Echipele acceptă în unanimitate eliminarea restricţiilor pentru motoare

Publicat luni, 11.07.2011 13:09 de Daniel Popescu

Ferrari şi Sauber au revenit asupra deciziei şi au acceptat eliminarea restricţiilor pentru sistemele de evacuare, punând astfel capăt numeroaselor controverse de la Silverstone.

După aproximativ 48 de ore de incertitudini şi controverse majore, FIA şi echipele au reuşit să ajungă în cele din urmă la o înţelegere pentru clarificarea regulamentului tehnic pentru sistemele de evacuare cu ampla implicare a lui Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale competiţiei.

Pentru a pune capăt controverselor din acest weekend, FIA a anunţat sâmbătă că este pregătită să renunţe complet la restricţiile impuse sistemelor de evacuare dacă toate echipele vor accepta acest lucru. Iniţial, Ferrari şi Sauber au votat împotrivă, însă la numai câteva ore după finalul cursei de la Silverstone Ecclestone a dezvăluit pentru postul de televiziune BBC că situaţia a fost rezolvată.

Stefano Doemnicali, şeful Ferrari, a confirmat că Scuderia a acceptat în cele din urmă propunerea FIA pentru a evita escaladarea conflictului. "Cred că acest lucru nu a fost bun pentru nimeni. Trebuie să tragem linie şi să privim înainte, pentru că altfel unde vom ajunge? Chiar dacă nu sunt de acord cu acest proces, a trebuit să acţionăm pentru beneficiul sportului", a declarat italianul.

În schimb, Peter Sauber, şeful echipei Sauber, nu a părut la fel de mulţumit de decizia luată şi a refuzat să comenteze prea mult subiectul. "Când Bernie spune asta, în mod normal spune adevărul. Întreaga poveste este o ruşine. Totul a început după cursa de la Montreal şi nici nu ştiu când s-a terminat. Nu vreau să vorbesc despre asta", a precizat elveţianul.

Pasul următor este ca echipele să anunţe FIA în scris de acordul privind renunţarea la limitarea drastică a tehnologiilor utilizate pentru eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu accelerează, urmând ca apoi forul mondial să confirme oficial ca de la Marele Premiu al Germaniei se va reveni la regulamentul anterior. Totuşi, interizcerea modificărilor setărilor intre calificări şi cursă va rămâne în vigoare.

Via | BBC Sport

  • ciuruitu, luni, 11.07.2011 14:09
    RBR

    daca mai exista vreo urma de indoiala, tocmai s-a anuntat ca RBR au castigat cele doua campionate

  • dmd, luni, 11.07.2011 14:28

    Oare Ferrari pregateste o "surpriza" concurentei?

  • hellboy, luni, 11.07.2011 14:32
    @ciuruitu

    Cu sau fara acceptul restrictiilor privind evacuarea, RBR tot era campioana. Stai linistit fan RBR, cei de la Ferrari si McLaren o sa te faca sa plangi in cateva curse din cate au mai ramas. Problema referitor la castigarea campionatului nu sta in faptul ca RBR va castiga tot de acum in colo, dar o sa fie imediat dupa castigatori, strangand puncte importante. Sa nu uitam cum au inceput favoritii campionatul, iar cei de la RBR nu o sa-l termine asa....:(, pt simplul fapt ca au o masina foarte buna si fiabila.

  • Osiris, luni, 11.07.2011 14:49
    Mascarada

    s-a stins cam repede Domenicali ... sau oare asta a fost premiul! ... castigati la Silverstone si revenim inapoi la vechile conditii, pentru ca oricum nu aveti ce sa ne faceti. Mi se pare o mascarada totala ... este clar ca nu au ce sa-i faca lui Red Bull si probabil au cazut la o intelegere ... singurii care trebuia sa-i mai sustina pe RDB erau cei de la Ferrari, pt ca Sauber este in alte roluri (dar are motor ... Ferrari!). Dupa seceta de la Ferrari si concluzionand ca nu pot opri taurul rosu ... au cazut la pace. Si uite asa Ferrari a mai castigat o cursa, mai spala un pic rusinea. Singurii papagali in toata aceasta ecuatie sunt cei de la McLaren! In continuare, acest campionat va fi interesant prin prisma luptei pentru locul 2, atat la pilori cat si la constructori. Din pacate lui RDB nu au ce sa-i faca si au omorat lupta pentru titlu.

  • @osiris, luni, 11.07.2011 14:57
    teoria conspiratiei..bolnave

    odihnita minte ai

  • hellboy, luni, 11.07.2011 15:08
    @osiris

    Nu are rost nici un scandal cu privire la tema asta, nici nu trebuiau aduse modificarile. Ce decizie se ia la inceputul anului, cu ea trebuie sa se mearga tot anul, dar noi romanii suntem obisnuiti cu legi care se dau azi si saptaman viitoare se anuleaza cu o modificare de lege.... Daca tu crezi ca Ferrari au renuntat la prostest datorita victoriei, iti urez mii de ture pe campii pe care-i bati.

  • PepDreams, luni, 11.07.2011 17:38

    Cred ca Ferrari a renuntat la a mai fi impotriva,fiindca pentru ei e totuna...au adus imbunatatiri la masina,cele 19 secunde sau cate au fost intre alonso si vettel aratand clar acest lucru si cred ca,in acelasi timp,si-au dat seama ca modificarile de regulament nu au schimbat deloc situatia,RBR fiind tot in fata,insa acum au si ei o masina mai buna si,cum ziceati mai sus,cine stie,poate ne asteapta niste surprize,caci si fara update-uri,alonso s-a apropiat de vettel foarte mult,acum a inceput sa il ameninte...da,a fost greseala de pit stop,insa s-a observat o imbunatatire clara la ferrari..ati vazut ce pit stopuri rapide au avut?3,2 e ceva..si nu o data,de mai multe ori..asta e semn bun.

  • ccmax, marţi, 12.07.2011 14:36
    acordul tuturor echipelor

    Ar fi interesant de aflat cu ce s-a ales Ferrari pentru ca sa fim seriosi, nu ar fi acceptat performante superioare la contracandidati fara sa aiba ceva de castigat din asta. Mai ales ca puteau vota impotriva. Cu toate ca sunt fan Ferrari, eu nu cred in "comportamentul impaciuitor" afisat de Domenicali. Dare referitor la evacuarea gazelor mi se pare total deplasat sa impui restrictii in mod diferentiat. Practic este ca la asa zisa "inghetare" a motoarelor.