McLaren 570S: cel mai mic supercar al englezilor a debutat oficial

Publicat marţi, 31.03.2015 11:13 de Bogdan Mirică

McLaren a dezvăluit oficial noul 570S, modelul său entry-level cu care inaugurează gama Sports Series. Modelul are 570 de cai putere şi performanţe apropiate de cele ale fratelui mai mare, 650S.

După o serie lungă de imagini de tip teaser şi o confirmare oficială a numelui care a venit abia săptămâna trecută, McLaren a dezvăluit oficial noul 570S Coupe, primul model al noii game Sports Series, poziţionată sub actuala Super Series, din care face parte 650S Coupe.

Cel mai mic model McLaren preia designul fratelui mai mare 650S, cu linii frontale agresive, inspirate de vârful de gamă P1 şi cu un pachet aerodinamic regândit

. Coupe-ul este prima variantă de caroserie a gamei Sports Series, după cum o recunoaşte şi McLaren, planurile sale presupunând şi lansarea unei decapotabile.

Ecran tactil şi sistem audio Bowers & Wilkins

Dezvoltat pe un şasiu MonoCell II din fibră de carbon, noul McLaren 570S a fost gândit pentru o utilizare zilnică, fiind un supercar dispus să accepte rularea frecventă şi provocările traficului urban.

Interiorul beneficiază de un ecran tactil generos, care înglobează toate funcţiile.

Interiorul este şi el o copie a fraţilor mai mari şi promite să ofere clienţilor tot ce înseamnă tehnologie contemporană. În spatele volanului se va afla un instrumentar de bord digital, în vreme ce pasagerii vor avea acces la un ecran tactil de 7 inch, botezat Iris, care integrează comenzile pentru climatizare, conexiunea Bluetooth şi radio-ul digital.

Printre opţiunile de personalizare, clienţii vor regăsi piele Alcantara şi Nappa, fibră de carbon, sistem audio cu opt difuzoare sau cu 12 difuzoare, semnat de Bowers & Wilkins şi dispus să ofere 1280 watt.

570 de cai putere şi 1313 kilograme

Sub caroseria din fibră de carbon se ascunde deja popularul motor V8 de 3.8 litri, regăsit şi pe 650S, dar ”cuminţit” la 570 de cai putere disponibili la 5700 rpm şi 600 de Nm gata între 5000 şi 6500 rpm. Resursele merg către puntea spate prin intermediul unei transmisii SSG cu şapte rapoarte.

Ansamblul este astfel capabil să propulseze supercarul de 1313 kilograme de la 0 la 100 de km/h în doar 3.2 secunde. Pentru a atinge 200 de km/h, McLaren 570S are nevoie de 9.5 secunde, în vreme ce viteza maximă se opreşte la 328 de km/h. Chiar şi în aceste condiţii, Mclaren susţine că valoarea medie a consumului este de 9.2 litri/100 de kilometri, iar emisiile se opresc la 258 g/km.

McLaren 570S este o maşină care nu va obosi uşor pe circuit, mulţumită frânelor din carbon ceramic.

Pentru a garanta o rulare demnă de resursele de sub capotă, noul McLaren 570S beneficiază de o suspensie nouă atât pentru puntea faţă cât şi pentru cea spate, de jante de 19 şi 20 de inch, de frâne din carbon ceramic şi de anvelope speciale Pirelli P Zero Corsa.

Noul McLaren 570S va fi expus oficial în cadrul Salonului Auto de la New York, programat să îşi deschidă porţile în următoarele zile.

  • someone, marţi, 31.03.2015 11:53

    am observat niste chestii interesante la 570S: - e cel mai mic model din gama dar 0-100 = 3.2 secunde - turatia de cuplu depaseste turatie de putere e clar ca lumea auto e intr-o continua schimbare.

  • Scorpionul.negru, marţi, 31.03.2015 12:18

    Cel mai mic si cel mai frumos. Lucrurile mici ies mai frumoase ca cele mari se pare. Arata fenomenal. Il prefer in locul unui Lambo sau Ferrari !

  • ztele, marţi, 31.03.2015 12:31

    Pffff , @someone, tu gandesti putin logic cand afirmi ca ' turatia de cuplu depaseste turatia de putere ' ???? Greu cu fizica asta. 570 cp la 7400 rpm.

  • someone, marţi, 31.03.2015 13:01

    @ztele am dat copy-paste din text: dar ”cuminţit” la 570 de cai putere disponibili la 5700 rpm şi 600 de Nm gata între 5000 şi 6500 rpm. ce mai zici acum?

  • Marian, marţi, 31.03.2015 13:45

    Doamne cat poate fi de urataaaaaa...... daca era un pic mai misto cred ca luam doua.

  • noname00, marţi, 31.03.2015 14:35

    @someone Datele tehnice afisate in articol sunt gresite. 600 Nm la 6500 RPM inseamna 547 CP la 6500. deci puterea maxima este mai sus, daca valoarea cuplului este reala.