Toyota Auris Touring Sports - detalii oficiale ale noului break compact

Publicat vineri, 15.02.2013 12:33 de Bogdan Mirică

Toyota a publicat astăzi informaţii şi fotografii oficiale ale noului Auris Touring Sports, varianta break a modelului compact, aşteptată la Geneva. Japonezii marchează o nouă premieră mondială: primul break compact hibrid din lume.

Toyota va expune în cadrul Salonului Auto de la Geneva versiunea de producţie a noului Auris Touring Sports. Varianta break a compactei japoneze a debutat deja în cadrul Salonului de la Paris din toamna anului trecut, însă acum se pregăteşte de lansarea pe o piaţă în care modelele de acest gen reprezintă 25% din vânzările întregului segment.

Toyota speră că noul Auris Touring Sports va fi capabil să ajute familia compactă să depăşească cota de piaţă de 5% până în 2014. Noul Auris Touring Sports beneficiază de un ampatament de 2600mm, cu 285 de mm mai lung decât cel al variantei hatchback.

Mulţumită acestor noi dimensiuni, creşte capacitatea portbagajului la 530 de litri, în condiţii normale de încărcare, sau la 1658 de litri atunci când bancheta spate este rabatată cu ajutorul sistemului Easy Flat. Acesta presupune rabatarea banchetei printr-o simplă apăsare de buton.

Break-ul împrumută din designul frontal al fratelui hatchback, în timp ce în partea posterioară spoilerul este nou, hayonul are un design diferit, iar suprafaţa de încărcare este poziţionată cu 100 de mm mai jos decât în cazul hatchback-ului, pentru a uşura accesul. Nu lipsesc barele de ancorare cromate de pe acoperiş, eleronul montat pe hayon şi nici inserţiile de plastic lucios. Opţional, clienţii pot opta şi pentru acoperişul panoramic Skyview, care măsoară 1563 de mm lungime şi 960 de mm lăţime.

Gama de motorizări include aceleaşi unităţi ca şi pe Auris hatchback. Este vorba despre propulsoarele pe benzină de 1.33 litri Dual VVT-i şi 1.6 litri Valvematic. Opţiunile diesel sunt reprezentate de unităţile D-4D de 1.4, respectiv 2.0 litri.

Toyota oferă însă, în premieră mondială în segmentul break-urilor compacte, şi o versiune hibridă, propulsată de celebrul sistem HSD. Acesta se compune dintr-un motor convenţional pe benzină de 1.8 litri VVT-i şi unul electric. Ele oferă o putere combinată de 136 de cai putere, suficientă pentru o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 10.9 secunde şi o viteză maximă de 180 km/h. Emisiile obţin o valoare record de 86 g/km.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

  • Titirez, vineri, 15.02.2013 12:50

    Ori sunt rotile prea mici la masina asta, ori caroseria e prea "umflata". Ceva nu e bine.

  • LUCCI, vineri, 15.02.2013 12:50

    Sa inteleg ca dintr-un 1.8 benzina plus cel electric se scot ,in 2013 ,doar 136 de cai? Daca scad electricul,minim 20 cp, 1.8-ul ramane cu 116 caaaaai? Da, e bine, ca in 1985!

  • George, vineri, 15.02.2013 13:35

    Sunt foarte curios daca pe acest model vor incepe sa se cunoasca roadele colaborarii cu BMW. Pt. mine cel putin, ar suna interesant masina asta cu un 1.6 diesel sau 1.6 benzinar turbo de la BMW.

  • alin, vineri, 15.02.2013 13:59

    @LUCCI Din cate stiu, 1.8 benzina scoate doar 90 CP pe Prius si Auris Hibrid. Cica ar fi un motor mai fiabil decat cele clasice, rezistent la foarte multe cicluri de pornire-oprire. Legat de puterea totala a masinii, nu se aduna CP obtinuti din cele 2 motoare, este o altfel de formula de calcul care din pacate nu o cunosc, dar rezultatul e mai mic decat suma aritmetica.

  • alin, vineri, 15.02.2013 14:15

    @LUCCI O mica corectie dupa ce am verificat pe Toyota.ro: 99 CP motor benzina, 82 CP obtinuti din 2 motoare electrice. Putere maxima combinata: 136 CP. Cu siguranta au motive intemeiate sa foloseasca acest motor de 1.8, nu le lipseste tehnologia, avand in vedere ca pe varianta clasica de Auris 1.6 benzinar motorul scoate 132 CP. Din 1.8 ar fi putut lejer sa obtina 150 CP in aceleasi conditii, fara turbo si alte "ajutoare".

  • Marian, vineri, 15.02.2013 14:40

    Motorul de 1.8 nu este un benzinar clasic, sa functioneze in ciclu Otto, e "putin" modificat si merge in ciclu Atkinson. Mai multe gasiti pe net, de ex aici http://auto.howstuffworks.com/atkinson-cycle-engine.htm Legat de modelul break, parca arata mai bine fata pe masina asta, e ceva mai legata cu restul ca la versiunea hatch. Sau poate m-am obisnuit eu cu noul design si a inceput sa imi placa putin.

  • inexorabil, vineri, 15.02.2013 15:25

    Nu stiu de "electrice" sau hibride, dar, in general, motoarele de la Toyota sunt traznet de bune. Multi mecanici mi-au relatat ca motorul de Toyota este cvasi-impecabil. Boring, boring ca design masina per ansamblu, dar nu te doare capul sub capota. Iar design-ul......observ o usoara tendinta de ameliorare (nu de Lexus vorbim, care este destul de notabil). Poate ascensiunea fulminanta a lui Hyundai Group reprezinta fix palma care ii va trezi pe toyotisti din letargie, astfel incat sa inceapa sa deseneze ceva mai tulburator pentru simturi, deoarece nu toti clientii se dau in vant dupa pret scazut de achizitie, consum constant redus, mentenanta suportabila si universalitatea pieselor de schimb. De fapt, eu cred ca nu motoare trebuia sa contracteze Toyota de la BMW, ci idei arhitecturale. Acum este number one la vanzari globale, dar ceilalti doi rivali de calibru dispun, de obicei, de adevarate scoli de design, asa ca nu se stie cat vor mai tine atuurile actuale ale japonezilor. Pana si VAG si-a vazut la timp marea hiba si de aceea a iesit pe piata cu alte generatii, parca mai sculptate; poate o sa credeti ca glumesc, dar mie chiar imi place, de pilda, noua grila-tip de la VW, dar si noul spate al acesteia (mai purtin la CC, unde, paradoxal, VW statea cel mai bine inainte). Ma rog, ramane o marca de consum, abundenta, dar a fost transformata la tzanc sub raport estetic. Daca niste conservatoristi inraiti precum nemtii au ajuns la aceasta concluzie, inseamna limpede ca nu este de gluma cu ambalajul masinilor.

  • termita, vineri, 15.02.2013 15:30

    frumos break-ul, masiv dar si sportiv. Sa vedem preturile LUCCI...in anul 2013, de mai bine de 15 ani de "istorie" ,nu stii cum functioneaza hibrizii? Dincolo de silentiozitatea si confortul la drumuri lungi un hibrid face orice masina cu acelasi nivel de putere termica. Evident ca nu asta este scopul unui hibrid, dar fetele de plavani smecheri ramasi inca la semafor merita toti banii

  • gogu, vineri, 15.02.2013 18:57

    parca semana cu o honda sau un volksvagon, dar nu e rea

  • DC ?, vineri, 15.02.2013 20:47

    i-au zis touring sports ca sa nu se vada asa evident cat de mult seamana cu denumirea celor de la opel....astra sports tourer... incredibil cum nu au gasit ei un nume propriu si au trebuit sa para ca au copiat numele de la altii :)))))

  • LUCCI, vineri, 15.02.2013 20:59

    Alin si tu ...furnica africana, am habar de principiul defunctionare al unui hibrid ,dar nu inteleg rostul unui motor atat de mare pt. o putere atat de mica.Ce ,un 1.4 era handicapat ,sau ce? Ma gandesc in primul rand la taxe si la consum, ca doar nu consuma mai putin decat un 1.4 de ezemplu! Explicatia ca ,este mai fiabil pt. multe porniri.....suna a... Dacia 1310 . M arog, poate Alin e mai informat ,insa ,,termita,, sufera de semaforism. Si nu are cu ce!

  • LUCCI, vineri, 15.02.2013 21:00

    eXemplu(e langa-z-)

  • furnica LUCCIfer, vineri, 15.02.2013 21:24

    stii despre hibride cat stii si despre termite...care termite nu sunt reprezentative pentru continenul african Mai pune mana pe o carte. Intorcandu-ma la hibrizi....si la faptul ca esti ca musca la arat, hibrizii au TAXA = 0. Indiferent de marimea motorului termic. Iar dimensiunea lui este justificata, da, de fiabilitate. Ca tie iti suna a1310 imi este fix in pix. Ca sufar de semaforism....o, da! Dar numai cabd vad pifteli cu mutre de bivoli aruncand flacari pe nari...

  • @Calingura, sâmbătă, 16.02.2013 16:43

    Acest model arata ca ideea urmatoare e sloganul firmei:Toyota e masina saracului cu pretentii:)

  • dfg, vineri, 01.03.2013 19:02

    mie imi place ,dar are o garda la sol prea mica pt mine(pardon pt romania)..a mea e un pic mai ridicata da numai hector stie cite lovituri a luat pe dedesubt