Skoda Fabia facelift: subcompacta renunță la motoarele diesel și primește în premieră blocuri optice LED și jante de 18 inch
Skoda Fabia facelift nu va fi disponibilă cu motoare diesel, iar printre noutăți se numără blocurile optice și stopurile LED, dar și jantele de 18 inch.
Skoda a dezvăluit joi primele imagini cu Fabia facelift, la mai puțin de o lună după publicarea unei schițe oficiale. Modelul subcompact a aniversat recent 4 milioane de unități produse de la lansarea din 1999, iar actualizarea aduce o noutate majoră: modelul nu va beneficia de nicio versiune diesel, singurele opțiuni fiind doua unități pe benzină oferite în 4 versuni de putere.
În plus, faceliftul reprezintă o simplă evoluție de design, cu modificări mai degrabă minore din partea constructorului de la Mlada Boleslav.
Skoda Fabia facelift: date esențiale:
● pentru prima oară, Skoda Fabia primește blocuri optice LED și stopuri LED, iar designul acestora este ușor modificat. De altfel, stopurile sunt acum foarte asemănătoare cu cele disponibile pe Octavia facelift;
● tot pentru prima oară, subcompacta va putea fi comandată cu jante din aliaj de 18 inch, însă acestea sunt disponbile doar pentru varianta hatchback, nu și pentru break;
● barele de protecție față și spate au fost de asemenea acualizate;
● la interior, sistemul de infotainment Swing oferă un ecran cu diagonala de 6.5 inch, iar sistemul de navigație Amundsen oferit opțional include și serviciul Online Traffic Information. De asemenea, există suport pentru Apple CarPlay și Android Auto, iar pasagerii din spate pot primi la rândul lor porturi USB;
● printre tehnologiile menționate de Skoda se numără Auto Light Assist (schimbarea automată de luminilor de drum cu cele de întâlnire), Blind Spot Detect (detectarea unor vehicule în unghiurile moarte) sau Rear Traffic Alert;
● la capitolul motoare, marea noutate este eliminarea ofertei de unități diesel. Astfel, Skoda Fabia facelift este disponibil doar motoare pe benzină cu 3 cilindri de 1.0 litri: unitatea MPI este oferită în versiuni de 60 CP și 75 CP, în timp ce propulsorul turbo TSI este disponibil în variante de 95 CP și 110 CP și include filtru de particule pentru reducerea emisiilor. Versiunea de top (TSI de 1.0 litri și 110 CP) este disponibilă opțional cu cutie de viteze automată DSG cu 7 trepte.
Decizia celor de la Skoda de a elimina motoarele diesel de pe Fabia facelift nu reprezintă o surpriză majoră în industria auto. Constructorii au anunțat anterior că motoarele diesel vor fi eliminate treptat de pe modelele subcompacte ca urmare a costurilor ridicate generate de respectarea noilor cerințe pentru emisii.
Astfel, producătorii preferă să mizeze pe motoare pe benzină și să le echipeze cu sisteme hibride și/sau cu filtre de particule care până de curând erau folosite doar în cazul unităților diesel.
Mai multe fotografii și informații tehnice despre Skoda Fabia facelift vor fi dezvăluite cu ocazia prezentării oficiale de la Salonul Auto de la Geneva din prima parte a lunii martie.
Via Skoda
oare ce motor va invarti eficient acele jante pe 18? ca o comparatie, M5 E39, care avea 400 cai si 500nm avea tot jante pe 18