Lotus: "Avem puterea de a trece peste plecările de la echipă"

Publicat marţi, 17.09.2013 11:50 de Daniel Popescu

Lotus susţine că este capabilă să treacă cu bine peste plecările unor importanţi şefi din cadrul echipei, care se adaugă la plecarea lui Kimi Raikkonen.

Lotus a pierdut trei oameni de bază ai echipei într-un interval de numai câteva săptămâni, după ce directorul tehnic James Allison, şeful departamentului de aerodinamică Dirk de Beer şi Kimi Raikkonen au semnat cu Ferrari.

Patrick Louis, directorul executiv al celor de la Lotus, susţine însă că echipa este capabilă să treacă peste aceste plecări datorită modului în care este structurată.

"Oamenii văd doar partea vizibilă a aisbergului, iar în cazul nostru acestea sunt starurile. Dar structura noastră este realizată astfel încât sunt capabil să înlocuiesc peste noapte diverşii şefi de departamente. O echipă nu trebuie să fie un castel din cărţi de joc care se prăbuşeşte când cineva pleacă", a declarat el.

Louis consideră că deciziile angajaţilor de a pleca la Ferrari nu au neapărat legătura cu numele echipei, ci mai ales cu beneficiile financiare oferite de italieni.

"Este clar că salariul mediu la echipele de top este mai mare decât la Lotus. La anumite nivele, salariile lor depăşesc cu mult standardele", a adăugat el.

Între timp, Lotus l-a recrutat de la Ferrari pe directorul de aerodinamică Nicolas Hennel, însă este posibil ca echipa britanică să sufere în curând o nouă pierdere. Potrivit publicaţiei franceze AutoHebdo, Jarrod Murphy, şeful diviziei de CFD (Computational Fluid Dynamics), urmează de asemenea să părăsească echipa, însă destinaţia sa nu este încă cunoscută.

Via Motorsport

  • Soxy, marţi, 17.09.2013 13:12

    inginerul de curse al lui Kimi a semnat si el cu Ferrari pt acelasi pozitie ... poate nu ar fi prostie sa-l aduca Ferrari pe Eric Boullier in locul lui Domenicali ... sa-l anunte cineva pe di Monte sa-i faca o oferta !!!!

  • Soxy, marţi, 17.09.2013 13:20

    echipa Lotus cu un buget semnificativ mai mic au facut o masina mai buna decat echipa Ferrari cu buget teoretic neilimitat ... "thumb up" pentru echipa Lotus, iar pentru fostii lor angajati: Welcome to the Scuderia !!! Forza Rosa!

  • @soxy, marţi, 17.09.2013 14:14

    E adevarat, cu bugetul insa tot in urma Ferrari sunt in clasamente.....Ferrari au nevoie doar de tunelul de vant Lotus-Renault :)

  • Fan F1, marţi, 17.09.2013 14:18

    Situatia la mijlocul lui 2013 arata asa: McLaren au incercat nou, interesant dar nu le-a iesit bine (probabil pentru ca a fost desenata masina cu "minunatia" de CFD), cei de la Ferrari au incercat dar cooperarea dintre departamente se pare ca nu exista, altfel nu pot intelege cum cei de la "vant" si cei de la "CFD" scos parti care nu se pupa cu masina... iar cei de la Lotus sunt intre Ferrari si McLaren. Au incercat niste parti interesante, unele au mers unele nu. Dar cei de la Lotus sunt ce mai "mici" in termini financiari dintre cei trei asa ca un sincer "thumbs up". Cei de la McLaren se pot concentra pe masina de anul viitor, plus schimbarea motorului in 2015? parca, iar cei de la Ferrari... sa faca un grup de "distribution" cu adresele de email ale celor de la "wind tunnel failure team" si "CFD awesome failure team". Si asa poate anul viitor o sa vedem rezultate, si McLaren pot veni cu ceva interesant anul viitor, si cei de la Lotus, si poate, cine stie si cei de la Ferrari (da stiu, speranta moarte ultima lool). Am exclus Red Bull n-avea nici un rost sa discutam despre ei, nu-i asa? Am exclus si pe cei de la Mercedes, mai mult din cauza testului si a faptului ca sunt foarte inconsistenti. Anul viitor echipa noua echipa tehnica (cu 6-8 manageri????) o sa aiba ceva teamwork spirit, si probabil in 2015 o sa fie gata de actiune. Evident, si anul acesta mai pot scoate ceva interesant din joben, alaturi de cei de la Lotus, pentru cei de la Ferrari este probabil "ideas, the final frontier" iar pentru cei de la McLaren, au deja locul 5, mai mult nu se poate in aceste moment.

  • 2014, marţi, 17.09.2013 16:57

    eu o sa cred in continuare ca anul viitor va fii deschis tuturoro echipelor asa s-a intamplat si cu brawn gp au venit cu o inovatie traznet datorita schimbarii radicale a regulamentului si abia pe urma geniul de la RBR a preluat ideea si a desavasit-o(bravo lor) eu cred ca anul viitor se poate intampla orice totul are insa la baza in primul rand fiabilitatea motorului daca RBR are o masina traznet (cum avea McLaren pe vremea lui kimi cind bubuiau motoarele lor pe banda rulanta) si motorul renault bubuie la 2 curse tot degeaba eu cred ca anul viitor va fii castigat de echipa cea mai fiabila abia din 2015 se va pune la punct zic eu tehnologia noua si se va putea aprofunda noul regulament ca sa speri la pefectiune asa ca zic eu ca totul se invarte in jurul motoarelor, mai e si mercedes despre care se spune ca e cel mai tare motor turbo dar daca nu va fii fiabil degeaba, ramane sa astemptam anul viitor si vom vedea dupa vreo 2-3 curse care e treaba si care echipa are cel mai bun cuplu monopost-motor

  • nope, marţi, 17.09.2013 22:36

    nu e mai bun Lotus 2013 decat Ferrari 2013. Nu a fost nici macar in prima cursa cand Kimi a facut diferenta fiind mai constant per cursa. Pachetul Alonso+Ferrari a fost rapid insa abia la sfarsit.