Alonso: "Nu vreau să mă revanşez pentru ratarea titlului din 2010"

Publicat miercuri, 21.11.2012 14:58 de Daniel Popescu

Fernando Alonso susţine că nu se gândeşte să răzbune înfrângerea din sezonul 2010 în faţa lui Sebastian Vettel prin câştigarea titlului mondial în acest sezon.

Fernando Alonso era principalul favorit la titlu înaintea ultimei curse a sezonului 2010, însă o greşeală de strategie din partea Scuderiei Ferrari l-a ajutat pe Sebastian Vettel să devină campion.

Situaţia este diametral opusă în acest sezon, însă pilotul Ferrari afirmă că nu caută să-şi ia revanşa, ci doar să câştige un titlu mondial pentru echipă.

"O victorie va fi o revanşă pentru cursa de la Abu Dhabi din 2010? Nu, cred că va fi doar fericire pentru noi şi pentru 99% dintre oameni, poate nu şi pentru cei de la Red Bull. Ferrari este ceva special, fiecare dă 100% şi chiar mai mult, pentru că fiecare simte că face parte din această familie", a declarat spaniolul pentru SkySports.

Ferrari va introduce noi update-uri minore pentru cursa de la finalul acestei săptămâni, însă chiar dacă va câştiga la Interlagos Alonso va avea nevoie ca Vettel să termine cel mult pe locul cinci pentru a fi campion. Chiar dacă şansele sunt mici, Alonso insistă că va da totul pentru a obţine cel mai bun rezultat posibil în cursă, fără să se gândească prea mult la rezultatele rivalului său.

"71 de tururi vor decide rezultatul final. Efortul întins pe mai multe luni se va decide într-un interval foarte scurt de timp. Apoi, ce se va întâmpla se va întâmpla şi cel mai important lucru este să facem totul perfect. Ştim că un loc pe podium ar putea fi suficient. Am încredere în mine şi în echipă şi vom lupta până la capăt", a adăugat el.

Via SkySports

  • GrosJan, miercuri, 21.11.2012 15:11

    ar insemna sa castigi cursa iar Vettel sa adoarma undeva in spatele cuiva. Doar problemele grave il pot impiedica pe Vettel. In 2010 Alonso nu a avut probleme grave, a pierdut pe mana lui. ps: alta poza cu Alonso - alta fata. Acum pare un catelus certat.

  • SPW, miercuri, 21.11.2012 15:16

    Sper ca castige titlul cel care merita.

  • Marian, miercuri, 21.11.2012 15:41

    Alonso are nevoie de minim locul 3 cu conditia ca Vettel sa fie maxim locul 10. Grila de punctaj 25p (locul I)-18-15-12-10-8-6-4-2-1 (locul 10).Doar un abadon mai poate schimba soarta campionatului. Sper sa nu fie cazul si sa castige pe circuit cel mai bun.

  • Ctlnmihai, miercuri, 21.11.2012 17:25

    @Marian: Cel mai bun pilot? Cel mai bun monopost? Cea mai buna echipa? Cea mai buna strategie? Cine sa castige pe circuit din astea 4? Parca ziceai ca cel mai bun este Hamilton, nu Vettel si/sau Alonso.

  • drs, miercuri, 21.11.2012 17:32

    Sper sa nu forteze nimeni mana lui Massa ca sa provoace accident...

  • GrosJan, miercuri, 21.11.2012 18:49

    Cred ca Massa are oroare de accidente; din pacate totusi este si ingrijorator de docil. Am vazut un film incredibil de prost (pentru ca prezenta exact ce nu as vrea sa vad in motorsport) cu masini de curse. Juca Stalone intr-un rol de pilot care facea cam multe sa-si scoata coechipierul campion. Partea cu adevarat cretina era ca pilotl numarul doi (Tanto parca) era prezentat ca fiind mai bun decat cel pe care il ajuta. Era un scenariu hilar, in care Tanto asta depaseste tot ca sa-l ajunga pe cel care conducea cursa si sa-l incurce ca sa-si ajute coechipierul. Aiurea.

  • pablo256r, miercuri, 21.11.2012 18:53

    Jane iar spui verze (ca sa nu spun altfel). In 2010 in ultima cursa a sezonului motorul monopostului lui Alonso avea puterea limitata. Ferrari a mers pe risc minim si ulterior s-a dovedit ca au pierdut un titlul pe care-l aveau in mana. Cred ca singura sansa al lui Alonso este sa fie ploaie pe perioada cursei si/sau Vettel sa abandoneze. Insa oricit ar fi de injurat strategia Ferrari de a ajuta pana la limita regulamentului pilotul aflat inca in lupta pentru titlul mondial aceeasi strategie are darul de a oferi o miza ultimei curse. Daca le iese pot salva un intreg sezon mai mult sau mai putin reusit (mai bun decit ce din 2011 insa mai slab decit in 2010). Daca nu, macar nu au ce sa-si reproseze ulterior. Sa castige cel care merita (SI VREAU CIRCUIT UMED IN CURSA, VREAU SPECTACOL IN ULTIMA CURSA).

  • GrosJan, miercuri, 21.11.2012 19:20

    tu spui verze. Chiar in timpul cursei puteau opta pentru mai multa sau mai putina putere la motor. Nu era ceva cu care au intrat in joc la start si nu mai era cale de intoarcere. Petrov a fost incapatanat, si-a crescut cota pe seama lui Alonso. Alonso a inteles ca e greu/riscant de trecut si s-a resemnat asteptand un miracol. Monte la fel, astepta un miracol. A pierdut pe mana lui. La cate gainarii au facut ferrari ca sa-l mentina pe Alonso in joc nu ar fi un titlu meritat pentru ei. Er fi ca o diploma cumparata, obtinuta nemeritat. Asa cum o diploma cumparata atesta oficial valoare dar in realitate nu e, asa si un titlu obtinut cu gainarii atesta oficial valoare dar ea nu exista. Eu nu sunt de parere ca "s-au straduit prea mult tot anul sa fure, sa castige asa ca merita".

  • pablo256r, miercuri, 21.11.2012 22:29

    Iar imi bat gura cu tine degeaba ? Motorul este limitat ca si putere si cuplu inainte de un GP printr-un soft care NU poate fi modificat in timpul cursei (doar RBR face asa ceva ... vezi ca anul asta lui RBR i s-a atras atentia asupra problemei). Despre ce vorbesti tu sint trepte de utilizare a motorului in timpul cursei (5-6 in functie de producatorul motorului). Nu e acelasi lucru cu modificarea maparii motorului. Asta nu o mai poti face in timpul cursei.

  • GrosJan, joi, 22.11.2012 00:14

    Toate sunt limitate pentru ca nu au putere infinita. Ideea este ca daca Alonso avea nevoie de un plus de performanta (cu riscuri) chiar din timpul cursei ar fi fost posibil. Si probabil au uzat de asta macar cateva tururi. Dar DRS nu era iar Alonso a trebuit sa depaseasca "in stilul clasic". Nu a putut. Sunt convins ca exista piloti care ar fi reusit. De aceea spun ca a pierdut pe mana lui.

  • ...., joi, 22.11.2012 00:22

    Jane uda tu pista din Brazilia poate cistiga si Alonso titlul....

  • X_Zone, joi, 22.11.2012 07:52

    F1 inseamna viteza idiotilor, cine isi doreste ploaie sau incidente ...accidente pe limba voastra mioritica este un simplu retard frustrat, dupa mintea voastra F1 ar trebui sa se desfasoare pe zapada, oricum frustratii ferrari uita un singur lucru, Vettel este declarat de FIA cel mai tenace pilot pe ploaie si cine uita cursele lui Hamilton pe ploaie habar n-are ce inseamna F1 ...dar na, atat va duce capul sa dezvoltati aberatii-vise-ineptii!

  • fgfg, joi, 22.11.2012 10:13

    alonso vorbeste ,pana la urma ce poate sa spuna si el.ideea e ca de cand au inceput sa se schimbe regulamentele de la an la an ,exceptie facand 2007 cand kimi a castigat ,ferari sunt pe nicaieri.au ramas doar cu numele.eu nu stiu de unde inventia asta cum ca alonso ar fi cel mai bun pilot pe ploaie ,nu stiu cum a ajuns lumea la concluzia asta.la titlul se bat vettel si alonso care dupa parerea mea sunt piloti rapizi ,seriosi si care se pricep foarte bine sa puna la punct o masina.daca e sa vorbim de talent pur ,de ceva inascut eu zic ca kimi si hamilton exceleaza la capitolul asta.din pacate cei care il contesta pe kimi nu trebuie sa uite ca masina cu care alearga el e un lotus nu e o mare masina ,o masina de locul 4 ,iar hamilton a avut multe ghinioane anul asta.am observat ca vettel cu o masina care nu e cea mai rapida de de departe ,devine anonim,nu apare prea des in cursa si nu face mai nimic.alonso e un pilot mai mult cerebral,button din punctul meu de vedere nu i l pot baga in topul campionilor mondiali.weber si masa nu exista ,iar vechiul kimi si hamilton pari cei mai incisivi si talentati de departe.din pacate balanta o inclina in ziua de astazi inginerii si nu pilotii