Noua generație Kia Picanto se prezintă: 3 motoare pe benzină, implicit un 1.0 Turbo de 100 CP
Kia a prezentat astăzi dosarul complet al noii generații Kia Rio. Modelul de oraș al coreenilor nu-și modifică dimensiunile, dar crește tehnologic și la nivel estetic.
După ce la începutul anului ne-a oferit primele imagini cu noua generație Picanto, Kia plusează astăzi cu o serie de informații esențiale pentru cei care își doresc să se orienteze spre o mașină de oraș de dimensiuni reduse în cursul acestui an.
Așezată în segmentul mini european, noua generație Picanto
Kia Picanto: date esențiale
● Modelul coreean de oraș se află la a treia generație. Debutul său oficial va avea loc la Salonul Auto de la Geneva (martie 2017), iar apariția în showroom-uri e programată pentru primăvara acestui an.
● Generația care va fi înlocuită a fost vândută în 1.4 milioane de unități la nivel mondial în cei 6 ani de carieră de piață. 300.000 dintre acestea au fost vândute în Europa. În 2016, Kia a vândut 55.000 de unități Picanto, o creștere de 3% față de anul anterior.
● Designul noii generații este rezultatul colaborării dintre centrele de design Kia din Namyang (Coreea de Sud) și Frankfurt (Germania).
● Scopul designerilor a fost de a "produce o mașină urbană inovativă, curajoasă și cu design fun".
● Noua generație Picanto are aceeași lungime exterioară (3595 de milimetri), dar vine cu un ampatament mai lung cu 1.5 centimetri (acum 2400 milimetri).
● Alte modificări de dimensiuni vizează poziționarea roților, care au fost împinse spre extremele mașinii. Consola față se scurtează astfel cu 25 de milimetri, rezultatul fiind o mașină care arată mai "așezată" pe șosea.
● Kia mizează pe posibilități ridicate de personalizare a exteriorului. Clienții vor avea la dispoziție 11 nuanțe de caroserie, jante între 14 și 16 inch și un pachet exterior GT-Line inspirat din versiune superioare de putere ale modelelor din segmentele mari.
● La interior, Kia promite materiale noi de calitate superioară, acestea desenând în interior care se bazează în principal pe linii orizontale. Personalizarea continuă și aici, culorile negru și gri din versiunea standard putând fi înlocuite de pachete de nuanțe Gloss Black, Brown, Blue, Red sau Lime.
● Picanto poate fi comandat în versiune cu 5 sau 4 locuri, în funcție de preferințele cumpărătorului. Bancheta spate poate avea, astfel, două sau trei scaune.
● Portbagajul lui Picanto crește serios, de la 200 la 255 de litri.
● Nivelul de izolație acustică este, spun cei de la Kia, cel mai bun din segment: 39 dB la ralanti, cu 3dB mai puțin față de actualul lider al segmentului, pe care Kia nu-l nominalizează.
● Display-ul central sensibil la atingere are diagonala de 7.0 inch. Acesta oferă capabilități Apple CarPlay și Android Auto, navigație 3D, cameră de marșarier, port USB și un încărcător wireless pentru telefon.
● Suspensie independentă MacPherson pe față, bară de torsiune pe spate. Conform inginerilor Kia, mașina este mai rigidă pe ambele axe, chestiune care îmbunătățește calitatea ținutei de drum.
● Manvrabilitatea lui Picanto crește după ce Kia a redus turele complete pe care le face volanul de la 3.4 la 2.8, în timp ce raportul de direcție scade de la 16.5:1 la 14.3:1.
● Kia Picanto vine cu trei motoare, toate pe benzină. Două dintre acestea sunt preluate de la generația anterioară (1.0 litri aspirat de 67 CP și 1.25 litri aspirat de 84 CP), gama fiind completată de un 1.0 Turbo T-GDI care oferă 100 CP și 172 Nm și devine cel mai puternic motor oferit vreodată de Kia în acest segment.
● Kia: "Noul Picanto este cea mai sigură mașină de segment A pe care am construit-o vreodată". Anterioara generație, lansată în 2011, reușise să adune 4 stele EuroNCAP.
● Picanto va beneficia, la fel ca restul gamei Kia, de o garanție de 7 ani sau 100.000 de kilometri.
Repet... superba masinuta. Chiar daca nu are un motor de 120-140cp (Chevy Aveo RS), tot e bine ca au pus macar 100cp pe ea. Si inca un mare + e ca au pastrat dimensiunile, nu le-au marit ca alti producatori. Daca vreau masina mica pt oras, nu vreau S-class.