Primele imagini cu DS 3 Crossback: SUV de oraș cu elemente atrăgătoare de design și versiune electrică cu autonomie de 300 de kilometri
DS 3 Crossback este un SUV de oraș care iese în evidență printr-o serie de elemente interesante de design exterior și interior. Deși are motoare diesel și pe benzină, noul model va oferi și o versiune electrică cu autonomie de 300 de kilometri.
Cu ceva mai mult de un an în urmă, DS reușea să stârnească admirație prin lansarea primului său SUV, DS 7 Crossback, datorită unor elemente unice în segmentul său.
Acum a venit rândul unui SUV de oraș, pe numele său DS 3 Crossback, care introduce la rândul său o serie de elemente interesante prin care să iasă în evidență în lupta cu principalii rivali de pe piață. Iar asta cu atât mai mult cu cât modelul va oferi și o versiune 100% electrică.
DS 3 Crossback: date esențiale:
● DS 3 Crossback este construit pe platforma CMP (Common Modular Platform) a Grupului PSA Peugeot Citroen (respectiv e-CMP în cazul versiunii electrice), iar dimensiunile sale sunt cele specifice SUV-urilor mici: lungime de 4.118 mm, lățime de 1.791 mm și înălțime de 1.534 mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.558 mm;
● partea frontală iese în evidență prin grila hexagonală de mari dimensiuni, dar și prin blocurile optice cu o formă complexă, neregulată;
● farurile Full LED au primit numele DS Matrix LED Vision, întrucât permit adaptarea automată a luminii în funcție de condițiile de drum, iar DS susține că aceasta este o premieră în segment;
● partea laterală are forme fluide de design, însă și aici se remarcă două elemente care fac ca DS 3 Crossback să fie ușor de recunoscut pe stradă: pe de o parte, zona inferioară a caroseriei are un design specific, iar pe de altă parte caroseria se prelungește ușor în colțurile geamurilor spate cele mai apropiate de portierele față. Chiar și așa, geamurile spate se pot deschide normal;
● de asemenea, designul mânerelor pentru uși este unul simplu;
● spatele are un design mai convențional, iar stopurile sunt de mici dimensiuni și au o formă orizontală. Acestea sunt "conectate" printr-o zonă metalică subțire pe care francezii au inscripționat cuvântul crossback;
● clienții vor avea de ales între 10 culori de cariserie, 10 tipuri de jante și 3 culori pentru plafon;
● la interior, DS 3 Crossback se remarcă prin designul inedit al planșei de bord, cu 5 zone cu diverse funcții utile realizate în formă de romb și poziționate în partea centrală;
● deasupra acestei zone se află un ecran cu diagonala de 10.3 inch, în timp ce instrumentarul de bord este de asemenea digital;
● scaunele șoferului și al pasagerului față sunt realizate beneficiază de spumă de înaltă densitate și includ funcții de masaj, încălzire sau control electric;
● volumul portbagajului este de 350 de litri;
● din punct de vedere tehnic, DS 3 Crossback mizează pe un motor pe benzină PureTech de 1.2 litri cu 3 clindri, disponibil în versiuni de 100 CP, 130 CP și 155 CP, în timp ce fanii propulsiei diesel au la dispoziție motorul BlueHDI de 1.5 litri în variante de 100 CP și 130 CP;
● modelul este oferit cu tracțiune integrală, iar cutia de viteze este manuală cu 6 trepte sau automată EAT8 cu 8 trepte;
● SUV-ul va avea ulterior și o versiune 100% electrică sub numele DS 3 Crossback E-Tense. Aceasta va avea un motor de 100 kW (136 CP), cuplu maxim de 260 Nm și un acumulator Li-Ion de 50 kWh care va permite o autonomie maximă de 300 de kilometri conform noului standard WLTP;
● bateria se va putea încărca la stații de încărcare de maxim 100 kW, iar 30 de minute vor fi suficiente pentru un grad de încărcare de 80%;
● DS 3 Crossback este echipat cu o serie de sisteme de siguranță, iar unele sunt împrumutate de la "fratele" mai mare DS 7 Crossback: Drive Assist, Park Pilot, Active Safety Brake sau sistemul de acces fără cheie Smart Access.
DS 3 Crossback va fi prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris de la începutul lunii octombrie, iar lansarea în showroom-uri va avea loc în 2019. Versiunea electrică va fi disponibilă în a doua jumătate a anului 2019.
Via DS
Prea încărcat la exterior, în special din față și lateral, iar romburile de la interior nu-mi plac, aceste forme trebuie să rămână la pavaje, gresie, faianță. Părerea mea, evident.