Opel Cascada, cabrioletul care îl înlocuieşte pe Astra Cabrio (update foto)

Publicat marţi, 05.03.2013 11:37 de Sebastian Toma

Opel a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale ale noului Cascada în versiunea de serie. Decapotabila germană debutează la Salonul de la Geneva.

Opel Cascada, noua decapotabilă a constructorului din Russelsheim, a fost dezvelită oficial. Modelul debutează pe piaţă la începutul anului viitor şi vine cu toate elementele tehnologice lansate de constructorul german în ultima perioadă. Vorbim despre suspensia HiPerStrut, sistemul FlexRide şi noile motoare SIDI cu injecţie directă. Opel Cascada are un plafon escamotabil din material textil şi poate să-l coboare sau să-l urce în doar 17 secunde, prin simpla apăsare a unui buton. Transformarea poate avea loc la viteze de până la 50 km/h, la fel ca în cazul multor altor decapotabile de pe piaţă. Decapotabila germană poate fi comandată alături de jante din aliaj cu dimensiuni cuprinse între 17 şi 20 inch. În raport cu frăţiorul său mai mic, Astra TwinTop, noul Cascada se bucură de o caroserie cu o rezistenţă la torsiune crescută cu 43% şi cu o rezistenţă la încovoiere sporită cu 10%. În raport cu Astra Twin Top, ampatamentul este cu 71 milimetri mai mare, ecartamentul faţă a crescut cu 56 mm, iar ecartamentul spate a crescut cu 70 mm.

Noul model al nemţilor vine cu elemente premium precum piele Nappa şi dispozitive de ghidare a centurii de siguranţă acţionate electric. Acest dispozitiv extinde centura de siguranţă din poziţia sa obişnuită până aproape de umărul pasagerilor din faţă cu ajutorul unui braţ telescopic, pentru a asigura un plus de confort la urcarea în vehicul. Lista de dotări include şi elemente precum scaune ergonomice superioare, certificate de AGR, care au sisteme de încălzire şi ventilaţie. Capitolul tehnologie include şi sistemul de iluminare frontală adaptivă AFL+, a doua generaţie a sistemului Opel Eye, sistem de monitorizare a distanţei faţă de vehiculul din faţă şi de avertizare privind o coliziune frontală, o cameră video pentru marşarier şi un sistem avansat de asistenţă la parcare. Opel întroduce pe Cascada şi un sistem de monitorizare a unghiului mort lateral cu alarmă pe bază de ultrasunete. Nu lipseşte volanul încălzit, sistemul de avertizare privind părăsirea benzii de rulare şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă.

Opel Cascada va fi oferit în compania unei game generoase de motorizări, dintre care răsare şi noul 1.6 SIDI de 200 CP. Această unitate va fi oferită în două niveluri de putere alături de Cascada, 170 CP şi 200 CP. În raport cu actualul 1.6 Turbo oferit în gamele Astra şi Insignia, consumul propulsorului SIDI este redus cu 13%, deşi nivelul de putere este superior. Versiunea de bază a lui Cascada va fi animată de un 1.4 Turbo de 120 CP, oferit şi într-o versiune de 140 CP. Vor fi oferite şi versiuni diesel ale lui Opel Cascada, propulsate de un 2.0 CDTI de 165 CP, acompaniat fie de o transmisie manuală cu şase trepte, fie de o automată cu şase trepte.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

Via Opel

  • ., miercuri, 17.10.2012 11:28

    pacat ca in Romania daca nu ai garaj iti taie prelata ciobanii cu golf 4 si seria 3 din 99 de oftica.

  • Cristi, miercuri, 17.10.2012 13:41

    Ai avut tu si ti-au taiat prelata ?

  • eu, miercuri, 17.10.2012 14:17

    Arata bine masina. Nu stiu cum sta cu calitatile sportive(daca se doreste a fi o sportiva), dar recunosc ca e atractiva.

  • Alex, miercuri, 17.10.2012 14:48

    din acelasi motiv nu mi-am luat eu bertone cabrio :)

  • ScorpyonVAG, miercuri, 17.10.2012 15:48

    Cel mai frumos Cabrio din clasa sa.

  • dan, miercuri, 17.10.2012 18:05

    La cati km cedeaza volanta? Dar EGR-ul? Fiabilitate 0...ca de obicei :)

  • Giga Motors, miercuri, 17.10.2012 20:14

    Ii acord nota 10+ lui Scorpyon pentru......fair-play :) Nu prea dialoghez cu el si mi se pare ca l-am mustruluit o data, posibil pe nedrept, dar trebuie sa-i dau Cezarului ce-i al Cezarului. Totusi, imi dau seama ca este si el un mic "purist", ca si mine sau ca dan-grc, nu accepta chiar orice creatie scoasa pe piata de VAG si doar o asemenea atitudine selectiva trebuie sa caracterizeze un fan auto care se respecta !

  • nubster, joi, 18.10.2012 13:39

    hmm.....nu-i urata.

  • Alex Radoi, vineri, 19.10.2012 11:46

    E frumoasa, INSA mi se pare ca Opel (GM) a abordat in stil american problema. Masina destul de lunga (loc mult pt. pasagerii din spate), acoperis textil, full-electric (de la rabatatul scaunelor si pana la centura de siguranta), sanse destul de mari ca masina sa fi devenit cam greoaie si implicit mai putin manevrabila (asteptam drive-testul). Seamana mult cu Sebring Cabrio, de exemplu (nu ca design, ci ca si concept).

  • superb, vineri, 19.10.2012 23:22

    poate se uita si design-erii de la vw sa invete si ei ce inseamna evolutie ...opel le preda lectia nr.3 dupa astra j si gtc...masina pare ca concureaza din anumite unghiuri bmw 6 cabrio :)