Volkswagen confirmă producţia unui SUV pe platforma lui Passat

Publicat luni, 14.07.2014 17:40 de Sebastian Toma

Reprezentanţii Volkswagen au anunţat că vor demara producţia unui SUV cu şapte locuri bazat pe platforma lui Passat în ultima parte a anului 2016. Modelul va fi construit în SUA şi este versiunea de serie a conceptului CrossBlue.

Volkswagen va construi în SUA un crossover cu şapte locuri începând cu a doua parte a anului 2016. Declaraţia a venit în cadrul unei conferinţe de presă organizată la fabrica Volkswagen din Chattanooga, statul Tennessee, unde reprezentanţii Volkswagen au anunţat că această uzină va primi o investiţie de 900 de milioane de dolari pentru creşterea producţiei şi introducerea unui nou model în fabricaţie.

Pe lângă SUV-ul inspirat de conceptul CrossBlue, Volkswagen va inaugura un centru de design şi dezvoltare în Statele Unite ale Americii, unde va angaja 200 de ingineri care să aducă reglaje modelelor destinate pieţei respective. Nemţii de la Volkswagen se vor folosi de aceste investiţii pentru a-şi atinge ţinta de vânzări aferentă anului 2018, care implică dublarea vânzărilor pe piaţa din SUA.

Volkswagen CrossBlue - conceptul care anunţă un SUV cu 7 locuri

În prezent, Volkswagen produce versiunea americană a lui Passat la fabrica din Chattanooga, dar al doilea model care va fi construit acolo va prelua aceeaşi platformă tehnică. Decizia de a investi în SUA este intrigantă pentru unii analişti auto, dar uşor de explicat, în contextul în care companiile care deţin mărcile Audi, BMW şi Mercedes-Benz au decis să investească în Mexic, cei de la Volkswagen s-au putut bucura de avantaje din partea autorităţilor locale în ceea ce priveşte extinderea unei uzine deja existente, cărora îi vor adăuga 2.000 de locuri de munca. Odată cu această investiţie, Volkswagen va putea să acopere un gol în gama sa, sub forma unui crossover cu şapte locuri care să rivalizeze competitorii săi de la Honda, Ford şi Toyota.

FEATURE: Diferenţele dintre Passat-ul european şi cel american

Spre deosebire de cele şase locuri ale conceptului, versiunea de serie va avea şi variante cu şapte locuri, spun cei de la Volkswagen.

Conceptul CrossBlue este încadrat oficial între cele două SUV-uri ale mărcii, cu toate că acesta are o caroserie care propune dimensiuni atipice pentru un model care se vrea în acest segment intermediar. CrossBlue este mai lung decât Touareg, care măsoară 4795 mm lungime. Lungimea lui CrossBlue este de 4986 mm, lăţimea are 2014 mm, iar înălţimea ajunge la 1732 mm.

Noul Volkswagen Passat e aici: primele imagini ale generaţiei B8

Via AutomotiveNews (înreg.) | Volkswagen

  • Andrei, marţi, 15.07.2014 02:44

    Abia astept sa apara,cel din poze mi se pare un succes! Arata putin a Suv american...chiar ma uitam si analizam acum cateva zile,populatia majoritara in statele din SUA este de origine Germana...asta spune totul,nicidecum englezii sunt majoritari......mai sunt afro americani,irlandezi,italieni,francezi,abia apoi englezi si foarte multi hispanici...din Mexic etc...Sper sa apara si sa il vad pe strada

  • mishazaitev, marţi, 15.07.2014 09:19

    In anul in care Legenda Defender este pe cale sa intre in istorie, un mare producator mondial mai lanseaza un SUV.... Trist...

  • vianu, marţi, 15.07.2014 09:52

    @andrei poate asta explica de ce in primii 10 producatori pe piata USA nu gasesti nici unul de origine germana, 5 dintre ei fiind...asiatici. "asta spune totul", nu? ;)

  • @ vianu, marţi, 15.07.2014 10:36

    De ce marca VW se vinde in SUA mai bine decat marca Chrysler ( marca si nu grupul ) ? Si asta spune ceva ....

  • vianu, marţi, 15.07.2014 11:16

    @@vianu depinde cum privesti lucrurile. Dar vad ca le potrivim cum "ne" convine, nu? Uite ca eu vreau sa vorbesc de vanzari totale (alea de care se face atat de mult tam-tam cand vine vorba de care e mai bun). Deci, in primii 10 NU EXISTA nici un european in lista. In ceea ce priveste per modele, apare o germana abia pe locul 15 (statistica primei jumatati a lui 2014) Daca e sa ma intorc la nelamurirea ta, am sa te intreb: de ce Kia (!!) vinde mai bine decat marca VW? Iti va spune "ceva" ...andrei :)) hai sa o lasam asa cum e....M-am saturat sa va aud.... dumnezeul vostru pe pamant isi face veacul prin Europa (si China, unde vinde niste vechituri mulate pe clientul chinez). In rest....

  • @ vianu, marţi, 15.07.2014 12:18

    Ce masini vinde Toyota in Africa ( anual vinde peste 1 milion de masini in Africa ) sau in Brazilia ? Sau in Asia de S-E prin subsidiara Daihatsu ( anual vinde 1.7 milioane de masini ) ? Cu ce modele detine Suzuki 50 % din piata indiana ? Nissan domina piata mexicana cu un model conceput in anii 80 . Honda este cel mai mare producator de motociclete din lume exclusiv datorita pozitiei dominante din India ( peste 10 milioane de motocicle din cele 15 milioane vandute global ) unde vinde motociclete si scutere concepute in anii 70 . In functie de puterea de cumparare a unei regiuni te adaptezi la ea daca vrei sa ai o cota de piata semnificativa . Insa meritul Toyota sau VW Group este ca toate modelele pe care le vand sunt concepute de ei spre deosebire de GM al carui loc 3 mondial este mincinos pentru ca in 2013, 1.7 milioane de masini din cele 9.7 milioane vandute global au apartinut marcii Wulling in care GM detine doar 38 % insa datorita unea unei intelegeri adiacente cu chinezii au primit dreptul de a ingloba vanzarile Wulling la cele GM pe plan global . Insa partea interesanta este ca din cele 1.7 milioane masini vandute in 2013, 1.4 milioane nu au nicio legatura tehnica cu GM, fiind bazate pe licente Mitsubishi din anii 80 . Wulling vinde cu precadere microvanuri foarte ieftine cu preturi de maxim 4,000 euro . Fara aportul Wulling in 2013, GM ar fi vandut la fel de mult ca Hyundai-Kia sau Renault-Nissan . In 2014 lupta pentru primul loc se va da exclusiv intre Toyota si VW Group, fiind extrem de stransa, ramanand de vazut daca vanzarile din SUA si S-E Asiei ale Toyota vor compensa cele aprox. 200,000 de masini mai putin pe care Toyota le va vinde in 2014 in Japonia ca urmare a introducerii taxei de consum ce a avut loc la 1 aprilie 2014 .

  • Vasilica, marţi, 15.07.2014 12:45

    Are cineva idee in SUA cine ocupa primele 3 locuri in segmentul premium? Sau unde se gaseste o statistica mai recenta?

  • vianu, marţi, 15.07.2014 13:09

    @@vianu...ti-am mai spus odata staiticile le cunosc si eu. Cat despre GM....i don't care...nu mie trebuie sa-mi explici in ce buda se afla GM @vasilica....cauta goodcarbadcar...segmentele premium (small, mid-size, large cars si SUV's) fiind impartite intre nemti si japonezi

  • mishazaitev, marţi, 15.07.2014 13:28

    @Vianu Cu tot respectul, inversunarea dumneavoastra este demna de o cauza mai buna. Faptul ca masinile unui producator se vand mai bine sau mai putin bine pe o anumita piata, nu inseamna ca acestea sunt lipsite de calitate. Per a contrario, daca masinile americane nu se vand bine in Europa, nu inseamna ca acestea sunt proaste ci pur si simplu ca nu sunt adaptate la cerintele acetei piete. Sa nu uitam ca au existat masini legendare care nu au fost bine primite in America! Asta nu inseamna ca nu au fost de calitate. Citroen DS s-a vandut cu adevarat bine numai in Franta, dar asta nu stirbeste cu nimic din meritele constructorului in ceea ce priveste aceasta creatie extraordinara. Cat despre faptul ca "umnezeul vostru pe pamant isi face veacul prin Europa (si China, unde vinde niste vechituri mulate pe clientul chinez). In rest...." .., .Golf VII a fost masina anului in Japonia, tara acelor masini pe care dumneavoastra le idolatrizati si pe care, nu pot sa zic nu, eu le respect.

  • Andrei, marţi, 15.07.2014 13:39

    reply vianu eu m-am referit strict la originea populatiei nu la marcile de automobile cele mai bine vandute in SUA...intre nemti si americani sunt legaturi foarte multe,oricate discutii ar fi ca se spioneaza,sau mai stiu eu ce...

  • mishazaitev, marţi, 15.07.2014 14:33

    @Andrei Asa e. Foarte multe. De la sustinerea de care s-a bucurat Hitler in America si pana la binefacerile planului Marshall dupa ce Dresda fusese rasa de pe fata pamantului cu tot cu locuitorii ei civili, de catre bombardierele americane.

  • vianu, marţi, 15.07.2014 14:50

    @andrei...ce legatura are originea populatiei de acum 150 de ani cu comportamentul tipic consumatorului american din ziua de azi? Dealtfel incercarea de a lega originea cu marcile vandute e clara...si apoi aici e site despre automobile si nu analizam miscarile istorice ale populatiei intre continente @misha....nu idolatrizez masinile japoneze, imi plac dar nu am ajuns pana acolo. Dupa principiul asta ar fi trebuit sa posed o japoneza (dar nu e cazul) ca atare nu ma pot autointitula nici macar fan (pentru ca orice fan isi calca pe inima si isi cheltuie si ultimii banuti pentru marca preferata) . Golf VII are premiul si in japonia, si? Cu privire la premiile astea mi-am mai spus parerea....si nu puneam deloc problema calitatii marcilor...vorbeam strict de prezenta (mai vizibila sau nu) a acestora pe o piata oarecare (in speta USA)

  • vianu, marţi, 15.07.2014 15:01

    @misha off-topic Planul marshall a fost tamponul american in fata URSS. Trebuie sa fi fost cu adevarat nebun sa nu sustii financiar natiunea care s-a dovedit cea mai tehnologizata si care avea si spiritul combativ necesar in cazul in care URSS ar fi incercat o expansiune a influentei in vestul europei. Clar, americanilor li s-a fluturat de nenorocirile generate de mintile luminate ale celui de-al 3 lea Reich atat timp cat 90% dintre ele au ajuns sa lucreze peste ocean dar, concret, probabil ca acum am fi invatat rusa daca americanii nu importau aceasta materie cenusie. politica mon cher....cea mai mare c..rva....despre asta vorbim sa revenim la masini, totusi

  • mishazaitev, marţi, 15.07.2014 15:30

    @vianu Aveti dreptate. Nu se poate vorbi despre nicio legatura intre popoare ci doar despre meschinarii politice. Sa nu uitam ca, pana sa simta pe pielea lor cizma bolsevica, nemtii au contribuit pe deplin la instaurarea la putere a lui Lenin si nici ca nici tatucul Stalin nu a fost scutit de bunavointa unchiului SAM. Inapoi la masini, mi s-a parut un pic prea dura reactia dumneavoastra referitoare la VAG si am vrut sa va atrag atentia asupra faptului ca nu este deloc relevanta pozitia unui producator pe o piata atunci cand este vorba de calitatea produselor sale.

  • Brembo, miercuri, 16.07.2014 17:08

    Daca o tin baietii tot asa peste 20 de ani vom putea cumpara doar vw sau toyota.Fain!