FIA a modificat regulamentul Safety Car-ului
FIA a anunţat o serie de modificări privind regulamentul Safety Car-ului şi oprirea la boxe pe parcursul perioadelor afectate de drapel galben.
Pe lângă impunerea unui nou termen limită pentru Bahrain şi acceptarea unor teste pentru pneuri în timpul antrenamentelor, Consiliul Mondial al FIA a decis marţi seară să modifice şi regulamentul privind Safety Car-ul.
Astfel, începând din acest sezon, piloţii vor fi nevoiţi să concureze cu viteză redusă după intrarea maşinii de siguranţă pe circuit timp de două tururi, şi nu un singur tur, aşa cum prevedea regulamentul până acum.
"Limita de viteză pentru Safety Car - o reducere cu aproximativ 40% a timpului pe tur - va fi utilizată timp de două tururi în loc de unul. Scopul este asigurarea că monoposturile sunt pilotate la o viteză sigură până când ajung din urmă Safety Car-ul", a precizat forul mondial într-un comunicat de presă.
O altă modificare prevede ca piloţii să aibă întotdeauna lumină verde în pitlane atunci când Safety Car-ul este prezent pe circuit, însă intrarea la boxe este condiţionată de schimbarea pneurilor.
"Pe parcursul perioadelor sub Safety Car, lumina de la boxe va rămâne verde pe toată perioada, cu excepţia cazului în care cursa este suspendată ulterior. Cu excepţia cazului în care Safety Car-ul trebuie să utilizeze pitlane-ul, niciun monopost nu poate intra la boxe în timp ce Safety Car-ul este pe circuit, cu excepţia cazului în care scopul este schimbarea pneurilor", se mai precizează în comunicatul FIA.
Cu alte cuvinte, piloţii nu au dreptul să intre la boxe când Safety Car-ul este pe circuit dacă întâmpină defecţiuni tehnice la monopost. Regulamentul nu specifică însă dacă mecanicii pot înlocui anumite componente deteriorate în cazul în care pilotul schimbă şi pneurile pe parcursul perioadei în care Safety Car-ul este pe circuit.
Via | FIA