Avancronica Raliului Spaniei: Luptă dramatică pentru titlu

Publicat joi, 20.10.2011 13:21 de Daniel Popescu

Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen şi Sebastien Ogier sunt despărţiţi de numai trei puncte în clasament înaintea Raliului Spaniei, însă Dani Sordo speră să încurce planurile rivalilor.

Abandonul suferit de Sebastien Loeb în Raliul Franţei a dinamitat lupta pentru titlul mondial şi, pentru prima oară în ultimii ani, nu mai puţin de trei piloţi au şanse reale la titlu cu numai două etape înainte de final.

Sebastien Loeb şi Mikko Hirvonen împart prima poziţie a clasamentului cu acelaşi număr de puncte, în timp ce Sebastien Ogier are de recuperat trei puncte şi, mult mai important, trebuie să înfrângă opoziţia propriei echipe care îl favorizează pe coechipierul său pentru a-şi adjudeca trofeul înaintea anticipatei sale plecări la Ford.

Şi totuşi, dintre cei trei, este posibil ca un al patrulea pilot să se simtă cel mai bine pe asfaltul spaniol...

TENSIUNE LA CITROEN: VA ACCEPTA OGIER ORDINELE DE ECHIPĂ?

Fără îndoială, Citroen se află în faţa unuia dintre cele mai dificile raliuri din acest sezon: are doi pretendenţi la titlul mondial, însă este pregătită să-l susţină necondiţionat pe Loeb de teamă că Hirvonen ar putea profita de duelul direct dintre francezi pentru a-şi adjudeca titlul mondial.

Pe baza celor şapte titluri mondiale consecutive, Loeb se consideră îndreptăţit să fie favorizat, însă Ogier nu se împacă deloc cu această postură şi, chiar dacă a respectat ordinele de echipă în trecut, situaţia este substanţial diferită acum: francezul a demonstrat că este cel puţin la fel de rapid ca Loeb şi simte că are potenţialul de a întrerupe supremaţia rivalului său.


Între timp, Ford, care va reveni în acest weekend la culorile tradiţionale, speră să profite la maxim de conflictul intern de la Citroen pentru a-l propulsa pe Hirvonen în postura de favorit la titlu. Aparent, singura problemă a americanilor este performanţa mediocră a maşinii Ford Fiesta RS WRC pe suprafeţe asfaltice.

DANI SORDO: REVIRIMENTUL PENTRU MINI AR PUTEA INFLUENŢA LUPTA PENTRU TITLU

În ecuaţia titlului mondial din acest sezon şi-ar putea face însă apariţia şi o a patra necunoscută, în persoana lui Dani Sordo şi a echipei sale Mini WRC. Aflat la primul sezon de la revenirea în WRC, Mini a înregistrat constant progrese, iar în Raliul Franţei a luptat pentru victorie până în ultima zi alături de Ogier, Sordo terminând în cele din urmă pe locul doi, performanţă care a adus al doilea podium pentru constructorul britanic într-un interval de numai câteva luni.

Ambiţiile sale sunt însă şi mai mari în Raliul Spaniei, în primul rând pentru că va concura în faţa propriilor suporteri, iar în al doilea rând pentru că este unul dintre cei mai buni piloţi din WRC pe asfalt, lucru demonstrat inclusiv în Franţa. Prin urmare, Sordo ar putea arbitra lupta pentru titlu în acest final de sezon.

NOUTĂŢI PENTRU RALIUL SPANIEI

  • Ford va reveni în acest weekend la culorile tradiţionale ale maşinii Fiesta RS WRC, după ce în Raliul Franţei a concurat în negru la cererea expresă a fanilor. Chiar dacă maşinile au un aspect mai agresiv în nuanţe de negru, poziţionarea logo-urilor sponsorilor pe acestea au obligat practic Ford să renunţe la idee;
  • Evgeny Novikov va deveni primul pilot din WRC care va concura la volanul a două maşini din actuala generaţie. După ce în acest sezon a concurat sporadic pentru Stobart cu Ford Fiesta RS WRC, rusul va participa în Raliul Spaniei la volanul unui Citroen DRS3 WRC. Evenimentul va marca şi o premieră pentru Citroen, care va alinia nu mai puţin de cinci maşini la start, ce vor fi pilotate de Loeb, Ogier, Petter Solberg, Kimi Raikkonen şi Novikov.

TRASEUL RALIUL SPANIEI

Raliul Spaniei este cea mai lungă etapă din calendarul WRC, întrucât se desfăşoară pe o distanţă de 406 km. Până în 2009, etapa se desfăşura integral pe asfalt, însă începând de anul trecut include mai multe probe speciale pe macadam. Astfel, în ziua de vineri piloţii vor concura preponderent pe pietriş, înainte de a trece pe asfalt pentru ultimele două zile ale competiţiei.

Parcul de service este localizat tot în staţiunea turistică Salou, însă traseul a suferit schimbări majore faţă de 2010: ziua de vineri cuprinde şase probe speciale, dintre care una integral pe macadam, două pe suprafaţă mixtă şi ultima în nocturnă, urmate de alte şase probe sâmbătă. Această zi cuprinde şi cea mai lungă probă specială, în lungime de 45.97 km, precum şi două probe speciale noi. Ziua de duminică programează alte şase probe speciale, iar Power Stage-ul va avea loc la ora 15:00 pe o distanţă de 4.32 km.

Iată programul complet al Raliului Spaniei:

ProbaNumeDistanta (km)Ora
Ziua 1 - 21 octombrie 2011
SS1 Pesells 1 25.74 9:43
SS2 Terra Alta 1 35.94 10:51
SS3 Les Garrigues 1 18.5 12:29
  SERVICE PARK    
SS4 Pesells 2 25.74 17:42
SS5 Terra Alta 2 35.94 18:50
SS6 Les Garrigues 2 18.5 20:28
  SERVICE PARK    
Ziua 2 - 22 octombrie 2011
SS7 El Priorat 1 45.97 10:40
SS8 Riba-roja d'Ebre 1 12.27 12:08
SS9 Punta de les Torres 1 13.53 12:33
  SERVICE PARK    
SS10 El Priorat 2 45.97 15:48
SS11 Riba-roja d'Ebre 2 12.27 17:16
SS12 Punta de les Torres 2 13.53 17:41
Ziua 3 - 23 octombrie 2011
SS13 Santa Marina 1 26.51 8:02
SS14 La Mussara 1 20.48 9:22
SS15 Coll de la Teixeta 1 4.32 10:12
  SERVICE PARK    
SS16 Santa Marina 2 26.51 12:39
SS17 La Mussara 2 20.48 13:59
SS18 Coll de la Teixeta 2 4.32 15:11