Preţuri Mercedes-Benz GLA în România: pornire de la 30.500 euro pentru 1.6 benzină de 156 CP

Publicat vineri, 29.11.2013 17:55 de Sebastian Toma

Importatorul Mercedes-Benz în România a anunţat preţurile primului SUV compact al mărcii din Stuttgart. Noul GLA pleacă de la 30.535 euro cu TVA inclus.

Mercedes-Benz GLA, primul SUV compact al producătorului premium din Stuttgart, este disponibil pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune, GLA 200, pleacă de la 30.535 euro cu TVA inclus şi este echipată cu o motorizare otto de 1.595 centimetri cubi, care livrează 156 CP şi 250 Nm şi are un consum mediu de 5.9 litri la sută. Noul GLA este cel de-al patrulea model compact din noua gamă a celor de la Mercedes-Benz, bazată pe platforma MFA, lansată cu

noul A-Klasse. Pe lângă noul segment pe care-l abordează, GLA este primul SUV al Mercedes-Benz care este oferit opţional cu noua generaţie a sistemului 4Matic, sistem de tracţiune integrală permanentă cu distribuţie variabilă a cuplului motor.

Vârful gamei este un diesel numit GLA 220CDI, care asigură 170 CP şi 350 Nm dintr-o unitate cu 2.143 centimetri cubi şi patru cilindri în linie. Aceasta din urmă are un consum mixt de 4.4 litri la sută în versiunea fără tracţiune integrală, pe când versiunea 4Matic, cu tracţiune integrală şi transmisie automată, are un consum mixt de 4.9 litri la sută în ciclul NEDC. Cel mai scump GLA pe care-l poţi comanda are un preţ de pornire de 38.862 euro cu TVA inclus, valabil pentru GLA 220 CDI 4Matic.

Interiorul lui Mercedes-Benz GLA vine cu o poziţie la volan mai înaltă decât în cazul lui A-Klasse, însă designul interior este similar celui regăsit pe celelalte modele dezvoltate pe platforma MFA. În materie de spaţiu, interiorul anunţă loc suficient pentru cinci pasageri, iar capacitatea portbagajului este de 421 de litri, respectiv de 836 de litri cu bancheta spate rabatată. Noul GLA se mândreşte şi cu o funcţie Downhill Speed Regulation, destinată coborârilor în off-road, de un mod special al transmisiei în astfel de situaţii şi de un sistem multimedia care poate afişa pe ecran mai multe informaţii despre suprafeţa de rulare. Nu lipsesc nici sistemele de siguranţă ca detectorul de oboseală, Collision Prevention Assist sau pilotul automat Distronic Plus.

"Datorită designului său fascinant şi construcţiei practice pentru utilizarea zilnică, GLA va impulsiona clienţii noi să fie cuprinşi de entuziasmul specific mărcii Mercedes-Benz. Prin lansarea modelului GLA reuşim să creştem numărul de modele SUV disponibile în gama Mercedes-Benz, exploatând astfel la potenţial maxim segmentul SUV-urilor compacte, aflat în creştere continuă." subliniează Ola Källenius, Membru al Consiliului de Conducere pentru Divizia de Vânzări Mercedes-Benz Cars.

Mercedes-Benz GLA vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Mercedes-Benz GLA
200 MT6
156 5.9 8.9 30.535
Audi Q3
2.0 TFSI quattro
170 7.3 8.2 33.176
BMW X1
2.0 sDrive18i
150 7.7 9.7 29.760
Volvo V40 Cross Country
1.6 T4
180 5.5 7.7 27.700
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Mercedes-Benz

  • Mario0406, vineri, 29.11.2013 18:42

    De ce ai vrea un X3 cand exista GLA? Chiar as dori cateva raspunsuri.

  • alexx84, vineri, 29.11.2013 18:49

    @Mario0406 Pt ca X3 e din alta clasa... nu`i rea masina, dar linia geamului spate aduce prea tare cu Opel Mokka

  • @Mario, vineri, 29.11.2013 19:11

    X3 concureaza cu GLK, GLA concureaza cu X1.

  • Mario0406, vineri, 29.11.2013 19:16

    Pardon... X1.

  • solo, vineri, 29.11.2013 19:44

    Eu am vazut un pret de pornire de 32.060 euro pe site-ul oficial Mercedes..

  • Dan, vineri, 29.11.2013 20:10

    V40 ii bate la tot. de la Design, la motor, acceleratie si pret de achizitie.

  • Scorpionul.negru, vineri, 29.11.2013 20:27

    @Mario0406 Pt. ca arata mai bine si e mai bun la anumite capitole X3 din pct. meu de vedere. E mai spatios si mai inalt + ca primesti o masina de clasa superioara adica un crossover nu un crossover compact. Dar si pretul e cu mult mai mare ca GLA... GLA concureaza cu X1. Intre ele X1 arata mai bine pe afara iar Mercedes mai bine la interior. Tehnic sunt apropiate...prefer GLA in cazul asta.

  • Scorpionul.negru, vineri, 29.11.2013 20:29

    @Mario0406 Scz...am vazut dupa ce ti-am raspuns ca ai gresit X-ul :))

  • Mario0406, vineri, 29.11.2013 21:37

    Trecand, ca pieton, pe strada pe langa un X1 ma gandeam... "Masina asta e de nisa... cred ca a fost conceputa pentru oamenii care apreciaza estetica uratului, care estetica, pana la urma poate fi frumoasa... desi e groteasca... Fiecare cu preferintele lui, frumusetea e pur subiectiva, dar, iertata-mi fie parerea, chiar si asa... nu stiu cum poti afirma ca X1 e mai aratos decat GLA.

  • Scorpionul.negru, vineri, 29.11.2013 21:43

    @Mario0406 Depinde cum vezi lucrurile Mario....eu asa le vad. Pt. mine X1 e mult mai aratos ca GLA la exterior. In schimb interioarele mi se par mult mai frumoase si calitative la Mercedes. Pt. mine un interior conteaza in proportie de 80% la o masina si de aceea as alege GLA in cazul asta in defavoarea lui X1. Sa nu intelegi ca X1 il vad ca pe o mare frumusete si minunatie de design....in nici un caz. Aici ma refer strict la cele doua.

  • Sorin, sâmbătă, 30.11.2013 00:08

    E o masina frumoasa si eleganta si-as spune si un pret destul de corect avand in vedere ca e Mercedes Benz.

  • Vali, sâmbătă, 30.11.2013 09:11

    De ce ai vrea GLA sau X1, cand exista V40 CC ?

  • Edi, sâmbătă, 30.11.2013 17:27

    Da, costa 30.000 euro dar ca sa arate ca in fotografiile de mai sus te mai costa cel putin 12.000-15.000 euro cand deja intri in plaja Glk, Q5 sau X3 care sunt alta mancare de peste decat seria A inaltata.

  • LauCalin, duminică, 01.12.2013 00:59

    Eu nu prea vad comparatia cu V40CC prea reusita. V40 CC nu e chiar un SUV... cel putin nu arata ca un SUV. Daca veti compara unghiurile de atac, degajare sau rampa veti intelege mai bine la ce ma refer. Dar daca nu folosesti masina prea mult in teren accidentat si atunci nu o bagi pe coclauri sau nu o duci pe munte, eu cred ca e suficient un astfel de Volvo. Ideea este ca restul din tabel pot ceva mai mult in teren accidentat in comparatie cu Volvo.