Renault prezintă Morphoz: conceptul este dezvoltat pe o nouă platformă și anticipează lansarea unei noi game de modele electrice
Renault a publicat primele imagini și informații tehnice pentru conceptul electric Morphoz, care este dezvoltat pe o nouă platformă și anticipează lansarea unei noi game de modele electrice.
Renault a prezentat luni dimineață primele imagini și informații tehnice pentru conceptul electric Morphoz, care va avea o importanță majoră în viitoarea strategie a constructorului francez. Conceptul a fost dezvoltat pe noua platformă CMF-EV, care va fi dedicată exclusiv viitoarelor modele electrice ale constructorului.
Principalul avantaj al noii platforme este că cele patru roți sunt poziționate mai aproape de marginile conceptului, ceea ce permite echiparea conceptului cu o baterie de capacitate mai mare și poziționarea acesteia mai aproape de sol. În plus, această platformă va permite adoptarea unor game variate de baterii.
Noua platformă este potrivită pentru dezvoltarea unor modele de serie din părțile superioare ale segmentelor B și C.
De altfel, conceptul Morphoz este dezvoltat în două versiuni: prima este dedicată mediului urban și are o lungime de 4.4 metri cu un ampatament de 2.730 mm, în timp ce a doua este adaptată mediului extra-urban și are o lungime de 4.8 metri, cu un ampatament de 2.930 mm.
Indiferent de versiune, conceptul are o lățime de 2 metri, o înălțime de 1.55 metri și utilizează jante de 22 inch.
Caracteristicile noii platforme au permis celor de la Renault să dezvolte un concept cu linii de design complet diferite de cele ale modelelor electrice existente, iar unele dintre acestea vor fi adaptate inclusiv pentru viitoarele modele de serie. Renault oferă puține detalii despre interior și menționează doar prezența unui ecran de 10.2 inch și a unui spațiu suplimentar pentru picioarele pasagerilor din spate.
Din punct de vedere tehnic, Renault Morphoz este echipat cu un singur motor electric de 136 cai putere în cazul versiunii pentru oraș și de 218 cai putere în cazul variantei pentru călătorii.
Versiunea "pentru oraș" de 4.4 metri are o baterie de 40 kWh care oferă o autonomie de 400 de kilometri, în timp ce versiunea pentru mediul extra-urban primește o baterie suplimentară de 50 kWh, astfel că autonomia totală ajunge la 700 de kilometri datorită acumulatorilor de 90 kWh.
Încărcarea bateriei se face prin inducție, însă Renault nu oferă detalii suplimentare în acest sens.
De asemenea, Renault menționează că Morphoz are sisteme de asistenta specifice nivelului 3 de autonomie și afirmă că în viitor va oferi inclusiv sisteme de nivelul 4. Nu există planuri pentru lansarea unei versiuni de serie pentru Morphoz, însă pe de altă parte Renault vă lansa numeroase modele electrice pe platforma CMF-EV în perioada următoare.
Via Renault
MINUNE ?! Versiunea DE SERIE a masinii KIA e-Niro, cu baterie de 64 kWh a obtinut (de circa 1 an si jumatate), o autonomie electrica de 455 km, masurata in ciclul WLTP, ceea ce inseamna circa 475-500 km in conditii ideale si circa 350-375 km in conditii dure, de iarna....iar RENAULT obtine in anul 2020 pe UN CONCEPT, cu o baterie de acumulatori URIASA, de 90 kWh, DOAR 400 km?! @automarket.ro ATENTIE privind unitatile de masura: * kWh - capacitatea bateriei * kW - puterea statiilor de incarcare Cineva a gresit CEVA......