Nu orice crossover devine un succes: Volvo S60 Cross Country a devenit oaia neagră a suedezilor

Publicat luni, 09.05.2016 13:59 de Bogdan Mirică

Volvo S60 Cross Country, primul sedan crossover din lume, nu s-a bucurat de prea mult succes în țara europeană cu cea mai solidă cultură auto.

Atunci când a lansat noul S60 Cross Country, adică în ianuarie 2015 la Salonul Auto de la Detroit, Volvo a fost privit ca un vizionar. Nimeni nu se încumetase să își imagineze un sedan transformat în crossover. Și totuși, Volvo avea așteptări mari de la berlina sa, dovadă că a lansat-o chiar și pe piața din România

, cu un preț de 42.500 de euro.

Succesul comercial trebuia să vină însă de pe piețe precum Statele Unite, Canada, Rusia și China, însă existau așteptări și din țări europene cu o puternică cultură auto.

Marea Britanie ar fi trebuit să fie un exemplu, însă din aprilie 2015 și până în prezent, Volvo S60 Cross Country s-a vândut în doar 34 de exemplare. Oficialii englezi se apără și susțin că doar atâtea unități fuseseră rezervate Regatului Unit.

În același timp, fratele break Volvo V60 Cross Country se pare că a mers ceva mai bine. În același interval de timp, break-ul înălțat a ajuns la 478 de clienți, deși, spre deosebire de sedan, în segmentul său chiar există rivali (Audi A4 Allroad).

via autocar

  • mishazaitev, luni, 09.05.2016 14:50

    Asta se intampla daca vrei sa copiezi trenduri! Oricine vrea o masina de forma asta va vrea ca pe ea sa se gaseasca sigla Mercedes sau Bmw. Din pacate, amatorii de Volvo nu agreaza genul.

  • deci, luni, 09.05.2016 15:12

    expectanțe. bravo domle!

  • ScorpyonVAG, luni, 09.05.2016 15:20

    V-am zis eu ca nimeni nu vrea un logan inaltat si mai tare...

  • arogantul, luni, 09.05.2016 15:34

    nu s-a vandut pt ca volvo in general vinde putine sedanuri, iar cine vrea o masina inaltata vrea sa aiba si niste spatiu de carat diverse chestii, lopeti, schiuri , saniute, saci de cartofi , porci, etc, ceea ce un sedan, mai ales unul de dimensiunea lui S60 nu prea are. poate un S90 cross country sa aiba mai mult succes.

  • DanG, luni, 09.05.2016 15:35

    Ideea nu e rea, executia e ratata. Toate masinile de genul asta care au suuces sunt in primul rand combi. Asta arata pur si simplu ciudat.

  • arogantul, luni, 09.05.2016 17:06

    cel mai rau lucru la masina asta este oferta de motoare si cutii de viteza, toate de generatie veche, cred ca au folosit modelul asta ca sa scape de ultimele unitati de motoare T5 vechi aceeasi masina dar cu noile motoare T5 , T6 si D5, plus sistem AWD si geartronic 8 ar da lovitura pe piata.\ S60 non cross country are exact asta, cei drept, numai cu motorul T6 nou.

  • ???, luni, 09.05.2016 17:41

    De unde si pana unde Suedia are cea mai solida cultura auto? Am auzit eu multe lucruri neprobate pe AM, dar asta chiar le intrece pe toate...

  • hazard, marţi, 10.05.2016 11:21

    Nu era timpul pentru asa ceva. O sa re-apara peste cativa ani, la un alt producator, si o sa fie un succes.

  • Scorpionul.negru, marţi, 10.05.2016 13:33

    Daca chiar au vrut o masina mai inalta, ar fi putut colabora cu Citroen sa le dea suspensia hidropneumatica si rezolva cazul ! Masina era normala si la nevoie se ridica....asa arata ca o strutocamila. Groaznica masina !

  • Marius, marţi, 10.05.2016 22:46

    Greșeală de strategie din partea Volvo. Le dau un sfat: sa pună sigla de Bmw pe ea și se va vinde ca pâinea caldă garantat. S-ar putea să devină chiar unul din cele mai bine vândute modele. Dacă hidoseniile alea de X6 își găsesc cumpărători, atunci asta are succes garantat.