Bine ați venit în interiorul lui Latitude!

Publicat duminică, 12.02.2012 17:02 de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai

Iarna care a atacat Bucureștiul în ultimele săptămâni ne-a făcut să petrecem mai mult timp decât în mod normal în mașină. Nicio problemă: avem un motiv foarte bun pentru a vorbi despre interiorul lui Renault Latitude.

Ultimele săptămâni au fost pline de multă, multă zăpadă în București și împrejurimi. Ei bine, în timp ce colegii mei s-au chinuit cu galerii foto produse în mijlocul troienelor, Latitude-ul pe care l-am avut în teste a scăpat de chinuri dure. Am vorbit deja despre cum se comportă mașina în oraș și despre care sunt avantajele și dezavantajele în afara orașului, astfel că ultima parte a poveștii despre Latitude - interiorul - nu a necesitat eforturi suplimentare din partea mașinii sau a fotografului nostru. Asta dacă nu luăm în calcul distanțele zilnice parcurse printr-un oraș alb și zilnicele dezghețări/înghețări ale habitaclului.

Interiorul este, fără îndoială, principalul punct de interes în ceea ce-l privește pe Renault Latitude. Dacă exteriorul poate să-ți placă sau nu, dacă partea tehnică și motorul sunt de lăudat sau nu în funcție de context (dacă nu ați citit episodul anterior, vă invit s-o faceți acum), la interior nu prea ai ce să comentezi. De fapt, cel mai bun test a fost cel al prietenilor și cunoștințelor care au mers pe scaunul din dreapta sau pe bancheta modelului Renault. Supuși unui "chestionar" ad-hoc, aceștia mi-au spus că s-au simțit foarte confortabil în mașină, fără excepție.

SPAȚIU PENTRU TOATĂ FAMILIA

Secretul lui Latitude este spațiul. Asezonat cu artificiile tehnologice demne de o versiune de echipare care poartă numele Luxury. Indiferent dacă stai pe scaunele din față sau pe banchetă, ai spațiu berechet la nivelul genunchilor și al capului. Indiferent de gabarit, înălțime și de cât de confortabil s-a așezat pe scaun cel din fața ta. Avem cinci locuri, toate acoperite cu piele, cele din față fiind încălzite, reglabile electric. În plus, cel al șoferului este dotat cu funcție de masaj, iar în cele două luni de test nu am dezactivat deloc această facilitate. Păcat că hainele de iarnă sunt cam groase, pentru că sistemul pare promițător când între scaun și piele stă doar un tricou. Nu uit să amintesc, tot la capitolul spațiu, faptul că portbagajul de aproape 500 de litri m-a ajutat în cel puțin două ocazii: o dată când a trebuit să mut două fotolii-puf deloc grele, dar cu volum mare, și o dată când Dragoș a avut de mutat câteva pachete grele de la suedezii care se pricep la mobilă. Totul a mers uns.

Pentru confortul pasagerilor, cei de la Renault au dotat Latitude cu un sistem electronic on-demand al odorizantului ambiental. Nu știu dacă din cauza frigului care atenuează mirosul sau pentru că setul de capsule era terminat, dar acestea nu au funcționat în niciunul dintre cele două moduri: Relax și Clean. Am adaptat din mers și am înlocuit sistemul oferit de Renault cu un odorizant clasic care a reușit să-și facă treaba corect.

 

Așa cum vorbeam și în episodul trecut, în care Latitude a fost companion de drum lung, există multe spații de depozitare a sticlelor, cafelelor, pachetelor de biscuiți și a altor gustări tipice unei mașini. Nu știu dacă la bază stau cerințele coreenilor - Renault Latitude fiind, vă reamintesc, un Samsung SM5 rebranduit - sau cerințele europenilor, dar partea asta e reușită. 

TEHNOLOGIE UTILĂ

Am rămas impresionat de câteva lucruri care țin de parta tehnologică a mașinii. Deși nu agreez grafica mai degrabă naivă a sistemului de navigație de pe Latitude (cu mașina reală văzută din spate pe hartă), pachetul GPS este printre cele mai exacte văzute până acum pe o mașină de test în zona mărcilor de volum. La nivelul Bucureștiului, harta e super completă și m-a scos de două ori din încurcătură prin spatele unor blocuri din zona Berceni. Apoi, mi-a plăcut faptul că, deși nu mi-am putut conecta telefonul prin Bluetooth din motive cărora nu le-am dat încă de cap, conectarea acestuia la priza simplă USB a mașinii a făcut ca playlist-ul de pe telefon să devină playlist-ul din mașină. Cu o redare medie spre bună a sunetului. Am adus aminte de acest lucru pentru că majoritatea modelelor de pe piață îți cer un cablu jack pentru mufa auxiliară pentru a asculta muzica de pe iPhone.

Am notat cu plus și scaunul șoferului. Dacă vreți o mașină care să nu coste extrem de mult, dar care să vă ofere tot confortul necesar la drum lung sau scurt, scaunele de pe Latitude sunt răspunsul. Mi-am dat seama că încălzirea în scaun care funcționează rapid, modurile diferite în care poate fi setată funcția de masaj sau multiplele poziții ale șezutului, spătarului și reglajului lombar trebuie să facă parte din dotarea mașinii proprii. Nu în ultimul rând, plecăciuni pentru constructorii care montează camere de marșarier cu senzori de parcare pe modelele lor. Iarna, această "invenție" care devine din ce în ce mai comună este aur curat.

Era să uit de două elemente care mi-au făcut cu adevărat viața mai ușoară în cele două luni de test: frâna de mână electrică asistată care se dezactivează automat la apăsarea pedalei de accelerație și sistemul de desichidere/închidere mâini libere cu senzor de proximitate. Credeți-mă, toți v-ați dori ca mașina voastră să se închidă automat când vă depărtați de mașină (te și anunță asta printr-un semnal sonor scurt) și să se deschidă fără a apăsa pe telecomandă, simțind mâna printr-un senzor aflat pe spatele mânerului exterior al ușilor. Viața e mai frumoasă când nu trebuie să-ți cauți cheia cu mii de pungi cu cumpărături în brațe.

Peste toate, fără a apela la elemente punctuale, m-am simțit foarte bine în Latitude de fiecare dată când am intrat în mașină. Atmosfera e plăcută, dezirabilă, caldă. Și mi-a fost ușor să nu mă gândesc la faptul că în fiecare dimineață și seară trebuie să dau piept cu frigul din habitaclu. A fost o plăcere.

COSTURI DE EXPLOATARE
 
Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 719 11.6 litri/100 km 83.4 litri  
Extraurban 0      
TOTAL EP. 4 719 11.6 litri/100 km 83.4 litri 484 lei (5.8 lei/litru)
 

EPISOADE ANTERIOARE 

TOTAL Ep. 1 187   21.7 121.5 lei (5.6 lei/litru)
TOTAL Ep. 2 447   51.8 290 lei (5.6 lei/litru)
TOTAL Ep. 3 2917   222.8 1219.3 (5.8 lei/litru)
 
TOTAL TEST 
                4270 8.9 litri/100 km
55.6% extraurban
44.4% urban 
            379.7 litri              2114.8 lei
  • jiji cocalaru, duminică, 12.02.2012 18:54

    dejectie

  • Danmarc, duminică, 12.02.2012 19:59
    Conectare iPhone 4 prin Bluetooth

    In primul rand, felicitari autorului pentru teste si articolele referitoare la Latitude 2.0, 175CP: constatarile sunt obiective si reusesc sa evidentieze exact acele calitati ale masinii care, de multe ori, sunt eclipsate de imaginea de ansamblu a marcii. Eu am exact modelul acesta din augst 2011 si se comporta fara repros. Problema este, asa cum deja am spus, legata in special de imagine, intr-o tara in care romanasul nu are in cap decat VW (sau fauvee)... Sunt totusi nevoit sa repet un comentariu pe care l-am facut si cu ocazia episodului 3, in ideea unei informari corecte si obiective a cititorului: iPhone 4 se conecteaza fara repros, prin Bluetooth, la masina, atat pe partea de telefonie cat si pe cea audio. Poate versiunea de firmware din telefonul autorului e mai veche, poate setarile nu au fost bune, nu stiu dar, repet, la mine merg si telefonia si partea audio absolut impecabil. Cuplarea se face instant la momentul urcarii in masina. In rest, stima si felicitari inca o data pentru articole.

  • mircea, duminică, 12.02.2012 21:34
    @Danmarc

    Mulțumesc pentru aprecieri. În privința telefonului, e un iPhone 4 fără jailbeak cu iOS-ul la zi. Teoretic ar fi trebuit să funcționeze. Practic, n-a făcut-o.

  • razvanis, duminică, 12.02.2012 21:59
    Franta

    Problema cu masinile frantuzesti nu cred ca mai e neaparat fiabilitatea, ci devalorizarea extraordinara pe care o sufera. Masina asta de fata daca noua e sa zicem 28 mii, dupa 5 ani si o medie de 150 mii km cu mare dificultate va mai valora 6mii. Am un exemplu in familie 407 hdi 2.0 sport, care s-a devalorizat in 7 ani cu 22mii euro, incredibil si desi poate parea nesemnificativa problema, pana la urma sunt bani pierduti fata de o concurenta anosta care tine pretul infinit mai bine.

  • Anonim, duminică, 12.02.2012 22:39

    Oribil designul bordului masinii, ergonomie slaba iar plasticele au calitate indoielnica.

  • gandirea unui, duminică, 12.02.2012 22:46
    propietar de symbol sau megane cu greierasi

    un S mai mic, de departe cea mai tare masina dupa Mercedes

  • dumbravaandrei, duminică, 12.02.2012 23:51
    cate masini?

    cate masini de test ati avut? ca la ep trecut ati pozat una alba....

  • mircea, luni, 13.02.2012 00:44
    @dumbravaandrei

    Albă e. Doar fotografia portbagajului face parte din galeria testului cu V6 diesel. E mai reușită decât ce a ieșit pe alb :) http://www.automarket.ro/test-drive/renault-latitude-v6-30-dci-37773.html

  • Obiectiv, luni, 13.02.2012 09:05
    frumos

    E cu 10 clase peste skoda "superb" la design si raport calitate / pret, mai ales in versiunile Luxury si Initiale. Asta pentru cine le-a vazut in realitate, nu pt cei care comenteaza la niste poze pe internet.

  • dst, luni, 13.02.2012 09:16
    @Mircea Mester

    N-ati spus nimic de sistemul audio BOSE. Cum vi se pare? Dar frana de parcare asistata?

  • mda, luni, 13.02.2012 09:53

    multa frustrare, invidie, copii admiratori topgear, dar si dealeri auto concurenti pe ici pe colo... foarte colorat peisajul comentatorilor intr-adevar

  • NDY, luni, 13.02.2012 10:33
    Latitude

    Chiar este peste Superb, dar este normal ca acesta sa aiba o cota de piata mai mare decat Latitude. Un model nou nu are cum sa realizeze vanzari importante inca din primul an. Odata ce isi dovedeste calitatile incep si vanzarile sa creasca. In schimb Renault trebuie sa mai lucreze la micsorarea devalorizarii (asa cum a spus si un coleg mai sus).

  • realitatea zilei, luni, 13.02.2012 11:03
    vanzari ok

    Spre deosebire de Skoda Superb, Latitude nu se vinde in China, dar tot e in top 3 la vanzari pe segment.

  • Vasilica, luni, 13.02.2012 12:29

    In afara de cateva nume grele din "Drive test-ului" gen muhlici,mucilici,mizilici din romanica, daca cautati pe net o sa vedeti ca toata lumea o declara slaba fata de concurenta directa cum ar fi accord,superp etc.Oricat de fan al daciei ai fi masina e slabuta pentru ce ofera!!

  • @Vasilica, luni, 13.02.2012 12:32

    Esti o gluma printre cei care iti stiu "placa" :))

  • dan_grc, luni, 13.02.2012 12:35

    off topci: Dc a disparut testul cu volvo XC 60?

  • Burebista, luni, 13.02.2012 14:21

    Skoda Superb a obtinut in comparativele unor reviste renumite de afara punctaje mai bune decat Opel Insignia, Citroen C5 si foarte aproape de Vw Passat. Cum sa o compari cu hidosenia asta made in Coreea?

  • george, luni, 13.02.2012 14:25
    Despre renault

    CA si masini sunt ok consum bun cel putin la megane ul pe care l are sora mea,ca si fiabilitate ok insa intretinerea te omoara au preturi scumpe la piese,referitor la acest model nu este stralucit ca si imagine dar ca si pret este sub skoda de exemplu nu mai vb de VW ,dar nici ca marca nu poti sa le compari...

  • alta macare de peste, luni, 13.02.2012 14:27
    @vasilica

    Latitude nu e "concurenta directa" pentru Accord afonule... o fi Latitude considerata de Renault masina de clasa medie, dar merge pe cu totul alta filosofie de Honda Accord . Latitude e de dimensiunile interioare a unui Seria 5, dar e orientata strict catre confort. Deci cu totul diferit de Accord. Esti paralel !

  • @george, luni, 13.02.2012 14:29

    lasa miturile... intretinerea nu e mai mare decat la un vw

  • razvanis, luni, 13.02.2012 17:03
    vanzari in clasa in 2011

    Vanzari 2011 in Romania Passat 1750 Insignia 808 Superb 753 Avensis 351 508 272 Latitude 123

  • dcb, luni, 13.02.2012 17:08
    renault

    @george,daca te duci la Renault normal ca au piese scumpe mai cauta si pe net sunt o gramada magazine si iei piesa la jumate de pret,asa ca lasati-o balta cu nemtestile voastre ca nu sunt nici mai fiabile nici mai ieftine la intretinere ati ramas voi blocati decat o nemteasca la mana a3-a mai bn un Renault sau alta marca noua

  • bau-Bau, luni, 13.02.2012 19:00
    Renault

    Clasamentul cu vanzari explica exact disperarea romanului spre masini nemtesti ! Daca ar fi si un clasament pe variante de echipare ati vedea ca majoritatea masinilor nemtesti cumparate sunt aproape chele la bani de Renault full, dar na are badea TDI . Limuzina inseamna confort ori Wv si Skoda numai confortabile nu sunt, cu trenurile lor de rulare super rigide. Cat despre fiabilitete nu are rost sa vorbim. Pretul de revanzare mare este intretinut de romanul fomist care vrea cu orice pret TDI nu conteza daca dai la macara sa-ti ridici geamul !!

  • antonny, luni, 13.02.2012 20:34
    ****

    ii dau dreptate lui @bau bau la ultima propozitie .......

  • skodar, luni, 13.02.2012 21:03
    superb

    superb II ca spatiu si confort...este mult superior...materialele de interior folosite la superb fac parte din categoria mediu-inalt.sunt posesorul unui superb II din 2009 cu scaune de piele incalzite (4 scaune au incalzire) cu 3 trepte de reglare in fiecare scaun ...scaun sofer si pasager reglabile in 8 puncte...trapa cu fotocelule care mentine pe timpul verii un ambient placut atunci cand masina e lasata in soare...sonorizare...sistem cu 10 boxe asortat cu rns510 dotat cu bluetooth, tv analogic si digital, gps cu harta Romaniei detaliata,mp3 ,magazie de 6 CD-uri si hard disk intern de 30 G....cutie cu 2 ambreaje (DSG) si un motor TDi de 2.0 cu 170 caluti....iar consumul mediu pe un tronson de 1800 km 5,4....scuzati-mi exprimarea...m-a luat valul...va zic ca sunt foarte incantat de masina ...in schimb la test drive-ul din Bucuresti acet renault latitudine...nu m-a impresionat...este doar o parere. Va salut respectuos

  • dumbravaandrei, marţi, 14.02.2012 02:04
    @skodar

    Da nene.... dar tu (daca ai achitat si TVA) ai dat cu 11k mai mult decat pe latitude... in 11 mii iti poti schimba masina cu totul... si decat sa-mi fi luat o skoda la banii aia (periculos de aproape de 40k), ma invarteam pe la Mercedes de un E... sau un A6 chiar... si acolo intram in alta discutie... E frumos superbul II, nimic de spus, un interior mai mult decat reusit... dar daca vrei ca superbul sa fie superb, te apropii de altii care fac "superbitati" de cand se stiu...

  • TIKA, marţi, 14.02.2012 10:13
    @skodar

    Chiar asa cat ai dat pe superb sunt curios la ce dotari ai insiruit acolo ? Este posibil ca E sau A6 sa nu existe cand te duci la dealer la 40k te imbarliga cu ceva dar daca a dat 40k pe superb mi se pare mult rau pentru o masina cu care nu ai pe unde sa mergi omeneste nu ai decat poteci si drumuri de caruta!!

  • Latitude, marţi, 14.02.2012 10:16
    @skodar

    Ca dotari Latitude nu e deloc dezavantajat fata de skoda superb. Eu m-am uitat pe oferta si varianta testata de Automarket vine cu piele, senzori+camera video de marsarier, faruri adaptive cu xenon, scaune electrice reglabile pe 6-8 directii si incalzite + masaj (4 moduri), calitatea aerului (ionizator+parfum) etc. Si degeaba tot o dai cu sonorizarea la skoda, ca Superb NU ARE gama audio PREMIUM. Latitude poate veni cu radio navigatie Bose, magazie 6cd cu 10 difuzoare, amplificator digital, bluetooth, audio connection box, comenzi la volan. Pretul e in jur de 25.000 euro.

  • NDY, marţi, 14.02.2012 12:49
    Superb

    Chiar il rog pe colegul de mai sus sa ne zica cat l-a costat Superbul sau. Din cate observ in oferta Renault, in versiunea de echipare Luxury motorizarea 2.0 dCi 175CP CVA chiar vine in standard cu radio CD MP3 Bose cu 10 difuzoare, iar in urma configuratiei pretul ajunge in jur de 25500.

  • Decebal, marţi, 14.02.2012 12:55

    Si francezii spun ca Superbul este peste coreeanca asta: http://www.turbo.fr/actualite-automobile/405300-essai-comparatif-renault-latitude-2-dci-175-skoda-superb-2-tdi-170/

  • bogdan, miercuri, 15.02.2012 18:18
    hahaha

    volanul este exact ca al megane-ul meu :)))

  • Dony, joi, 16.02.2012 20:29
    ?

    O masina frumusica dar o sa prefer mereu C5-ul.

  • dumbravaandrei, vineri, 17.02.2012 14:01

    @NDY Motorizare 2.0 175CP CVA cu TOATE optiunile (inclusiv trapa + garantie extinsa) e 29.300. Eu in acest pret am primit si un pachet service destul de avantajos. Nu zic ca superb-ul e o masina rea sau de neluat in considerare. Insa ca sa te bucuri de un superb sau de un passat asa cum te poti bucura de un Latitude trebuie sa treci de 35k. Iar acolo intram pe teritoriul altor masini care stiu mult mai multe... cum ar fi 508GT, C5, Volvo S60, Mercedes C-Klasse, Seria 3, A4, Avensis, Mazda chiar si un Jaguar ... Si discutiile se complica la banii aia... Ori aici, sub 30k, pare cea mai buna solutie (defapt cel mai bun compromis). Iar in functie de ofertele de la dealeri, pretul unui Latitude poate scadea considerabil (cu pana la 4k) si chiar nu mai ai ce discuta... Singurii rivali seriosi pentru Latitude Sunt Ford Mondeo si Opel Insignia. Dar, fiind o tara unde daca n-ai sigla Nemteasca nu existi iar cultura auto este minimala, vanzarile sunt cum sunt iar achizitiile de autoturisme se fac doar in functie de sigla, nu in functie de pret,dotari,calitate, costuri de intretinere si de rulare

  • Danezu, joi, 01.03.2012 16:21
    Skoda Superb 2

    Citesc comentariile tuturor cu placere. Din nefericire cele mai multe sunt nedocumentate, impulsive. Azi am platit avansul pentru un Superb II, 2.0TDI 170CP DSG 17" Navi Xenon, piele bej etc etc la pret de lista 27.895 EUR TVA inclus, 2.232 EUR discount plus alte cateva cadouri. Platit 25.663. Deci nici vorba de 40k cum spuneai tovarasii de mai sus. La banii astia nu cumperi nimic comparativ. Orice altceva, Audi, Vw, orice altceva sare de 38,000. Stiu, nu are sigle cu 4 cercuri dar motorul si cutia sunt de la ei...La naiba

  • lucian, marţi, 13.03.2012 21:40
    Latitude

    Cum poti tu sa dai banii astia pe o masina mai urata decat un logan. Skoda SUPERB II este ffff urata. Motoarele alea de Audi care spui tu ca sunt si pe superbul tau LOGAN sunt si zgomotoase si pacatoase si ma refer aici la volanta care se schimba pe la 120 k. Atunci sa vezi tu cat de ieftine sunt la intretinere. Mie Latitude mi se pare o masina corecta pret/calitate. La 27.000 euro cred ca este cea mai buna varianta. Tare ma bucur cand nu vad tigani si cocalari la volanul unui Renault Laguna III. Asta e motivul pentru care eu mi-am cumparat Laguna III.

  • Mr. otor, joi, 22.03.2012 00:17
    European car

    Au copiat prost dupa SAMSUNG SM5. Aroma amara de stift.

  • europeanul, luni, 30.04.2012 23:34
    @mr. wc

    Ai tu habar ce au copiat.. ai tu habar ce e samsung? vai de capul tau copile

  • renaultu, luni, 07.05.2012 00:41
    renault

    niciodata nu iei teapa curenault;de ce s-o vinzi dupa 5ani cind poti merge 12 fara deranj?

  • renault un rahat de masina, luni, 16.07.2012 12:11

    cum sa compari loganu cu superbul;)))Interiorul acestei masini e luat de pe audi si ciufulit intro masina frantuzeasca .Oare vW are de gand sa cumpere si renaultul.Motoarele nemtesti sunt cele mai bune si te tin o viata

  • CRIS, luni, 30.07.2012 16:02

    EXEMPLU : 2 AUTO CUMPARATE ODATA. EU UN RENAULT MEGANE DCI, PRIETENUL MEU GOLF 5 ( MAI CU BANI ) EL A REUSIT SA SCAPE DE JUNGHI DE 2 ANI PENTRU CA IL RUINASE , IAR EU AM MEGANUL SI ACUM. PARADOX : MASINA PE CARE O ARE ACUM ESTE LATITUDE.