Skoda Fabia facelift: subcompacta renunță la motoarele diesel și primește în premieră blocuri optice LED și jante de 18 inch

Publicat joi, 08.02.2018 11:57 de Daniel Popescu

Skoda Fabia facelift nu va fi disponibilă cu motoare diesel, iar printre noutăți se numără blocurile optice și stopurile LED, dar și jantele de 18 inch.

Skoda a dezvăluit joi primele imagini cu Fabia facelift, la mai puțin de o lună după publicarea unei schițe oficiale. Modelul subcompact a aniversat recent 4 milioane de unități produse de la lansarea din 1999, iar actualizarea aduce o noutate majoră: modelul nu va beneficia de nicio versiune diesel, singurele opțiuni fiind doua unități pe benzină oferite în 4 versuni de putere.

În plus, faceliftul reprezintă o simplă evoluție de design, cu modificări mai degrabă minore din partea constructorului de la Mlada Boleslav.

Skoda Fabia facelift: date esențiale:

pentru prima oară, Skoda Fabia primește blocuri optice LED și stopuri LED, iar designul acestora este ușor modificat. De altfel, stopurile sunt acum foarte asemănătoare cu cele disponibile pe Octavia facelift;

tot pentru prima oară, subcompacta va putea fi comandată cu jante din aliaj de 18 inch, însă acestea sunt disponbile doar pentru varianta hatchback, nu și pentru break;

barele de protecție față și spate au fost de asemenea acualizate;

la interior, sistemul de infotainment Swing oferă un ecran cu diagonala de 6.5 inch, iar sistemul de navigație Amundsen oferit opțional include și serviciul Online Traffic Information. De asemenea, există suport pentru Apple CarPlay și Android Auto, iar pasagerii din spate pot primi la rândul lor porturi USB;

printre tehnologiile menționate de Skoda se numără Auto Light Assist (schimbarea automată de luminilor de drum cu cele de întâlnire), Blind Spot Detect (detectarea unor vehicule în unghiurile moarte) sau Rear Traffic Alert;

la capitolul motoare, marea noutate este eliminarea ofertei de unități diesel. Astfel, Skoda Fabia facelift este disponibil doar motoare pe benzină cu 3 cilindri de 1.0 litri: unitatea MPI este oferită în versiuni de 60 CP și 75 CP, în timp ce propulsorul turbo TSI este disponibil în variante de 95 CP și 110 CP și include filtru de particule pentru reducerea emisiilor. Versiunea de top (TSI de 1.0 litri și 110 CP) este disponibilă opțional cu cutie de viteze automată DSG cu 7 trepte.

Decizia celor de la Skoda de a elimina motoarele diesel de pe Fabia facelift nu reprezintă o surpriză majoră în industria auto. Constructorii au anunțat anterior că motoarele diesel vor fi eliminate treptat de pe modelele subcompacte ca urmare a costurilor ridicate generate de respectarea noilor cerințe pentru emisii.

Astfel, producătorii preferă să mizeze pe motoare pe benzină și să le echipeze cu sisteme hibride și/sau cu filtre de particule care până de curând erau folosite doar în cazul unităților diesel.

Mai multe fotografii și informații tehnice despre Skoda Fabia facelift vor fi dezvăluite cu ocazia prezentării oficiale de la Salonul Auto de la Geneva din prima parte a lunii martie.

Via Skoda

  • someone, joi, 08.02.2018 12:04

    oare ce motor va invarti eficient acele jante pe 18? ca o comparatie, M5 E39, care avea 400 cai si 500nm avea tot jante pe 18

  • Claudiu, joi, 08.02.2018 12:11

    @ someone Dimensiunea jantei conteaza mai putin, pentru ca in general diametrul rotilor (janta + anvelopa) ramane cam acelasi, indiferent ca janta are 15 sau 18 inch. Doar se compenseaza printr-o anvelopa cu balonul mai mic. Iar diametrul rotilor folosite este calculat in functie de ratiile treptelor din cutia de viteza.

  • LLL, joi, 08.02.2018 12:16

    Raspuns : Motorul TSI de 95 si 110 CP

  • xxx, joi, 08.02.2018 12:22

    Rotile de 18" arata frumos dar nu merg la noi.

  • dudu, joi, 08.02.2018 12:44

    @xxx, subscriu... Ati vazut cum arata autostrada A2 si chiar si A1? pai daca iei o groapa sanatoasa cu 215/35R18 ai pus-o...

  • Pana, joi, 08.02.2018 12:52

    O miscare buna din partea constructorilor in privinta reducerii poluarii pe o parte , dar si a problemelor gen Dieselgate pe de alta parte. Si in continuare cred ca cel mai bun VW, este o Skoda. Ai un pret ceva mai mic si o calitate aproape la fel de buna.

  • Kirotractor, joi, 08.02.2018 13:34

    @Claudiu: Le zici bine cu compensarea / echivalarea diametrului total al roților prin pneuri treptat mai joase-n flancuri în caz de jante babane (pe 18 realmente excesiv de mari pt Fabia). ...Dar uiți factorul major care influențeaza rezistența la rulare a oricărei mașini: LĂȚIMEA pneurilor., majorată de obicei odată cu *umflarea* jantelor. Exemplu concret: pe alVolante.it (unul din puținele site-uri care măsoară efectiv performanțe / consumuri), o Fabie de 75 CP echipată cu jante pe 17 (și pneuri late de 215 mm) abia face suta în aproape 17 secunde (!) Cu 3 sec. adică peste rezultatul altui exemplar( tot de 75 CP) testat mai demult, cu jante pe 15 însă - și pneuri late de 185 mm... 14 sec. fiind de altfel și timpul comunicat oficial pt. sprintul de la 0 la 100 km/h. Q:E.D. așadar.

  • Kirotractor, joi, 08.02.2018 13:44

    P.S. Ca să nu ma vb de consumul crescut cu 18-uri... și nu puțin. Ce-i drept, distanțele de frânare scad cu pneuri mai late, iar stabilitatea în viraje crește - dar nu cred că asta ar fi priorități majore pt. mașinuțe gen Fabia. Hmm, mă și distrează cumva minusul de 5 CP anunțat de VAG pt Fabia (vs. cei 115 CP uzuali ai micului TSI 1.0 în versiune forțoasă la VW și SEAT), dar astea-s aburelile de marketing. ...Inclusiv cei 116 CP comunicați de Audi pt. același motor. :-)

  • Andrei, joi, 08.02.2018 16:11

    Mama ce urata e!

  • cip, joi, 08.02.2018 16:33

    Parca Skodele devin din ce in ce mai urate... Mai intai Octavia si acum asta.

  • pipo, joi, 08.02.2018 16:54

    Bine ca au schimbat ceva, mai ales la fata, ca era uratica tare. Nu ca ar fi fost vreodata prea aratoasa. In rest, jos palaria pt. micuta cehoaica, am o parere foarte buna despre aceasta masinuta si despre marca in general. Am avut ocazia sa conduc 2 modele/generatii diferite de Fabia in trecut si pt. perioade nu prea lungi, dar am ramas placut impresionat de ele si cred ca la clasa ei e printre cele mai bune modele daca treci peste subiectivismul design-ului. Daca ai motorizarea corespunzatoare chiar te si poti "da cu ea" intr-un mod mai sportiv. Dar totusi, jentile acestea de 18 mi se par total exagerate. Cat priveste renuntarea la motorizarile diesel, e corecta decizia cred, oricum motorizarile diesel erau mult mai scumpe (cam cu 2500 euro) daca imi aduc bine aminte. Dar si asa v-or fi multi "consumatori" de flote care v-or plange , consumul mediu la diesel-uri era sub 5% chiar daca mergeai si prin Bucuresti.

  • Tibi, joi, 08.02.2018 19:56

    @Claudiu @Kirotractor Amandoi ati uitat de masa unei roti de 18 inch. Contrubuie si ea la "sfortarea" motorului de care vorbeste @someone. In plus, masa rotilor si latimea contribuie la o manevrare greoaie a volanului, ceea ce nu-i placut in oras (viraje stranse la viteze mici, parcare, etc.)

  • yo, joi, 08.02.2018 20:46

    As jigni spumele daca as zice ca e" urata cu spume"

  • Prince Mohamed Parish vounthe, joi, 08.02.2018 23:43

    ''din pacate nu e asa cum zice Automarket am citit clar ca micuta Fabia 3 nu va renunta la diesel din potriva dupa cum am citit pe saitul Auto al colegilor Germani de la Autobild.De ca sa-r putea sa primeasca un nou motor pe Motorina 1.5L TDI [iata dovada nu mint ci spun adevaratelea:[http://www.autobild.de/bilder/autosalon-genf-2018-die-wichtigsten-auto-neuheiten-12808689.html#bild19] (y) :) :3

  • Viorica Vasilica, vineri, 09.02.2018 00:25

    ... si iar arata a masina de fete

  • S, vineri, 09.02.2018 00:45

    Urmeaza oare anulare DPF la benzinare ? Sper sa nu fie asa problematice ca la dieseluri. Probabil sunt pregatite pentru norma euro 7.

  • aha, vineri, 09.02.2018 10:08

    @Kirotractor... tocmai ca la o masina de dimensiunile astea, te intereseaza stabilitatea si distanta de franare, nu demarajul. Pe bune, chiar ti-ai lua asa ceva pentru demaraj ?

  • LR, sâmbătă, 10.02.2018 11:59

    Lasând la o parte polemicile legate de mărimea roților, grupul motopropulsor și trenul de rulare trebuie să fie în acord cu masa totală a mașinii. Dacă mașina are, să zicem, 950 de kilograme, e evident că nu are nevoie de un motor la fel de potent ca al unei mașini de 1,8 tone. Și nici de roți de Airbus A380!

  • sub, luni, 12.02.2018 13:17

    Daca Fabia este "subcompacta, atunci Rapid ce este, compacta? Prin urmare Octavia este supracompacta!:)) Aaa, pardon, Octavia este "submedie", ca sa fie Super bul medie!

  • Coco, marţi, 13.02.2018 19:53

    Fabia a fost, este și va fi model plasat în clasa mică ( subcompacta ) Celelalte modele Skoda sunt clar încadrate, fiecare în clasa pentru care au fost proiectate, neexistând neclarități sau suprapuneri, deci discuțiile de încadrare pe clase ale modelelor producătorului ceh....sunt de amorul artei și al scrierilor fără rost