Alonso: "Depăşirile vor rămâne dificile şi în sezonul 2011"

Publicat luni, 14.02.2011 17:25 de Daniel Popescu

Fernando Alonso anticipează că depăşirile vor rămâne dificile între piloţii de top şi în 2011. Spaniolul crede că aripa spate ajustabilă va fi benefică doar în duelurile disproporţionate.

FIA speră să impulsioneze depăşirile în sezonul 2011 prin introducerea noii aripi spate ajustabile, care va putea fi utilizată pe o distanţă de 600 de metri pe liniile drepte de start-sosire.

Până în prezent nu au putut fi efectuate teste reale care să evidenţieze avantajele şi dezavantajele tehnologiei, însă Fernando Alonso şi-a exprimat deja temerea că tehnologia nu va avea niciun impact în cazul duelurilor în care piloţii utilizează monoposturi de acelaşi calibru. În opinia spaniolului, depăşirile vor fi uşurate numai dacă pilotul care urmăreşte este cu cel puţin o secundă mai rapid decât rivalul său.

"Dacă pilotul din faţa sa este cu numai o zecime de secundă mai lent decât tine, atunci aripa spate ajustabilă nu este suficientă. Poate fi utilă la depăşirea unei maşini cu una sau două secunde mai lente. Poate că obiectivul regulei este favorizarea unei depăşiri când o cursă este ruinată de imposibilitatea de a depăşi un monopost mult mai lent, aşa cum mi s-a întâmplat mie cu Vitaly Petrov în Abu Dhabi. Depăşirile intre piloţii din frunte vor fi dificile şi în 2011", a declarat dublul campion mondial pentru publicaţia italiană Gazzetta dello Sport.

Alonso face referire la faptul că a rămas blocat în spatele lui Petrov în ultima cursa a sezonului precedent, element decisiv în stabilirea noului campion mondial al Formulei 1.

Via | Autosport

  • ayrton4ever, luni, 14.02.2011 17:51
    cu sistem...fara sistem..

    Sincer sa fiu...inclin sa cred ca si daca ar fi beneficiat de acest sistem anul trecut...Alonso tot nu l-ar fi putut depasi pe Vitaly in Abu Dhabi...

  • lev, luni, 14.02.2011 19:13
    Oricum sistemul asta...

    ...este o porcarie!Nici eu nu cred ca o sa functioneze,turbulentele alea celebre ale lu miki alexandrescu sunt intr-adecar foarte puternice. Pana nu se umbla in mod substantial la partea aerodinamica(in sensul reducerii apasarii aerodinamice) nu o mai vedem depasiri ca in vremurile bune.Din pacate!

  • ivan, luni, 14.02.2011 20:25

    A mai gasit Alonso un vinovat pentru pierderea campionatului trecut: lipsa acestui nou sistem. Mai sugereaza ca Petrov ar fi fost mai lent cu 1 sau doua secunde. Si tot nu l-a depasit. Atunci chiar ca nu merita campionatul.....

  • maryo37, luni, 14.02.2011 20:57
    @ivan

    Dar tu chiar nu ai inteles nimic... E atat de greu? Alonso explica doar faptul ca acest sistem ajuta atunci cand in fata ai o masina mai lenta, dar pilotul inchide foarte bine. In schimb in 2011 cu ajutorul acestui sistem poti lua un avans serios pe linia dreapta si astfel iti atribui locul meritat. Pentru ca masina Renault in 2010 a fost clar inferioara monopostului Ferrari. Uneori conteaza si configuratia circuitului in depasiri, expertule! Sugereaza doar ca masina Renault era lenta in schimb pilotul inchidea bine(ajutat si de configuratia circuitului), astfel il tinea si pe Alonso in spate. Aripa ajustabila iti ofera un impuls pe linia dreapta. Aripa+Kers pe linia dreapta inseamna clar o depasire si asta s-ar fi intampla si la Abu Dhabi in 2010 fara discutii. Pe viitor incearca sa te calmezi, de la prea mult gandit sa nu ti se sparga vreun vas de sange.

  • ALEX, luni, 14.02.2011 21:04
    Omul ştie ce zice

    Noi doar ne dăm cu părerea că o să funcţioneze sau nu dar el zice mai pe ocolite că sistemul este băgat degeaba. Şi ce a fost sezonul trecut rămâne în sezonul trecut, cu dacă nu faci nimic.

  • diesel08, luni, 14.02.2011 21:48

    Calificarile vor ramane determinante impreuna cu strategia utilizarii pneurilor. Plus adaptarea pilotajului la kers si aripa spate.

  • NeoGalaxy, luni, 14.02.2011 22:00

    La Monta anul trecut au fost 3 piloti in maxim 2 secunde unul de celelalt si in afara de cateva incercari... in 2-3 secunde au mers cam toata cursa. Ca, poate, masina Ferrari era un pic mai rapida ca masina McLaren, este posibil. Ca, poate, masina McLaren era un pic mai rapida ca masina Ferrari, este posibil. Si totusi... nu s-a intamplat nimic. Nu a fost nici o depasire, de fapt la un moment dat puteai sa spui ca merg in acelasi pas toti 3. La fel si in alte curse, Singapore si Abu Dhabi la fel. Webber la Abu Dhabi nu s-a apropiat decat sporadic de Alonso, desi masina lui cu siguranta era si mai rapida decat masina lui Alonso (nu stim exact cu cat dar si 100ms daca erau contau enorm, iar fata de masina lui Petrov... era intr-o alta clasa). Si totusi... ce trei au fost un trenulet urmat de Massa si restul pilotilor. Au fost si masini rapide, dar circuitul in sine nu ajuta in depasire. Deci problema este ori aerodinamica masinii ori circuitul in sine, si nu aripa spate sau alte apendice aerodinamite. Daca nu au ce face... sa le puna flapsuri din 2013 si asa este, o sa fie si mai mare comedia atunci :)

  • mad79, luni, 14.02.2011 22:36
    salutare

    cu siguranta vor fi mai multe depasiri.Pentru ca cel din fata are doar KERS.la dispozitie pentru a se apara,in schimb urmaritorul are Kers si aripa spate,asa ca in mod automat are si mai mare viteza ca cel din fata,iar depasirile sunt asigurate de viteza superioara.Oricum tot ce face Alonso si noi sunt speculatii,sa vedem cum va fi dupa primele 3-4 curse!

  • ivan, marţi, 15.02.2011 12:40

    @mario37 Incerci degeaba sa-l soti pe Alonso basma curata. Alonso nu a fost capabil sa depaseasca un monopost mai lent. Ca-i de vina circuitul ..... buna dimineata! Asta-i Formula 1. S-a tot scuzat ca nu este mai rapid si ca nu face depasiri pe motiv ca tinteste campionatul si ca nu are rost sa riste. Dar cand a venit momentul sa nu aibe de ales intre a risca sau nu .... nu a fost capabil sa depaseasca. Concluzia: niciodata nu a fost capabil sa depaseasca. A asteptat sa moara Vettel asa cum a asteptat sa moara Kimi si Schumacher. Ei bine, n-a murit. Nu-i mereu pomana pentru Alonso. Unde mai pui ca-si revine Massa .....