Noi detalii despre sistemul F-duct inovator testat de Mercedes GP

Publicat joi, 20.10.2011 15:02 de Daniel Popescu

Sistemul F-duct evaluat de Mercedes GP pentru aripa faţă alimentează cu aer eleronul spate şi permite inclusiv îmbunatăţirea forţei de apăsare aerodinamică.

Publicaţia Auto Motor und Sport a dezvăluit în această săptămână că Mercedes GP testează un sistem de tip F-duct pentru aripa faţă, care permite trecerea aerului printr-o zonă deschisă în partea de mijloc a componentei.

Iniţial, s-a crezut că aerul care trece prin aripa faţă ajunge printr-o conductă doar în părţile laterale ale podelei, ceea ce are ca efect o circulaţie mai bună a aerului şi o viteză de top mai mare.

Totuşi, potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autosport, tehnologia inventată de Mercedes GP permite trecerea aerului până în eleronul spate, ceea ce asigură  o îmbunătăţire substanţială a forţei de apăsare aerodinamică.

Practic, efectul este similar cu cel al sistemului F-duct inventat de McLaren în 2010, doar că acesta nu este aplicat pe aripa spate, ci pe aripa faţă şi, în plus, nu necesită niciun fel de intervenţie din partea piloţilor, astfel că este perfect regulamentar. Noul sistem are însă implicaţii asupra modului de funcţionare a pneurilor de pe puntea spate, motiv pentru care inginerii echipei germane trebuie să găsească soluţii pentru menţinerea stabilităţii monopostului.

Noile informaţii despre sistemul F-duct utilizat de Mercedes GP vin la scurt timp după ce şeful Ross Brawn, unul dintre cei mai apreciaţi ingineri din Formula 1, avertiza că noul regulament al evacuărilor include câteva "portiţe" de scăpare care pot fi exploatate de echipe. Potrivit unei decizii anterioare a FIA, eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate va fi interzisă începând de anul viitor.

Via | Autosport

  • Pasariletztlungila, joi, 20.10.2011 19:04
    De ce?

    De ce cand ie vorba de probleme tehnice sectantii de pe acest sie sectant devin mutzi?