Confirmare oficială: producția lui VW Beetle va fi oprită în 2019. Versiune specială “Beetle Final Edition” pentru ultimul an al “broscuței”

Publicat vineri, 14.09.2018 10:18 de Paul Cosma

Producția lui Volkswagen Beetle va fi oprită în 2019, confirmarea oficială venind din partea șefului VW America. Acesta a anunțat că, în ultimul an de activitate al “broscuței”, modelul va primi o versiune specială “Beetle Final Edition”, atât pentru coupe, cât și pentru cabrio.

Așa cum Automarket a anunțat aici, Volkswagen se pregătește să lanseze o ultimă ediție specială pentru modelul Beetle, înainte ca acesta să iasă din producție la sfârșitul acestei generații. Versiunea “Beetle Final Edition” (foto) va fi lansată în 2019, atunci când va fi întreruptă producția “broscuței” de la Volkswagen.

Confirmarea oficială a venit din partea Volkswagen America. Divizia a specificat că două versiuni speciale vor intra în gamă pentru acel ultim an, respectiv Beetle Final Edition SE și Beetle Final Edition SEL.

“Pierderea Beetle după trei generații și aproape 70 de ani de activitate va stârni emoție în rândul fanilor devotați Beetle. Va urma un an de evenimente care vor celebra unul dintre cele mai importante modele din istorie, înainte ca producția să fie încheiată în iulie 2019,” a declarat Hinrich J. Woebcken, președinte și CEO al Volkswagen Group of America.

Departamentul de cercetare și dezvoltare de la VW, prin vocea șefului Frank Welsch, a dezvăluit că producția lui Volkswagen Beetle va fi oprită, iar modelul nu va primi niciun succesor. Potrivit acestuia, locul lui Beetle în gama VW ar urma să fie luat de versiunea de producție a conceptului ID Buzz.

Volkswagen a spus că versiunea de serie va apărea în 2022, iar modelul va fi complet electric și cu funcții autonome.

  • vianu, vineri, 14.09.2018 10:38

    ma intreb.... oare ce gandesc fanii primei generatii? ca astia care au cumparat Bettle in ultimii ani, in majoritate, nu cred sa stie ce a fost si ce a reprezentat modelul asta. Cand vad pe strada o broscuta din anii '60 zambesc cand vad una noua nici nu o observ. Au avut grija de asta chiar cei care o fabrica. Si vremurile. PS poza e faina :)

  • Green_Alex, vineri, 14.09.2018 13:47

    Pai dupa cum ziceam nu prea au legatura cele 2 modele: -cel vechi era o solutie ieftina pentru oameni practici intr-o europa distrusa de razboi. -cel nou a fost o masina funky pentru tinerii cu ceva buget care vor sa fie diferiti. Un fel de Mini cooper pentru plebe. De fapt evolutia celor 2 masini este similara, amandoua au fost in versiunile originale solutii ierftine de mobilitate dupa razboi, renascute in masini cu aer retro dar pret nou pe masurta vremurilor. Si ca observatii/justificari proprii: Avantajul VW original este ca avea tractiune spate. Avantajul Mini modern este ca a mers pe segmentul premium unde a fi funky este mai important decat bugetul.