3 luni alături de Opel Astra 1.6 Turbo de 200 CP
Un Opel Astra echipat cu motorul de 1.6 litri turbo de 200 de cai putere și cu cutie automată o să însoțească, timp de trei luni, echipa Automarket. Vom avea teste dedicate în cadrul cărora vom povesti despre interior, despre comportamentul dinamic, dar și despre tehnologiile oferite de Opel pe modelul său de clasă compactă.
Până în acest moment, garajul Automarket avea un singur membru dedicat testelor de anduranță: un Volkswagen Tiguan în versiunea Comfortline echipat cu o sumedenie de echipamente opționale și cu motorul de 2.0 litri TDI de 150 de cai putere. Dacă acest model îi revine familistului Mircea, Volkswagen Tiguan are de acum un partener paralel de "joacă" pe Automarket: un Opel Astra K.
Modelul de clasă compactă o să-mi fie alături, la bine și la rău, timp de trei luni. În toată această perioadă, Opelul nostru o să ne ajute să trecem cât mai ușor peste zilele aglomerate din București, dar o să ne facă viața mai frumoasă în călătoriile lungi pe care deja le-am programat pentru sezonul cald.
Și cum în garajul propriu exista un model de clasă compactă, trecerea nu o să fie una care să necesite prea multe zile de acomodare. În următoarele trei luni o să vă povestesc despre interior, despre comportamentul dinamic al lui Astra, dar și despre tehnologiile pe care Opel le-a integrat pe modelul de clasă compactă. Dar până să intrăm cu adevărat în subiect, trebuie să îi facem o introducere corespunzătoare modelului de test.
Prezentarea mașinii
Versiunea hatchback a lui Opel Astra K poate fi comandată în cinci niveluri de echipare. Prețul de pornire pentru compacta din Russelsheim pleacă de la 15.210 euro cu TVA (echipare Selection). În cazul de față, avem un Astra în versiunea de top Innovation, prețul de pornire pentru aceasta fiind de 19.660 de euro.
Dar sub capotă se află cel mai potent motor pe care îl poți pune pe un Astra "civil": 1.6 litri benzină de 200 de cai putere (preț de pornire 23.400 de euro). Resursele unității sunt gestionate nu de o cutie manuală cu șase trepte, așa cum mi-aș fi dorit, ci de o transmisie automată cu convertor de cuplu și cu șase rapoarte. Poate așa o să-mi treacă dorința de a conduce mașini cu transmisii manuale în traficul crunt din București.
Opel spune că această configurație motor-transmisie va avea un consum de carburant în regim mixt de 6.1 litri la 100 de kilometri. În traficul din orașe, Astra K 1.6 Turbo spune că o să te "taxeze" cu 7.8 litri/100 de kilometri, în timp ce în regim extraurban, consumul o să se ajungă chiar și la 5.2 litri/100 de kilometri.
Și cum Astra K 1.6 Turbo se vrea a fi o versiune blândă a unui Hot Hatch, vă mai spun că accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 7.2 secunde, iar viteza maximă este de 235 km/h.
De dragul comparațiilor, vă amintesc de Peugeot 308 GT (1.6 turbo, 205 cai putere, 7.5 secunde pentru 0-100 km/h și 235 km/h, viteză maximă) și de Renault Megane GT (1.6 litri turbo, 205 cai putere, 0-100 km/h în 7.1 secunde și viteză maximă de 230 km/h).
Opțiunile suplimentare de pe versiunea de test au costat 4.690 de euro. Cel mai scump pachet este cel Innovation. Acesta include sistemul de navigație Navi 900 IntelliLink, farurile cu LED IntelliLux, instrumentarul de bord Multi Color Graphic și stopurile cu LED (1.870 de euro). Vopseaua Pull Me Over Red a costat încă 220 de euro, iar prețul pachetului de iarnă (prima versiune) a fost de 290 de euro. Acesta din urmă include scaune față încălzite și volan încălzit.
Siguranța rămâne unul dintre punctele pe care trebuie să le bifezi atunci când îți cumperi o mașină nouă. În cazul de față, Astra K 1.6 Turbo a fost echipat suplimentar cu pachetul de asistență la condus (versiunea a doua). Acesta include un indicator de distanță, un sistem de evitare și reducere a impactului coliziunilor frontale, un sistem de evitare impact/coliziunie, un indicator pentru menținerea benzii de rulare și sistemul cruise control adaptiv. De asemenea, pachetul vine și cu un sistem capabil să recunoască semnele de circulație.
Ecranul tactil cu diagonala de 7 inch este inclus în echiparea Innovation, iar sistemul de infotainment este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Opel Astra K 1.6 Turbo Aut6 |
Echiparea Innovation (Selecție) |
Airbag-uri față, laterale, cortină |
Controlul dinamic al tracțiunii |
ESP |
Servodirecție asistată electric, variabilă în funcție de viteză |
Asistent la plecarea în rampă |
ABS |
Frână de mână electrică |
Aer condiționat automat cu reglare pe două zone |
Sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch |
Conexiuni pentru AUX și USB |
6 difuzoare |
Cruise control |
Computer de bord |
Senzori de parcare spate |
Start/Stop |
Proiectoare de ceață |
Oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite |
Geamuri electrice față și spate |
Inserții cromate în jurul geamurilor laterale |
Senzori de ploaie |
Volan îmbrăcat în piele reglabil pe înălțime și pe adâncime |
Tapțierie din stofă |
Senzori presiune pneuri |
Cotieră centrală față |
Aer condiționat automat cu reglare pe două zone |
Opel OnStar |
Deschidere și pornire fără cheie |
23.400 euro |
OPȚIUNI SUPLIMENTARE pe mașina de test |
1870 euro: Pachet Innovation (sistem de navigație Navi 900 IntelliLink și faruri cu LED IntelliLux Matrix Light |
790 euro: Pachet asistență la condus 2 (sisteme evitare coliziune și coliziune frontală, control automat finamic faruri, recunoaștere semne circulație) |
420 euro: Pachet scaune ergonomice Sport pentru șofer și pasager |
330 euro: Jante aliaj de 17 inch |
290 euro: Pachet iarnă 1 (scaune față încălzite, cruise control cu limitator de viteză, volan încălzit, comenzi radio pe volan) |
220 euro: Vopsea |
200 euro: Plafon negru |
150 euro: Pachet acustic |
120 euro: Geamuri spate fumurii |
100 euro: Asistent parcare cu senzori față și spate |
80 euro: Flex Adapter Center Stack (pregătire pentru suport telefon sau pentru difuzor parfum) |
60 euro: Roată de rezervă (space-saver) |
30 euro: Covorașe din cauciuc față și spate |
20 euro: Șuruburi antifurt pentru roți |
10 euro: Brichetă și scrumieră detașabilă |
0 euro: Tapițerie stofă/vinil Athena, Jet Black |
4690 euro |
TOTAL: 28.090 euro |
Făcând abstracție de design-ul general, care nu-mi place ca la generația precedentă, motorul este o bijuterie…Iar prețul total nu mi se pare demoralizant. Pe mine, unul, mă vor interesa – pe parcursul aventurii deja anunțate – abordarea rutieră și senzațiile stârnite pilotului, nu consumul. Evident că vor fi expuse și punctele slabe. Dar, chiar dacă apelez la un clișeu, concluzia finală va conta cel mai mult, nu? Sunt curios cum va fi calificată transmisia. Teoretic, n-ar trebui să apară probleme: http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mh7/ Ei, da, “manuala” ar fi determinat o "plajă" nițeluș mai rapidă (cu 0,4 sau 0,5 sec.), dar nu creează neapărat impresia că mașina ar fi mai ușor de controlat. Vorbesc din punctul de vedere al unui utlizator bivalent. Așadar, drum bun și fără incidente, Cornel! Sunt pe fază ;)