Formula 1 ar putea implementa cockpitul închis în 2014
Directorul tehnic al echipei McLaren a anunţat că monoposturile ar putea avea cockpitul închis din sezonul 2014 ca măsură de protecţie după accidentele majore din ultimii ani.
Accidentul provocat duminică de Romain Grosjean în Marele Premiu al Belgiei ar putea grăbi intenţia FIA de a închide monoposturile cu un fel de parbriz de protecţie care să protejeze capul piloţilor în cazul unor accidente.
Anunţul a fost făcut de Paddy Lowe, directorul tehnic al McLaren, care a anunţat că inginerii echipelor lucrează la un astfel de proect care ar putea fi implementat începând din sezonul 2014.
"Am început proiectul cu un an în urmă. Vom vedea. Personal, cred că este inevitabil, pentru că avem o expunere foarte mare. De câte ori v-aţi uitat la evenimente precum cel de duminică şi aţi spus că pilotul a fost norocos? Într-o zi nu va mai fi norocos şi vom spune că ar fi trebuit să facem ceva în această privinţă."
"Am făcut o componentă de test care a fost testată structural pentru impacturi prin catapultarea unor pneuri în ea. Testul a avut succes şi am înţeles unii parametri în termeni de unghiuri şi de rezistenta componentelor. Următorul pas este să îmbunătăţim vizibilitatea", a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC.
Pe lângă accidentul de la Spa-Francorchamps, în care Fernando Alonso a fost la un pas să fie lovit în cap de monopostul lui Grosjean, Formula 1 a trecut prin alte trei accidente importante în ultimii trei ani.
În 2009, Felipe Massa a suferit un grav accident la cap în calificările de la Hungaroring din iulie 2009 după ce a fost lovit de o componentă a monopostului lui Rubens Barrichello, iar după numai câteva luni Henry Surtees a încetat din viaţa după ce a fost lovit în cap de un pneu. Nu în ultimul rând, Michael Schumacher a fost la un pas să fie lovit în cap de monopostul Force India, care a fost proiectat în aer după o coliziune în ultima cursa a sezonului 2010.
Via BBC Sport
De acord, totusi am garantia ca ar ingreuna vizibilitatea pilotilor mai ales pe timp de ploaie si atunci ma intreb: n-ar fi mai bine a se lucra la un proiect care sa impiedice lovirea pilotilor din partea de sus a castii nu si din fata&lateral? Recunos ca o astfel de masura (la care ma refer eu) daca s-ar fi luat inainte de 2009 nu l-ar fi scapat de accident pe Massa dar pe Henry Surtees da. Ma refer la niste masuri de siguranta care sa taie traietoriile libere spre casca pilotilor a oricaror parti din monopost mai mari decat obrazul, cum ar fi de exemplu prelungirea gurii de aerisire de deasupra pilotului cu ajutorul unui alt tunel prelungit din barile de protectie laterale, ce se pun imediat dupa intrarea pilotului in monopost si asta pentru ca in caz de incendiu, indepartarea acelei parti carosabile sa se faca cu usurinta.