OFICIAL: Ferrari a dezvăluit noul FF

Publicat vineri, 21.01.2011 13:18 de Sebastian Toma

Ferrari a prezentat primul său model de serie cu tracţiune integrală - FF. Totodată, acesta este şi înlocuitorul lui 612 Scaglietti şi cel mai practic Ferrari creat vreodată.

Oficialii Ferrari au dezvăluit astăzi primele imagini şi informaţii tehnice ale noului FF. Acesta este înlocuitorul lui 612 Scaglietti şi este, în acelaşi timp, cel mai practic Ferrari din istorie. Pe lângă asta, noul FF ( acronim pentru Ferrari Four) este primul model italian cu tracţiune integrală.

Modelul este propulsat de un motor V12 cu injecţie directă, care are o cilindree de 6.262 centimetri cubi şi oferă o putere maximă de 660 CP la 8.000 rpm. Cuplul motor maxim al unităţii V12 la 65 de grade este de 683 Nm şi este oferit la 6.000 rpm. Consumul mediu de carburant este estimat la 15.4 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 360 de grame per kilometru. Modelul poate să atingă o viteză maximă de 335 km/h.

Sistemul inovator de tracţiune integrală de la Ferrari este cu 50% mai uşor decât un sistem convenţional de tracţiune integrală şi păstrează distribuţia ideală a greutăţii pentru un automobil. Graţie acestui sistem, noul Ferrari FF oferă performanţe maxime indiferent de condiţiile meteorologice. Modelul este echipat şi cu noua generaţie de amortizoare electromagnetice SCM3 şi cu un sistem de frânare cu elemente din carbon şi ceramică realizat de Brembo.

Transmisia acestui model este de tip trans-axle, adică inginerii Ferrai au montat cutia de viteze cu dublu ambreiaj lângă puntea spate. Modelul poate accelera de 0 la 100 km/h în 3.7 secunde, graţie atât puterii remarcabile, cât şi a raportului de 2.7 kg per cal putere. Graţie distribuţiei optime a greutăţii, modelul promite să ofere un nivel excepţional al manevrabilităţii. Fiind vorba de cel mai practic model Ferrari creat vreodată, acesta oferă un volum al portbagajului de 400 de litri (ce poate fi extins la 800 prin plierea banchetei din spate) şi poate găzdui patru pasageri. Exteriorul poate fi vopsit în şase nuanţe speciale.

Debutul noului Ferrari Four va avea loc la Salonul Auto de la Geneva.

Via | Ferrari

  • Dan, vineri, 21.01.2011 13:59

    Avansat tehnologic, f performanta,design fata-spate frumos, profil nu prea

  • LLCoolJ, vineri, 21.01.2011 13:59
    Come on

    Alooo...nu arata bine..reveniti-va

  • bernd, vineri, 21.01.2011 14:08
    shooting brake

    Cel mai extren shooting brake din lume. Designul s-ar putea sa ramana controversat, dar performantele sunt unice in acest segment(daca se poate vorbi de asa ceva).Sa asteptam primul test complet facut de o revista prestigioasa si apoi vom mai discuta

  • Mike, vineri, 21.01.2011 14:10
    4 usi?

    Ferrari isi diversifica gama de modele. Nu e rau. Sigur urmeaza un super car cu 4 usi gen Panamera sau Arton Rapide. Sper doar sa nu o ia pe urmele celor de la Aston Martin cu IQ-ul lor pardon Cygnet sau cum ii zice...... :p

  • mijai, vineri, 21.01.2011 14:10
    ...

    Si ce mai pun pe ea? Poate un scaun pt copii?! Un supercar ar trebui sa ramana un supercar, adica pretentios, exotic, flashy...... Daca imi iau un Ferrari la ce-mi trebui bancheta spate care se pliaza?..... Cu toate astea eu zic ca design-ul e reusit si bineinteles cifrele privind performantele masini sunt de invidiat. Ma bucur ca nu au renuntat la V12 pentru un V8.

  • gelu, vineri, 21.01.2011 14:11
    beeeton!

    shooting-brak-ul intodeauna a avut un design aparte, indiferent pe ce marca a fost prezent iti place ori ba trebuie sa ai mintea deschisa sa accepti si altceva

  • Sergiu, vineri, 21.01.2011 14:12

    Din fata mi se pare ca arata ca Citroen'ul

  • ytbu, vineri, 21.01.2011 14:31
    frumos

    Extraordinara. bine masina asta este destinata unor persoane care au stil, iar marea majoritate pe aici care comenteaza sunt fani berline.

  • mircea1380, vineri, 21.01.2011 14:36
    "Ferrari a prezentat primul său model cu tracţiune integrală - FF"

    Istoric vorbind, nu e chiar primul Ferrari cu tractiune integrala. In 1987, au dezvoltat un studiu perfect functional - Ferrari 408 Integrale - cu scopul de a verifica fezabilitatea unui asemenea model. Masina avea un V8 de 4litri si 300cp.

  • AdrianosFidi, vineri, 21.01.2011 14:44
    Foarte interesanta

    As vrea sa fiu cel de la volan .

  • bernd, vineri, 21.01.2011 15:15
    @mircea1380

    Ai dreptate. Ferrari 408RM, conceput sub indrumarea legendarului inginer Mauro Forghieri, a fost un proiect dezvoltat in 1986-87, avand un motor V8 central de 4l si 300CP. S-au fabricat 2 exemplare(unul rosu si unul galben)ce se gasesc acum in muzeul firmei.

  • Mircea, vineri, 21.01.2011 15:24
    COLOSAL

    Absolut senzational. Fara cuvinte, fara replica.

  • denon, vineri, 21.01.2011 15:33

    io zic k e reusit,e diferit dar nu exagerat.si oricum nu au cum sa aibe tote modelele identice,unul mai spatios si mai practic(612 Scaglieti/FF),altul mai ieftin si mai (California),altul forta bruta(599GTB Fiorano) s.a.,insa cel mai important este faptul ca toate sunt Ferarri pur sange.

  • schumi, vineri, 21.01.2011 15:43
    Ferrari FF

    Arata... socant!!!

  • emanuel, vineri, 21.01.2011 15:45
    next: SUV

    ok, poate ca designul este contestat (din primele poze imi place, dar nu as fi dispus sa iau una in detrimentul unui 458 sa zicem). plus: tractiune integrala? mi se pare dubios si cred ca urmatorul pas il vor face spre SUV, cu toate declaratiile lor...

  • tomita, vineri, 21.01.2011 16:03

    ferrari 408 rm :)) ...honda nsx anyone? mda, stiam ca a fost scos ca un torpila deviata din design ferari, dar nu stiam care model. :D

  • AllanHeron, vineri, 21.01.2011 16:11

    Stimate Sebastian ai scris gresit chiar sub titlu "cel mai practic Ferrari creat vroedată. " trebuie corectat cu vreodata.Cu stima,Allan

  • sebaa, vineri, 21.01.2011 16:12
    @AllanHeron

    Ne mai scapă şi nouă câte un typo din când în când. Mulţumim pentru sesizare. Am corectat. Sebastian

  • ddmsch, vineri, 21.01.2011 16:24
    DA

    da se vede schimbarea si ce sa mai , cand te gandesti ca e un ferrari parca ai vrea sa fii la bordul ei ... dar stai putin nu avem drumuri ,benzina pentru ea . PARCA ESTE DE AJUNS SA NU VISEZ LA O MASINA CA FERRARI LA NOI IN TARA:))))))))

  • valy_budascu, vineri, 21.01.2011 17:30
    Bravo

    Ma bucur ca ferrari si-a ragasit inspiratia si a revenit le vechile filisofii de design dupa o lunga perioada de ratacire. Bravo

  • BaditzaEx, vineri, 21.01.2011 19:19
    Ferrari FF = Ferrari Foarte Frumos

    mi se pare masina ideala

  • CMI, vineri, 21.01.2011 20:53
    Misto!

    Tehnologie super, dn fatza arata ca un Ferrari modern, da spatele... spatele... deci spatele arata k un "458 Italia cu Pampers" :))))))))))))))))))))))))))))))))) nu va suparati p mine va rog! :))

  • CMI, vineri, 21.01.2011 22:27
    Comentu

    Mi-ati sters commentu. ms Automarket!

  • unckle, vineri, 21.01.2011 22:40

    daca tot se vinde panamera de ce sa nu ii faca un pic de concurenta :)

  • mowgli, vineri, 21.01.2011 22:54
    Muzica nu zgomot.

    Interesant Ferrari-ul dar nu de-asta sunt aici. Pentru cei care mai apreciaza melodiile care nu au acordeon si tambal in ele si care se intreaba ce piesa este cea din acest clip, piesa se numeste Heart of Courage de Two Steps from Hell si nu, din pacate nu se afla pe caseta Manele Megamix volumul 4823 dar poate se gandeste Guta sa adauge si voce ca doar nu lalaie nimeni acolo asa ca... KEEP HOPING.

  • tocean78, sâmbătă, 22.01.2011 16:27
    @mowgli

    Ai perfecta dreptate in privinta melodiei,dar combinatia melodie & motor,este perfecta.

  • valentin, duminică, 23.01.2011 11:12
    faruri de CLS

    salut, fara suparare pt fani sau pt. cei care se pricep mai bine-are faruri fata de la Mercedes CLS si un spate de Alfa

  • Victor, duminică, 23.01.2011 12:31

    Aoloooo 15,4% consum mixt...poi in regim urban iti consuma 20%!!!!!!!!!Poi ce inseamna asta,astia de la Ferrari nu au auzit de Mercedes S 63 AMG,care consuma 14% in regim urban,da este un motor mai slab dar si masina mai grea,fiind un motor Euro 6 deci cu un pas inaintea competitiei in cea ce priveste tehnologia,cei de la Ferrari au ramas la standardul Euro 5,adica motoare colege de generatie cu alea de pe Logan,alta categorie dar aceiasi generatie.. Poi ce facem aici ori suntem marca hiper-premium ori nu mai suntem,hiper-premium insemnand sa fii cu 2 pasi inaintea producatorilor de masini medium,asa s-ar justifica pretul exorbitand pe care il cer astia de la Ferrari,asa cum preturile ridicate cerute acum de Mercedes-Benz se regasesc in tehnologia deosebit de avansata a constructiei motoarelor scoase recent(cele V6/8 pe benzina si diesel),cele mai eficienta de pe piata. Cei de la Ferrari puncteaza la transmisia automata cu schimbari deosebit de rapide(0,6s),sper ca discurile de frana sa fie ceramice la serie si probabil la sistemul de tractiune.

  • bernd, duminică, 23.01.2011 14:23
    @victor

    Vai de capul tau...altceva nu mai am sa comentez...

  • fla, duminică, 23.01.2011 15:22

    SUPERB...

  • masina asta chiar imi place, luni, 28.02.2011 10:58
    ferrari de data asta au lovit bine

    superb,,,,,,poate ,,,cine stie un participant in wrc?

  • la revedere rs, luni, 28.02.2011 11:03
    la revedere rs

    sayonara audi rs

  • Andrey..!, luni, 28.02.2011 23:07
    :O

    au incercat sa ce aici cu masina asta ? e urataa !!!!!