Lauda dezvăluie cum l-a convins pe Hamilton să semneze cu Mercedes

Publicat luni, 01.10.2012 14:54 de Daniel Popescu

Niki Lauda a dezvăluit câteva detalii picante despre modul în care a negociat recrutarea lui Lewis Hamilton de la McLaren la Mercedes.

Niki Lauda a intermediat recent negocierile dintre Lewis Hamilton şi Mercedes, după ce anterior fusese unul dintre consultanţii constructorului german în negocierea noului Acord Concorde cu Bernie Ecclestone.

Triplul campion mondial admite că a jucat un rol important în aducerea britanicului şi afirma că l-a convins pe acesta să semneze cu Mercedes datorită oportunităţii de a transforma brandul german într-un de succes şi în Formula 1.

"Am fost impresionat de abordarea lui foarte pragmatică, fără emoţii. I-am spus să se gândească că, dacă Michael Schumacher nu a putut aduce Mercedes în frunte în trei ani şi anul viitor el se descurcă mult mai bine, atunci asta va avea un impact uriaş asupra personalităţii sale şi oamenii îl vor considera mult mai bun. Până la urmă, a fost convins că are nevoie de o provocare", a declarat el pentru BBC Sport.

Pe parcursul ultimelor săptămâni, presa internaţională a pus accent pe oferta financiară a celor de la Mercedes, estimată la 60 de milioane de lire sterline pentru trei ani şi semnificativ mai bună decât ceea ce a putut oferi McLaren. Lauda susţine însă că ambele echipe au oferit aproximativ aceeaşi sumă de bani şi afirmă că nu a fost implicat în negocieri la acest capitol. "Nu am fost implicat cu adevărat în discuţiile despre bani, dar oferta a fost foarte apropiată de cea a celor de la McLaren", a adăugat el.

Via Motorsport

  • GrosJan, luni, 01.10.2012 20:08

    da banii? Nu au niciun cuvant de spus? Poate cauta la Mercedes ceea ce la McLaren nu exista, dar e din belsug la Ferrari: numirea unui pilot nr. 1 din start. Nu de alta, dar ca sa nu aiba dezavantajul asta major fata de Alonso, care nu se bate si cu propriul coechipier ca nu are cu cine. Daca McLaren il numea pe Alonso pilot nr. 2 in 2007 (cum indicau performantele pilotilor dealtfel) sigur britanicul castiga titlul atunci.

  • ccmax, luni, 01.10.2012 22:41

    Sigur.... a fost "foarte pragmatic si fara emotii" DAR a ales cu inima (dorindu-si sa demonstreze ca este mai bun decat MSC). Nu condamn pilotii care aleg contracte financiare mai avantajoase... si eu fac la fel in munca mea... dar mai usor cu marketingul Mr. Lauda.

  • Pepe, marţi, 02.10.2012 13:47

    Grosjane, nu te mai juca noaptea pe computere ca-ti dauneaza ireversibil.

  • fangio, marţi, 02.10.2012 14:31

    Ce atata importanta acordata unui un pilot mediocru, artificial creat pe si prin simulatoare de curse? Ca si mai marele sau mediocru (inaintas smc) reprezinta o inventie de marketing a lui ecclestone & co.

  • adycd11, marţi, 02.10.2012 15:19

    Nu sunt eu cel mai mare fan al lui Schumacher dar trebuie sa fii un pic cam "ambitios" sa speri ca vei fi mult mai bun decat el intr-un monopost atat de slabut.Probabil la anul vor avea un monopost mai competitiv,dar atunci nu ar fi mare performanta sa obtina puncte.

  • popicul, miercuri, 03.10.2012 16:35

    Aroganta il arunca in ape tulburi. Mercedes a ales comercial, vrea un personaj pentru campanii de marketing. Mc Laren e intr-o situatie delicata, fara Vodafone si de la anu plateste pentru motoare.... La necaz se vad caracterele !