Lotus nu exclude schimbarea numelui în Renault
Lotus a dezvăluit că este posibil să revină la numele Renault începând din sezonul următor şi neagă zvonurile privind datoriile acumulate de echipă.
Lotus negociază în prezent natura parteneriatului tehnic pe care îl va avea cu Renault în sezonul 2014, atunci când vor fi introduse noile motoare turbo V6 de 1.6 litri.
Chiar dacă constructorul francez a exclus recent orice variantă de a cumpăra acţiuni la Lotus, proprietarul Gerard Lopez nu exclude posibilitatea ca echipa să revină la numele Renault pe care l-a purtat până la sfârşitul sezonului 2009.
"În mod ideal avem nevoie de sprijinul unui constructor auto. Oferă o putere semnificativă în arenă politică a Formulei 1 şi în relaţiile cu investitorii şi acţionarii. Nu ne-ar deranja dacă echipă ar trebui să-şi schimbe numele. Nu contează dacă se numeşte Genii Capital (n.r - compania aflată în proprietatea lui Lopez), Lotus, Renault sau altfel", a explicat omul de afaceri luxemburghez în cadrul unui interviu acordat publicaţiei franceze Auto Hebdo.
Presa a relatat în ultima perioadă că Lotus are mari probleme financiare, lucru care a luat amploare după ce Kimi Raikkonen a dezvăluit că a părăsit echipa pentru că nu a fost plătit la timp. Şeful Eric Boullier a explicat însă că trei sferturi din datoria de circa 120 de milioane de euro este reprezentată de fapt de finanţările acordate de Genii Capital sub formă de împrumut.
"Red Bull sau Mercedes îşi sponsorizează echipele, dar Genii are o strategie diferită: împrumută bani. Este parte a strategiei prin care partenerii se alătură echipei, iar Genii sprijină investiţiile. 75% din datoriile Lotus provin de la Genii. Ar putea să şteargă mâine împrumutul şi să spună că este vorba despre o sponsorizare, iar apoi datoriile ar fi reduse drastic", a precizat francezul pentru site-ul oficial al Formulei 1.
Via GMM, Formula1
Mie asta-mi miroase a invitatie mascata (inca o data) catre cei de la Renault, pentru vanzarea pachetului majoritar. Ii trage rau in jos faptul ca n-au un sponsor principal... Probabil ca Genii (care pan'la urma sunt un fond de investitii - adica urmaresc strict profit, punct,si care au intrat in F1 ca intr-o oricare alta afacere) au realizat ca nu-i rost sa scoata bani din F1 si acum nu mai stiu cum sa scape de echipa, si sa-si recupereze investitia. Ce zice Boullier cu "stergerea datoriilor" cred ca e doar "wishful thinking", ca n-o sa se intample prea curand asta. Ba, mai degraba, in cazul in care s-ar vinde pachetul majoritar, probabil ca prin contract toti banii vor lua prioritar alea spre Genii, ca datorii recuperate. Posibil ca de-aia sa nu se inghesuie nimeni sa vina cu bani. Drept e ca pan'la urma cam fiecare proprietar de echipa incearca sa ajunga macar la 0 financiar (nu pe minus). Daca pana si RBR si-au vandut imaginea catre Infiniti, iar pe Mercedesuri troneaza mare (cat casa) Blackberry, realizam ca asta e, nimanui nu-i da mana sa tina solo o echipa de F1. Si ce mai lovitura ar fi sa vanda echipa catre Renault. Dintr-un foc costul motoarelor (23 mil. pe sezon) dispare...afara doar daca Renault nu va vrea sa plateasca inspre Renault banii...adica sa plimbe finantele dintr-un buzunar intr-altul.