Director de marketing extern de la Kia: "Acum ne uităm şi la producătorii premium germani"
Kia vrea să îmbunătăţească nivelul de calitate al modelelor sale şi să crească dotările tehnologice pentru a obţine o clasare superioară pe piaţă, anunţă Automotive News citând directorii companiei.
Lee Soon Nam, director de marketing extern la Kia Motors, spune că marca a început să ia exemplu de la constructorii premium germani, precum Audi şi BMW. Marca din Coreea de Sud plănuieşte să crească nivelul de calitate al automobilelor sale şi să le echipeze cu tehnologie suplimentară. Totul pleacă de la o directivă a grupului Hyundai Motor Corporation, care a decis să schimbe orientarea celor două mărci din portofoliu, Hyundai şi Kia, pentru a nu provoca interferenţe la nivelul vânzărilor. Coreenii vor să păstreze marca Hyundai pentru volume mari, pe când Kia ar putea să urce câteva nivele înspre o zonă superioară de preţ, alături de caracteristicile aferente.
Lee Soon Nam le-a povestit celor de la Automotive News de momentul când a început să lucreze la Kia, în urmă cu un deceniu, când sarcina sa era de a cumpăra motoare pentru modelele Kia de la producători japonezi precum Hino Motors şi Daihatsu Motor Corporation. La saloanele auto internaţionale, directorii Kia îşi petreceau timpul urmărind noile apariţii din Japonia. Mărcile premium din Germania nici măcar nu erau pe lista standurilor pe care să le viziteze, deoarece coreenii considerau că sunt prea departe de germani şi nu are sens să piardă timpul. "În prezent, alocăm întotdeauna timp pentru a verifica producătorii de top din Germania", spune Lee Soon Nam.
Însă, cei de la Kia nu vor să atace încă producători precum BMW şi Audi, dar vor să atingă nivelul la care se află germanii de la Volkswagen. Pentru a realiza acest lucru, cei de la Kia vor aborda o imagine mai sportivă, vor introduce motorizări noi, transmisii cu dublu-ambreiaj şi versiuni hibride ale unor modele din gamă. "Gama Volkswagen are de toate. De la maşini mici, până la cele foarte mari, de la Phaeton şi decapotabile până la vehicule comerciale. Cu toate astea, Volkswagen are un nivel de calitate echivalent cu premium în raport cu alte mărci de volum", spune Peter Schreyer, unul dintre liderii Hyundai Motor Group şi designerul şef la Kia şi la Hyundai.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Se vede ca deja se uita la germani, mai ales la k9 se vede la exterior, iar domnul Lee Soon cand se ducea la standul celor de la Bmw, atat de mult i-au placut schimbatoarele de viteza ca i-a "inspirat" si pe designeri, acum vor sa creasca preturile pe viitor, pai dar acum sunt mai mici decat concurenta?