Scrisoare de încheiere
Ne despărţim de BMW Seria 5 Touring după un test de trei luni, în care am înţeles de ce iubesc vesticii break-urile, dar şi că modelele premium au puncte slabe.
După aproape trei luni în care m-am trezit şi l-am văzut aşteptând cuminte în faţa casei, germanul a plecat. Locul de parcare a fost gol. Probabil vecinii mei se vor bucura de cei 5 metri disponibili după plecarea lui BMW Seria 5 Touring.
În cele trei luni de convieţuire cu musafirul meu neamţ am învăţat destul de multe despre ce înseamnă să fii client de break premium în Vest. La rândul lui, Seria 5 Touring a văzut cele mai vechi clădiri ale Bucureştiului de altădată, a făcut o vizită la Bran, a privit de pe margine pârtia de schi şi a înghiţit cu stoicism tot ce am îndesat în portbagajul de 560 de litri.
Şi pentru că scrisorile de adio nu îşi au locul aici, m-am decis să înşir pentru voi, toţi cei care aţi urmărit vizita lui Seria 5 Touring în garajul Automarket, câteva puncte forte şi câteva puncte slabe ale maşinii. Deşi nu a fost un test de anduranţă în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă un test lung, am identificat destul de multe.
Încep cu lucrurile negative, dar doar pentru a încheia într-o notă pozitivă pledoaria mea pentru un break în ţara dominată de mentalitatea ”berlinească”.
- Ideea unui portbagaj cu deschidere electrică este genială. Doar că acţionarea electrică a planşeului nu este tocmai fericită şi îţi restricţionează anumite soluţii de depozitare.
- Tot la capitolul portbagaj şi tot la capitolul planşeu trebuie să precizez că rola care stochează mecanismul electric şi pânza este extrem de grea. Cu greu poate fi manevrată atunci când rabatezi complet bancheta spate şi vrei să renunţi la ea.
- Trecem la interior, unde germanii ar trebui să mai lucreze puţin la aspectul habitaclului. Uneori pare destul de auster şi ar avea nevoie de ceva care să anime mai mult atmosfera.
- Tot mai mulţi constructori auto de volum gândesc spaţii inteligente pentru telefonul mobil şi alte lucruri personale ce umblă de obicei prin maşină. De ce nu face şi BMW asta? Ar fi fost potrivit un spaţiu dedicat telefonului mobil. Deşi, trebuie să recunosc că el a stat destul de bine şi în suportul de pahare al consolei centrale. Foarte bine chiar. Ce te faci însă când vrei să foloseşti ambele suporturi?
- Şi ar mai fi ceva la capitolul spaţii de depozitare. Am simţit nevoia de a folosi buzunarele uşilor pentru o sticlă de apă sau pungi de biscuiţi şi chips-uri. Sunt prea înguste.
- Versiunea testată de noi a venit cu un sistem de navigaţie, proiectat pe un ecran de 10 inch. Plăcut şi util. Doar că au mai fost câteva străzi, străduţe şi chiar poduri pe care nu le-a văzut. Şi tot la capitolul minusuri aş nota funcţia de navigare cu ajutorul cursorului pe hartă, extrem de greoaie.
Să trecem acum şi la punctele forte ale break-ului:
- Ideea unui portbagaj acţionat electric este genială atunci când ai un hayon de dimensiunile şi greutatea lui Seria 5. E mai rău că te obişnuieşti cu funcţia şi o cauţi şi la alte maşini.
- Motorul diesel se poate dovedi extrem de economic dacă îl exploatezi cum trebuie. Ajută mult şi sistemul start-stop, unul dintre cele mai bune pe care le-am testat până acum.
- Am criticat spaţiile de depozitare prost alese şi materialele, pe alocuri austere. Nu pot însă să nu laud ergonomia exemplară, afişajul lizibil, facilitatea cu care ajungi la informaţiile necesare.
- Şi tot la capitolul facilitate vreau să vorbesc despre unul dintre cele mai inteligente şi uşor de folosit sisteme Bluetooth. Comptabilitatea cu un telefon mobil este croită ideal. Ai totul la îndemână, chiar şi ultimele numere apelate. Mi-aş mai fi dorit, poate, doar o funcţie de afişare sau citire a mesajelor text.
- O să-mi lipsească confortul din Seria 5 Touring. Suspensia este extrem de echilibrată şi absoarbe foarte bine denivelările în modul Confort. Tot la capitolul confort aş trece şi transmisia automată cu opt rapoarte, care schimbă extrem de liniar. Nu simţi nimic, nici tu, nici ceilalţi.
- Nu în ultimul rând, o să-mi lipsească spaţiul interior generos şi portbagajul extrem de încăpător. M-am convins că de utilitatea unui break şi de avantajele sale în faţa unei berline. Aş crede că mentalitatea Vestică îşi pune amprenta mai repede decât credeam.
În loc de o încheiere lungă, pompoasă şi presărată cu regrete nu vă pot spune decât atât: vreme de 3 luni, de fiecare dată când am coborât dintr-o altă maşină şi am urcat înapoi în Seria 5 am retrăit încontinuu o senzaţie de confort şi respect pe care o ai doar atunci când te-ai plafonat în mulţumire deplină.
oricine a facut pe autostrazile din Germania macar citeva mii de km a observat ca tot a 2 masina e break . si tot a 100 masina, un SUV. complet diferit de Romanica . ; )