OFICIAL: Alfa Romeo 4C Concept - spectaculos şi gata de producţia în serie!

Publicat marţi, 01.03.2011 11:26 de Mircea Meșter

Alfa Romeo a dezvăluit astăzi, la Geneva, conceptul 4C. Acesta va sta la baza unui coupe sportiv de serie care iese pe piaţă în 2012.

Alfa Romeo a publicat primele fotografii ale unuia dintre cele mai reuşite concepte prezentate în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Este vorba de 4C Concept, un prototip care prefigurează un viitor coupe sportiv compact care, conform comunicatului italienilor, reînvie pasiunea sportivă în gama

Alfa Romeo.

Vorbim de un concept pur sportiv cu două locuri, cu motor amplasat central şi tracţiune spate, care are o lungime de patru metri şi un ampatament de doar 2.4 metri care îi conferă - împreună cu distribuţia maselor 40% pe faţă şi 60% pe spate - o agilitate greu întâlnită în lumea auto de astăzi. Designul conceptului italian este inspirat din cel al fratelui mai mare 8C Competizione, iar materialele vin pe aceeaşi filieră. Vorbim de elemente precum fibra de carbon şi aluminiul şi de soluţii tehnice pret-a-porter precum motorul turbo pe benzină de 1750 cmc, cutia TCT automată cu dublu ambreiaj şi selectorul DNA prezent pe toate modelele de generaţie nouă ale italienilor.

Mulţumită materialelor uşoare utilizate la construcţie, Alfa Romeo 4C Competizione reuşeşte să vină cu o masă proprie de doar 850 de kilograme, mai mică decât cea a lui Fiat 500, de exemplu. În aceste condiţii, raportul masă/putere este de 4 kilograme/cal putere, unul excelent pentru un viitor model de serie care promite să se încadreze în limita a 50.000 de euro. Performanţele se încadrează în aşteptări, cele 5 secunde de care are nevoie 4C Competizione pentru 0-100 km/h şi viteza maximă de 250 km/h fiind mai mult decât suficiente pentru un coupe compact.

Modelul de serie care va fi dezvoltat pe baza conceptului 4C va apărea pe piaţă anul viitor şi va prelua 90% din designul acestuia. 

via | Alfa Romeo

  • grecu, marţi, 01.03.2011 11:58
    !!!!

    Oare cand o sa (re)apara si o Alfa compacta cu tractiune spate , dar la 20-30.000 euro ?!!!!

  • men, marţi, 01.03.2011 12:09

    mi se pare mie sau avem de-a face cu un lotus elise ?? :) arata bine dar sa vedem dc ajunge in ac forma in productie

  • gabi, marţi, 01.03.2011 12:10
    bun

    prea multe concepte de la Afla Romeo si prea putine produse..... !! Afla ar pute sa se bata cu Audi, Lexus, BMW si Mercedes cel putin pana la categoria C-classe/3 series.... Are mult stil, fani, sportivitate. Daca as sti ca ar face calitate buna as lua un afla peste o masina germana..

  • gabi, marţi, 01.03.2011 12:12
    @ men

    Ai dreptate. Seamana f mult cu Lotus Elise... !!

  • schumi, marţi, 01.03.2011 12:20
    @Automarket

    Felicitari si multumiri pt imagini. Imi place promptitudinea voastra :-). De masina ce sa mai zic, NO COMMENT :D.

  • schumi, marţi, 01.03.2011 12:34
    Alfa 4C

    Referitor la design, mie imi face impresia ca e inspirata de modelele de competitie Alfa si Ferrari din anii 50-60. Mai ales privita din fata si din spate. http://www.groenlicht.be/2011/03/01/geneve-2011-alfa-romeo-4c-concept/

  • Andrei.P, marţi, 01.03.2011 12:51
    4C

    E inspirata din Alfa 33 Stradale

  • Sorin, marţi, 01.03.2011 13:11
    lotus ???

    daca nu ai sti ca e alfa si ar avea botul umpic redesenat ai putea spune ca e un lotus elise/exige , si tin minte ca mai demult am citit o stire in care scria ca grupul Fiat colaboreaza cu Lotus pentru a imprumuta platforma elise/exige ca sa dezvlote o masina sportiva de sine statatoare pentru Abarth. Iarasi la dodge a existat un concept, Dodge EV parca, in care era un Lotus Europa cu motor electric, deci platforma putea veni de acolo doar au schimbat trenul de rulare... Sau poate suntem niste ignoranti si Alfa chiar a creat masina asta de una singura.. bravo lor

  • schumi, marţi, 01.03.2011 13:33
    Alfa 4C

    FIAT a renuntat la colaborarea cu Lotus. Platforma tehnica a lui 4C a fost dezvoltata in colaborare cu compania italiana Dallara Automobili (platforma dezvoltata initial pentru KTM X-Bow).

  • Cyrus, marţi, 01.03.2011 13:56
    @gabi

    gabi, sunt de acord cu tine, doar ca e Alfa Romeo, nu "Afla Romeo" Poate ai scris prea repede...

  • Firestarter, marţi, 01.03.2011 14:11
    Lotus?

    Asemanarea cu Lotus Elise este fortata. Singurele asemanari sunt legate de gabarit si de forma prizelor de aer laterale. Recomand ignorantilor sa caute pe google Alfa Romeo 33 Stradale 1967 pentru a vedea adn-ul design-ului 4C. Pe de alta parte gasesc mult mai multe asemanari cu 8C Competizione dacat cu orice alt model la care ar face cineva referire pe aici. In ceea ce ma priveste, astept clipa in care sa platesc pentru pre order :) In weekend plec la Geneva sa o vad live :)

  • hmm, marţi, 01.03.2011 14:38
    Si totusi...

    ...nu arata chiar atat de bine...pentru un ALFA ROMEO. Daca ar fi orice alta marca da...dar Alfa Romeo poate crea masini mult mai frumoase...8C COMPETIZIONE de exemplu...absolut superba, impreuna cu Aston Martin DB9 cele mai frumoase masini din lume...cel putin din ultimii 20 de ani sigur!

  • men@firestarter, marţi, 01.03.2011 15:04

    firestarter inteleg ca esti un fan alfa dar totusi cred ca si tu esti putin ignorant si nu observi asemanarea cu "cockpitul" de elise! adn-ul il intelegem dar de ce negi asemanarea cu elise ...asta nu pot sa inteleg! uita-te la poza asta si spune-mi cu mana pe inima ca nu seamana http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f94/88390d1218861454-fs-2006-lotus-elise-chili-red-lss-sport-touring-pack-ht-100_0045.jpg

  • schumi, marţi, 01.03.2011 15:11
    @Lotus

    Daca tot vreti sa asemanati 4C cu Lotus, alegeti Evora, nu Elise. Dar, cine stie, poate si Lotus a fost inspirat de Alfa 33 Stradale :D.

  • Firestarter, marţi, 01.03.2011 15:29
    @man

    Am spus si mai sus ca elementul asemanator poate fi priza de aer laterala. In rest vad 2 masini cu dimensiuni foarte apropiate. Exista trasaturi de design bazate pe forme fluide atat la 4C cat si la Elise/Exige. Insa ma apropie mult mai mult de liniile modelului 8C decat de cele de la Lotus. Daca Alfa nu ar fi avut atatea referinte din modelele sale anterioare, puteam merge pe teza asemanarii cu Lotus. Cand insa privim modelele sport ale casei Alfa din ultimii 40 de ani (in special cele din perioada 1960-1970), in relatie cu recentele 8C, Mito si Giulietta, nu vad ce alta interpretare putea sa primeasca conceptul 4C. Pana la Elise1, Lotus a avut alte linii de design care nu prea transmit nimic acestei generatii. Poate doar anumite trasaturi regasite pe Lotus Europa produs intre 1966-1975. Mai nou, Lotus revine la liniile consacrate pe modelele anilor 70 precum Esprit. Revenind la 4C, acesta poate fi considerat ca fiind interpretarea moderna a celebrei 33 Stradale din 1967. Cauta te rog conceptul Alfa Romeo Diva si vei vedea ca nu este prima incercare a casei Alfa Romeo de a readuce pe piata un coupe compact cu motor central inspirat din 33 Stradale. Alfa Diva prelua multe detalii din 33 Stradale. Pozitia prizelor laterale, forma blocurilor optice dar si linia laterala a caroseriei au si la Diva si la 4C, acelasi ADN de design.

  • Sorin, marţi, 01.03.2011 15:36
    Ce Alfa sa fie?

    Deviez umpic de la subiect, si vreau sa va intreb ce Alfa ati cumpara. Acum o luna mi-am pus intrebarea astea impulsionat de cometariile celor de la Topgear care spun "you're not a true petrolhead if you never owned an alfa. As fi vrut sa fie o Alfa pura si design si rapida... si exceptannd tipo 33 stradale si 8c competizione care nu sunt de bugetul meu, m-am orientat spre Alfa 75 turbo evoluzione versiunea speciala (arata ca o caramida, dar specificatiile tehnice sunt considerabile si are pedigree), inca nu m-am decis daca sa o cumpar sau nu, costul de achizite nu e problema ci intretinerea..., dar voi ceilalti fani spre ce v-ati orienta. (mi-ar palcea sa aiba V6-le busso despre care si automarket a avut un articol)

  • men, marţi, 01.03.2011 15:37

    daca tu crezi ca asemanarea sta in prizele de aer atunci nu mai am nimic de spus! inteleg argumentele tale insa nici diva si nici stradale nu au forma "cabinei" 4c-ului, ci mai degraba elise+ evora!

  • NeoGalaxy, marţi, 01.03.2011 15:49
    Beyond My Fear

    Lotus Elise are prizele de aer copiate, scuze "inovate" dupa Ferrari F355, asa ca-mi este greu de crezut ca baietii de la Alfa Romeo copiau ceva ce oricum Lotus nu a fost in stare sa dezvolte singur. Dar ce conteaza. Putin probabil sa existe vreo legatura reala intre modul Elise al celor de la Lotus si model Alfa Romeo 4C Concept, evident in afara de imaginatia fanilor marcilor!

  • Firestarter, marţi, 01.03.2011 16:51
    @Sorin

    Daca vrei o Alfa din generatia anterioara erei FIAT iti recomand un 75 3000 V6. Cea mai reusita combinatie, desi nu este de serie, este un 75 fabricat dupa 90, care are initial motor v6 cu 12V. Poti grava un 3000 V6 24V de pe o Alfa 164 sau GTV. Daca montezi un EPROM in ECU de la Squadra Tuning obtii aproximativ 230 CP pe o berlina cu transaxle :). Daca vrei o Alfa mai noua dar care sa pastreze totusi tehnologia ante FIAT iti recomand cu caldura urmatoarele: Alfa Romeo GTV produs dupa septembrie 1998 (Mk2) cu motorizarile V6 3000 24V (foarte greu de gasit in romania), V6 2.0 Turbo (cu ceva sanse gasesti una inmatriculata) sau V6 3200 produs dupa 2002 (este chiar mai rar in romania decat variantele anterioare). O alta optiune poate fi Alfa 156 GTA sau 147 GTA, ambele cu V6 3200. Toate modelele cu motoare V6 produse pana la generatia 159/Brera au la baza prpulsorul lui Busso. Un alt model cu o motorizare extraordinara este 33-ul 1700 16V Boxer QV cu tractiune integrala (132CP) :) Dar... daca banii nu sunt o problema atunci cumpara una din cele pe care nu am reusit inca sa le am: Alfa Montreal sau Alfa SZ. Oricare dintre ele depaseste totusi 30k eur. Avantajul lui SZ este ca imparte multe componente cu Alfa 75. Acel 75 pe care il vanezi, daca este Evoluzione, ar trebui sa coste peste 15 000 euro. Vezi ca exista si o varianta 75 1.8 Turbo America sau QV care nu este similara cu Evoluzione. Versiunea Evoluzione a fost produsa in 500 de exemplare pentru omologarea versiunii de competitie. Eu am avut ocazia sa vad pe viu Evoluzione la Milano anul trecut alaturi de alte modele extrem de rare.

  • Firestarter, marţi, 01.03.2011 17:06
    @men

    Unde am spus ca nu seamana cu Elise sau Evora? Am afirmat ca este fortata asocierea pentru faptul ca Alfa are in spate ADN-ul acestui design iar Lotus nu. Am argumentat mai sus deja. Da, linia laterala seamana cu o combinatie intre Elise si Evora insa asta nu inseamna ca Alfa Romeo s-a inspirat de la ei. Lotus este la randul ei o marca respectabila cu istorie si traditie in cursele auto. Cu toate acestea nu a fost vreodata un exemplu de design. Eventual cautati informatii despre cate premii de design a castigat Alfa Romeo in ultimii 101 ani ca sa intelegeti de ce aceasta marca este privita ca o referinta a stilului auto. Mai mult decat atat, nemtii de la VW au devenit deja obsedati de Alfa Romeo daca in ultimii 10 ani s-au alimentat permanent cu designeri de la Centro Stile Alfa Romeo. Dincolo de asta, au cumparat si casa Giugiaro care mai nou vad ca are indicatii clare sa aduca VW, Skoda si Seat in liniile dezvoltate de ei pentru 159/Brera. Alfa romeo este o marca foarte putin iubita in Romania iar cele mai multe comentarii referitoare la aceasta sunt expuse intr-un context extrem de negativ. Ingoranta "comentatorilor" sta in asocierea marcii cu "fiabilitatea" produselor (care este o simpla legenda nefondata) si in lipsa culturii lor auto.

  • @firestarter, marţi, 01.03.2011 17:44

    Da... da ! legenda nefondata my ass! am avut un 147 si de nu am schimbat la bielete, capete de bara samd incat mi s-a facut rau dupa un an cand am tras linia ! Sa iti mai zic ca mi-a picat pana si caseta de directie???. De partea electrica nu mai vb ca e plin forumul de patanii si toata lumea a aflat deja cat de buna era tabla pe alfele produse acum vreo 10-15 ani ! Sunt lipsit de cultura auto ce sa-i fac!

  • Firestarter, marţi, 01.03.2011 18:00
    Firestarter

    Si eu am un 147 care apropae ca a trebuit reconstruit. Mi-a mai ramas de schimbat doar caroseria la ea :)) Dar!!! Masina asta a fost distrusa de nepasarea fostului prorietar iar eu am ajuns sa o am fara sa dau bani pe ea. Probabil ca si a ta a suferit un tratament identic inainte sa o iei de pe piata SH. Eu compar 147-le meu distrus cu cel al unui bun prieten, cumparat nou din showroom. Are 150k la bord a fost intretinuta ca la carte si nu are nici cea mai mica problema in 4 ani de utilizare prin Romania. Oricum problema fiabilitatii a disparut de prin 2005 odata cu 159/Brera. Cel mai evident barometru al fiabilitatii este pretul de revanzare care la 159 este peste un A4 cu aceleasi specificatii.

  • @Firestarter, marţi, 01.03.2011 18:14

    "Oricum problema fiabilitatii a disparut de prin 2005" pai si cum ramane cu legenda nefondata? Cea pe care am avut-o a fost luata tot sh la 40k km si in 2,5 ani am schimbat la ea de 2x (unele parti chiar de 3x) aceleasi piese (in afara de caseta care m-a lasat in pragul despartirii). Am mers si cu un 159 tbi la sfarsitul anului trecut insa build quality-ul tot este sub cel al nemtilor (bmw/merc/audi), sunt chestii de finete (indeosebi la interior) la care alfa joaca clar in cu totul alta liga(inferioara). Te salut si te stimez pt inflacararea de care dai dovada atunci cand este vorba de marca pe care o iubesti! Salut!

  • Firestarter, marţi, 01.03.2011 18:37

    Alfa nu poate fi comparata cu masinile germane pentru ca este o alta specie. Da, articulatiile de pe modelele 156/147 cedeaza mai repede decat cele ale echivalentelor germane din acea perioada. Dar!!! La acea vreme alfa avea suspensie cu bascula dubla pe fata si multilink pe spate in timp ce nemtii utilizau un tren de rulare rudimentar dar rezistent. Alfa Rome este construita pentru a avea un bun comportament dinamic indiferent de nivelul de echipara iar pentru asta proprietarul plateste tribut prin grija pe care trebuie sa o acorde acesteia. Daca folosesti o Alfa pe drumurile din Romania precum un Logan, vei schimba articulatiile dupa fiecare anotimp. Nu au fost gandite pentru astfel de exploatari. La 159 in schimb nu mai exista problema asta insa reducerea semnificativa a uzurii plateste tribut cresterii in greutate a masinii. Legat de finisajele din 159, sunt detalii care inca cer atentie insa overall nu este mai prejos decat un Audi. Oricum, Alfa nu este o masina pentru oricine pentru ca o cumperi mai mult cu sufletul decat din considerente strict rationale. Eu am 3 modele din generatii aflate la 10 ani distanta una de alta (88, 98, 05) si sper sa reusesc sa completez in continuare colectia :)

  • @Firestarter, marţi, 01.03.2011 19:47

    si cam ce modele alfa se ridica calitativ la nivelul astora http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2010/12/2012-Audi-A6-Interior-View.jpg http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1823/2402158/2/audi-a4-avant-2.jpg daca tot vorbesti de audi?

  • @Firestarter, marţi, 01.03.2011 19:49

    ps si daca nici modelele bmw din aceesi perioada nu au comportament dinamic...

  • ztele, marţi, 01.03.2011 23:40
    ?

    Iar incepi ma cu povestile tale?