Defecţiunile tehnice înregistrate de Mercedes, cauzate de supraîncălzirea sistemelor pentru controlul motorului
Mercedes a dezvăluit că supraîncălzirea sistemelor care controlează motorul a condus la defecţiunea sistemului MGU-K, care a determinat ulterior problemele cu frânele întâmpinate de Lewis Hamilton şi Nico Rosberg în Marele Premiu al Canadei.
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au suferit defecţiuni tehnice similare în a doua parte a Marelui Premiu al Canadei, astfel că lupta pentru o victorie care se anunţa uşoară pentru Mercedes s-a transformat într-o luptă pentru a ajunge la linia de sosire.
Sistemul MGU-K, cunoscut până anul trecut ca sistem KERS care recuperează energie la frânare, a cedat pe monopostul lui Lewis Hamilton în virajul 10 al turului 36, pentru ca Rosberg să aibă parte de aceeaşi problemă în primul viraj al turului 37.
Directorul de motorsport Toto Wolff a explicat că defecţiunea s-a produs din cauza supraîncălzirii sistemelor pentru controlul motorului şi că a fost simultană la cei doi piloţi pentru că amândoi concurau în acelaşi ritm.
"Am avut exact aceeaşi defecţiune la sistemul de controlul al motorului, la sistemul MGU-K, cu o creştere de temperatură care nu a fost o prioritate pentru noi. Concurau în exact acelaşi ritm şi aveau exact aceleaşi temperaturi. În zona MGU-K-ului am observat temperaturi mai mari decât cele anticipate, dar nu ne-am gândit că pot avea un astfel de efect. MGU-K s-a oprit şi nu am putut să-l restartăm", a precizat austriacul.
▶ Cronica Marelui Premiu al Canadei: Ricardo câştigă după problemele Mercedes
Fără MGU-K, Rosberg şi Hamilton au pierdut aproximativ 160 de cai putere, element care explică parţial scăderea semnificativă a ritmului cu circa două secunde pe tur comparativ cu rivalii. Sistemul MGU-K acţionează însă şi ca parte a sistemului de frânare. De aceea, discurile de frâne au fost reduse ca dimensiuni în acest an, mai ales că în acest fel echipele au câştigat la capitolul masă.
Prin urmare, defecţiunea la sistemul MGU-K a determinat un efort suplimentar pentru frâne, care nu a putut fi suportat de monopostul lui Lewis Hamilton.
"Le-am spus ambilor piloţi să gestioneze frânele, pentru că atunci când pierzi frânarea electronică frânele să supraîncălzesc. Ambii piloţi au făcut ceea ce le-am spus, dar a fost la limită. Când Hamilton a intrat la boxe şi monopostul a fost staţionar, temperaturile au crescut, iar frânele au cedat complet când a apăsat pe pedală. Am fost norocoşi că Rosberg nu a avut aceeaşi problemă", a adăugat el.
In concluzie, daca ai un monopost cu paramentrii asemanatori rivalilor numai poti zburda pe circuit ci esti nevoit sa lupti ptr. fiecare punct. Aici nu inteleg unii "specialisti" din F1, au impus anumite limite si artificii tehnice la monoposturi, de dragul de a echilibra campionatul dar defapt au omorat concurenta. Ce cursa frumoasa a avut loc dupa ce Mercedes a revenit cu picioarele pe pamant.