7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (21)

Publicat vineri, 29.11.2013 18:51 de Bogdan Mirică

Săptămâna aceasta ne concentrăm toate forţele asupra Salonului De tuning de la Essen, Germania. Toate numele mari ale tuningului european au profit de ocazie pentru a ne oferi creaţii cât mai nebune.

Salonul de Tuning de la Essen şi-a deschis porţile şi în acesta an. Cele mai importante nume de pe Bătrânul Continent şi-au dat întâlnire la salonul german, unde expun creaţii nebune.

Am fost luaţi cu asalt de pachetele dedicate actualului Volkswagen Polo R WRC, versiunea de performanţă a hot-hatch-ului german, dar ne-am bucurat şi de prezenţa unuia dintre primele kituri dedicate lui Ford Fiesta ST.

Nu în ultimul rând, trebuie menţionată întâlnirea cu Mercedes E63 AMG Wagon şi versiunea sa de 850 de cai putere.

  • Mercedes E63 AMG Wagon by Brabus

    Brabus nu putea lipsi de la Essen. La standul său, tunerul de casă Mercedes a preferat să aşeze faceliftul actualului E63 AMG Wagon în prim plan. Cu un kit de tuning pe măsură, bineînţeles. Modificând cilindreea motorului de la 5461 la 5812 cmc şi instalând turbine şi compresoare mai mari, Brabus a reuşit ca la final să obţină 850 de cai putere şi 1450 de Nm din unitatea V8. Din motive de siguranţă, Brabus a limitat cuplul motor la 1150 de Nm. Cu asemenea resurse, Brabus garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 3.1 secunde. Viteza maximă poate avea doua valori: 300 de km/h când se folosesc anvelopele standard şi 350 de km/h atunci când maşina foloseşte pneuri de performanţă. Pe lângă puterea de sub capotă, Brabus a mai adăugat un spoiler şi un deflector din fibră de carbon, o evacuare nouă cu patru terminaţii, jante de 20 de inch şi un interior dominat de Alcantara, aluminiu şi fibră de carbon.

  • BMW Seria 4 by AC Schnitzer

    AC Schnitzer nu putea lipsi la Salonul de Tuning de la Essen. Germanii, specializaţi în modificarea modelelor BMW, au decis să ofere un pachet cu de toate pentru actualul Seria 4. Coupe-ul din Munchen primeşte o suspensie care coboară garda la sol cu 25 de mm, o grilă cromată, spoilere faţă şi spate redesenate, praguri iluminate, un volan îmbrăcat în piele cu afişaj al treptelor de viteză, inserţii de aluminiu şi un difuzor posterior. Versiunea 420i a fost tratată de AC Schnitzer şi acum a sărit de la cei 184 de cai oferiţi în standard, la un total de 245. În cazul versiunii 428i, puterea urcă de la 245 la 290 de cai, în vreme ce vârful de gamă 435i de 306 cai urcă până la 355. Cei care preferă dieselul au la dispoziţie un kit care creşte puterea lui 420d de la 184 la 218 cai. Versiunile diesel cu motor de şase cilindri în linie, 430d şi 435d ajung să dezvolte 309, respectiv 360 de cai putere.

  • Volkswagen Golf GTI by ABT

    ABT a pregătit un pachet special de tuning pentru actualul Volkswagen Golf GTI. Lista de accesorii oferite de ABT include o culoare neagră mată pentru caroserie, jante de 20 de inch cu pneuri de 235/30 R20 de înaltă performanţă, blocuri optice fumurii, praguri laterale, un spoiler frontal, un eleron fixat pe hayon şi un deflector cu evacuări cromate. Sub capotă, ABT modifică resursele unităţii de 2.0 litri şi 230 de cai putere. Prin recalibrarea sistemului ECU, puterea totală urcă la 300 de cai şi sprintul de la 0 la 100 de km/h scade cu 0.6 secunde, până la 5.8 secunde.

  • Volkswagen Polo R WRC by ABT

    Alături de Golf-ul GTI promis deja, ABT va aduce la Essen şi o versiune modificată a actualului Volkswagen Polo R WRC. Modelul subcompact este echipat cu acelaşi motor de 2.0 litri regăsit pe Golf GTI, gata să livreze doar 220 de cai putere. După tratamentul ABT însă, Polo R WRC ajunge să trimită roţilor faţă nu mai puţin de 290 de cai putere. Aportul de putere este completat la nivel exterior de un set de jante DR, de 18 inch, care le înlocuiesc pe cele standard, de 16 inch.

  • Audi R8 by xXx Performance

    Specialiştii de la xXx Performance au pregătit un kit de tuning pentru actualul Audi R8 facelift. Acesta are în vizor versiunea entry-level a supercarului din Ingolstadt, adică motorul FSI de 4.2 litri, capabil să livreze 420 de cai putere şi 430 de Nm în configuraţia standard. Kitul pregătit de xXx modifică însă substanţial motorul V8 şi promite trei niveluri de putere: prima garantează 590 de cai şi 660 de Nm, a doua produce 640 de cai şi 657 de Nm, iar a treia, cea de top, urcă totul până la 707 cai şi 809 Nm. Când vorbim despre versiunea de top a kitului de tuning, R8 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.6 secunde. Sprintul de la 0 la 200 de km/h se face în 10.6 secunde, iar cel de la 0 la 300 de km/h se realizează în 15.8 secunde. Viteza maximă se opreşte la 313 km/h. Pentru a completa aspectul estetic al supercarului, xXx Performance a pregătit jante Oxrock 14 de 20 de inch, cu pneuri 235/30 pe faţă şi 295/25 pe spate. Nu lipsesc nici spoilerele din fibră de carbon.

  • Range Rover by Hamann

    Cu ocazia Salonului de la Essen, Hamann a îmbunătăţit pachetul său pentru noul Range Rover, botezat Mystere. SUV-ul a primit o nouă culoare de caroserie, un gri mat, mult mai agresiv, completat de un kit nou. Acesta include un spoiler complet nou, cu lumini LED încorporate, o capotă din fibră de carbon, praguri laterale care măresc lăţimea cu 80 de mm, un spoiler posterior, noi terminaţii pentru evacuare şi aripi laterale din materiale compozite. O suspensie ajustabilă electronic poate coborâ garda la sol cu 40 de mm. Hamann nu a uitat nici de jantele de 23 de inch, din aliaj, cu pneuri de 305/30. Interiorul a fost condimentat cu Alcantara, aluminiu şi inox.

  • Volkswagen Polo R WRC by MTM

    Se pare că anul acesta, la Essen, Volkswagen Polo R WRC reprezintă sursă de inspiraţie pentru mai mulţi tuneri. Şi cei de la MTM vor expune un Polo R WRC tratat special pentru a oferi mai multă putere. Exhipat cu un şasiu Clubsport, amortizoare KW şi un sistem de frânare performant, modelul propus de MTM se diferenţiază estetic doar prin logo-ul casei de tuning şi jantele speciale, de 18 inch, încălţate cu pneuri Continental ContiSportContact 5 P. Sub capotă se află acelaşi motor de 2.0 litri, modificat însă radical pentru a urca de la 220 la 315 cai putere. Graţie resurselor, hatchback-ul poate accelera de la 0 la 100 de km/h în puţin peste 4 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 260 km/h. Pentru cei care vor mai mult, MTM a promis chiar şi o versiune de 280 de cai putere în viitor.

  • Ford Fiesta ST by Loder1899

    Nemţii de la Loder1899 şi-au făcut temele pentru ediţia de anul acesta a Salonului de Tuning de la Essen. Pe lângă kitul de caroserie destul de subtil, cu extensii şi eleron, pe lângă jantele din aliaj şi suspensia revizuită, Loder1899 şi-a îndreptat atenţia şi asupra motorului 1.6 Ecoboost de 185 de cai putere. Mulţumită unui nou sistem de evacuare, unui intercooler nou şi unui ECU recalibrat, motorul ajunge să livreze 235 de cai şi 335 de Nm. Nu e de mirare că accelerarea de la 0 la 100 de km/h scade de la 6.9 la 6.5 secunde.

  • BMW Seria 5 Touring by AC Schnitzer

    AC Schnitzer a decis să profite de ediţia de anul acesta a Salonului de Tuning de la Essen pentru a ne face cunoştinţă cu un kit de personalizare dedicat noului BMW Seria 5 Touring facelift. Break-ul german primeşte un kit aerodinamic nou, care include spoilere revizuite, un eleron montat pe hayon, praguri laterale, o capotă ventilată şi un deflector pentru bara spate. Nu lipsesc frânele de performanţă, o evacuare sport şi o suspensie ce coboară garda la sol cu 25 de mm. AC Schnitzer oferă şi jante cu dimensiuni cuprinse între 18 şi 21 de inch. Nici motorizările actuale ale break-ului nu sunt lăsate deoparte. AC Schnitzer promite 218 cai putere pentru versiunea 520d şi 258 de cai pentru 525d. Pentru cei care deţin versiunea 530d, puterea poate urca până la 309 cai, în vreme ce alternativa de top 535d ajunge la 360 de cai. Nu au fost uitaţi nici clienţii versiunilor pe benzină. Aici vorbim despre 294 de cai în cazul lui 528i şi de 360 de cai pentru 535i. Cei care aleg vârful de gamă 550i se pot trezi cu 525 de cai putere, aproape de ceea ce oferă actualul M5.

  • Volkswagen Polo R WRC by B&B

    Am fost asaltaţi săptămâna aceasta cu kituri de tuning oferite pentru micul Volkswagen Polo R WRC. Probabil toţi au fost încântaţi de potenţialul micului hot-hatch şi au încercat să ducă la maxim ideea de putere. În cazul celor de la B&B, lucrurile au luat chiar o întorsătură extremă, fiind cel mai puternic pachet dintre cele trei expuse astăzi. Tunerii s-au gândit să ofere trei niveluri de putere pentru Polo R WRC, însă pe noi ne interesează doar cel superior, care ajunge să strecoare sub capotă nu mai puţin de 362 de cai putere. Suficient pentru a garanta un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.2 secunde, cu 1.2 secunde mai rapid decât versiunea de serie. Ba mai mult, acceleraţia de la 0 la 200 de km/h se face în 17.1 secunde. Viteza maximă a urcat şi ea de la 243 la 270 de km/h. Pe lângă îmbunătăţirile aduse sub capotă, B&B a pregătit şi o suspensie nouă, un sistem de frânare performant cu etrieri în şase pistoane şi jante de 18 inch, încălţate cu pneuri 225/35.

Mai departe...
  • rotila, sâmbătă, 30.11.2013 11:51

    Salonul De Tuning ori Salonul de Tuning au profitAT de ocazie totusi lecitina...