Seducție

Publicat luni, 25.08.2025 10:44 de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu

Noul Audi A5 este o mașină seducătoare. De ce? Pentru că nu se limitează la a fi admirată, ci te atrage inevitabil, te invită să o descoperi până în cele mai mici detalii. Noi am testat versiunea TDI quattro, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video.

  • Clique, luni, 25.08.2025 10:57

    Foarte seducătoare, efectiv este o operă de artă numai bună pentru casat

  • aha, luni, 25.08.2025 11:06

    72.000 de euro pentru un Audi A4 2.0 TDI. Whoa. Apropo, nimic despre cum ecranul ala pentru pasager este disponibil doar daca optezi pentru pachetul Tech pro, care costa 10.000 de euro? Altfel primesti o mare bucata de plastic pe care Audi a ratat oportunitatea de a scrie 'Saracule!'?

  • vlad, luni, 25.08.2025 11:17

    Este o masina foarte buna. Am cumparat acest model cu pret de oferta 36.800 tva inclus, benzina si cutie automata anul acesta. La banii astia este senzationala.

  • imir, luni, 25.08.2025 12:55

    @ vlad Sigur nu ai modelul anterior, care era la sfarsit de generatie, ca atunci le ieftinesc?

  • alex_cu_a_mic, luni, 25.08.2025 13:04

    E cam in deriva designul la Audi. Pare desenat de ChatGPL. Din fata duce a Fiat Tipo, din spate duce a Mercedes EQsomething. Defapt e cam in deriva designul la toata triada germana. Prin comparatie, un Renault sau un Peugeot arata ca niste exercitii de design.

  • Matei_cel_nou, luni, 25.08.2025 13:17

    Nu găsesc nimic seducător. E același design antic și de demult, cu grila care tot creste în lipsă de alte idei, și amenință să ocupe toată partea frontală la un model viitor. In plus, 72k pentru un A4 cu motor de tractor e o gluma proastă. Sunt multe opțiuni mai dotate la nivelul acesta de preț, în special la motorizare. Nu mai zic că la banii ăștia și electricele par chilipiruri.

  • eu, luni, 25.08.2025 13:32

    l-au coupe-izat, dar in sensul bun. noul A5 este un blend perfect intre anteriorul A4 si anteriorul A5, peste care au pus un filtru modern de design tipic german, musculos si robust, asa cum faceau prin anii 90. rezultatul este unul foarte reusit si cu siguranta va rezista timpului, spre deosebire de designul "de-azi-pe-maine" practicat de alte marci, asiatice in special, care fura ochii, insa se perimeaza deja pana sa apuce primul facelift. tehnic, comparand mere cu mere, nu prea ai ce sa-i reprosezi nici daca ai vrea, este prin excelenta masina germana tipica, care se perfectioneaza cu fiecare generatie, iar noua iteratie pare ca a mers hotarat pe cartea eficientei si fiabilitatii, prin eliminarea punctelor cu potential de a cauza probleme pe termen lung. l-au facut mai bulletproof. a fost si un articol aici pe AM, cu materiale descriptive din mapa de presa Audi, sau sa-i zic mai bine un "publimentar", in care s-a explicat destul de bine si surprinzator de amanuntit partea tehnica, care da, merita toate aprecierile, mai ales sistemul mild-hibrid plus. asta daca ramanem, asa cum ziceam mai sus, la a compara mere cu mere. problema este ca merele si-au cam pierdut din farmec. cine se mai entuziasmeaza astazi la mere, sa fim seriosi? la compot de mere, la strudel cu mere sau la piure de mere? este un drum infundat, care se tot ingusteaza inaintand spre capat. masina asta, prin abordarea de design, tehnica, format, pret se adreseaza constient unui public bine definit si bine delimitat, cantonat in tiparele confortabile mental ale traditionalismului si aflat geografic preponderent din zona germanica. este pentru cei care au crescut cu strudel si pentru care strudelul defineste un stil de viata si optiunea implicita, aproape exclusiva. este pentru cei care aleg tot strudel, desi alaturi, noile generatii fac coada la feluri noi si sofisticate cu mousse vegan din fructe exotice, vandute la preturi similare sau chiar mai mici. am vazut pe strada noul A5 si arata exceptional de bine. il pot intelege, pentru ca am anii si ochiul antrenat pentru el, format deja cu w201 sau e32/38. dar generatia Z si cele de dupa, care prin prisma venitului disponibil sunt si vor fi tinta departamentelor de marketing, nu vor intelege neam rostul acestei masini, ca sa nu mai zic ca li se intoarce stomacul pe dos cand aud rontaitul de diesel si ii simt duhoarea. cine mai cumpara asa ceva in 2025 in afara germanului de ~60 ani care ar lua-o ca probabil ultima sau penultima masina din viata lui? A5 este un dinozaur bun, dar totusi un dinozaur, caruia i se stinge incet lumina.

  • Soferu', luni, 25.08.2025 15:01

    In 2025 sa faci teste la masini TDI.... no comment. Suntem la nivel de lumea a 3-a.

  • vlad, luni, 25.08.2025 15:44

    @ Imir Nu, este modelul actual, daca intrii pe site la pia, o sa gasesti oferta. dai la configurari. Este vorba de un 2.0 tfsi insa limitat la optionale. Cu toate acestea vine binde dotat standard.

  • imir, luni, 25.08.2025 16:18

    @vlad OK

  • @vlad, luni, 25.08.2025 16:42

    Foarte bun pretul cu care ai luat-o, pentru un A4/5. In zilele noastre, cu banii astia nu prea mai gasesti nimic la nivelul asta

  • aha, luni, 25.08.2025 17:29

    "Oferta este valabilă exclusiv pentru persoane juridice".

  • aha, luni, 25.08.2025 17:29

    "Oferta este valabilă exclusiv pentru persoane juridice".

  • pipo, luni, 25.08.2025 22:20

    Confirm prețul de sub 40k eur pentru flote companii. De ani buni Audi are aceasta oferta pt A4 ( si acum A5) cu motor 2.0 tfsi , in varianta usor mai lesinata (150 cai), automată si cu pachet mai " business " - adica tot ce e necesar, dar fără fițe sau opțiuni scumpe. Avem și noi în flotă câteva. Este modelul țintit de majoritatea companiilor de sorginte germana, austriaca ( dar nu numai) , care "obliga " filialele locale în achiziția de auto germane și cum bugetul pt midle management este cam 40 k pe la majoritatea, Audi a stiut sa profite din plin de dispariția Passat-ului sedan din schemă și a devenit ținta predilecta a acestor companii. Este o oferta foarte corecta pt ce oferă ,ținând cont de preturile din piață. Practic, singurul concurent în zona business și la nivelul asta de pret este Skoda Superb, iar mulți chiar nu au nevoie de spațiul exagerat pe care cehii îl bifează ca avantaj. Întorcându-ma la modelul aici testat, clar ca nu merita atata bănet acest surplus de tehnologie fata de varianta mai sus discutată, pretul este penibil de mare , cu tot plus-ul lor , sistemul ala rămâne tot un amarat de mild hybrid, adica încă un sistem complicacios, peste toate cele care vin deja la pachet cu deja complicatul tdi. Pentru ce ?...ca și cu vechiul tdi scoteai 5.5 l la suta dacă vroiai. În rest , asa cum se știe, o mașină bună, construcție de calitate, ținută si dinamica corecta , fără nimic wow totuși , e clar ca deși cu numele cel care a dispărut este A4, de fapt modelul A5 este cel care a dispărut din schemă , cel care era altceva fata de frații mult mai serioși A4 sau A6. Păcat...