Fiat 124 Spider, fratele italian al lui Mazda MX-5, se prezintă în fața publicului american

Publicat miercuri, 18.11.2015 11:14 de Sebastian Toma

Fiat a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles modelul 124 Spider. Vorbim despre varianta italiană a lui Mazda MX-5, care este oferită în SUA cu o motorizare 1.4 Turbo de 160 CP. Europenii vor primi un motor de 140 CP.

Fiat 124 Spider a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Roadsterul italienilor împarte platforma și o bună parte din caroserie cu noua generație Mazda MX-5, cele două modele fiind dezvoltate și construite la comun în cadrul unui parteneriat între Fiat și Mazda. Parteneriatul le-a permis italienilor de la Fiat să vină cu alte linii la exterior și să pună sub capotă o motorizare din ograda proprie. Vorbim despre o unitate 1.4 Turbo dezvoltată de Abarth. Deși roadsterul nu poartă numele Abarth, inima sa strigă acest nume de fiecare dată când se apelează la cei 160 CP și 249 Nm din dotarea propulsorului turbo cu patru cilindri în linie dezvoltat de marca italiană.

Din păcate pentru clienții din Europa, această motorizare nu va fi oferită la momentul lansării sub capota lui Fiat 124 Spider, cum nu va fi nici transmisia automată cu șasetrepte oferită americanilor. În schimb, europenilor li se va oferi un motor 1.4 Turbo de 140 CP și 200 Nm și o transmisie manuală cu șase trepte. Ulterior, va fi disponibilă o variantă Abarth, care ar putea să asigure cei 160 CP ai variantei americane.

Italienii oferă noul 124 Spider atât în compania unei transmisii manuale cu șase trepte, cât și în compania unei automate cu șase trepte - cea din urmă doar în SUA. Constructorul nu a specificat încă performanțele de care este capabil noul său roadster, dar ne așteptăm la valori mai bune decât cele ale lui MX-5, deoarece 124 Spider are o motorizare mai puternică decât ambele unități din oferta fratelui său de platformă și ar putea chiar să fie mai ușor. Chiar dacă nu va avea o masă mai redusă, cuplul motor suplimentar adus de prezența unui motor turbo (49 Nm în plus față de varianta 2.0 a lui MX-5, totalizând 249 Nm) ar trebui să facă modelul italian să fie mai fâșneț decât echivalentul său japonez. Ne așteptăm ca varianta de 160 CP a lui Fiat 124 Spider să poarte denumirea Abarth și să fie lansată ulterior, dar nu avem nicio confirmare oficială în privința cifrelor acesteia, fiind cunoscută doar decizia de lansare ulterioară a versiunii Abarth.

În comparație cu fratele său de platformă, remarcăm un set de blocuri optice frontale și posterioare cu design complet diferit de cel găsit la Mazda MX-5, iar italienii spun că au redesenat aproape toate panourile de caroserie inspirându-se de modelul istoric 124 Spider. Tocmai de aceeea au făcut blocurile optice frontale rotunde și stopurile pătrate, explică italienii. În ceea ce privește habitaclul, parteneriatul cu Mazda este mai evident, dar tot găsim un sistem de infotainment de la Fiat (numit Fiat Connect 7.0). Scaunele și acoperișul decapotabil din pânză nu au fost schimbate.

Debutul comercial al noului Fiat 124 Spider are loc în vara anului 2016, conform înțelegerii dintre cei doi parteneri. Primele 124 de unități Fiat 124 Spider vor fi vândute în Statele Unite ale Americii în cadrul unei ediții limitate, numită Prima Edizione Lusso. Aceasta ar putea fi regăsită, într-o variantă similară, și pe piața din Europa. Până atunci, știm că variantele din SUA au o plăcuță numerotată la bord și sunt oferite doar în nuanța exclusivă Azzurro Italia (albastru) și cu interior din piele, alături de o serie de ornamente și dotări speciale incluse în pachet.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 11:30

    Spider este un model de legenda pt brandul Italian. Dar pacat ca si-a pierdut din propria originalitate. Tot interiorul este de Mazda. Iar motorul turbo, este execrabil, doar 49Nm in plus ? Penibil......In al doilea rand pt ce ai avea nevoie de ''dowsizing'' pe un roadster sportiv ? Ca sa iti i-a din placerea condusului ? As alege oricand MX-5 .

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 18.11.2015 11:52

    Mie unul imi place, iar daca ofera in viitor o motorizare pe la 200 de cai, pot sa zic ca e perfecta. Cred ca seamana un pic cu dodge Viper.

  • anonimu, miercuri, 18.11.2015 12:33

    OMU se trage din maimuta si FIATU din caruta, in cazul nostru din mazda tot un fel de caruta ceva mai evoluata......

  • someone, miercuri, 18.11.2015 12:38

    si eu as alege oricand mazda, si asta doar pt ca fata de la fiat nu imi place deloc.....design-ul ala tipic american nu se potriveste cu masina. aaaa, si as mai alege mazda pentru ca SKYACTIVE

  • Roman autentic, miercuri, 18.11.2015 12:48

    Cati de aici va permiteti una?

  • Sam93, miercuri, 18.11.2015 13:16

    Prin afirmatia asta "Constructorul nu a specificat încă performanțele de care este capabil noul său roadster, dar ne așteptăm la valori mai bune decât cele ale lui MX-5, deoarece 124 Spider are o motorizare mai mică și mai puternică decât ambele unități din oferta fratelui său de platformă și ar putea chiar să fie mai ușor. " - demonstrati clar ca voi astia care lucrati la Automarket nu stiti nimic despre masini. Masina nu va fi mai usoara pentru ca are 100 de cc in minus. Greutatea unui motor nu-i dictata de cati centimetri cubi are. Fiat-ul acesta va fi mai mult ca sigur mai greu, fiind un motor turbo.

  • Tc1900, miercuri, 18.11.2015 13:46

    mda pana una alta mx5 la Europa , stiu ca vine cu 1,5 aspirat, asa ca 1,4 turbo ii da ceata lui mr aspirat. masina arata f bine si la interior. daca as avea de ales ( nu e cazul ) , as lua fiatul baietii de la reprezentante sa se abtina la comentarii...

  • Moldovean, miercuri, 18.11.2015 14:25

    Și eu aș alege Fiatul (da, nu-mi permit, știu). Îmi place mai mult partea frontală la Fiat, dar și spatele. Chestie de gusturi până la urmă.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 14:56

    @Tc1900, Ai foarte mare dreptate . 1.4 TURBO ii da''ceata'' lui 1.5 aspirat si asta fiindca performantele sunt inca un mister nu s-au afisat ........ Deci ''aspiratul e inca in ceata'' pana se vor afisa ........ penibil :)))))

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 18.11.2015 15:02

    Dar pentru cultura generala a unora, trebuie retinut : Mazda MX-5 2.0 160CP Acceleratie 0-100 km/h > 7.3s ( putere asemanatoare cu 1.4 ) Asadar 1.4 Turbo pt a-i ''da ceata'' ar trebui sa scoata undeva la 6 sec 0-100, ceea ce e imposibil fiindca va fi mai ''plinut'' . Iar cuplul slabut , doar 49Nm in plus ?

  • lorinczi.thomas, miercuri, 18.11.2015 15:27

    @Roman autentic, da, nu ne permitem multi: Insa daca mi-ar oferi cineva, CADOU, full options, un Fiat 124 Spider, in secunda doi l-as vinde si as lua Mazda MX-5 -124 e mai urat la exterior -"mazda are skyactiv" -oricum are acelasi interior mint in ultimul hal cu Fiat Connect 7.0, ca afisajul e identic cu cel de la mazda -nu stiu de ce nu are sigla pe spate si daca il intrebi pe madalesc logic ca mazda e mai buna la finisaje P.S: nu inteleg de ce te-ai chinui sa vopsesti placuta de inmatriculare complet negru ca sa se potriveasca cu culoarea masinii la poze, cand ai putea sa o scoti de tot

  • Sam93, miercuri, 18.11.2015 16:31

    Vedeti ce inculti sunteti toti care mi-ai dat manute rosii. Autoblog tocmai a facut un comparativ cu Mazda MX5 vanduta in America si a confirmat ca versiunea de 2.0 aspirata natural (singura vanduta in America) ii cu vreo 50 de kg mai usoara decat 1.4 turbo de la Fiat. Numai redactorii de la Automarket si multi dintre cititorii lor, care de obicei stiu mai nimic despre masini, cred ca un motor aspirat de cilindree mai mare este mai greu decat unul ceva mai mic si turbo.

  • Moldovean, miercuri, 18.11.2015 16:52

    Thomas, vezi că are sigla în spate. E plasată culcat, orizontal pe capota spate și nu vertical, în picioare.

  • hunter, miercuri, 18.11.2015 18:30

    Imi place masina,chiar mai mult decat mx-5. Are un aer american si asta nu e rau deloc.

  • tilica, miercuri, 18.11.2015 19:56

    Masina este deosebit de frumoasa.

  • flavius, miercuri, 18.11.2015 21:01

    E turbo,deci nascuta moarta .Unde s-au dus meseriasii Fiat si Abarth de ii lasa pe electronisti sa scoata pocnitori sub acest nume respectat?

  • vianu, miercuri, 18.11.2015 23:34

    voi in loc sa va bucurati ca si-au dat mana specialistii in spidere mici si adevarate cautati nod in paura? - ca motoarele mici turbo sunt facute de electronisti (WROOONG sunt facute de ingineri care gandesc out of limits) - ca sigla nu e la locul ei (asta e de-a dreptul tragic) - ca n-are placerea condusului (zice marele specialist in Oua de Paste) - ca n-are destula putere (cand s-a dovedit de-a lungul timpului ca te poti distra big time cat exista un echilibru optim intre putere/cuplu/masa si reglajele sasiului) daca va adunati, asa, cu totii o puneti de masina perfecta :)) PS. imi plac amandoua, fiecare are designul propriu, fiecare isi continua traditia dar as merge pe MX5 pentru ca acest 124 s-a indepartat prea mult de imaginea inaintasului sau. Ii lipseste aerul anilor '60, prezenta fiind mult prea incisiva (prea dodge style) pentru o masinuta care ar trebui sa inspire placerea de a trai.

  • Andy, joi, 19.11.2015 00:24

    @Vianu Daca se aduna toti fac o masina ca-n Dumb & Dumber :-P Personal imi place mai mult ca Miata pentru ca e mai agresiva.

  • Beewhore, joi, 19.11.2015 10:30

    Fiat este în cel mai bun caz un brand sub-mediu spre mediu. Dacă pe acest spider ar fi apărut sigla Alfa Romeo, ar fi fost altă poveste. Nu-mi dau seama cum funcționează strategia de brand de la Fiat, însă e foarte ciudat să prezinți o mașină cu design și finisaje premium, sub un nume perceput la nivel de Dacia sau Chevrolet (Daewoo). Într-adevăr, am observat o ușoară evoluție la modelele Fiat din ultima perioadă, însă acest 124 Spider e din alt film.

  • Obbie, joi, 19.11.2015 10:45

    "mazda are skyactiv" - imi puteti explica ce intelegeti voi sau credeti ca este acest skyactiv de il considerati un avantaj ? Detin o Mazda 3 (ultimul model) de 2 ani de zile, motor de 2l 165CP si are aceasta "tehnologie". In afara de consum ceva mai ok fata de un aspirat de generatie mai veche, masina e mult sub ce-am condus de la concurenta la capitolele antifonare, ruliu, frane, zgomot la vant, suspensii, etc. Stiu ca-s frumoase cuvintele astea de marketing (skyactiv, bluemotion, s.a.m.d), dar cel putin in cazul mazda nu prea au substanta :))