Prima revizie
Hyundai-ul i20 pe care îl am în grijă a împlinit un an de când este înmatriculat. Iar acest lucru înseamnă un singur lucru: revizie.
Profitând de faptul că în perioada sărbătorilor nu mi-am făcut planuri mari, am decis ca după Crăciun să duc Hyundai-ul i20 la prima revizie din viața lui. Și pentru că a împlinit un an de când a fost înmatriculat. Prima revizie la modelele Hyundai i20 se face la un interval de 15.000 km sau la un an de zile. Apoi reviziile se fac din 20.000 în 20.000 km sau la intervale de 12 luni. Exemplarul negru pe care îl am în grijă are 9.500 km parcurși într-un an de zile.
Am programat revizia la dealerul Hyundai Motor din bulevardul Expoziției nr.2 și m-am prezentat aici imediat după Crăciun. Mă așteptam să nu fie prea multă agitație în această perioadă dar service-ul era plin de automobile venite la revizie.
Programarea era pentru ora 10, am ajuns mai devreme deoarece traficul a fost aproape inexistent. Portarul mi-a dat un cartonaș pe care a trecut numărul de înmatriculare și numărul de kilometri la bord și m-am prezentat la recepție service. După o așteptare de 5 minute am fost preluat de un recepționer. La 9.50 mașina era deja predată pentru revizie.
Am profitat de ocazie să facem câteva fotografii în service în timp ce mașina era pe elevator. Zona de așteptare de la service este destul de mică dar ai la dispoziție un geam imens pe care poți să privești în timp ce mașina ta este pe mâinile mecanicilor.
Prima revizie pentru un i20 benzină 1.2 constă în schimbarea uleiului, a flitrului de aer, testarea electronică a motorului și verificarea plăcuțelor de frână. Dacă este necesar și clientul dorește se poate schimba și filtrul de polen.
Așadar au fost puși patru litri de ulei 10W-40, a fost schimbat filtrul de aer și motorul a fost testat. Totul a costat 540 lei (TVA inclus). Din această sumă, manopera a fost 241 lei. Am decis și schimbarea filtrului de polen. La i20 acest filtru este alcătuit din două bucăți. Prețul este destul de mare, cele două filtre costând 380 lei (TVA inclus). Însă nu e obligatoriu să îl schimbi. Plăcuțele de frână sunt uzate doar 15% deci nu vor fi schimbate decât undeva la peste 40.000 km iar antigelul rezistă până la -35 grade Celsius.
În ceea ce privește cele două săptămâni ce au trecut de la ultimul raport, am mai parcurs câteva sute bune de kilometri, toate în București. Numărul de kilometri parcurși aproape s-a dublat și asta se datorează agitației de sărbători. Vizite, cumpărături, goana după brad. Hyundai i20 se dovedește a fi un partener aproape perfect pentru traficul urban. Până pe 24 decembrie consumul de benzină a urcat și la 9 l/100 km din cauza traficului dificil. Consumul a scăzut simțitor imediat ce Bucureștiul s-a eliberat de trafic. Am avut chiar și o medie de 7.5 litri la o sută de kilometri parcurși exclusiv în oraș. După anul nou voi scoate Hyundai-ul și la drum lung.
Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 735 | 8.25 litri/100 km | 60.6 litri | 333.5 lei |
Extraurban | 0 | 0 litri/100 km | 0 litri | 0 lei |
TOTAL Ep. 4 |
735 | 60.6 litri | 333.5 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 1 | 145 | 8 litri/100 km | 11.6 | 63.8 lei |
TOTAL Ep. 2 | 305 | 8 litri/100 km | 24.4 | 134.2 lei |
TOTAL Ep. 3 | 320 | 7.85 litri/100 km | 25.12 litri | 138.16 lei |
TOTAL TEST |
1.505 |
8 litri/ 100 km | 121.72 litri |
669.46 lei |
540lei ? Parearea mea este ca este foarte scump service-ul la o asemenea masina. Aproape cat la un Passat 2.0TDI. La Logan este in jurul la 300Lei, la prima revizie de un an.