nu vorbeam in mod direct de "imaginea" ca ai Mercedes,Bmw,etc esti bogat.Vorbeam despre imaginea construita ca firma de calitate,care se construieste dupa mult timp.Chiar daca azi,standardele au scazut comparativ cu anii 80',tot mai ramane identitatea de firma de calitate,care dupa cum spuneam,se construieste in mult timp.Azi piata e plina de firme premium,si nu se mai prea concentreaza nimeni pe segmentul de volum.Toti au tendinta sa creasca preturile,si sa avanseze un segment.De ce,nu stiu,fiind foarte greu sa lupti cu cei cu traditie.

  • ics, sâmbătă, 06.04.2013 20:31

    Un neamt zicea ca: 'Munca nu se paote copia'. Imi vine de multe ori in minte chestia asta, ca de ex. acuma :)

  • xxx, sâmbătă, 06.04.2013 21:25

    Uitați-va!

  • mda, sâmbătă, 06.04.2013 21:50

    De jos in sus, cu stima si admiratie.

  • zarnesteanu, duminică, 07.04.2013 00:03

    Aceeasi forma coscovita ca legsus, grila fata supradimensionata pana la hidosenie, interioare wannabe premium, samd. Asta-i kia :) Nici macar nu te incita sa vezi cum se simte la condus. In alta ordine de idei, exact ca la articolul in care legsus recunostea oficial ca sunt in spatele BMW iar fanii japo se balanganeau ca nu-i adevarat, aici avem aceeasi situatie. Adica desi vine kia si spune pe fata ca trage puternic cu ochiul la nemtii premium, totusi avem printre noi romanasi ilustri care stau blocati pe placa "la fiabilitate sunt peste BMW/Audi". Si nu oricum, ci "cu siguranta". Din cauza tipilor blocati mental, gen AndreiRatoN ti-e si rusine sa spui in Romania ca esti inginer. Pe buna dreptate.

  • alex, duminică, 07.04.2013 01:39

    nu e mai simpla mentalitatea aia gen : "iti place iti iei , nu-ti placi nu-ti iei" ?

  • @zarnasteanu, duminică, 07.04.2013 09:20

    tu ai zvastica stantata pe creier si in spiritul arian te caracterizeaza incontinenta verbala.

  • unckle, duminică, 07.04.2013 16:06

    trebuie sa fie premium si in mers, ca la pliante se pricepe toata lumea :)

  • eu, duminică, 07.04.2013 21:29

    Unde esti @inexorabil sa-l "urechesti" pe @suedezul pt asemenea comentarii si injurii, "nesimtititii de la Bmw", nu ti se pare normal si moral sa-i atragi atentia, daca tot promovezi moralitatea si echilibrul? Cine este el sa vorbeasca asa? Cu ce este mai bun decat @Bmw, cel pe care nu-l suporti sub nici o forma? Care sunt diferentele dintre ei? Esti duplicitar, inchizi ochii la asa ceva si intervii si exagerezi cand nu este cazul, nu e frumos ce faci, fii corect daca tot te dai corect, daca nu lasa-o asa.

  • Lache, duminică, 07.04.2013 22:01

    @eu,decat sa-i rogi pe altii sa faca ce ai putea face tu,mai bine las-o balta.Sa dam sfaturi ,nu ne intrece nimeni.De la sfat pana la ceva concret este cale lunga.Din nou s-a ajuns acolo.Adica daca cineva este mai rasarit un pic,gloata ii da la cap imediat.Sa aiba el alte idei decat ale noastre?Ce prost poate sa fie.V-am mai spus.Pe internet poti sa fii oricine,dar multi aleg sa fie prosti. Sanatate maxima,ca aveti nevoie.

  • Vasilica, luni, 08.04.2013 09:45

    Deci si astia recunosc ca etalonul sunt cei 3 producatori.Mai are cineva un top al vanzarilor in segmentul premium ?

  • Marian, luni, 08.04.2013 11:05

    Am impresia ca astia de la H/K s-au cam imbatat cu apa rece. Sa se hotarasca odata cine e premium la ei si cine e de volum. Ca eu vad ca si Hyundai a bagat ceva bani sa dezvolte modele premium cu modelele Genesis si incepusera sa prinda pe la americani. Acum or sa arunce la gunoi cu alea si o vor lua de la capat cu KIA? Problema lor este ca se laudau ca au clientii multumiti si urmatoarea masina tot din curtea lor o vor cumpara. Eu nu prea cred asta, eu sunt multumit de ceed -ul meu dar nu ma vad cumparand si pe cel actual. Deja nu imi mai permit si sunt altele la care raportul calitate/pret este mai avantajos in momentul de fata, asa ca nu le pot ura decat "succesuri maxime"

  • gelu, luni, 08.04.2013 11:15

    @Marian.........Problema lor este ca se laudau ca au clientii multumiti si urmatoarea masina tot din curtea lor o vor cumpara. esti in eroare..cei dela H/K isi erau nemultumiti de faptul ca actualii clienti NU VOR MAI CUMPARA tot un H/K

  • mihai, sâmbătă, 30.11.2013 05:25

    frustratilor...........eu am un kia magentis 2008,140cp,6trepte,piele,ful,sunt de o suta de ori mai multumit decat atunci cand am avut passat,in timp ce asiaticii urca stacheta la calitate europenii o scad si designul,,,,,,,,,,,,,,,,,,uitati-va la k9,optima,cadentza si dupa aia vorbiti